Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Wykręciłeś najpierw większą śrubkę, a później dwie mniejsze?

Chodzi o to, żebyś wykręcił tę śrubkę "napinającą" (większą) i wyciągnął sprężynkę. Następnie odkręcasz pozostałe dwie.

Wyciągasz napinacz - zostaje w pozycji w jakiej pracuje.

Ilość ząbków daje jako-taki pogląd na aktualny stan łańcuszka.

Jeśli zrobiłeś odwrotnie, czyli wykręciłeś najpierw dwie mniejsze śrubki - istnieje szansa, że samoistnie się wyciągnął.

Nie da Ci to poglądu na sprawę łańcuszka.

 

Jeśli nie wyszło Ci to za pierwszym razem - 'zresetuj' go (zapadka u góry), przyłóż ponownie w jego miejsce, dokręć mniejsze śrubki, potem sprężynka i duża śrubka. I analogicznie rozbierz.

Nie pamiętam dokładnie ile ząbków w sumie ma napinacz.

 

Mam nadzieję, że zrozumiesz o co mi chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie było tak ze zacząłem rozkręcać dwie mniejsze i w polowie zaczęło mi to wypychac wiec wtedy odkreciłem tą dużą i wyciągnąłem sprężynkę i wtedy odkreciłem i naliczyłem 13 zębów

no i tak włożyłem czy mam go zresetować włożyć i sprezynka wypchnie go do prawidłowego stanu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK - ale nie musisz go dokrecac srubami do sprawdzenia ile zebow zostalo do konca zakresu , zresetuj ,przyloz mocno do dziury w ktorej siedzi i trzymajac aby nie wylecial z otworu wloz w miejsce sprezyny cienki srubokret i pchnij do oporu , potem wyjmij napinacz i juz wiesz ile zabkow zostalo.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedzial ze to najtwalsze hard enduro na rynku wtornym , zwroc uwage na wszystko a i tak radze oddac moto na duzy przeglad silnika bo igly z allegro juz dawno powinny miec wymieniony przynajmniej tlok ....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna EXC 400 z 2003 roku interesuje mnie na co zwrócić uwagę przy oglądaniu takiego motocykla? Czy te motocykle nie są jakimś wynalazkiem który się sypie? Dziękuje za odpowiedzi ;)

 

piasty kół (coś co wygląda jak luz na łożysku w 10 letnim hard enduro może być wyrobioną piastą - duży kłopot, lagi i tylny amor - proste i niecieknące, główka ramy, felgi, luzy na tylnym wahaczu (łożyska wahacza albo dolne mocowanie amortyzatora, czasem górne) sprawdzić dziłanie sprzęgła, jeśli się zapowietrza kłopot, cena dolnego siłownika 550zl, górny można kupić urzywkę za 250 ale tanio nie jest.

Gaźnik FCR bardzo dobry ale jak wyrobi się w nim prowadnica przepustnicy kłopot, czyli sprawdzić jak schodzi z obrotów, czy nie trzyma wysokich, wymiana samej blaszki za 500zl wtedy nie pomorze ale cały gaźnik - drogo.

W silniku po pierwsze sprawdzić luz pomiędzy dzwigienką popychacza zaworowego a kapturkiem sprężyny, z tego co poamiętam powinien być koło 0,4mm, jeśli koło 0,2 lub mniej kończą się zawory albo wyrobione gniazda.

