Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Panowie mam taka sprawe, w maju mam zamiar kupic sobie exc 525, i mam pytanie

Jak rozpoznac ktory to jest rok po szczegolach, i jakie byly zmiany w poszczegolnych latach, bo bede szukal czegos powyzej 2005

i na jakie szczegolne rzeczy zwracac uwage, czy jest jakas bolaczka tego sprzeta?

 

ew. jak w okolicy maja ktos by chcial sprzedac swoje 525 prosze o kontakt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest dość prosta jeżeli chcesz sprzęt od 2005 w górę :)

Poza sprawą oczywistą jak numer VIN, rocznik 2005 w porównaniu do poprzednich ma spłaszczoną (szerszą) rurkę ramy tą co idzie od podnóżka do góry oraz tylny wahacz na który jak się patrzy z boku to rozszerza się w połowie a na końcach jest węższy. Starsze roczniki rurkę ramy miały okrągłą a wahacz na całej długości ma identyczną szerokość (patrząc na motor z boku). Kolejnym wizualnym wyznacznikiem jest przednia lampa. Od rocznika 2005 ma ona kształt "diamentu" a każdy starszy rocznik miał lampę prostokątną. Plastiki na baku osłaniające chłodnicę w porównaniu do wcześniejszych roczników mają bardziej ostre kanty. Od górnego mocowania do baku ostro linia jest skierowana w dół. Licznik jest mały, czarny i ma przyciski. Starsze roczniki miały duży wyświetlacz bez jakiegokolwiek guzika.

Rocznik 2006 od 2005 różni się tym że ma czarną ramę, czarny przedni amortyzator i pomarańczową sprężynę tylnego dampera. W roczniku 2007 i 2006 ja różnic poza okleiną nie widzę.

 

2004 https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=Cf01iTCpjiuD9M&tbnid=IvspJAHcoeCq4M:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.powersportsnetwork.com%2Fenthusiasts%2Freview_list_vehicle.asp%3Fveh%3D8942&ei=v1YQU97YF9DUsgbVrIHYAw&psig=AFQjCNEy2ei14-GCG4P8PSYPJeX2nK7oLg&ust=1393666080656207

 

2005 https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=Kn3FCbQbw_aZmM&tbnid=IcDGnDiF-2AluM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.spokanister.net%2Fktm_bikes.htm&ei=UFYQU5i6HYnZtAaC54CwBQ&psig=AFQjCNFVcY7CcTEVdDr5eLlZSxOzMO81og&ust=1393665997695403

 

2006 https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=3T1UYp9Cx53QgM&tbnid=qiUSKfgsCEZJZM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.picstopin.com%2F400%2F300-exc%2Fhttp%3A%257C%257Cwww*motorsports-network*com%257Cktm%257Cphotos98%257C300exc2*jpg%2F&ei=alcQU5CCD4OktAbvjIDgCQ&bvm=bv.61965928,d.bGQ&psig=AFQjCNEfge-0NJIPSKbMpD3lyeit-P2qrw&ust=1393666238980510

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Myślę, że tutaj będzie większy rozgłos. Chętnie kupię rame z dokumentami pasującą do silnika xc4. Obecnie mam motocykl ktm exc 400 2009r. Jak tylko będę miał czas to sprawdzę odzew, ponieważ bede za granicą. Proszę o odp. na forum bądź e-mailowo [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

http://allegro.pl/ktm-400-exc-2009r-farioli-replica-akrapovic-asv-i4094866720.html

uwaga wałek pojechaliśmy dzisiaj po moto i okazało się że moto ma wklepane w dowodzie zastaw bankowy i koleś ściemnia co do dokumentów porażka na maxa bo jechaliśmy 400 km w jedna stronę - powiesić za jaja to mało - bo telefonicznie wszystko było ugadane co do papierów!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

perfidna ściema na roczniku, 2003 ma zlote lagi 48mm, pomaranczowy zbiornik itd., to jest max 2002 ale po malowaniu mozna podejrzewac ze 2000

 

wydech od jakiejs szosówki wsadzony "na sztukę", ani nie podnosi mocy, ani nie poprawia brzmienia a przy tym jest ciężki

 

opony raczej śmietnik, zwłaszcza przód

 

czerwony silikon wystający spod dekla alternatora duzo mowi o jakosci serwisu

 

brak kwitów do rejestracji

 

dla mnie warte polowę tej sumy jeśli zawias jest sprawny a silnik nie dymi ani nie halasuje ponad normę (w co wątpię)

 

duzo lepsza i nowsza 450tka stała u nas za 6K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć chłopaki.

Od początku tego sezonu jestem posiadaczem EXC 520 z 2002 roku. Ogólnie jesli chodzi o jakieś grubsze rzeczy to jest ok, bebechy zdrowe, zawiecha również. Ale mam pare pytań.

