Skocz do zawartości

Po co w 2T "buła " na kolektorze


Rekomendowane odpowiedzi

Hhehe no określenia "buła" jeszcze nie słyszałem :icon_mrgreen: dobre :wink:

 

Ok zatem to służy do tego by spaliny wychodzące z cylindra razem z częścią mieszanki zostały niejako od niej oddzielone....dyfuzor ma za zadanie odbicie fali uderzeniowej z silnika i dopchnięcie tą falą resztek mieszanki świeżej wyssanej z cylindra spowrotem....powoduje to niejako doładowanie silnika mieszanką i zmniejszenie zużycia paliwa. :wink:

 

To baaaardzo ważne urządzonko w silniku dwusuwowym i nie należy go usuwać :icon_mrgreen:

 

a tak to działa :

 

two-stroke_c.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silników 4T tez można kupić specjalne

 

chcialbym to zobaczyc, przeciez zasada dzialania 4t automatycznie wyklucza takie cos. Ale moze sie myle... jak by nie bylo to pierwszy raz o tym słysze zeby do czterosuwa były dyfuzory :D

Edytowane przez emil1005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 4T ma to teoretycznie pomóc w szybszym oczyszczaniu cylindra e spalin...takie wspomaganie dla tłoka...bo pomimo iz tłok wypchnie całe spaliny to cześć może pozostać w kanałach...taki dyfuzorek w 4T ma "odessać" te spaliny

 

jak na mój gust to pic na wodę fotomontaż ale nie znam się zbytnio na 4T wiec może ma to jakieś realne działanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...