Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

powiedzmy, że robi się 800km miesięcznie w zróznicowanym terenie, czekają nas takie przykladowe wydatki przy exc 4T(oczywiście zakladając, że mechanicznie jest w stanie bdb):

100zł olej+filtry

200zł opona

100zł jakis plastik

100zł klocki na jedno koło

150zł łożyska kół

400zł paliwo

czyli +/- 1000zł

wiadomo, że nie zawsze będą to te wydatki, czasami zamiast tego trzeba będzie kupic sprzęgło, napęd, łańcuch rozrządu, jakąs wajchę, hadbary, klamkę, szprychy, tarczę hamulcową, trzymak, dętkę, albo jakąs chemię typu spray do łańcucha

 

tłok podobno wytrzyma w tym modelu 200mth więc o nim nie piszę, a korby rzadko kiedy wymagają wymiany, ale trzeba sie liczyc z "grubszym" wydatkiem raz na 2 sezony na tłok, zawory czy jakąś awarie skrzyni, tak sobie przynajmniej wyobrazam eksploatację tych modeli i zwykle taki są doswiadczenia innych bo sam mam to od miesiąca

 

jeśli latasz spokojnie i nie wykorzystujesz zbytnio tego co "fabryka dała" i gdy znajdziesz zadbaną sztukę z ostatnich lat produkcji RFSa czyli 06-07 to koszty będą mniejsze

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady,weekendowe wypady w teren.las nie dadza 800 km, chyba ze jest sie mega zawzietym. Nawet jesli sie to zrobi, to co miesiac nie bedziesz wymieniał opony czy tez klockow,a o plastikach nie wspomne. Podstawa to olej + filtry, smar do łancucha i filtra powietrza i paliwo. Reszta wydatkow to takie ktore wyskocza po dłuzszym czasie, ale nie co miesiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa to nie ma co liczyć bo to nie są koszty eksploatacyjne. W las nie az tak czesto tak to głownie oponka SM. Wiem ze szkoda tej maszynki w sm ale cóż nie ma czegoś wmiare mocnego i ciekawego sm ;-) NA co patrzeć przy zakupie ?? Co sie najcześciej zużywa i psuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanko. Szukam i nie znalazłem 100 % odpowiedzi na moje pytanie. KTM EXC 400 04 r. - jaki korbowod do niego ? Tylko oryginal czy pasuje od 450/525 ? Jedni pisza , ze pasuje inni ze nie, bo rozni sie skokiem tłoka. Szukajac korby do exc 400 nie moge jej nigdzie znalesc, ani allegro, rowniez w zadnym sklepie internetowym. Uswiadomi mnie ktos w 100 % jak to z tym modelem jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujeżdzałem exc 520 z 2001,dosc ostro 2 sezony,zrobione 7,5tys km,więc napisze.Silnik Nic sie nie działo,sprzęgło B.głosno nap...... .Ale nic nie trzeba było robic.Olej co 7-8 baków(castrol power racing).Co 2 razy filtry.Filtr powietrza jak się zakurzył(nie co jazde :sad: ).Niewiadomo ile miał przejechane,ale był zadbany.Zezarł 1,5 dobrego napędu,i ze 4 opony,łożyska w kołach itp.Poza przeciętnym zawieszeniem super motor,i nie az taki drogi w utrzymaniu,pod warunkiem ze kupisz uczciwy sprzęt.Ja płaciłem 12 tysi do opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanko. Szukam i nie znalazłem 100 % odpowiedzi na moje pytanie. KTM EXC 400 04 r. - jaki korbowod do niego ? Tylko oryginal czy pasuje od 450/525 ? Jedni pisza , ze pasuje inni ze nie, bo rozni sie skokiem tłoka. Szukajac korby do exc 400 nie moge jej nigdzie znalesc, ani allegro, rowniez w zadnym sklepie internetowym. Uswiadomi mnie ktos w 100 % jak to z tym modelem jest ?

Według serwisówki wychodzi że 400-tka ma inną korbę niż 450/525. Ale chociażby na alledrogo piszą że korba jest ta sama w 400/450/525. Zadzwoń do jakiegoś serwisu KTM i spytaj dla pewności. Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zdecydowalem ze za rok na pewno na 525 siadam z konca lat klepania , kupil bym w raichu bo granice mam za oknem widoczna, ale ceny o 3 - 4 tys wyzsze niz w polsce..za to zadbane i serwisowane.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. powiedzcie mi jaka jest roznica mniej wiecej w ktm exc 450 a ktm exc 525 rocznik 2006 w wadze, mocy oraz cenach czesci silnika i ogolnie kosztach eksploatacji?? pytam poniewaz mialem kupic 450, a mam do kupienia fajne 525. dzieki wielkie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica w mocy jest odczuwalna , 525 zdecydowanie lepiej sie zbiera - koszta obslugi podobne , 525 mniej krecisz bo ma wieksza moc , ale jest bardziej wysilona od 450 - wiec zywotnosc podobna

 

jjanik jedynie co mnie moze powstrzymac to brak kasy , bo na moto musze miec ok 15 tys + 3 na pakiet startowy , myslalem tez o lc4 626 sxc , ale przynajmniej rok chcialbym sprobowac polatac czyms lekkim .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tyle moim zdaniem nie ma juz sensu brac 525(zresztą nawet roczniki 06-07 rzadko tak wysoko się cenią) tylko szukac 530 albo husa fe570, nowszy model mniej straci na wartosci

 

akurat "lekkosc" nie jest mocną stroną 525, powiedzmy sobie szczerze, jest mu blizej do lc4 sc niz do exc 2t, takie mam obserwacje po paru godzinach jazdy, co mnie nie ukrywam boli :/

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze 530 i inne EXC R nie RFS-y to niewypal , wiem ze lepiej sie prowadza, lepszy zawias i inna geometria ramy , ale trwaloscia nie popisali sie ,a regulacj zaworow to ponoc jakas masakra...Hus 570 poki co za drogo. Kogo sie nie zapytam mowi ze RFS-y sa przy dobrej obsludze niezajeżdżalne ..nawet niemcy juz sie polapali ze silnikowo rfs byl lepiej zrobiony.

 

ja nie oczekuje od niego zgabnosci 2t , ale miedzy lc4 to i tak juz bedzie przepasc...wiadomo idealem byla by rama exc z silnikiem od lc4 :D ale takie cuda to tylko w erze :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...