czarny2505 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam! Mam pytanko, w jaki sposób sprawdzić czy z modułu zapłonowego podawany jest impuls na obrotomierz??? Mój problem polega na tym, że przestał mi działać obrotomierz, sprawdziłem już miernikiem wszystkie kable i kostki, wyglądają wporządku. Silnik to jednocylindrowiec 660 Yamahy, a moduł to 4MY-82305-00 firmy Denso. Prosze o pomoc :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Impulsy zapłonowe pobierane sa z zacisków cewki HV. Jesli wiec jest iskra i moto pali to tez powinny być impulsy wysterowujace obrotomierz. Możesz podpiąć pod te przewody w zegarach woltomierz i sprawdzić czy pojawia sie napięcie na nich przy pracującym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny2505 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Motocykl oczywiście pali normalnie, próbowałem sposobu jaki opisujesz ale nie wiem jakie powinny być wskazania woltomierza. Do obrotomierza przychodzą trzy kable: plus, minus i przewód sygnałowy, teraz pytanie, jeden przewód miernika pod sygnał, a drugi pod plus czy minus??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Sygnały mierzymy względem masy. Wskazany byłby miernik z możliwością pomiaru Hz czy też rpm/min. Co pokazuje woltomierz ? Czy jest różnica we wskazaniach w zależności od obrotów silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Niewiem jak u was chłopcy ale z tego co ja wiem w CDI przeważnie jest dodatkowe wyjscie na module;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 akurat podepne się pod temat- chodzi mi o moduł tudzież CDI od HONDY.poszukuje aktualnie CDI do xl 250s i widze ze kształtem!! honda ma wiele podobnych CDI czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy podobnieństwo kształtów gwarantuje podobieństwo ze strony technicznej czyli że moto bedzie jeździc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Niekuniecznie, lepiej zeby numery na module sie zgadzaly z oryginalem, choc czasami cala roznica to inne wyprowadzenie kabli. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Ostatnio CDI od jakiegoś skuterka podeszło gosciowi do XL 250 niestety nie pamietam jaki to był moduł i z którego skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Zgadza się. Będzie iskra, silnik będzie pracował ale nie koniecznie będzie miał swoje nominalne osiągi. Pamiętajcie że w module jest zaprogramowana mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów przewidziana do konkretnego silnika. Kiedyś trafiłem na jakąś niemiecką stronkę miłośników hondy xl i tam była cała tabelka jakie moduły występowały w jakich silnikach, w jakich latach produkcji a nawet na jaki kraj docelowy był dany motocykl przygotowany (pewnie chodziło o kwestie emisji spalin i mocy) więc dopasowanie modułu na podstawie wyglądu nie koniecznie musi się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 no pewnie ale np widziałem ze chociażby 3 kołowe crossowe motorki dedykowane szczególnie na rynek USA mają taki włąśnie moduł w klasie od 250 do 450 ze skuterków to bali wygladowo ma taki sam. ma ktoś dostęp do numerów seryjnych części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Sorry ale weź nie sciemniaj i niby na podstawie czego jest ta mapa? Czujnika predkosci obrotowej wału korbowego;| Daj spokuj zapłon jest wyprzedzany liniowo nie ma zadnych głupich histori w stylu mapy. Macie czasem pokretne zdanie na temat doskonałosci produkcji japońskiej. Zreszta czy wyczujesz różnice mocy np. 0,2 albo 0,4KM ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Sorry ale weź nie sciemniaj i niby na podstawie czego jest ta mapa? Czujnika predkosci obrotowej wału korbowego;| Daj spokuj zapłon jest wyprzedzany liniowo nie ma zadnych głupich histori w stylu mapy. Macie czasem pokretne zdanie na temat doskonałosci produkcji japońskiej. Zreszta czy wyczujesz różnice mocy np. 0,2 albo 0,4KM ?? liniowo wyprzedzany zapłon?- ale chyba nie w ścigaczach nowej generacji? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 (edytowane) mowa o silniku z początku lat 80:) ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, uwagi, porady? Edytowane 16 Kwietnia 2008 przez Ziele90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 mowa o silniku z poczatku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku!! Mape tworzy sie przewaznie na podstawie przynajmniej 2 czujników wtedy dane zbiorecze moga cos namieszać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 dzisiaj bez publemowo robisz mape czegop chcesz i jak chcesz nawet podlanczasz termistor do odczytu temp.powietrza i miernik cisnienia powietrza które tez moga wpływac na sklad mieszanki szybkosc spalania a co za tym idzie wyprzedzenie to zadna sztuka!!!! nie ma liniowego wyprzedzenia!!!! sciemniasz wueska!!!!! w starych dzialalo od 800-4000 obr dalej bylo stale do poczatku lat 90 kiedy to zaczeto procesorowe stosowac a tutaj to mozna na hamowni idealnie dopacowac wszystko..... stare byly robione jeszcze na analogach co w cale nie przeszkadzalo uzyskiwac przyzwoite parametry co do czujnika to prawie wszyscy stoosują 1 wyjątek stanowi yamaha xt i i kilka mniej popularnych nie ma znaczenia 1 czy 2 czy 10 !!!! akurat konstruktor mial taki dzien i tak sobie wymyslił :lalag: wiec jest 2! (nawet mechaniczny wyprzedzacz w 126p nie dzialal liniowo w calum zakresie obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.