Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

major000 dobrze poradziłeś - teraz podchodze do zimnego moto, 2-3razy maneta full przy otwartym kraniku i motor odpala od pierwszego - co to oznacza, to norma czy coś go boli w związku z tym

 

a co do aku to kupiłem taki model jak ghollum mi radziłeś ale marki jmt, dobre są ? dałem 90zł - bezobsługowy

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie

Jadę za pare dni oglądnąć pierwszego kaciora i mam do was pytanie na co patrzeć przy kupnie silnika 4t oraz jakieś wyjątki w ktm.Wiem że są różne trony gdzie to piszę lecz na większości stron piszą ludzie jak kupić dobry i 3/4 jest poświęcone zawieszeniu,ramie itd. a o silniku mało tu zaś chce jak najwięcej o silniku bo o podwoziu już wyczytałem wiele żeczy.Potrzebuje pomocy w 4t co i jak bo wcześniej tylko 2t a w nich miałem już taką wprawę że za każdym razem kupywałem moto z sercem zdrowiutkim jak nóweczka.

1.Wyczytałem że jeżeli jakaś płytka tytanowa w gażniku jest ostro dobita to wolno schodzi z obrotów jakie są jeszcze tego objawy?

2.Wiem że w 4t jak kopci to znaczy że tłok do wymiany.

3.Wyczytałem że w katach chodzi głośno sprzęgło.Jest to jakieś mocno zauważalne?Bo jak pojade i się okaże że to łożyska szumią a ja będe myślał że to sprzęgło? Czy to sprzęgło i tak zagłusza że nie słychać łożysk i tak?

Co jeszcze mam sprawdzać i na czym polega wtedy ta usterka.

Niestety nikt z moich znajomych nie posiada kata ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże kaciory tak mają że trzeba strzelić gazem przed odpaleniem(tylko na zimnym silniku). Nie przejmuj się tylko jezdzij, bo większość a szczególnie stary silnik RFS tak ma.

No to mój zwierzak jest wyjątkiem bo odpala bez żadnego machania gazem :wink: , więc ja jednak bym się przyjrzał dokładniej gaźnikowi.

 

witam

chciał bym sie dowiedzieć czy EXC 450 LUB 525 sa wyposażone w rozrusznik i czy jest jakaś róznica pomiedzy tymi modelami oprucz mocy? A i dotyczy to roku powyżej 2000.

 

Tak, EXC 4T są z elektrokopajsem, a różnica między nimi nie jest ogromna tak naprawdę mocą są zbliżone różni je moment obrotowy co owocuje trochę większą trwałością 525 i większą zdolność do prostowania rączek :icon_mrgreen:

 

Witajcie ponownie

Jadę za pare dni oglądnąć pierwszego kaciora i mam do was pytanie na co patrzeć przy kupnie silnika 4t oraz jakieś wyjątki w ktm.Wiem że są różne trony gdzie to piszę lecz na większości stron piszą ludzie jak kupić dobry i 3/4 jest poświęcone zawieszeniu,ramie itd. a o silniku mało tu zaś chce jak najwięcej o silniku bo o podwoziu już wyczytałem wiele żeczy.Potrzebuje pomocy w 4t co i jak bo wcześniej tylko 2t a w nich miałem już taką wprawę że za każdym razem kupywałem moto z sercem zdrowiutkim jak nóweczka.

1.Wyczytałem że jeżeli jakaś płytka tytanowa w gażniku jest ostro dobita to wolno schodzi z obrotów jakie są jeszcze tego objawy?

2.Wiem że w 4t jak kopci to znaczy że tłok do wymiany.

3.Wyczytałem że w katach chodzi głośno sprzęgło.Jest to jakieś mocno zauważalne?Bo jak pojade i się okaże że to łożyska szumią a ja będe myślał że to sprzęgło? Czy to sprzęgło i tak zagłusza że nie słychać łożysk i tak?

Co jeszcze mam sprawdzać i na czym polega wtedy ta usterka.

