Skocz do zawartości

Gdzie sie podziały motocykle sportowo-turystyczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie tak dawno ktoś kto chciał mieć nowy wygodny motocykl o sportowym charakterze nie miał problemy z nabyciem takiego. Byly CBR 600F, GSX 600, ZZR 600, Tundercat 600. Niestety motocykle te nie doczekały sie swoich następców...

Nie ma już motocykli na których w miarę wygodnie i szybko można by podróżować we dwie osoby. Mamy do wyboru pomiędzy motocyklami wybitnie sportowymi typu R6, cbr 600RR (ze spartańska pozycja kierowcy i pasażera), lub "tapczany" typu CBF 600, Bandit 600, które uwielbiają szczególnie mocno starsi wiekiem panowie, w których to oszczędzano gdzie sie tylko da w celu ciecia kosztów: zawieszenie, hamulce, wyposażenie.

Czy producenci wyplenia lukę na rynku czy będą zmuszać ludzi do jazdy na tym na czym nie koniecznie by chcieli?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gsx600..? który? wypadałoby sprecyzować, że zapewne chodzi ci o "f". thundercat? ten, który nosi oznaczenie yzf600r? coś mi się widzi, że przynajmniej po części wracamy do dyskusji o zmianach w klasyfikacji motocykli w ciągu ostatnich lat :icon_razz:

 

poza tym nie tragizuj: honda nadal trzaska swoją vfr800 w nowej wersji, która jest dobrym przedstawicielem wymienionego w temacie typu motocykli, bmw weszło z ofertą f800s i st w tym samym typie. suzuki mimo wszystko przynajmniej myśli, że ma taki motocykl w ofercie; w każdym razie odczuwa potrzebę posiadania. chociaż faktem jest, że gsx650f to tylko bandit w większym kawałku plastiku, a cbr600f nie ma chwilowo następcy... a może nie potrzebuje aż tak bardzo? honda oferowała nakeda z ostrym silnikiem i owiewką, cb600s - spełniającego wymogi sportu i komfortu (jak przynajmniej mówią użytkownicy) i wycofała z oferty (przynajmniej nie ma na polskiej stronie); może zbyt mała liczba klientów szuka takiego motocykla?

 

odnoszę wrażenie, że poszukiwania najlepszego motocykla "do wszystkiego" doprowadziły do sytuacji, kiedy współczesne uniwersalne golasy typu cbf czy fazera zapewniają wystarczający poziom komfortu, a jednocześnie ich rozwój techniczny doprowadził do miejsca w którym własności podwozia i hamulców dorównały (albo i przekroczyły) możliwości dawnych sport-turystyków typu "jajka". da się tym ostro polatać? ano da. podróżować też? tak. niektórym do tego potrzeba jeszcze sportowej stylizacji wygodnego motocykla... mogą sobie kupić nowe suzuki :icon_twisted:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to GSX 600 F jest w ofercie Suzuki...

Ale poprostu rynek sie zmienił. Nie produkuje sie już sportowych turystyków w klasie średniej ( 600ccm ), nie ma klasycznych chopperwów w stylu Intrudera, nie ma też klasycznych motocykli a'la Zephyr, itd, itp. ... Firmy zapełniaja dziury w rynku w jednym miejscu, a w innym tworza nowe.

I nic na to nie poradzimy. Pozostaje kupowanie czegoś podobnego i przerabianie po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW wciąż produkuje motocykl sportowo - turystyczny, np. F800 S / ST. Sam jestem posiadaczem i bardzo sobie chwalę. Wybrałem BMW mimo bardzo różnych opinii - od Będziesz Miał Wydatki po Będziesz Musiał Wyprzedzać...

 

Z motocykla jestem bardzo zadowolony, a u konkurencji odpowiednika brak...

 

Pozdro

Gapek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie nie ma sportowo-turystycznych 600ccm/gsx600f to jest ubrany bandit, a z niego to taki sportowiec ze....

 

zgadzam sie nie ma sportowo-turystycznych 600ccm/gsx650f to jest ubrany bandit, a z niego to taki sportowiec ze....

 

BMW wciąż produkuje motocykl sportowo - turystyczny, np. F800 S / ST. Sam jestem posiadaczem i bardzo sobie chwalę. Wybrałem BMW mimo bardzo różnych opinii - od Będziesz Miał Wydatki po Będziesz Musiał Wyprzedzać...

 

Z motocykla jestem bardzo zadowolony, a u konkurencji odpowiednika brak...

