Skocz do zawartości

Cewka zapłonowa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogłem uzyskać odpowiedzi, więc zakładam nowy temat. Mam Hondę cb 125 t 1979r. Padła mi jedna cewka zapłonowa, a ciężko dostać używaną. Moje pytanie czy można założyć cewkę od innego moto np Simson Jawa itp.. Instalacja 6V. Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon masz wykły stykowy przerywacz ?? czy CDi już ?? jak zwykły stykowy przerywacz to nie ma problemu od wszystkie co miało 6v podejdzie (jawa 350 cz 175 simson ogar 200) a jak masz CDi to ci nie powiem bo sam mam z tym problem..

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon masz wykły stykowy przerywacz ?? czy CDi już ?? jak zwykły stykowy przerywacz to nie ma problemu od wszystkie co miało 6v podejdzie (jawa 350 cz 175 simson ogar 200) a jak masz CDi to ci nie powiem bo sam mam z tym problem..

 

problem mozesz ominąc mierząc napiecie jakie podaje cewka zasilania CDI znajac parametr metoda porownawcza doberz podobną z innego moto ---generalnie nie ma zagrozenia ,ze uszkodzisz CDI mozesz smuialo z chiskiego skuterra wkladac i bedzie chodzil (jesli zbyt mala iskra metoda radzieckiego naukowca Macajewa wkladaj inna cewke .... trafisz :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podpinam się pod ten.

 

Przewody WN w moim motocyklu (GL1000) mają 35 lat, więc nie zdziwiło mnie, że w czasie deszczu zaczęły łapać przebicia. Niestety problem polegał na tym, że przewody i cewki stanowią jedną, nierozerwalną całość. Postanowiłem pójść na skróty i zastąpić je cewkami pochodzącymi z innego motocykla o wymienialnych przewodach. W oryginale GL1000 miał zapłon przerywaczowy, ale u mnie wymieniony był na bezstykowy zapłon Dyna. Zgodnie z instrukcją producenta zapłon ten najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami lub z cewkami o zbliżonych parametrach.

Pomierzyłem rezystancję oryginałów - uzwojenie pierwotne: ok. 3 Omy, uzwojenie wtórne: ok. 14k Omów.

Szukałem więc cewek o podobnych parametrach.

Znalazłem cewki od Horneta (CB600F), których uzwojenie pierwotne i wtórne miało tą samą (bardzo zbliżoną) rezystancję.

Podłączyłem je wraz z nowymi przewodami i fajkami do mojego sprzętu. Motocykl odpalał bez problemu (oczywiście na ssaniu), jednak zachowywał się dość dziwnie. Na średnich i wysokich obrotach chodził ładnie, jednak poniżej 2000obr/min gasł dosłownie tak, jak bym wyłączył zapłon. Niezależnie od temperatury silnika, zawsze poniżej 2000obr/min raptownie gasł. Na starych cewkach chodził tak jak zwykle, ale po podpięciu nowych na wolnych obrotach tracił iskrę.

(Oczywiście w obwodzie znajdował się odpowiedni rezystor balansujący - zgodnie z oryginalnym schematem i sugestią producenta "impulsatora".)

Jakie jeszcze wartości charakteryzują cewki?

Może to jakieś moje przeoczenie/błąd i pierdoła - nie miałem podobnego przypadku?

Czyżby cewki były uszkodzone?

Elektryk ze mnie jak z koziej.... więc proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie instrukcję od modułu zapłonowego, dowiedz się czy moduł jest wyposażony w ogranicznik prądu cewek a więc dostosowany do "elektronicznych" cewek WN o małej rezystancji uzwojenia pierwotnego. Skoro napisano że najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami o dużej rezystancji można wywnioskować że nie można użyć cewki o małej rezystancji ponieważ grozi to uszkodzeniem tranzystorów wyjściowych. Wszystkie motocykle począwszy od lat osiemdziesiątych wyposażone są w zapłony elektroniczne i mają cewki o małej rezystancji więc będziesz musiał się natrudzić aby kupić oryginalną cewkę o dużej rezystancji.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą nierozerwalną całością to nie przesadzaj, jak pociągniesz mocniej to się rozerwą. Tylko poskładać to później jest trudno.

 

Na początek spróbowałbym prostszej metody. Obciągnąłbym stare druty dodatkowo kilkoma warstwami koszulek termokurczliwych. Nawet jeśli odporność na przebicie takiej koszulki jest mniejsza niż występujące napięcie to zawsze ochroni ona przewód przed wilgocią. Ceny grubszych koszulek nie przekraczają 3 zł/m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie instrukcję od modułu zapłonowego, dowiedz się czy moduł jest wyposażony w ogranicznik prądu cewek a więc dostosowany do "elektronicznych" cewek WN o małej rezystancji uzwojenia pierwotnego.

 

Mój moduł (o ile można tak to nazwać) raczej nie ma ogranicznika, bo wtedy (chyba?) niepotrzebny był by rezystor. Tu są skany instrukcji:

Dynatech1

Dynatech2

 

Skoro napisano że najlepiej współpracuje z oryginalnymi cewkami o dużej rezystancji można wywnioskować że nie można użyć cewki o małej rezystancji ponieważ grozi to uszkodzeniem tranzystorów wyjściowych. Wszystkie motocykle począwszy od lat osiemdziesiątych wyposażone są w zapłony elektroniczne i mają cewki o małej rezystancji więc będziesz musiał się natrudzić aby kupić oryginalną cewkę o dużej rezystancji.

 

Rezystancja pierwotna oryginałów to ok. 3 Omy. Tych od Horneta - też 3 Omy. Rezystancja wtórna w oryginale to ok. 14 kOmów. W Hornecie podobnie.

 

Z tą nierozerwalną całością to nie przesadzaj, jak pociągniesz mocniej to się rozerwą. Tylko poskładać to później jest trudno.

 

Na początek spróbowałbym prostszej metody. Obciągnąłbym stare druty dodatkowo kilkoma warstwami koszulek termokurczliwych. Nawet jeśli odporność na przebicie takiej koszulki jest mniejsza niż występujące napięcie to zawsze ochroni ona przewód przed wilgocią. Ceny grubszych koszulek nie przekraczają 3 zł/m.

 

Wybacz, ale "przykrywanie pryszcza pudrem" mnie mierzi.

Edytowane przez stasiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki mierzyłeś z fajkami czy bez ?

 

Pozostaje ci jeszcze jedna możliwość ( której ja też nie preferuję ) ale zawsze to jakieś wyjście. Ngk posiada w swojej ofercie łączniki do kabli, więc zawsze możesz swoje obciąć dość blisko cewek i za pomocą łączników podłączyć nowe.

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki mierzyłeś z fajkami czy bez ?

 

Pozostaje ci jeszcze jedna możliwość ( której ja też nie preferuję ) ale zawsze to jakieś wyjście. Ngk posiada w swojej ofercie łączniki do kabli, więc zawsze możesz swoje obciąć dość blisko cewek i za pomocą łączników podłączyć nowe.

 

Rezystancję mierzyłem oczywiście na gołych przewodach. Łączniki do przewodów mogły by pomóc, ale z moich obserwacji wynika, że przebicia występują tuż przy wyjściu przewodów WN z cewek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy podłączenie tego układu ( czerwony kabel ) jest ok, bo ten patent z instrukcji potrafi robić niezły chlew w instalacji.

Co do pomiaru sprawdź jakie wartości podaje twoja serwisówka i porównaj z wynikami.

Najlepszym wyjściem byłoby znaleźć cewki od zapłonu "przerywaczowego" z możliwością wymiany przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...