Niestety nikt z moich znajomych nie posiada kata ;/

Płytka znajduje się na przepustnicy i jej pęknięcie powodyję zassanie jej fragmentów do komory spalania co prowadzi do uszkodźeń zaworów, tłoka, nicasilu itd., nie jest to jakaś specjalna wada akurat KTMa tylko gaźnika (o ile w ogóle można nazwać to wadą), ten sam gaźnik jest używany w hondach czy yamach, nie ma innej rady jeśli na tej płytce są rysy, pęknięcia, ukrzuszenia to bezwzględnie wymienić, koszt tej zasranej płytki to coś około 500PLN :banghead: , jeśli gaz się przycina są probleny ze schodzeniem z obrotów to może to być spowodowane właśnie to #@$%#%.

Jeśli RFS kopci to szykują się wydatki i wymiana samego tłoka może nie wystarczyć.

W Kacie sprzęgło szumi dość głośno po wciśnięciu klamki sprzęgła szum cichnie, jeśli nie cichnie to właśnie może oznaczać zużyte inne łożyska, wymiana łożysk pod koszem to koszt około 50PLN więc don't wory :wink: ,jeśli sprzęgło równo ciągnie nie ma uślizgów, dobrze wysprzęgla to nie jest źle dla świętego spokoju zrzucić dekiel i wymienić (jak trzeba) łożyska i tyle w temacie.

Co do reszty jak sprzedający pozwoli to zrzucić dekielki zaworowe i przy pomocy szczelinomierza sprawdzić odstęp między podkładką trzymającą zabezpieczenie a dzwigienką to da nam ogólny pogląd na stan zaworów.

Poza tym wykręcić napinacz i sprawdzić ile jeszcze może się wysunąć, jeśli są przynajmniej trzy ząbki to nie jest źle.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże kaciory tak mają że trzeba strzelić gazem przed odpaleniem(tylko na zimnym silniku). Nie przejmuj się tylko jezdzij, bo większość a szczególnie stary silnik RFS tak ma.

 

W rzeczy samej, tak właśnie jest :wink: :lalag:

 

witam

chciał bym sie dowiedzieć czy EXC 450 LUB 525 sa wyposażone w rozrusznik i czy jest jakaś róznica pomiedzy tymi modelami oprucz mocy? A i dotyczy to roku powyżej 2000.

 

Wszystkie EXC (czyli od 2000 roku) mają rozrusznik. 450 od 520/525 tylko różni sie pojemnością= mocą - zwłaszcza mocnym "dołem" reszta motocykla to to samo.

 

Witajcie ponownie

Jadę za pare dni oglądnąć pierwszego kaciora i mam do was pytanie na co patrzeć przy kupnie silnika 4t oraz jakieś wyjątki w ktm.Wiem że są różne trony gdzie to piszę lecz na większości stron piszą ludzie jak kupić dobry i 3/4 jest poświęcone zawieszeniu,ramie itd. a o silniku mało tu zaś chce jak najwięcej o silniku bo o podwoziu już wyczytałem wiele żeczy.Potrzebuje pomocy w 4t co i jak bo wcześniej tylko 2t a w nich miałem już taką wprawę że za każdym razem kupywałem moto z sercem zdrowiutkim jak nóweczka.

1.Wyczytałem że jeżeli jakaś płytka tytanowa w gażniku jest ostro dobita to wolno schodzi z obrotów jakie są jeszcze tego objawy?

2.Wiem że w 4t jak kopci to znaczy że tłok do wymiany.

3.Wyczytałem że w katach chodzi głośno sprzęgło.Jest to jakieś mocno zauważalne?Bo jak pojade i się okaże że to łożyska szumią a ja będe myślał że to sprzęgło? Czy to sprzęgło i tak zagłusza że nie słychać łożysk i tak?

Co jeszcze mam sprawdzać i na czym polega wtedy ta usterka.

Niestety nikt z moich znajomych nie posiada kata ;/

 

CZeść.

Ad 1. To metalowa blaszka "wózka" przepustnicy trzebaby ją obejrzeć i zobaczyć czy nie ma widocznych rys - pęknięć. A jak wolniej zchodzi z obrotów to i zabrudzony gaźnik może być...

