Skocz do zawartości

Czerwone kolektory po odpaleniu,dlaczego?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!Ostatnio gdy odpalałem moto(a było to w grudniu)zauwazyłem ze kolektory robia sie czerwone Mam zamontowany tuningowy wydech wraz z kolektorem.Moze to ma jakis wpływ na to ze kolektor sie czerwieni (na orginale tego nie było)Zauwazyłem ze motor był zalany bo miałem problem z odpaleniem Musiałem kilka razy wykrecic swiece zeby odpalic (była mokra)Moze potrzebana jest regulacja gaznika ? ps moto to HUSQVARNA SM510R.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!Ostatnio gdy odpalałem moto(a było to w grudniu)zauwazyłem ze kolektory robia sie czerwone Mam zamontowany tuningowy wydech wraz z kolektorem.Moze to ma jakis wpływ na to ze kolektor sie czerwieni (na orginale tego nie było)Zauwazyłem ze motor był zalany bo miałem problem z odpaleniem Musiałem kilka razy wykrecic swiece zeby odpalic (była mokra)Moze potrzebana jest regulacja gaznika ? ps moto to HUSQVARNA SM510R.pozdrawiam

 

Na pierwszy rzut oka wychodzi na to że za dużo paliwa leci i część spala się wydechu ale nie wiem dlaczego tak się dzieje, z samochodów wiem jedynie ze ostre wałki rozrządu w WRC tworzą tzw. backfire czyli spalanie benzyny w wydechu po płukaniu komory spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak one się czerwienią zaraz po odpaleniu to faktycznie dziwne

 

z samochodów wiem jedynie ze ostre wałki rozrządu w WRC tworzą tzw. backfire czyli spalanie benzyny w wydechu po płukaniu komory spalania.
współotwarcie zaworów dolotu i wydechu aby w komorze spalania nie została resztka spalin kosztem zużycia paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mało paliwa i jest zbyt wysoka temperatura spalania co owocuje czerwone kolanka i strzały przy odejmowaniu gazu

Ja na przyklad lubie strzaly w 4t. Ma to jakis negatywny wplyw ? Np. Gorsze smarowanie poprzez brak odpowiedniej dawki paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest źle........kolektory mogą sie czerwienić po długotrwałej jeździ szczególnie wolnej i na wysokich obrotach ale nie po odpaleniu na postoju....

 

tak jak koledzy piszą czerwone kolektory wskazują na zbyt ubogą mieszanke ale skoro mówisz że świeca mokra to coś tu nie gra .......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przyklad lubie strzaly w 4t. Ma to jakis negatywny wplyw ? Np. Gorsze smarowanie poprzez brak odpowiedniej dawki paliwa ?

 

 

wypalaja sie zawory wydech ... chyba

 

 

 

@do autora: jaki masz wydech? kupiles nowy? on sie wypala i odbarwia.. tez tak mialem w akrapoviciu.. teraz juz sie robi niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieca jest mokra bo przeciesz mieszanka jest tylko zbytu uboga w paliwo

 

a co do szkodliwości strzałów, niektóre motocykle zawsze będą strzelać i to jest wpisane w ich żywot ale jak strzelają nadmiernie, zieją ogniem to:

wypalają sie zawory, uszczelniacze też dostają po dupie

zbyt wysoka temperatura pracy tłok tuleja

zbyt wysoka temperatura oleju

etc ;]

 

np ttr ma takie fajne bulgotanie po odjeciu gazu a temperatura silnika jest w porządku ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swieca jest mokra bo przeciesz mieszanka jest tylko zbytu uboga w paliwo

 

a co do szkodliwości strzałów, niektóre motocykle zawsze będą strzelać i to jest wpisane w ich żywot ale jak strzelają nadmiernie, zieją ogniem to:

wypalają sie zawory, uszczelniacze też dostają po dupie

zbyt wysoka temperatura pracy tłok tuleja

zbyt wysoka temperatura oleju

etc ;]

 

np ttr ma takie fajne bulgotanie po odjeciu gazu a temperatura silnika jest w porządku ;]

Kolektor robi sie czerwony jak motor chwile pochodzi na wolnych obrotach ,ale jak tylko rusze z miejsca to wszystko jest ok Temperatura silnika terz jest ok.Wydaje mi sie ze przepuszcza mi kranik i paliwo leci do gaznika i dalej na tłok i kolektorow.Motor stał 4 miesiace nie odpalany a kranik był otwarty Motor ma przejechane 900km i nie wydaje mi sie zeby wypalały sie zawory.Zamontowany mam wydech akrpovicz wraz z kolektorami

 

wypalaja sie zawory wydech ... chyba

@do autora: jaki masz wydech? kupiles nowy? on sie wypala i odbarwia.. tez tak mialem w akrapoviciu.. teraz juz sie robi niebieski

Wydech mam nowy akrpovic przejechane około 300-400km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kranik u mnie jest non stop otwarty zima czy stoi .. wiec to raczej nie ma nic do rzeczy... a jesli przestaje byc czerwone podczas jazdy to nie mam pojecia.. myslalem ze chodzi Ci o to charakterystyczne wypalanie sie nowych akrapów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...