Skocz do zawartości

Gdzie sie podziały motocykle sportowo-turystyczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Fazer dobry sprzęt ale wybacz nigdy nie będzie z niego motocykl sportowo turystyczny. To po prostu naked z owiewka i nic więcej!

 

Jakoś nie widzę jak ktoś fazerem na zakręcie przyciera kolanem o asfalt, jak robi stoopie [...]

Tja... Wszak to właśnie nieodłączne elementy turystyki... :bigrazz:

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej słabowite motocykle (za wyjątkiem CBR), którym albo brakuje mocy albo momentu. Proponuje się je początkującym... Kolejna półka to już powyżej litra - bo wiadomo, to są prawdziwe motocykle.

 

Tak na prawdę tylko CBR i F800 mają cokolwiek wspólnego z ideałami sport-turysty.

 

Ja tam czekam co powie Ducati.

 

To ciekawe, mam F800S, wiem że każdy swoje chwali. Niby tylko 86 KM i 85 Nm (na hamowni zmierzone 91 KM i 84 Nm) a ostatnio spod świateł w Krakowie kolo na R6 się bardzo zdziwił i na następnych światłach pytał o pojemność mojego moto które cały czas oglądał od tyłu :)

 

Pozdo

Gapek

 

PS. F800 ma katalogowo 3.5 s do 100km/h... nie powiem żeby to było coś dla początkujących, a moment przy 800 cc swoje robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Hornet, Bandtit i Fazer mają leprze hamulce i zawieszenie od sięgającego lat 80tych jajka. Ale na pewno nie od CBR F4i, Tundercata, czy ZZR-a !!!

Sprawdzales to organoleptycznie czy znowu pleciesz od rzeczy?

Fazer ma hamulce z R6, zadna sport-turystyczna 600tka sprzed kilku lat nie ma tak dobrych hamulcow. No ale ty wiesz lepiej :)

Tak samo "wiotkie zawieszenia" bandita czy horneta w porownaniu do "prawdziwych" sport-turystyków.

Przejedz sie ZZR a dopiero zobaczysz co znaczy wiotkie zawieszenie :)

Czy ty w koncu kiedys skonczysz teoretyzowanie bez zadnego poparcia w praktyce?

 

 

Jakoś nie widzę jak ktoś fazerem na zakręcie przyciera kolanem o asfalt, jak robi stoopie albo... nie no na kole fazera widziałem ale to nie jest to (wsk-ą tez można).

Bos slepy :biggrin: http://www.opolezone.pro24.pl/fazer/index....mid=106&catid=7

Nie sadze tez ze ktoś jedzący Cbr 600F, ZZR 600, Tundrcatem miałby ochotę przesiąść sie z kilkuletniego sprząta na nowiutkiego fazera no chyba ze wcześniej mu ten sprzęt, czy pozycja nie leżała...

 

To nie ta klasa motocykli! To tak jakbyś sie przesiadł ze starego passata B5 do nowego polo. Daje gwarancje ze byś poczuł przynajmniej delikatny niesmak

Wiesz, kazdy posiadacz Mercedesa "beczki" twierdzi ze to najlepsze, najwygodniejsze i najbezpieczniejsze auto na swiecie. I w zyciu nie zamienilby go na nic nowszego. A tak naprawde to go na nic nowszego nie stac :biggrin:

Ja jezdze Fazerem i za nic w zyciu nie zamienilbym go na jakiegos starego plastika-bo po co przesiadac sie na cos gorszego ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ten test swiadczy o tym, ze motocykle w tej gazecie oceniane sa wedlug ukladu gwiazd na niebie :)

Jakos dwa lata temu byl tam podobny test i fz 1 byl ostatni, a wygral GSF 1200. Fz 1 od tamtego czasu sie nie zmienil, a bandita dopracowali. Dla mnie jest to ciekawe....no chyba ze testujacy dorosli wreszcie do Fazera po dwoch latach:P

 

Hmm...Racji troche w tym jest. Tylko zwróciłbym uwagę na uzasadnienie z tego wlasnie testu. Opinia cokolwiek pochlebna, jednak pewne wątpliwości co do zakładanego przeznaczenia jak pamiętam.