Ad.2 Jak kopci równo, ciągle i po odpaleniu i podczas jazdy to pierścienie -tłok , jak mocno po odpaleniu a po chwili pracy dymienie mocno ustaje - to uszczelniacze zaworowe do roboty. Ale to gdy olejowo kopci, jasno. Bo przy przegazówkach moze Ci na czarno pokopcić - to od nieprawidłowego ustawienia gaźnika

Ad.3. Problem KATa to to, ze w ogóle ten silnik chodzi jakby sie miał rozpaść i tam trudno poza sprzęgłem cokolwiek wyłapać. Jak wciśniesz po chwili pracy sprzęgło i słyszysz wyraźnie wyciszenie silnika to wiesz co to. Ale hałasujące sprzęgło to tez nie dramat, taka praca sprzęgła to też problem kata, może Ci polatać długo nawet jak wyraźnie i mocno hałasuje kosz..... Jedynie mocne metaliczne stuki wyłapiesz w kacie - jak silnik sie rozlatuje. Praca silnika RFS dla kogoś wrażliwego na odgłosy to najgorszy koszmar senny. Ale ten typ tak ma. NIe słucha sie na jałowym tylko jeden i hebel - a wtedy powinien chodzić przyjemnie.

Częstą przypadłością może być "czkanie" silnika przy gwałtownym dodawaniu gazu - nieprawidłowa regulacja lub walnięta pompka przyspieszacza w gaźniku.

Jak nie bedzie chciał zagadać na rozruszniku po dłuższym staniu to nie problem. Aku są przy małe i zwłaszcza jak juz niemłode ale ciepłym silnikiem musi kręcić. Jak nie chce i problemy z odpaleniem to mogą być zaworki do regulacji (albo powypalane) - o i jak klepią za luźne zawory to wyłapiesz jak wiesz że to dźwięk zaworków :wink: . Generalnie powinien palić od strzała. Wchodzić na obroty chętnie i łatwo, na wolnych pracować równo.

Reszta typowa jak przy zakupie enduraka

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mój zwierzak jest wyjątkiem bo odpala bez żadnego machania gazem :wink: , więc ja jednak bym się przyjrzał dokładniej gaźnikowi.

Popieram.

Ponieważ akumulator odkąd kupiłem motor ledwo zipie zawsze używam kopki do odpalania.

Jak jest zimny to wciskam dekompresator, kopne 2 razy puszczam dekompresator, ustawiam tłoka i od pierwszego strzała zawsze ma odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w moim exc nie mam dekompresatora, tak też mi odpala od 1szego tylko właśnie muszę 'przypompować' tym gazem

 

w sobote kupiłem aku, dzisiaj pierwszy raz w ogóle zakręcił mi rozrusznik na zimnym silniku i po 4s kręcenia odpalił ale wydaje mi się to trochę nie zdrowe i dla motocykla i dla akumulatora dlatego na zimnego itak zawsze będę kopał.

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w moim exc nie mam dekompresatora, tak też mi odpala od 1szego tylko właśnie muszę 'przypompować' tym gazem

 

w sobote kupiłem aku, dzisiaj pierwszy raz w ogóle zakręcił mi rozrusznik na zimnym silniku i po 4s kręcenia odpalił ale wydaje mi się to trochę nie zdrowe i dla motocykla i dla akumulatora dlatego na zimnego itak zawsze będę kopał.

 

 

Deko w exc praktycznie jest niepotrzebne (moje zdanie), ja go w ogóle nie używam.

 

Grebur, rozrusznik jest od tego, zeby nim krecić, takie 2-4 sek kręcenia nic u nie zrobią (chyba, ze będziesz go katować długo bez przerw gdy moto np nie chce odpalać - to co innego). A aku jest od tego, zeby rozrusznikiem kręcić. Twoje obawy są bezpodstawne. Jeśli uważasz że to jest szkodliwe dla moto to nie powinieneś go w ogóle odpalać ani nim jeździć :biggrin: .

 

Pzdr

 

witam

chciał bym sie dowiedzieć czy EXC 450 LUB 525 sa wyposażone w rozrusznik i czy jest jakaś róznica pomiedzy tymi modelami oprucz mocy? A i dotyczy to roku powyżej 2000.

