Skocz do zawartości

Regulacja Zaworów


biały18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no więc tak jako, że zalecana jest w moim moto regulacja co 6-8 tysiecy to musze ja zrobic. Czy ktos z was regulowal zawory plytkowe?? jak to sie robi o co w tym chodzi, zwykle tak mniej wiecej wiem jak sie robi a te??

 

aga jeszce jedno czego uzywacie do czyszczenia gazników sama sprezara da rade??

 

aha moje moto to GSX600f rok 96

Pipcyk licze na ciebie... :D

dzieki i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz plytke na szklance to mozna po zmierzeniu luzow i zdecydowaniu ktore zawory maja nieprawidlowy luz ugiac wlasciwy zawor specjalna dzwigienka i wyjac plytke i wstawic o wlasciwej grubosci. Taka dzwigienka powinna byc do kupienia w Larsonnie.

Jezeli to jest system plytka pod szklanka to niestety po namierzeniu nieprawidlowych luzow trzeba zdjac walki rozrzadu, wymienic za cienkie / grube plytki i zalozyc walki spowrotem.

Troche klopotu jak nie masz serwisowki, ale mozliwe do zrobienia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, takie są niestety zalecenia producenta. Moja suka ma regulację co 6000 i płytki. W moim przypadku ograniczyło się do sprawdzenia, nic nie musiałem ruszać. Nie wiem jak to jest, że na różnych rynkach są różne okresy między regukacjami. Czy to nie nazywa się nabijanie kasy ????

 

Pozdro, Paweł

 

PS. Moim zdaniem, czasami potrzeba jednak przeprosić się z jakimś warsztatem, niż robić coś na pałę, bez właściwych narzędzi itp. Wiele razy już coś poprawiałem po "naprawach ze szwagrem". To nie do Ciebe konkretniue Biały, tylko ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zalecenie sprawdzania i regulacji plytek co 6k nazwalbym nabijaniem kasy, zreszta tak samo jak koszt oryginalnych, nowych czesci Suzuki.

Dla przykladu rozrusznik do mojego moto kosztuje u Suzuki ponad $ 500, u przedstawiciela Denso ( producenta) - $ 220, tylny amortyzator ponad $ 1200.

Ceny uszczelek laczacych wydechy z kolektorem sprowokowaly moje pytanie do sprzedawcy : "czy moze sa ze zlota ?"

 

Pozdrawiam i zycze Wesolych Swiat - Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry zrobiłem sobie świąteczny urlop.

Widzę że w sprawie płytek większość została powiedziana. Jeszcze, jedna sprawa, jeżeli luzy będą mniejsze niż zalecane, można się obejść bez kupowania płytek. Jeżeli ma się dostęp do szlifierki do płaszczyzn płytki można sobie po prostu przeszlifować.

Ale tak jak przedmówcy mówili co 6000 kilosów to raczej będzie to rutynowa kontrola a nie potrzeba regulacji. No ale sprawdzić trzeba.

 

I jeszcze jedna uwaga, chłopaki wrzućcie na luz. Są święta , dajcie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

OK, a ja mam pytanie z seriii lajkonika...

Otóż Monster ma regulację luzów zaworowych na płytki, nie śrubki, co uniemożliwia mi szybką i tanią regulację (dodam, że np. w Poznaniu serwis Ducati Jurka Mielocha wołał wiosną tego roku 600 zł za regulację zaworów (sic!) w moim Monsterze, w MotoRexie zaś regulacja kosztowała mnie 200 zł). Niestety, nie wiem co jaki okres należy tej regulacji dokonywać - tego nie doczytałem nawet w manualu dostarczonym mi przez Ducati (najprawdopodobniej dokładniejszy manual serisowy takie dane podaje). OK, nieważne, powiedzmy że regulacja zalecana jest co 12.000 km.

I moje pytanie - czy można rozpoznać "na słuch", a jeżeli tak, to jak się objawia dźwiękowo, czy zawory wymagają regulacji?

Pytam, ponieważ w KTMie (śrubki) w ogóle nie słychać, żeby cos z zaworami działo się niedobrego, tymczasem okazuje się, że regulacja co 1500 km to maksimum jakie powinno obowiązywać między regulacjami, przy czym w KTMie luzy zaworowe zmniejszają się.

Tak więc - wyczuję na słuch, czy nie? A jeśli tak, to jakie mogą byc objawy dźwiękowe i na co zwracać uwagę.

Pomijając oczywiście fakt, że po podziurawieniu pokrywy sprzęgła Monster to jedna wielka sieczkarnio-młóckarnia (ale "te" dźwięki już dobrze rozpoznaję).

Sorry za lemeriadę i przynudzanie.

Panowie...?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik, Ducati, podobnie jak moja Suzi stuka bo ten typ tak ma. Nic nie zastąpi rzetelnego sprawdzenia zaworów. Jak będzie bardzo stukać, to znaczy że są za luźne, ale to zawsze mniejsze zło. Jak silnik będzie cichy, ale będzie tracił moc po nagrzaniu, to świadczy tylko o tym, że zawory zaczynają się podpierać, a wtedy ... szybko do warsztatu, bo szkoda kasy na wymianę poupalanych zaworów.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Aaaa, teraz kumam więcej.

Dzięki panowie - muszę zapamiętać. Póki co nie ma żadnych stuków w okolicach głowicy Duki, nie traci też mocy po nagrzaniu. W każdym razie wiem już, na co zwrócić uwagę.

PS - KTM tak klekocze, bo to wina kosza sprzęgłowego. Normalka, gruchot jakbyś walił różańcem o drewnianą podgłogę.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie w Yamaszce coś klepie (cyka) w głowicy - jakby jeden zawór był za luźny...

Ale czy to napewno to ??

 

Tak czy siak po kupnie moto jeszcze nie regulowałem zaworów, więc najwyższy czas. Już jestem wstępnie umówiony na regulację zawrów i czyszczenie/synchronizacje gaźników w nowym serwisie Yamahy w Kielcach - jak tylko go otworzą (podobno w ciągu dwóch tygodni). Wtedy się okaże co i jak... mam nadzieję, że to tylko zaworek do regulacji... (ceny usług nawet mnie nie zabiły - 120zł za gaźniki i 60zł tylko sprawdzenie luzów lub ok.150zł regulacja zaworów - spodziewałem się duuuuuuuużo więcej)

 

 

A kosz sprzęgłowy też słychać.... bo to Yamaha :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...