Skocz do zawartości

Kawasaki Ninja 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam wypowiedzi, że to fajne moto. :biggrin:

Kupiłam w marzec/kwiecień 2010 r. nakręciłam już 2000 km i wrażenia z jazdy ok. Choć mógłby być szybszy, max to 170 km/h na pewno nie pod górke.

 

Pozdrawiam posiadaczy ninji 250.

 

Mam do Was serdeczną prośbę, czy znacie się na wymianie oleju w ninji 250. Powinnam już to zrobić a chciałabym sama pomajstrować, bo w warsztatach zdzierają.

 

Jaki filtr, bo olej to motul 4t 15w50.

 

Co jeszcze powinnam sprawdzić i jak?

 

Dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz serwisówkę? Jak nie to mogę Ci posłać na maila, z tym, że jest po amerykańsku, a tam małe kawy mają jeszcze gaźniki, ale za dużych różnic nie ma ;) Tam wszystko pisze, co, jak, kiedy i dlaczego

 

z rad, to załatw sobie najlepiej klucz dynamometryczny co dobrze dokręcisz śruby. Filtr oleju to żadna filozofia, ja mam hilfo, niektórzy chwalą inni odradzają, ja jestem bez zdania :P Był jedyny w sklepie to go wziąłem.

 

i olej ja polecam repsola racing syntetycznego. Od paru osób słyszałem, że motul się trochę popsuł i jedzie teraz na marce. Ile w tym prawdy to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj an_o.

Książka serwisowa podaje olej o parametrach 10W-40. Ja ostatnio zalałem syntetykiem CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50. Polecam przejście na oleje w pełni syntetyczne. Bańka 4 l na Allegro to cena ok 100,00 Na wymianę potrzebujesz mniej niż 2 l, więc baniak starczy na dwie wymiany. Co do filtra oleju to na fakturze z serwisu mam symbol 16099-003 Kawasaki.

P.S.

właśnie sprawdziłem. Przy poprzedniej wymianie miałem filtr Hilfo HF401 i ...............niestety kłopoty z kontrolką ciśnienia oleju. Po włączeniu moto długo wzrastało ciśnienie oleju i kontrolka oleju długo świeciła. Teraz z nowym filtrem jest O.K.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wygląda na to, że w przyszły piątek 18.06.2010 będe jechać z Wawy w strone Zielonej Góry. W związku z tym, mam pytanie, czy aby na pewno wspólne latanie po Bydzi/Toruniu jest aktualne. Pytam teraz, bo chciałbym odpowiednio wcześnie zmolestować rodzinke w Pile, w sprawie noclegu.

Może z Wawy byli by chętni na mini zlocik ćwiartek, to można bliżej stolicy sie spotkać.

 

PS Jadę, jeżeli nie będzie lać. Na razie prognoza jest po mojej myśli

PS2 Witaj an_o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że mniejsze znaczenie ma to czy to będzie Motul czy Castrol. Oba firmowe i dobre. Rozważ tylko przejście na syntetyk.

 

Mogę sobie rozważać, nie bardzo dostrzegam różnice. Moja ninja ma dopiero 6000 przejechane, poprzednik mało jeździł, więc myslisz, że syntetyk byłby wskazany? :icon_rolleyes:

 

Witam.

Wygląda na to, że w przyszły piątek 18.06.2010 będe jechać z Wawy w strone Zielonej Góry. W związku z tym, mam pytanie, czy aby na pewno wspólne latanie po Bydzi/Toruniu jest aktualne. Pytam teraz, bo chciałbym odpowiednio wcześnie zmolestować rodzinke w Pile, w sprawie noclegu.

Może z Wawy byli by chętni na mini zlocik ćwiartek, to można bliżej stolicy sie spotkać.

 

PS Jadę, jeżeli nie będzie lać. Na razie prognoza jest po mojej myśli

PS2 Witaj an_o

 

Witaj, Alt.

Jeśli zlocik byłby ciutkę blizej z chęcią zgłaszm swoją ćwirtkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was serdeczną prośbę, czy znacie się na wymianie oleju w ninji 250. Powinnam już to zrobić a chciałabym sama pomajstrować, bo w warsztatach zdzierają.

 

Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, ale bardzo łopatologicznie pokazane jest, jak robi się podstawowe rzeczy przy naszym moto. Wersja amerykańska, może się różnić

 

Alt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Alt.

Dla mnie data pechowa :( akurat 18.06 mam robotę i to poza miastem. Będę w Bydzi po godz. 17.00 Gdyby po tej godzinie coś zorganizować to chętnie się spotkam. Jak by zaszły zmiany w moich zawodowych planach to dam znać.

 

an_o Syntetyki są lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170km/h to nie jest tak źle na mieście wiecej nie wycisznieś a na drigach publicznych w UK wystarczy by stracić prawo jazdy no chyba że ma sie Polskie hehe to tylko płace mandaty póki co.

 

Bardziej myslałem o zakupie 250tki do jazdy do pracy i z powrotem czasem jakiś wypadzik jedno osobowy poza miasto. Do tego chciałem do kupić coś większego do jazdy w dwójkę.

 

Er6 to jest taki wypośrodkowany motor, gdzie polece w dwie osoby i sam też mam czym ganiać. Jako iż to wersja naked to wiecej jak 160 nie polece bo mnie po 5min boląc ręce od kurczowego trzymania kierownicy. 200 km/h to był max jaki poleciałem i wiecej nie da rady - szkoda moto.