A tak ku uściśleniu, zwycięzcą owego testu był nie B12 lecz Honda CB1300S, której zresztą wkrótce dosiądę :) :biggrin:

 

Czym zatem jest B12,5, CBF1000 jak nie sportowym turystykiem? Na pewno motocykle te nadają się do turystyki, bez jednakże jakichś spektakularnych udogodnień a sport tutaj to chyba raczej mozliwość rozwijania prędkości pozwalających takie przemieszczanie nazwać zapierdalaniem, nie zaś synonim walki z każdym gramem, technicznych fajerwerków i upodabniania do maszyn oglądanych w MotoGP. Nic innego jak próba znalezienia kompromisu między prędkością nadświetlną, przy wytrząsaniu (w naszym kraju przynajmniej) plomb z zębów, a osiągami z innej bajki i kanapą masującą tyłek podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie sadze tez ze ktoś jedzący Cbr 600F, ZZR 600, Tundrcatem miałby ochotę przesiąść sie z kilkuletniego sprząta na nowiutkiego fazera no chyba ze wcześniej mu ten sprzęt, czy pozycja nie leżała...

 

Wcale daleko szukac nie trzeba :bigrazz:

http://forum.motocyklistow.pl/FZ6-Fazer-VS...0-S-t96826.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że właśnie chcąc motocykl sportowo turystyczny trzeba rozglądać się za starszymi modelami, nowych nie ma. Dlatego właśnie upolowałem ostatnią (chyba) CBR 600F jaka jeszcze była w salonie. Tak więc argument, że "beczka najlepsza bo na nic nowszego nie stać" upada. Tak samo mogłem wziąć Fazera, CBF, i tym podobne sprzęty.

Ale jednak parę osób jeżdżących na sport-turystykach wyraża po przetestowaniu opinię, że taki Fazer nie ma takiej trakcji i stabilności. Ja również uważam, że dokonałem słusznego wyboru wybierając CBR.

 

Długo się zastanawiałem i ostatecznie stwierdziłem, że Fazer to nie to, co chcę. Ale też na R6 lub RR bym się nie zdecydował. A więc nisza powstaje i żaden Fazer czy CBF jej nie zapełni.

 

Z aktualnych sport-turystyków pozostają: VFR :), Triumph Sprint ST, nowe "jajko" chociaż to trochę tylko opakowanie na bandicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że właśnie chcąc motocykl sportowo turystyczny trzeba rozglądać się za starszymi modelami, nowych nie ma. Dlatego właśnie upolowałem ostatnią (chyba) CBR 600F jaka jeszcze była w salonie. Tak więc argument, że "beczka najlepsza bo na nic nowszego nie stać" upada. Tak samo mogłem wziąć Fazera, CBF, i tym podobne sprzęty.

Ale jednak parę osób jeżdżących na sport-turystykach wyraża po przetestowaniu opinię, że taki Fazer nie ma takiej trakcji i stabilności. Ja również uważam, że dokonałem słusznego wyboru wybierając CBR.

 

Długo się zastanawiałem i ostatecznie stwierdziłem, że Fazer to nie to, co chcę. Ale też na R6 lub RR bym się nie zdecydował. A więc nisza powstaje i żaden Fazer czy CBF jej nie zapełni.

 

Z aktualnych sport-turystyków pozostają: VFR :biggrin:, Triumph Sprint ST, nowe "jajko" chociaż to trochę tylko opakowanie na bandicie.

szczerze powiedziawszy nie jezdzilem CBR600F tak wiec trudno mi oceniac czy jest lepszy od Fz6Fazera ale jezeli ktos mowi ze nowy Fazer jest wiotki i nie wiadomo co....to sluchac tego nie moge.....jezdzilem tym sprzetem 160km/h w zakrecie(nie w luku) i moge powiedziec ze jest tak samo sztywne jak BMW K1200R. Jest to aluminiowa przestrzenna rama, ktora nie wymaga wiekszych zachwalen. Hmm hamulce, mialem tylko mozliwosc przetestowac heble juz z modelu S2 typu monoblock czyli wykonane z jednej czesci aluminium....i powiem tak...zaje***ste. Nie mam nic im do zarzucenia...no i silnik od R6 ktora gdyby nie cugi zalozone mu przez inzynierow w fabryce to chyba by sie wkrecil do +nieskonczonosci...ten silnik nigdy nie ma dosyc..gdyby nie odciecie;)....

jak ktos powie ze Fazer to g**no to sam g**no wie, jak ktos dobrze kreci Fazerem to objedzie niejedna litrowke.

