Jędker Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Kawasaki Zx9r 1998 - mam taki problem z wodzikiem czy trzpieniem, za pomocą którego motocykl zasprzęglamy i odsprzęglamy, juz drugi raz musialem wymienic ta sama czesc w przeciagu 3 tygodni. Sciagnalem kape sprzęgła i zauwazylem ze kosz na tej duzej zebatce ma lekki luz,zastanawiam sie czy to moze byc powodem powstawania tych naprezen czy nie, kosz przy wlaczonym silniku obraca sie i pewnie bije. Jesli to jest powodem to czemu ten kosz ma luz, jak to sprawdzic i co spowodowalo to ze kosz bije? Czy odkrece ten kosz pneumatem z kompresora 9 atmosfer? Tutaj zamieszczam zdjęcie zniszczonej czesci: http://img261.imageshack.us/my.php?image=dsc00934eb3.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędker Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 To jak pomoze ktos? Odkrecilem ta duza nakretke, jak teraz zdemontowac kosz sprzeglowy z ta zebatka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piekarz Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Zassaj sobie serwisówkę i poczytaj o tym... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quaad Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 poczekaj aż ludziska powracają z majówki, może ktoś ci poradzi co zrobić ja niestety mimo szczerych chęci nie potrafię pomóc ... choć sam czekam na rozwiniecie tematu bo z moje sprzęgło tez coś ostatnio daje o sobie znać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędker Posted May 6, 2008 Author Share Posted May 6, 2008 Mam serwisowke niestety po niemiecku wiec nic z tego nie rozumiem, dlatego licze na Wasza pomoc. Jak mam sciagnac ksoz sprzeglowy z ta zebatka i czemu kosz ma luz?Łozysko igielkowe czy brak podkladki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dariusz L Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Według tej strony , tą samą część ma Kawasaki ZX-12R 2000r , więc może ta serwisówka będzie po angielsku .TU jest link do sprzęgła , nr części wklej na głównej stronie w okienko Where does this part fit? , i już wiesz że ZX-12R ma tą samą część . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekpal Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Luz na koszu sprzęgłowym to częste zjawisko niestety i stąd ten cały szum, gdy moto chodzi. A jak wciśniesz klamkę sprzęgła, robi się cisza, pewnie to zauważyłeś :biggrin:W moim Zygzaku ten szum słyszalny był praktycznie cały czas (a więc luz na koszu sprzęgłowym). Przejeździłem 6 tys km i trzpień w ogóle nie wykazał śladów zużycia więc przyczyna u Ciebie leży pewnie gdzie indziej.. No ale mogę się mylić, to są przecież dwa zupełnie inne motocykle pomimo, że z tej samej fabryki :clap: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędker Posted May 7, 2008 Author Share Posted May 7, 2008 Kosz ze wszsytkim ściagniety, skoro to nie lozysko to co moze byc przyczyna notorycznego pękania trzpienia? Łożysko igiełkowe całe, wszystkie podkladki na swoim miejscu,juz sam nie wiem co jeszcze moze byc powodem, licze na jakies wskazowki i z gory dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian44 Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Moja rada zwróc sie do Pana Piotra Dudka (moge go spokojnie nazwać mistrzem ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_big Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Mialem dokladnie to samo w ZX12R, ale to bylo po tym jak zamontowalem szywniejsze sprezyny sprzegla (dluzsze jakies 20-30%). Zmienilem sprezyny na oryginalne i teraz jest juz ok.A jak u Ciebie jest ze sprzeglem, ciezko jest wysprzeglic? Moze ktos wymienial sprezyny? Bo szczerze mowiac to nie ma za bardzo innej przyczyny dla której mialoby to sie niszczyc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędker Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 Kris i tak samo pekal trzpien? Nie wiem czy ktoś wymienial sprezyny, dzisiaj sprawdze dlugosc sprezyn i dam znac, a w ogole to jaki bylby powod wymiany sprezyn na dluzsze? Sprezyny sprawdzilem sa one tej saamej dlugosci jak w serwisowce ok. 73mm, zastanamwiam sie czy nie bedzie powodem latajace te dwie sprezytnki z tylu tej tarczy sluza one chyba do tlumienia drgan, 3 sprezyny sa grube, a drugie 3 takie cienkie w zwoju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goOly19 Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 ja w zx7r mialem rowniez problemy ze sprzeglem hmm urwaly sie 2 sruby co sa na sprezynach i tarly o dekiel a sprzeglo sie zajebiscie slizgalo, hmm moze dlatego ze to kawasaki? :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_big Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Kris i tak samo pekal trzpien? Nie wiem czy ktoś wymienial sprezyny, dzisiaj sprawdze dlugosc sprezyn i dam znac, a w ogole to jaki bylby powod wymiany sprezyn na dluzsze? Sprezyny sprawdzilem sa one tej saamej dlugosci jak w serwisowce ok. 73mm, zastanamwiam sie czy nie bedzie powodem latajace te dwie sprezytnki z tylu tej tarczy sluza one chyba do tlumienia drgan, 3 sprezyny sa grube, a drugie 3 takie cienkie w zwoju. tak, w zasadzie to tak samo, chociaz nie tak gleboko, bo w miedzyczasie wymienialem sprezyny i zauwazylem to odpowiedznio wczesniej. A sprezyny zmienilem na sztywne, bo taka mialem teorie na to zeby sprzeglo zylo 1mln km :biggrin: Ale klamka tak ciezko dzialala ze nie dalo sie jej wciskac :) ja w zx7r mialem rowniez problemy ze sprzeglem hmm urwaly sie 2 sruby co sa na sprezynach i tarly o dekiel a sprzeglo sie zajebiscie slizgalo, hmm moze dlatego ze to kawasaki? :banghead: to nie wina kawasaki tylko debila ktory to skrecal, jak otworzysz serwisowke to te sruby od sprezyn dokreca sie na 8,8Nm, a to jest bardzo lekko, i na pewno nie zerwiesz gwintu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędker Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 Byłem u mechanikow doiwedziec sie co moze byc powodem, nikt nie potrafi dokladnie powiedziec co jest powodem pekania trzpienia. Jeden z mechanikow ocenil to jako rysy wewnatrz walka zdawczego przez co wodzik ktory wchodzi w walek i zapsrzegla, przy wlaczonym silniku caly czas sie rusza, a niby powinien stac w miejscu. Walek zdawczy mozna wymienic poprzez sciagniecie dolu silnika, naprawa tego to naprawde duzy koszt, jak myslicie czy to to jest powodem? Prosze o pomoc, pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Nie znam wogole tego silnika, ale po obejrzeniu rysunkow jedyne co mi przychodzi do glowy to ze ktorys z elementow wspolpracujacych z tym trzpieniem nie dziala wlasciwie.W gruncie rzeczy jest tam tylko drugi trzpien z wglebieniem o ktore zahacza ten pekniety element i lozysko igielkowe na ktorym drugi trzpien siedzi i sie kreci. Tak nawiasem to ten mechanik bzdur ci naopowiadal bo ten element musi sie krecic razem z tarcza wyciskowa w ktorej siedzi a staje tylko w momencie gdy zaczynasz wciskac klamke sprzegla. Wowczas ten trzpien stoi w miejscu pod naciskiem linki, czy hydrauliki, a tarcza z lozyskiem sie kreci.Dla mnie z tego dlugiego wywodu wyglada to na problem z lozyskiem.Czy je ogladales ? Adam M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.