Skocz do zawartości

Moduł CDI???


czarny2505
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie Krokodyl, bo ci zylka peknie :crossy:

Nie jestem elektronikiem ale zdaje sobie sprawe ze stare analogowe moduly to byla proscizna i w jakims zakresie mozna starac sie dobrac modul od innego motocykla. W moim angliku np modul Boyera daje jakas "krzywa" przyspieszenia do 5 tys obr, a dalej juz jest linia. W dodatku jest stosowany dzisiaj dla wszystkich starych anglikow bez roznicy, Triumh, BSA, Norton czy co innego i daje sobie rade :crossy:

Tak ze mozna probowac, do odwaznych swiat nalezy :crossy:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowa o silniku z poczatku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku!! Mape tworzy sie przewaznie na podstawie przynajmniej 2 czujników wtedy dane zbiorecze moga cos namieszać ...

No faktycznie może słowo "mapa" nie do końca tu pasuje bo zmienia sie tylko 1 parametr (wyprzedzenie zapłonu), więc jak to Ci poprawi humor nazwijmy to "algorytmem wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów" i nie jest to przebieg liniowy. A poza tym w tym starodawnym silniku z początku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku jest możliwość określenie punktu w jakim znajduje się wał i określenie jego prędkości obrotowej, czyli niezbędne parametry do określenia optymalnego punktu zapłonu w całym spektrum prędkości obrotowej.

PS

Zielak tu masz co nieco o tych modułach: http://www.rolf-grauer.de/cdi_xl600.pdf.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Krokodyl, bo ci zylka peknie :)

Nie jestem elektronikiem ale zdaje sobie sprawe ze stare analogowe moduly to byla proscizna i w jakims zakresie mozna starac sie dobrac modul od innego motocykla. W moim angliku np modul Boyera daje jakas "krzywa" przyspieszenia do 5 tys obr, a dalej juz jest linia. W dodatku jest stosowany dzisiaj dla wszystkich starych anglikow bez roznicy, Triumh, BSA, Norton czy co innego i daje sobie rade :)

Tak ze mozna probowac, do odwaznych swiat nalezy :)

 

Adam M.

 

skąd ta żyłka????

 

No faktycznie może słowo "mapa" nie do końca tu pasuje bo zmienia sie tylko 1 parametr (wyprzedzenie zapłonu), więc jak to Ci poprawi humor nazwijmy to "algorytmem wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów" i nie jest to przebieg liniowy. A poza tym w tym starodawnym silniku z początku lat 80 i 1 tylko 1 czujniku jest możliwość określenie punktu w jakim znajduje się wał i określenie jego prędkości obrotowej, czyli niezbędne parametry do określenia optymalnego punktu zapłonu w całym spektrum prędkości obrotowej.

PS

Zielak tu masz co nieco o tych modułach: http://www.rolf-grauer.de/cdi_xl600.pdf.pdf

 

jeden z lepszych opisów pracy zaplonu jaki widzialem w internecie... z opisu widac ,ze praca zbiorowa na dodatek miedzynarodowy sklad :) bardzo ładnie logicznie wszystko podane!! :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upieracie sie przy czymś co tak naprawde jest najmniej istotnym parametrem;]

Silniki z stałym kontem wyprzedzenia też działaja, Wyprzedzenia takiego CDI sa porównywalne do pracy na przyspieszeniu mechanicznym w postaci róznych przyspieszaczy np. bezwładnosciowy czy podciśnieniowy;]

 

Wiecej ten silnik traci mocy na wysłuzonym tłoku i pierścieniach niz na zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nikt nie napisał że to nie będzie działało. Chciałem tylko zasygnalizować że to nie jest tak pięknie że wstawiasz sobie każdy moduł który tak samo wygląda i wszystko będzie super. Poza tym zmienność kąta wyprzedzenia zapłonu odpowiada nie tylko za moc ale przede wszystkim za łatwość rozruchu silnika, "elastyczność" i moment obrotowy. Jedno jest pewne silnik z prawidłowo dobranym algorytmem zmiany wyprzedzenia zapłonu będzie pracował lepiej (wydajniej, elastyczniej, będzie bardziej ekonomiczny) niż ten sam silnik ze stałym punktem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy taki archaiczny moduł klik można zastąpić takim nowszego typu?nowy typ sory ze wam tak marudze ale elektryka ogólnie dla mnie czarna magia, aż ksiażke zamówiłem o instalacjach:)

Ale masz świadomość, że link z ebay prowadzi do aukcji regulatora napięcia? :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej w rozruchu zgodze sie, tylko jesli miałbym zapłacić 300zł i 80zł to bym pieprzył łatwy rozruch.

No wiesz łatwy rozruch jest czasami miły, szczególnie jak stoisz endurakiem utopionym w bagnie, a Zielak właśnie z takim motocykielkiem kombinuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł C.D.I. to dośc proste urządzenie :

-dwa piny nadajnika impulsów

-zasilanie (alternator lub aku)

-masa

-wyjscie na cewkę zapł.

-wyjscie do wyłączania silnika (np.zw na mase)

 

http://alfa.prz.rzeszow.pl/~pwww12/Zaplon/zaplon.html[/url]

Pewien jesteś ze w Twojej XL padł C.D.I ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez robson63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...