Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Spokojnie Krokodyl, bo ci zylka peknie :crossy:Nie jestem elektronikiem ale zdaje sobie sprawe ze stare analogowe moduly to byla proscizna i w jakims zakresie mozna starac sie dobrac modul od innego motocykla. W moim angliku np modul Boyera daje jakas "krzywa" przyspieszenia do 5 tys obr, a dalej juz jest linia. W dodatku jest stosowany dzisiaj dla wszystkich starych anglikow bez roznicy, Triumh, BSA, Norton czy co innego i daje sobie rade :crossy:Tak ze mozna probowac, do odwaznych swiat nalezy :crossy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 mowa o silniku z poczatku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku!! Mape tworzy sie przewaznie na podstawie przynajmniej 2 czujników wtedy dane zbiorecze moga cos namieszać ...No faktycznie może słowo "mapa" nie do końca tu pasuje bo zmienia sie tylko 1 parametr (wyprzedzenie zapłonu), więc jak to Ci poprawi humor nazwijmy to "algorytmem wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów" i nie jest to przebieg liniowy. A poza tym w tym starodawnym silniku z początku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku jest możliwość określenie punktu w jakim znajduje się wał i określenie jego prędkości obrotowej, czyli niezbędne parametry do określenia optymalnego punktu zapłonu w całym spektrum prędkości obrotowej.PS Zielak tu masz co nieco o tych modułach: http://www.rolf-grauer.de/cdi_xl600.pdf.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Spokojnie Krokodyl, bo ci zylka peknie :)Nie jestem elektronikiem ale zdaje sobie sprawe ze stare analogowe moduly to byla proscizna i w jakims zakresie mozna starac sie dobrac modul od innego motocykla. W moim angliku np modul Boyera daje jakas "krzywa" przyspieszenia do 5 tys obr, a dalej juz jest linia. W dodatku jest stosowany dzisiaj dla wszystkich starych anglikow bez roznicy, Triumh, BSA, Norton czy co innego i daje sobie rade :)Tak ze mozna probowac, do odwaznych swiat nalezy :) Adam M. skąd ta żyłka???? No faktycznie może słowo "mapa" nie do końca tu pasuje bo zmienia sie tylko 1 parametr (wyprzedzenie zapłonu), więc jak to Ci poprawi humor nazwijmy to "algorytmem wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów" i nie jest to przebieg liniowy. A poza tym w tym starodawnym silniku z początku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku jest możliwość określenie punktu w jakim znajduje się wał i określenie jego prędkości obrotowej, czyli niezbędne parametry do określenia optymalnego punktu zapłonu w całym spektrum prędkości obrotowej.PS Zielak tu masz co nieco o tych modułach: http://www.rolf-grauer.de/cdi_xl600.pdf.pdf jeden z lepszych opisów pracy zaplonu jaki widzialem w internecie... z opisu widac ,ze praca zbiorowa na dodatek miedzynarodowy sklad :) bardzo ładnie logicznie wszystko podane!! :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 upieracie sie przy czymś co tak naprawde jest najmniej istotnym parametrem;] Silniki z stałym kontem wyprzedzenia też działaja, Wyprzedzenia takiego CDI sa porównywalne do pracy na przyspieszeniu mechanicznym w postaci róznych przyspieszaczy np. bezwładnosciowy czy podciśnieniowy;] Wiecej ten silnik traci mocy na wysłuzonym tłoku i pierścieniach niz na zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Przecież nikt nie napisał że to nie będzie działało. Chciałem tylko zasygnalizować że to nie jest tak pięknie że wstawiasz sobie każdy moduł który tak samo wygląda i wszystko będzie super. Poza tym zmienność kąta wyprzedzenia zapłonu odpowiada nie tylko za moc ale przede wszystkim za łatwość rozruchu silnika, "elastyczność" i moment obrotowy. Jedno jest pewne silnik z prawidłowo dobranym algorytmem zmiany wyprzedzenia zapłonu będzie pracował lepiej (wydajniej, elastyczniej, będzie bardziej ekonomiczny) niż ten sam silnik ze stałym punktem zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Łatwiej w rozruchu zgodze sie, tylko jesli miałbym zapłacić 300zł i 80zł to bym pieprzył łatwy rozruch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz72 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Witaj! Masz tu linka tu są schematy do motocykli może coś znajdziesz! http://www.motoinfo.yoyo.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Łatwiej w rozruchu zgodze sie, tylko jesli miałbym zapłacić 300zł i 80zł to bym pieprzył łatwy rozruch.Chyba jeszcze nie doświadczyłeś niepalnego motoru ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 (edytowane) a czy taki archaiczny moduł klik można zastąpić takim nowszego typu?nowy Edytowane 17 Kwietnia 2008 przez Ziele90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 a czy taki archaiczny moduł klik można zastąpić takim nowszego typu?nowy typ sory ze wam tak marudze ale elektryka ogólnie dla mnie czarna magia, aż ksiażke zamówiłem o instalacjach:)Ale masz świadomość, że link z ebay prowadzi do aukcji regulatora napięcia? :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Łatwiej w rozruchu zgodze sie, tylko jesli miałbym zapłacić 300zł i 80zł to bym pieprzył łatwy rozruch.No wiesz łatwy rozruch jest czasami miły, szczególnie jak stoisz endurakiem utopionym w bagnie, a Zielak właśnie z takim motocykielkiem kombinuje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Ale masz świadomość, że link z ebay prowadzi do aukcji regulatora napięcia? :notworthy: I jest on ta jak cała instalacja w XL 500S 6 Voltowy ... :notworthy: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 mam serwisówke na której ta czesc podpisana jest jako C.D.I .... ma ktoś jakieś pomysły lub konkretne dane jak te CDI ma wygladac i czym można je zastapic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 (edytowane) Moduł C.D.I. to dośc proste urządzenie :-dwa piny nadajnika impulsów -zasilanie (alternator lub aku) -masa -wyjscie na cewkę zapł.-wyjscie do wyłączania silnika (np.zw na mase) http://alfa.prz.rzeszow.pl/~pwww12/Zaplon/zaplon.html[/url]Pewien jesteś ze w Twojej XL padł C.D.I ? Pozdrawiam Edytowane 19 Kwietnia 2008 przez robson63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziele90 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 niemam go w ogóle dlatego szukam jakiegos zamiennika:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.