łożyska wałka równoważacego i wałka rozrządu newralgiczne punkty

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie jak sie zepsuje to sie zrobi ;P stracic na nim nie strace ;P

zrobiłem zgodnie z instrukcją i naliczyłem 11ząbków

w tygodniu biore sie za łożyska w kolach i za wymiane oleu i filtrów

powoli małymi kroczkami i bedzie igiełka ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Znalazłem akurat Ktm SXC 625 rok 2003. lecz sprawdziłem dane techniczne. i porównałem z swoim starszym 620ka no to 625 ma tylko 35km. wiec o 15km mniej. Jeździł ktos takim katem ? iż mało co jest opinii a raczej ich wogole nie ma dlatego tu piszę na jego temat. konkretnie sxc 625. bo jednak mocy może zabraknąć.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Znalazłem akurat Ktm SXC 625 rok 2003. lecz sprawdziłem dane techniczne. i porównałem z swoim starszym 620ka no to 625 ma tylko 35km. wiec o 15km mniej. Jeździł ktos takim katem ? iż mało co jest opinii a raczej ich wogole nie ma dlatego tu piszę na jego temat. konkretnie sxc 625. bo jednak mocy może zabraknąć.

 

 

pozdrawiam

Nie patrz na to. Może podawali moc jakiejś zblokowanej wersji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego zastanawiałem się. Bo przecież to te same silniki praktycznie bez zmian. Motorek jest ze Szwajcarii, co mnie trochę zadziwiło to przebieg ma 1600km. rejestracja pierwsza była w 2012roku. I nie bardzo w niego wierzę, właściciel kupił go tylko i wyłącznie na jakiejś aukcji w Szwajcarii i do PL żeby sprzedać. Z jego opisywania moto jest w stanie idealnym, wszystko jest jeszcze od nowości, napęd, klocki itd. A wy jak myślicie co do tego przebiegu ? Iż motorek był uderzony nie wiadomo czym w prawą stronę, uszkodzona została chłodnica, i prawy dekielek, i takiego on kopił na tej aukcji. Moje przypuszczenia są takie że za granicą jak to bywa przeważnie jeżeli coś uszkodzą to zaraz chcą sprzedawać. Wiec moglo tak być że chłopa stuknął lub on stuknał i tak ten moto stał a później trafił na aukcję.

W weekend pojadę i zobacz jak to w rzeczywistości prezentuje się. Aby ta moc podana w serwisówkach to była zdławiona. iż 35koników to zbyt mało bd na 134kg moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszej ekipie latają trzy 625 sxc, sprzęt rewelacja, to jest następca seri 620 SC, czyli wersji lekkiej. Niestety w tym przypadku już tak lekko nie jest. Moto cięższy niż XR 650R (którą też mamy w ekipie) ale o niebo lepsze zawieszenie i prowadzenie. Wiadomo, że nie jest tak filigranowy jak wyczynowe EXC, ale gwarantuje dużą wytrzymałość, sprzęty które są u nas mają po 16-20 tyś km i poza jednym który był kupiony zajechany, nie potrzebują remontu (korba, cylinder, pierścienie ok - silnik był rozbierany w celu sprawdzenia )

Generalnie z trwałych cięższych sprzętów uważam, że najlepsza maszyna, moment lepszy niż EXC 525 (a były takie dwa w ekipie), moc podobna, ale moment oddawany w dolnym zakresie obrotów nieporównywalnie większy niż EXC. Na pewno nie ma to 35KM nawet jeśli, to wystarczy pewnie wymienić dysze, podnieść iglice i mocy nigdy w terenie nie zabraknie.

Rozrusznik, świetny zawias, trwały silnik to zalety. z wad to trochę waga, ale nie ma trwałości za darmo, choć znam takich co robią tym podjazdy jak jakimś 2t więc dla chcącego niz trudnego :-)

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki macie sposób naciągania łańcucha?

 

Manual podaje, że nalezy podniesc moto, i przycisnąc dolną czesc łancucha na 10mm do wahacza na wysokosci końca slizgu i wtedy górny lańcuch ma byc napięty. Mi to nigdy nie pasowało tzn. zawsze łańcuch byl za luźny i naciągałem tak aby na postawionym na kołach moto na koncu górnej częsci slizgu ciasno wchodziły dwa palce. Teraz tez tak ustawiałem, ale boję się o piastę bo gdy siądę na moto to łańcuch jest bardzo naprężony, a jak do tego dodac błoto to moze sie okazac ze pęknie przy lądowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...