 

Pozdro

Gapek

tez sie zastawialem nad F800S ale zniechecil mnie silnik, zdecydowanie najbardziej sportowo turystyczna 600ccm jest teraz Fazer 600 ktory nie ma calkowietej owiewki oraz ma normalny kierownik zamontowany na gornej polce, chociaz troche mu brakuje do sportowej pozycji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW wciąż produkuje motocykl sportowo - turystyczny, np. F800 S / ST. Sam jestem posiadaczem i bardzo sobie chwalę. Wybrałem BMW mimo bardzo różnych opinii - od Będziesz Miał Wydatki po Będziesz Musiał Wyprzedzać...

 

Z motocykla jestem bardzo zadowolony, a u konkurencji odpowiednika brak...

 

Pozdro

Gapek

Bardzo Mały Wacek :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez VFR 800 Fi jest caly czas w sprzedazy...tak samo jak suzuki dodalo do oferty GSX 650 F zwane nowym"jajkiem" mi to raczej kostke rubika anizeli jajko przypomina;)

 

Sportowo Turystyczne zaczynaja sie od wiekszych pojemnosci np Hayabusa albo XX z tym ze Hayka to Sport-Turystyk z naciskiem na SPORT a XX to Sport Turystyk z naciskiem na TURYSTYk (to moje zdanie) mimo to na tor sie nie nadaja :icon_razz: :flesje:

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki GSX 650F prawie by sie nadal. Z tym że to tylko bandit z nalozonymi owiewkami. Troche przydużo wazy żeby był sportowym-turystykiem i trochę przymała moc. Nie ma tego pazura co dawne motocykle tej klasy.

 

BMW F800S jest raczej ze sportem ma niewiele wspólnego. Poza tym juz widzę mechaników którzy "bardzo chętnie" zabierają sie za takiego sprząta. Coś sie popsuje, uszkodzisz będzie drogo Cie kosztować, bo używanych nie ma a motocykl będzie raczej mało popularny w naszym kraju.

 

Fazer, GSR Hornet, itd. przypominają mi nieco koncepcje malucha z silnikiem Porshe... A lepszym przykladem będzie suzuki B-king. Po co taka duza moc jak brak owiewek juz powyżej 160km/h praktycznie uniemożliwi jazdę...Obiło mi sie o uszy ze w ten sposób producenci chcą celowo zmniejszyć prędkości ( a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo na drogach), ale w takim razie co na to motocykle sitce sportowe?!

 

Honda chyba najlepiej wywiązuje sie z produkcji motocykl sportowo turystycznego, szkoda tylko ze nie jest najtańsza w zakupie ani eksploatacji. Poza tym w tym modelu denerwujący jest nagle dołączanie sie dwóch zaworów w każdym cylindrze co nie jest przez wszystkich akceptowalne

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale do szybkiej (tak kolo 150-170km/h) to ja bym pomyslal o v-stromie 1100 tudziez klv1100 - moim SKROMNYM zdaniem to sa motocykle do "szybkiej" i na pewno turystyki - mozna oczywiscie sie nie zgodzic z moim zdaniem - ale czy turystyka musi przekraczac 200km/h (co zresztą oba w/w sprzety spokjnie robia - tzn jezdzilem tylko na klv 1100 ale przy mojej wadze i wzroscie z jednym centralnym kuferkiem pojechal 220km/h i fakt ze to był mx dla tego sprzeta - ale szybka turystykA KOJARZY MI SIE Z PREDKOSCIAMI KOLO 150-170KM/H - no chyba ze sie myle - tylko jak juz szybciej to lepiej szukaj scigacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW F800S jest raczej ze sportem ma niewiele wspólnego.

Jechales, czy tak sobie gadasz?

Ja jechalem i wedlug mnie to swietny motocykl, z przyjemna acz sportowo pochylona pozycja.

Fazer, GSR Hornet, itd. przypominają mi nieco koncepcje malucha z silnikiem Porshe...

Tylko ze te motocykle maja lepsze silniki, hamulce i rame niz te twoje sport-turystyki za ktorymi tak tesknisz. Pomimo wyprostowanej, bardzo wygodnej pozycji to mozesz tylko ta swoja stara cebra spaliny wachac :D

A lepszym przykladem będzie suzuki B-king. Po co taka duza moc jak brak owiewek juz powyżej 160km/h praktycznie uniemożliwi jazdę...Obiło mi sie o uszy ze w ten sposób producenci chcą celowo zmniejszyć prędkości ( a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo na drogach), ale w takim razie co na to motocykle sitce sportowe?!

Ten motocykl to raczej jezdzaca demonstracja sily. Cos jak 20 lat temu Vmax. Ze w zaden sposob nie mozna wykorzystac tej mocy? I co z tego, tutaj nie o to chodzi....

 

 

 

Witam sam dosiadam fazera 1000 i myślę że te moto znakomicie pasuje do opisu sportowo-turystyczny

Szkoda tylko ze jego sportowe zapedy mocno ogranicza maly przeswit i tylny amortyzator. Poza tym to praktycznie idealny motocykl :) :D

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...