kszyhoo Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Gromy zaraz pewnie polecą, że wygłaszam herezje!Mojego sztrucelka zdecydowałem się rozłożyć przy około 360+ mh. Jak się okazało - wszystko, WSZYSTKO w środku było oryginałem.Korba nie dawała o sobie znać, tłok - akurat kwalifikował się do wymiany, cylinder troszkę przez to też dostał, ale obyło się bez nowej powłoki czy też tulejowania; łożyska wszystkie oryginały - zero luzów; zawory - do kategorycznej wymiany kwalifikowały się ssące. Wymieniałem po kolei wszystko jak leci, bo szkoda byłoby otwierać silnik i składać w połowie na nowych częściach - ot, uważam to za podcieranie się szkłem.Motocykl do końca jeździł jak na niego przystało. Czasami przy rozruchu puścił krótkiego dymka, ale to się zdarza - nawet teraz.Może akurat miałem szczęście, że taka cykająca bomba została rozbrojona na czas - a może to po prostu RFSy są długowieczne i to nie mit!Pozdro525 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal84 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Pacjent : KTM 520 EXCObjawy: - po raz kolejny w krotkim czasie przepalił sie bezpiecznik od rozrusznika, ten przy przekazniku koło aku - migoczace, falowanie swiatła z przodu Mechanike ogarniam ,ale elektryka to dla mnie magia, prosze o pomysły. Jakies przebicie ? Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Drwal84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 regulator i ladowanie do sprawdzenia na wstepie - mozliwe ze jest zwarcie , albo rozrusznik sie zaciera i pobiera za duzo prądu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majstertorzu Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 witam dzis nabyłem exc 450 ponoc z 2005r ale co do tego to jestem ostrożny ( jak sprwadzić który to faktycznie rok ? na półce zawieszenia przedniego i wahaczu mam 10cyfrowy numer czy on moze mi powiedziec co to za rok ? ) ogółem moto z zagranicy nic o nim nie wiadomo ,chciałem zrobic podstawowe rzeczy i mam pytanko jaki olej lać i ile go wchodzi ?jaki płyn do sprzęgła ? jakie łożyska polecacie na przód i tył ( oryginały czy znajdą sie zamienniki ?)ogółem hałasuje cos w silniku ale nie mam pojęcia co to moto pali na kopa jak i rozrusznik bez problemu jednak wydaje mi sie ze ten hałas jest niepokojący ( co tam moze hałasować prócz zaworów ?) ogółem znajdzie sie w okolicach kalisza jakiś mądrala do którego mogłbym zawieźć moto na przeglad przed sezonowy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Na główce ramy masz numer VIN, dziesiąta cyfra to rok produkcji. Oleju silnikowego wchodzi 1,25L i ma to być pełny syntetyk nieważne jakiej firmy. Do sprzęgła idzie specjalny płyn i nawet nie próbuj zalewać czego innego. Łożyska kół dostaniesz w zwykłym sklepie z łożyskami(koło przednie łożyska 6906, koło tylne łożyska 6005), łożyska wymieniasz razem z uszczelniaczami i jeśli potrzeba to tulejkami. Silnik rzeczywiście nie chodzi ładnie, zacznij od sprawdzenia zaworów i rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 witam dzis nabyłem exc 450 ponoc z 2005r ale co do tego to jestem ostrożny ( jak sprwadzić który to faktycznie rok ? na półce zawieszenia przedniego i wahaczu mam 10cyfrowy numer czy on moze mi powiedziec co to za rok ? ) ogółem moto z zagranicy nic o nim nie wiadomo ,chciałem zrobic podstawowe rzeczyi mam pytanko jaki olej lać i ile go wchodzi ?jaki płyn do sprzęgła ? jakie łożyska polecacie na przód i tył ( oryginały czy znajdą sie zamienniki ?)ogółem hałasuje cos w silniku ale nie mam pojęcia co to moto pali na kopa jak i rozrusznik bez problemujednak wydaje mi sie ze ten hałas jest niepokojący ( co tam moze hałasować prócz zaworów ?) ogółem znajdzie sie w okolicach kalisza jakiś mądrala do którego mogłbym zawieźć moto na przeglad przed sezonowy ??Okropnie chodzi ten silnik. Sprawdź najpierw rozrząd i zawory jak Major pisał. Jak dalej będzie to samo to bierz się za robiórke żebyś na przywitanie sezonu nie miał dziury w silniku. Sczerze ten EXC wygląda mi na zaniedbany troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 A po wcisnięciu sprzęgła nie cichnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 wątpie żeby kosz aż tak hałasował. Jedź z tym od razu na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majstertorzu Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 na początek zmiana oleju bo jest az brązowy :P juz zamówiłem i czekam na poniedziałek ma byc faktycznie to hałasowanie jest dziwne ale porównuje do wr 426 (z tego co słyszałem to ktm chodzi głosniej) mam pytanko czy rozrząd jest na jakims automatycznym napinaczu czy mozna go gdzies podkręcic ?? i na jakie wartosci ustawiacie zawory ? szczelinomierz i zestaw kluczy mam wiec myśle ze dam rade samemu ogolnie jeśli chodzi o moto to ładnie pracuje na wlnych pali od strzała nie kucha nie gasnie tyle co wiem to przywieziony z angli z toru wersja chyba exc bo 6 biegów i na kierownicy mam odciete kable i upchniete tak jakby do czegos służyły ogółem miałem problem z napompowaniem bo jakos tak powietrza mało ale szybka akcja sciągam opone a tam jakaś kiszka z pianki czy z gumy na stałe w kształcie dętki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 napinacz jest automatyczny na sprężynce. Możesz odkręcić tą dużą śrubę napinającą sprężynkę a potem cały napinacz i policzyć ile ząbków ma do końca. Luzy z tego co pamiętam 0,12mm przy okazji sprawdź odległość dźwigienki od talerzyka zaworu bo wiele ci powie o stanie zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majstertorzu Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) no wczoraj odkreciłem ta duzą srodkową i tam była sprzeżynka , czyli wykrecam srodkową a pózniej te boczne ?> i wyciągnąć ? ogółem musze sie przyznać ze kupiłem bo była okazja i chciałem go szybko handlować z zyskiem ale w porównaniu do wr426 i obecnej dr650 to fruwa i ten dzwiek akropovica ... postanowiłem sprzedać dr650 i podszykować sobie tego zeby pobawić sie nim przynajmniej ten sezon. ogółem stan wizualny (taki se) ktoś pomalował piekne pomarańczowe plastiki czarną farbą która odchodzi dlatego wyglada obsrupanego polecicie mi jakis artykuł którym mógłbym sie wdrożyć w temat tego silnika zeby w razie potrzeby zadawać konkretne pytania czy są manuale w j.polskim ? czy tylko anglo i dojcze jezyczne ? prosze o wyrozumiałość uczę sie dopiero ktm'a bo to moj pierwszy. jeszcze pytanko wracam ze sklepu i koleś ma na miejscu olej castrol 4t 10w-50 czy to sie nada ? czy iść w kierunku motorex iphone motul 300v??i jeszcze pytanie odnośnie filtrów bo są dwa jeden jest dłuższy a drugi krótszy ? wnioskuje tak po obudowach ?? Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez majstertorzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal84 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Filtry sa 2, mniejszy i wiekszy + 2 mikrofiltry siateczkowe. Jeden na klucz 13 pod dzwignia zmiany biegow, a drugi od spodu silnika. Castrol to najtansza i najgorsza opcja jak dla mnie, ale nada sie zwłaszcza ze silnik raczej za swiezy nie jest. Motul, motorex to juz wyzsza połka i drozsza, ale za cena idzie jakosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majstertorzu Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 rozumiem ze te 2 mikrofiltry wyciągam i tylko przemywam (moge myć czymś typu wd-40 ?) \z Ciekwaości odkreciłem pokrywy filtrów i odziwo olej czysty i jeszcze pytanko o stan oleju "stan w oku " sprawdzać na odpalonym czy na zgaszonym silniku ? na zgaszonym jest minimum a na odpalonym spokojnie połowa w oczku pytanie czy jak bede zalewał to dokładnie odmierzyć te 1,25ml czy patrzeć na ten stan w oczku i zalać do - połowy - końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) ogółem musze sie przyznać ze kupiłem bo była okazjapytanie tylko: dla Ciebie czy dla handlarza? :D mam pytanko czy rozrząd jest na jakims automatycznym napinaczu czy mozna go gdzies podkręcic ??zwykły napinacz mechaniczny, trzeba wyjąc cały odkrecając 2 małe srubki i zobaczyc na którym ząbku jest zatrzasnięty, niczego sam nie napinasz wkładasz z powrotem tak jak byłi na jakie wartosci ustawiacie zawory ? szczelinomierz i zestaw kluczy mam wiec myśle ze dam rade samemu0.12mm, trzeba poluzowac lub zdjąc chłodnice, dostęp jest niezbyt dobry do wydechowychogółem miałem problem z napompowaniem bo jakos tak powietrza mało ale szybka akcja sciągam opone a tam jakaś kiszka z pianki czy z gumy na stałe w kształcie dętkito jest mus :laugh: :laugh: :laugh: dobra sprawa przy endurowaniujeszcze pytanko wracam ze sklepu i koleś ma na miejscu olej castrol 4t 10w-50 czy to sie nada ?trzeba wlac pełny syntetyk, marka nie jest istotna, półsyntetyk sie nie nada, nalej tak abys miał conajmniej do połowy okienka na zimnym i ciepłym daj email to ci wysle manuala Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal84 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Mikrofiltry przemyj , przedmuchaj tak zeby sitka byly czyste. Nie wiem czy w tym przypadku WD-40 to dobry pomysł. Ja najpierw przedmuchałem, potem przemyłem benzyna i były czysciutkie. Wlej 1,3l oleju i bedzie na 100% dobrze. Na zimnym minimum tj. od dołu do połowy oczka, rozgrany od polowy do max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.