 

1. Z jakiegoś powodu ocierał mi na starym napędzie łańcuch o wysprzęglik i jego osłone. Przez to wysprzęglik jest troche wytarty i w niewielkich ilościach się z niego sączy olej. Olej widać dopiero gdy coś dłużej pojezdze, nie pojawia sie odrazu po dopaleniu silnika. Moje pytanie to czy olać sprawe i ciągle mieć na oku stan oleju (którego dużo nie ubywa w oczku) czy jednak może to nieść większe konsekwencje?

 

2. Druga sprawa to napęd, który wyciera mi prowadnica u dołu przy dużej zębatce. Wyciera mi sie troche łańcuch, a w szczególności zapinka. Jakie konsekwencje może nieść zdemontowanie tej prowadnicy? Czy to raczej średni pomysł?

 

3. Nie mogę dobrze odpowietrzyć przedniego hamulca. A jeśli już udało mi się dobrze odpowietrzyć, to siadając na sprzęt po tygodniu hamulec znowu miękki. Nie zlokalizowałem żadnego wycieku na przewodzie ani na tłoczkach. Ktoś już tak miał i/lub wie jak temu zaradzić? (odpowietrzam w ten sposób, że przyczepiam rurke u dołu na zacisku, która idzie do słoiczka, i pompuje klamką płyn zalewając u góry nowy, ciągle dolewając)

 

Licze na pomoc i wielkie pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jesli mała dziurka poklei jakimś klejem do metalu + zainwestuj w osłone

2. Jesli łańcuch trze o prowadnice to pewnie jest wygięta lub źle przykręcona.Odegnij i przykrec bedzie ok.NIE MOZNA zdemonotwac tej prowadnicy bo lancuch nie będzie prawidłowo "szedł"

3.Najprawodpodobniej masz wyjechany tłoczek w pompie hamulca i z każdym ruchem klamki tłoczek zaciąga niewielkie ilości powietrza-zestaw naprawczy pompy hamulcowej zalatwi sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Osłonę mam, a gdzie dokladnie jest wyciek to nie wiem - potraktowałem jak się dało silikonem aby zminimalizowac wyciek. Twoj pomysl wydaje sie calkiem w porządku, to chyba lepsze niż wydawać 300-400zł za nowy-uzywany wysprzeglik?

 

2. Jutro sprobuje ją odgiąc i przeczyścić w takim razie, chociaż wydaje mi sie ze łąńcuch moze sie wycierac o syf ktory sie gromadzi tam podczas jazdy, kurz piasek bloto itd. Zastanwiam się ze zakup nowej prowadnicy by załatwił sprawę, chociaż guma w tej prowadnicy co mam nie ma sladow zniszczen.

 

3. Tego sie wlasnie obawialem, juz ktorys mi ktoś radzi że zapewne trzeba zregenerować pompke. Zaraz oblukam allagro za takimi zestawiami naprawczymi i bede myślał.

 

Jesli ktos mialby jeszcze jakies pomysly to prosze smialo, wszystko mi w tej chwili pomoze :) pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Siema chłopaki.

Uporałem się z problemami cieknącego wysprzęglika i prowadnicy ocierającej łańcuch sprzed postu wyżej, ale pojawił się nowy problem.


Zaczęło cieknąć z pokrywy magneta. Zamówiłem nową uszczelkę, założyłem - sączyło się dość mocno. Rozebrałem, oprawiłem silikonem + uszczelka - dalej cieknie. Macie jakieś pomysły? Co może być przyczyną, znacie może jakieś inne sposoby?


zapodaj. net/3d109c8de69b5.jpg.html

zapodaj. net/3d8e1132055c6.jpg.html


Na drugim zdjęciu widać delikatne pęknięcie pokrywy, jednak chyba nie powinno ono mięc znaczenia (tak mi się wydaje) bo jest na zewnątrz, uszczelka z silikonem i tak powinna nie przepuszczać oleju.


Wczoraj wyjąłem całkiem dekiel (wykręciłem uzwojenie) i przyłożyłem go do równej powierzchni, żeby zobaczyć czy nie ma szpary (czy dekiel jest idealnie płaski). Jest bardzo mała przerwa w tym miejscu gdzie mi cieknie, oczywiści minimalna którą silikon i uszczelka powinna załatwić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jak ogólnie wiecie. Początkowe silniki xc4 mialy problem fabryczny związany z braniem lekko oleju. Obecnie stosuje olej zalecany motorex 10W50. Myślałem aby zapobiedz tamu stosując olej motorxa10W60. Tutaj moje pytanie czy ktoś tak zrobił i czy jest różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...