 

A tak jak na pisałem na wstępie brakuje mi typowo sportowego wyglądu i ciut większej oszczędności w jeździe. Na er6 na 12-13litrach robie około 240km wiec wychodzi ciut ponad 4 na 100km. Yamaha 125 robiła około 360-400km na tym samym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

170km/h to nie jest tak źle na mieście wiecej nie wycisznieś a na drigach publicznych w UK wystarczy by stracić prawo jazdy no chyba że ma sie Polskie hehe to tylko płace mandaty póki co.

 

Bardziej myslałem o zakupie 250tki do jazdy do pracy i z powrotem czasem jakiś wypadzik jedno osobowy poza miasto. Do tego chciałem do kupić coś większego do jazdy w dwójkę.

 

Er6 to jest taki wypośrodkowany motor, gdzie polece w dwie osoby i sam też mam czym ganiać. Jako iż to wersja naked to wiecej jak 160 nie polece bo mnie po 5min boląc ręce od kurczowego trzymania kierownicy. 200 km/h to był max jaki poleciałem i wiecej nie da rady - szkoda moto.

 

A tak jak na pisałem na wstępie brakuje mi typowo sportowego wyglądu i ciut większej oszczędności w jeździe. Na er6 na 12-13litrach robie około 240km wiec wychodzi ciut ponad 4 na 100km. Yamaha 125 robiła około 360-400km na tym samym paliwie.

 

hej, nie jest żle :eek: er6 jest oszczędna.

Moja Yamaha 125 pali 3 litry a Kawa do 5 litrów przy ostrej jeździe.

Uczono mnie, że ręce przestają boleć jeśli się ma dobrą technikę.

Uważaj na mandaty!

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat(Alt @ 09.06.2010 - 20:30) Wyświetl post

 

....

Może z Wawy byli by chętni na mini zlocik ćwiartek, to można bliżej stolicy sie spotkać.

....

 

 

Niestety ja odpadnę, bo nadal nie odzyskałem Setu po wypadku.

 

an_o - Witaj smile.gif

w temacie oleju jest tak - każdy markowy będzie dobry, nawet Repsol czy Liqui Moly ale fabryka używa Shell'a i tego bym się trzymał jeśli nadal masz to co leje serwis. Proponuje trzymać się 10w40 bo 15w50 może spowodować poślizg sprzęgła, taki olej jest bardzo śliski i są znane takie przypadki. W polsce i tak nie panują temperatury typu 40stopni a w zimę mało kto jeździ (po za mną D.gif). Filtr oleju robi także K&N oznaczenie ma chyba takie Hiflo czyli 401 ale jeszcze sprawdź (ścigacz.pl)

Wymiana jest prosta jak budowa cepa. Zimny silnik, miska, odkręcamy śrubę pod silnikiem, zlewamy olej, wyciągamy filtr i jeżeli ktoś jest wybitnie pedantyczny to czas jaki jest potrzebny na zlanie CAŁKOWICIE oleju to 40minut. Skręcamy syćko do kupy z nowym filtrem i uszczelką posmarowaną kropelką oleju, zalewamy przez korek w deklu, odpalamy i czekamy 2 czy 3 minuty aż silnik na jałowych obrotach zaciągnie olej w każdy zakamarek.

Pytania:

Dlaczego zimny silnik skoro ciepły olej jest rzadki i szybciej płynie ?

- Dlatego, że nie powinno nam się spieszyć a zimny silnik oznacza mniej więcej tyle samo co olej tylko w misce olejowej a nie górnych partiach silnika gdzie jest najważniejszy (głowica, cylindry)

Czy muszę czekać te 40 długich minut ?

- Nie, to tylko dla pedantów którzy nie ufają poprzednim właścicielom. Wystarczy czekać aż olej będzie ledwie broczył z wylotu

 

Obniski - Nic mądrzejszego niż ER-ka nie wydumasz, 600 to sporo więcej niż 125 i siłą rzeczy wymaga więcej wahy = większe spalanie. Jak chcesz oszczęgności to np. Honda CBF125 przy ekonomicznej jeździe pali 2,8L/100KM. Każda rzędowa czwórka prawie na pewno żłopnie sobie więcej niż singiel albo dwójka.

Na temat spalania Ninja 250 pisałem nie raz nie dwa w kurierskim wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze moje Er6 nie pali dużo, bo jak rozmawiam ze znajomymi i mówie ile mi moto pali to są w szoku. Ale wiecie jak to jest co wizyta na stacji to człowiek sobie zadaje pytanie, "to ja już tyle przejechałem?" a wczoraj tankowałem ;p

 

Oczywiście ze nie ma co porównywać 125 do 650. Bo jak przypomnę sobie jak się meczyłem yamahą by wiechać pod ostrą górkę i jak z szóstki schodiłem do 4 zanim się wdrapałem na 100metrowy wierzchołek. Tak teraz bez znaczenia na jakim biegu nie jestem to Er6 po odkręceniu matetki poprostu frunie i to jest za*** biste uczucie. Jedyne co zawsze zarzucałem swojej yamaha to że brak jej mocy w kluczowym momęcie. Zawsze co w niej chwaliłem to spalanie :) Max co wycisnąłem na zbiorniku 13litrów było 600km tylko raz mi się udało taki osiąg zrobić. Tuż po glebie :P potem wróciłęm do normy i nie oszczędzałem jej nigdy. Zawsze manetka do końca a na zegarze ledwo 100km/h :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...