 

Wszystkie exc (czyli produkowane od 2000) mają rozrusznik. Trochę drobnych zmian było na przełomie roczników '03/'04. Zmiana grubości przedniego widelca, lampy, kolanka wydechowego, licznika, plasików - tył z boczkami jako całość, przezroczysty zbiornik z pierwszych roczników zastapiono kolorowym, z ważniejszych to nowe koła excel z mocniejszymi piastami plus czarne fele w młodszych rocznikach, podobno coś poprawiali przy koszu sprzęgłowym. Reszta jest taka sama. 450-525 różni sie tylko pojemnością cylindra i trochę lepszym "dołem".

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co raz bardziej choruję na KTM'a - mój wybór padł na EXC450 - mam do Was pytanie:

 

Co ile trzeba wymieniać olej, regulować zawory itd.

Czy tłok wymienia sie co roku itd.

 

Czy ktoś z Was robił kalkulację ile to rocznie wychodzi - pewnie łatwiej byłoby powiedzieć ile kosztuje wymiana oleju, ile regulacje, tłoki itd.

 

Dajcie proszę znać.

 

Pozdrawiam

 

Maciek :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co raz bardziej choruję na KTM'a - mój wybór padł na EXC450 - mam do Was pytanie:

 

Co ile trzeba wymieniać olej, regulować zawory itd.

Czy tłok wymienia sie co roku itd.

 

Czy ktoś z Was robił kalkulację ile to rocznie wychodzi - pewnie łatwiej byłoby powiedzieć ile kosztuje wymiana oleju, ile regulacje, tłoki itd.

 

Dajcie proszę znać.

 

Pozdrawiam

 

Maciek :banghead:

Olej co 15Mth, tłok wymieniamy zależnie od stanu po roku zwykle nie ma takiej potrzeby dla przykładu moja 520 do jeśeni zeszłego roku czyli przez 8lat chodziła na nominale którego stan z resztą nie wymuszał wymiany jedynie pierścienie. Ile to rocznie kosztuje? nie licząc paliwa zakładając tylko koszty eksploatacyjne około 1,5tyś.PLN na sezon w moim przyadku, ja robię około 4tyś.km na sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej co 15Mth, tłok wymieniamy zależnie od stanu po roku zwykle nie ma takiej potrzeby dla przykładu moja 520 do jeśeni zeszłego roku czyli przez 8lat chodziła na nominale którego stan z resztą nie wymuszał wymiany jedynie pierścienie. Ile to rocznie kosztuje? nie licząc paliwa zakładając tylko koszty eksploatacyjne około 1,5tyś.PLN na sezon w moim przyadku, ja robię około 4tyś.km na sezon.

 

 

Dzięki - czyli dokładnie tyle samo ile obsługa mojego BMW rocznie, bez kapci oczywiscie :-)

Choroba się pogłębia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też zauważyliście że ciężko jest zapalić, wręcz obrócić wałem (na rozruszniku) nawet przy lekko uchylonej manetce? Czy tylko mój tak ma? Silnik kręci szybko i pali od strzała tylko gdy nie dotykam gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też zauważyliście że ciężko jest zapalić, wręcz obrócić wałem (na rozruszniku) nawet przy lekko uchylonej manetce? Czy tylko mój tak ma? Silnik kręci szybko i pali od strzała tylko gdy nie dotykam gazu...

Normalka, mam to samo :wink: i wydaje się to logiczne otwierając przepustnicę silnik zasysa więcej mieszanki której sprężenie wymaga większej siły z czy rozrusznik niekoniecznie musi sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, zauważyłem że jest coś nie tak z zawieszeniem w moim exc.. otóż

na wybojach strasznie agresywnie się zachowuje, właściwie nie amortyzuje, cała kierownica mi lata, strach szybciej jechać, jakby było za twarde (mówie o przednim)

za to na torze nawet przy mniejszych wyskokach przód strasznie siada jakby był za miękki.. (pewnie jest coś nie tak z tym dobiciem).

Jak mam teraz wyregulować ten przód, dodam że waże 65kg, w którą strone kręcić tą regulacją i czy u góry czy na dole i mniej więcej ile obrotów jak na moją mase żeby było wporzo od punktu 0.

Zauważyłem też że mam ciut krzywo ustawioną kierownice (od momentu uderzenia w samochód tydzień temu), jak ustawić żeby było prosto, na pułkach czy wziąć koło w kolana i mocno kręcić kierą w odpowiednią stronę ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...