wiktor83 Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam Porzebuje pomocy w ustawieniu gaźników (keihin ve64B) motocykla jak wyżej (aczkolwiek pewnie tak samo bedzie w CB750 ). Zostały rozebrane, przedmuchane .. potem troszke leżały.. A teaz przyszly ladne dni i postanowilem odpalic moto i problem. Kompletnie nie zapamietalem zadnych ustawien (uchylenie przepustnic ani wykręcenie srub skladu mieszanki). W moto dodatkowo nowe świece Denso, sprawdzone cewki, kompresja na bardzo przyzwoitym poziomie 12,11,11,12. Ustawilem wszystko na przyslowiowego czuja, tj:1. na oko w miare równe uchylenie przepustnicy - niemalże zerowe ( na koniec walki doslownie zerowe)2. wykrecilem śruby skladu mieszanki o 2 obroty Efekt. Moto odpala na ssaniu ale 3 i 4 gar nie chodzą na niskich obrotach. Na wysokich wydaje mi sie ze jest ok ale strach wyjechac na testy. Dodając gazu slychac zreszta, ze nie chodzą wszystkie gary(charakterystyczne klekotanie) Dokręciłem śrube skladu mieszanki 4 gara. Efekt. Moto odpala. 4 gar zaskakuje na ssaniu. Od razu wkreca sie na wysokie obroty (okolo 4 krpm). 4 gar zadzialal tak, ze kolanko od jego wydechów rozgrzało się duzo bardziej niz reszta (poza zimnym trzecim). Okręcając bardziej śruby skladu mieszanki nie udaje sie odpalic maszyny wogole. I teraz pytania. Proszę ...tylko chodzi mi o ten konkretny model. 1. Czy śruba od skladu mieszanki reguluje doplyw paliwa czy powietrza a zatem czy jej dokręcenie zubaża czy wzbogaca mieszanke ? 2. Czy ssanie otwiera czy zamyka jakiś kanał powietrzny ? A moze dziala jeszce inaczej ? 3. Czy ma ktos moze jakieś rady jak od podstaw ustawic gaźniki aby wogole to chodziło. Nie musi byc ideał - byle bym dojechal do PORZĄDNEGO mechanika. 4. Czy moze mi ktos polecic jakiś wasztat w okolicy warszawy (zachodnia część), który bedzie mial takie narzędzia jak śrubokręt kątowy, porządne wakuometry i cokolwiek do sprawdzenia stanu mieszanki i po wyjechaniu od którego nie stane 100 metrów od warsztatu (juz tak mialem :) ) Pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki. p.s W tym gaźnku nie reguluje się poziomu paliwa w komorze pływakowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Nie znam tych gaznikow, moze Piotr ci wiecej napisze - jedno co moge ci powiedziec to ssanie otwiera dodatkowy kanal paliwowy w japonskich gaznikach.Wydaje mi sie ze w takiej sytuacji jak jestes to staraj sie sciagnac sobie z netu serwisowke do tego moto - powinna byc do znalezienia w tematach o serwisowkach. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Hmmm, może to pomoże?http://www.cb1100f.net/Other/CB750FManual/...4FuelSystem.pdf Ja bym zostawił te 2 obroty. A w kwestii ogólnej wkręcania/wykręcania. Zależy gdzie jest śruba mieszanki. Jeżeli po stronie silnika to wykręcania wzbogaca, a jeżeli po stronie airboxu to wykręcanie zubaża. A co do regulacji - to jest bardzo podobny układ gaźników jak u mnie, więc zrobiłbym tak:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=78321 Z drugiej strony, możesz zawsze ustawic je na szczelinomierz, tzn. używając tego samego listka (obojetnie którego, byleby cienki byl, żeby się na łuku układał) ustaw równa szczelinę na wsyztskich przepustnicach. I tak trzeba będzie robić synchro, ale to już będzie blisko. Powodzenia! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 KEIHIN VE64Bśrednica gardzieli 34 mmpoziom paliwa 18,5 mmdysza główna 112śruba składu mieszanki 2 obrotywolne obroty1000 +- 100 obr/mintyle dane fabryczne - ja ustawiam wolne na 1200-1300wymiana oleju w TYM motocyklu co 4000 km (opłaci się) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor83 Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Dzięki chłopaki za zainteresowanie. Jak juz drugiego dnia nie mialem odpowiedzi to myslalem ze nikt nic nie wie na ten temat. Myślę ze odpowiedzi w tym temacie moga sie przydac wiekszej ilosci ludzi wiec jeszce raz dzięki . Dochodząc do meritum - wyjalem gaźniki, wykrecilem dysze wolnych obrotów ... w jednym z niedzialających gaźników poprostu była zatkana (przypominam, ze gazniki po czysczeniu i regulacji w warsztacie :icon_razz: ) Na szczescie mialem zapas. Wstępne otwarcie przepustnicy ustawilem szczelinomierzem na 0,25 mm i potem wyregulowalem sruba regulacji obrotów biegu jałowego. Pali, działa, jeździ, nie ma typowych problemów z niezsynchronizowanymi gaźnikami, czyli dosc ladnie schodzi z obrotów. Buber - kapitalny pomysl z tym "wakuometrem". Zaadaptuje go do siebie. :D Dzięki jeszcze raz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.