 

ps.jezeli ktos szuka kierowcow do takiego testu to ja moge jechac fazerem;p

Edytowane przez Szymon_R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiedziawszy nie jezdzilem CBR600F tak wiec trudno mi oceniac czy jest lepszy od Fz6Fazera ale jezeli ktos mowi ze nowy Fazer jest wiotki i nie wiadomo co....to sluchac tego nie moge.....jezdzilem tym sprzetem 160km/h w zakrecie(nie w luku) i moge powiedziec ze jest tak samo sztywne jak BMW K1200R. Jest to aluminiowa przestrzenna rama, ktora nie wymaga wiekszych zachwalen. Hmm hamulce, mialem tylko mozliwosc przetestowac heble juz z modelu S2 typu monoblock czyli wykonane z jednej czesci aluminium....i powiem tak...zaje***ste. Nie mam nic im do zarzucenia...no i silnik od R6 ktora gdyby nie cugi zalozone mu przez inzynierow w fabryce to chyba by sie wkrecil do +nieskonczonosci...ten silnik nigdy nie ma dosyc..gdyby nie odciecie;)....

jak ktos powie ze Fazer to g**no to sam g**no wie, jak ktos dobrze kreci Fazerem to objedzie niejedna litrowke.

 

ps.jezeli ktos szuka kierowcow do takiego testu to ja moge jechac fazerem;p

Porównując Twoją wypowiedź z cytowaną, zastanawiam się gdzie się podziało czytanie ze zrozumieniem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując Twoją wypowiedź z cytowaną, zastanawiam się gdzie się podziało czytanie ze zrozumieniem :]

to moze naucz sie czytac jak nie rozumiesz??/pojawia sie tam wyrazanie ktore mowi o tym ze "podobno Fazer jest malo stabilny i nie ma trakcji..."

Edytowane przez Szymon_R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales to organoleptycznie czy znowu pleciesz od rzeczy?

Fazer ma hamulce z R6, zadna sport-turystyczna 600tka sprzed kilku lat nie ma tak dobrych hamulcow. No ale ty wiesz lepiej :biggrin:

 

 

Ja jezdze Fazerem i za nic w zyciu nie zamienilbym go na jakiegos starego plastika-bo po co przesiadac sie na cos gorszego ? :wink:

no tuś mnie rozbawił a jakie hamulce ma thundercat ?nie no żadna stara sport-turystyczna maszyna ! :) nie możesz mieć żadnych zastrzeżeń do żadnych z maszyn które wymienia samolot w kwestii hamulców, bo żadna nie odbiega w hamowaniu od Twojej !!! nie mam nic do fazera lubię ten motocykl ale nie posikaj się :icon_twisted:

przytaczasz wypowiedź mrjacka człowieka który jest założycielem forum thundercata i jeździł tą maszyną ,dużo osób a w tym ja twierdzi że zmiana z kota na fazera to krok w tył ,podpisuję się pod tym obiema rękami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno ktoś kto chciał mieć nowy wygodny motocykl o sportowym charakterze nie miał problemy z nabyciem takiego. Byly CBR 600F, GSX 600, ZZR 600, Tundercat 600. Niestety motocykle te nie doczekały sie swoich następców...

Nie ma już motocykli na których w miarę wygodnie i szybko można by podróżować we dwie osoby. Mamy do wyboru pomiędzy motocyklami wybitnie sportowymi typu R6, cbr 600RR (ze spartańska pozycja kierowcy i pasażera), lub "tapczany" typu CBF 600, Bandit 600, które uwielbiają szczególnie mocno starsi wiekiem panowie, w których to oszczędzano gdzie sie tylko da w celu ciecia kosztów: zawieszenie, hamulce, wyposażenie.

Czy producenci wyplenia lukę na rynku czy będą zmuszać ludzi do jazdy na tym na czym nie koniecznie by chcieli?

 

 

Słabo sie rozglądasz chyba:

1. Honda VFR800 - sport-turystyk w czystej formie

2. Honda CBR 1100XX - troche szybszy turystyk , super wygodny i ładowny

3. Honda NTV Deauville - stworzony do turystyki nie nawiązając do kredensów

4. Suzuki GSX-F 600 i 750 - obudowany ale niewiele ma wpsólnego ze sprotem wieć turystyk

5. Yamaha Fazer 600 - maxi skuter dobry do turystyki

6. Hondy CB i CBF 0d 500 do 1000ccm - zero szału, zero estetyki, na co dzien i na trase sie nadają

7. Ducati ST

8. Kilka pasztetów od BMW

 

Gdzie nie widzisz motocykli sport-turystyk? :wink:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. Kilka pasztetów od BMW

 

Gdzie nie widzisz motocykli sport-turystyk? :biggrin:

oj Gurim, nie wiesz co dobre ciekawe czy żone wybrales/wybralbys tez po wygladzie?/lepiej przejedz sie na BMW serii K 1200S/RSport/R, to znajdziesz swoj nowy cel w zyciu...uzbierac salate na ten 2oo;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...