puchaty Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Nie mogłem uzyskać odpowiedzi, więc zakładam nowy temat. Mam Hondę cb 125 t 1979r. Padła mi jedna cewka zapłonowa, a ciężko dostać używaną. Moje pytanie czy można założyć cewkę od innego moto np Simson Jawa itp.. Instalacja 6V. Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 zapłon masz wykły stykowy przerywacz ?? czy CDi już ?? jak zwykły stykowy przerywacz to nie ma problemu od wszystkie co miało 6v podejdzie (jawa 350 cz 175 simson ogar 200) a jak masz CDi to ci nie powiem bo sam mam z tym problem.. Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Masz zapłon bateryjny czy iskrownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 zapłon masz wykły stykowy przerywacz ?? czy CDi już ?? jak zwykły stykowy przerywacz to nie ma problemu od wszystkie co miało 6v podejdzie (jawa 350 cz 175 simson ogar 200) a jak masz CDi to ci nie powiem bo sam mam z tym problem.. problem mozesz ominąc mierząc napiecie jakie podaje cewka zasilania CDI znajac parametr metoda porownawcza doberz podobną z innego moto ---generalnie nie ma zagrozenia ,ze uszkodzisz CDI mozesz smuialo z chiskiego skuterra wkladac i bedzie chodzil (jesli zbyt mala iskra metoda radzieckiego naukowca Macajewa wkladaj inna cewke .... trafisz :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchaty Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Dziękuję za odpowiedzi bardzo mi pomogliście. Mam jak to ujął kolega michoa zwykły stykowy przerywacz, więc nie będzie większego problemu. Jeszcze raz dzięki. Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podpinam się pod ten. Przewody WN w moim motocyklu (GL1000) mają 35 lat, więc nie zdziwiło mnie, że w czasie deszczu zaczęły łapać przebicia. Niestety problem polegał na tym, że przewody i cewki stanowią jedną, nierozerwalną całość. Postanowiłem pójść na skróty i zastąpić je cewkami pochodzącymi z innego motocykla o wymienialnych przewodach. W oryginale GL1000 miał zapłon przerywaczowy, ale u mnie wymieniony był na bezstykowy zapłon Dyna. Zgodnie z instrukcją producenta zapłon ten najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami lub z cewkami o zbliżonych parametrach. Pomierzyłem rezystancję oryginałów - uzwojenie pierwotne: ok. 3 Omy, uzwojenie wtórne: ok. 14k Omów. Szukałem więc cewek o podobnych parametrach. Znalazłem cewki od Horneta (CB600F), których uzwojenie pierwotne i wtórne miało tą samą (bardzo zbliżoną) rezystancję. Podłączyłem je wraz z nowymi przewodami i fajkami do mojego sprzętu. Motocykl odpalał bez problemu (oczywiście na ssaniu), jednak zachowywał się dość dziwnie. Na średnich i wysokich obrotach chodził ładnie, jednak poniżej 2000obr/min gasł dosłownie tak, jak bym wyłączył zapłon. Niezależnie od temperatury silnika, zawsze poniżej 2000obr/min raptownie gasł. Na starych cewkach chodził tak jak zwykle, ale po podpięciu nowych na wolnych obrotach tracił iskrę. (Oczywiście w obwodzie znajdował się odpowiedni rezystor balansujący - zgodnie z oryginalnym schematem i sugestią producenta "impulsatora".) Jakie jeszcze wartości charakteryzują cewki? Może to jakieś moje przeoczenie/błąd i pierdoła - nie miałem podobnego przypadku? Czyżby cewki były uszkodzone? Elektryk ze mnie jak z koziej.... więc proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Przeczytaj dokładnie instrukcję od modułu zapłonowego, dowiedz się czy moduł jest wyposażony w ogranicznik prądu cewek a więc dostosowany do "elektronicznych" cewek WN o małej rezystancji uzwojenia pierwotnego. Skoro napisano że najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami o dużej rezystancji można wywnioskować że nie można użyć cewki o małej rezystancji ponieważ grozi to uszkodzeniem tranzystorów wyjściowych. Wszystkie motocykle począwszy od lat osiemdziesiątych wyposażone są w zapłony elektroniczne i mają cewki o małej rezystancji więc będziesz musiał się natrudzić aby kupić oryginalną cewkę o dużej rezystancji. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Z tą nierozerwalną całością to nie przesadzaj, jak pociągniesz mocniej to się rozerwą. Tylko poskładać to później jest trudno. Na początek spróbowałbym prostszej metody. Obciągnąłbym stare druty dodatkowo kilkoma warstwami koszulek termokurczliwych. Nawet jeśli odporność na przebicie takiej koszulki jest mniejsza niż występujące napięcie to zawsze ochroni ona przewód przed wilgocią. Ceny grubszych koszulek nie przekraczają 3 zł/m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Przeczytaj dokładnie instrukcję od modułu zapłonowego, dowiedz się czy moduł jest wyposażony w ogranicznik prądu cewek a więc dostosowany do "elektronicznych" cewek WN o małej rezystancji uzwojenia pierwotnego. Mój moduł (o ile można tak to nazwać) raczej nie ma ogranicznika, bo wtedy (chyba?) niepotrzebny był by rezystor. Tu są skany instrukcji: Dynatech1 Dynatech2 Skoro napisano że najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami o dużej rezystancji można wywnioskować że nie można użyć cewki o małej rezystancji ponieważ grozi to uszkodzeniem tranzystorów wyjściowych. Wszystkie motocykle począwszy od lat osiemdziesiątych wyposażone są w zapłony elektroniczne i mają cewki o małej rezystancji więc będziesz musiał się natrudzić aby kupić oryginalną cewkę o dużej rezystancji. Rezystancja pierwotna oryginałów to ok. 3 Omy. Tych od Horneta - też 3 Omy. Rezystancja wtórna w oryginale to ok. 14 kOmów. W Hornecie podobnie. Z tą nierozerwalną całością to nie przesadzaj, jak pociągniesz mocniej to się rozerwą. Tylko poskładać to później jest trudno. Na początek spróbowałbym prostszej metody. Obciągnąłbym stare druty dodatkowo kilkoma warstwami koszulek termokurczliwych. Nawet jeśli odporność na przebicie takiej koszulki jest mniejsza niż występujące napięcie to zawsze ochroni ona przewód przed wilgocią. Ceny grubszych koszulek nie przekraczają 3 zł/m. Wybacz, ale "przykrywanie pryszcza pudrem" mnie mierzi. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez stasiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Najpewniejsza droga wygrzeb po kawałeczku stare przewody zapłonowe z ich gniazd (na pewno się przywulkanizowały do cewki) i zastąp nowymi, też kiedyś myślałem że się nie da... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Przewody się nie "przywulkanizowały". One są po prostu jedną całością z cewką. Mogę je wydłubać, ale wtedy na pewno nie podłączę nowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Cewki mierzyłeś z fajkami czy bez ? Pozostaje ci jeszcze jedna możliwość ( której ja też nie preferuję ) ale zawsze to jakieś wyjście. Ngk posiada w swojej ofercie łączniki do kabli, więc zawsze możesz swoje obciąć dość blisko cewek i za pomocą łączników podłączyć nowe. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez szparag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Cewki mierzyłeś z fajkami czy bez ? Pozostaje ci jeszcze jedna możliwość ( której ja też nie preferuję ) ale zawsze to jakieś wyjście. Ngk posiada w swojej ofercie łączniki do kabli, więc zawsze możesz swoje obciąć dość blisko cewek i za pomocą łączników podłączyć nowe. Rezystancję mierzyłem oczywiście na gołych przewodach. Łączniki do przewodów mogły by pomóc, ale z moich obserwacji wynika, że przebicia występują tuż przy wyjściu przewodów WN z cewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Sprawdź czy podłączenie tego układu ( czerwony kabel ) jest ok, bo ten patent z instrukcji potrafi robić niezły chlew w instalacji. Co do pomiaru sprawdź jakie wartości podaje twoja serwisówka i porównaj z wynikami. Najlepszym wyjściem byłoby znaleźć cewki od zapłonu "przerywaczowego" z możliwością wymiany przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Wybacz, ale "przykrywanie pryszcza pudrem" mnie mierzi. Tak jakby dobieranie cewek z innego motocykla z nadzieją, że będą jakoś działać było szczytem profesjonalizmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.