Skocz do zawartości

Jazda na jednym kole, jak dać na koło


Michał
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam supermoto 125 ostatnio ucze sie stawiac na gume. Staram sie wybijac go ze sprzęgła ale brakuje mi biegu bo po chwili sie konczy (stawiam na 2). Co do stawiania na przednie to opanowalem szybciej niz jazda na tylnym. Jadąc rozpędzonym wciskasz przedni hamulec mocniej niz zwykle tak aby nie zablokowac (jak ktos umie tak na rowerze to sobie poradzi) i podrywasz tylne kolo, lekko sie przy tym wybijając oczywiscie i motor sam frunie w gore a potem tylko sterujesz wszytko klamka :] Warto sprobowac :]

 

 

 

Ja zadalem wczesniej pytanie dlaczego na gumie nie moge wrzucic biegu w góre bo nie lubie pyrkania na 1 albo 2.

tez kiedys myslalem ze bieg sie konczy i dupa , ale to znaczy ze za nisko podrywasz moto. Przy duzym pionie moto samo jedzie i musisz je heblem sprowadzac na ziemie wieć nie gadaj ze ci sie bieg konczy ;p

Trzeba przełamać bariere strachu:P wiadomo cene jakąś zaplacić musisz:D ale jaki efekt;]

Zobacz jak robią to profesionalni stunterzy , tzw wolne gumy.

 

 

P.S

własnie wrócilem z treningu wheelie.

za cholere nie moge "łan Handera" zrobić:D

czuje ze jak puszcze kiere to spadne z moto :/ a pion jest na tyle wysoki ze moto samo jedzie bez gazu.

 

POMóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

F4 idzie bez problemu. Mysle ze technika taka jak w kazdym innym. Dajesz ostro gazu na 1 , nastepnie odpuszczasz i natychmiast dajesz ponownie ostro w gaz jednoszczesnie szarpiac mocno za kiere i odchylajac glowe i plecy do tylu. Wszystko oczywiscie z wyczuciem.

 

Ja mam natomiast inny problem:

dlaczego motocykl na gumie zaczyna mi wężykować? To zjawisko pojawia sie wraz ze wzrostem predkosci i strasznie sie nasila.

Jezdze na stojaco na tylnych podnozkach.

Cisnienie w tylnym kole 1,5 at.

Kolo ustawione prosciutko w wachaczu.

Gdzie szukac przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4 idzie bez problemu. Mysle ze technika taka jak w kazdym innym. Dajesz ostro gazu na 1 , nastepnie odpuszczasz i natychmiast dajesz ponownie ostro w gaz jednoszczesnie szarpiac mocno za kiere i odchylajac glowe i plecy do tylu. Wszystko oczywiscie z wyczuciem.

 

Ja mam natomiast inny problem:

dlaczego motocykl na gumie zaczyna mi wężykować? To zjawisko pojawia sie wraz ze wzrostem predkosci i strasznie sie nasila.

Jezdze na stojaco na tylnych podnozkach.

Cisnienie w tylnym kole 1,5 at.

Kolo ustawione prosciutko w wachaczu.

Gdzie szukac przyczyny?

 

Może poprostu źle balansujesz ciałem wprowadzając motocykl w wibracje , to trzeba wyjeździc (pisanie na FM nic nie da)

 

 

p.s

na tyllnich podnozkach bez hamulca??

chyba ze masz HB;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal może jeszcze troche spuść powietrze z koła, a jeśli obie nogi podczas jazdy trzymasz na tylnych podnóżkach to nie masz kontoli hamulcem. poza tym w tym przypadku troche wyżej musisz unieść moto żeby być w punkcie balansu, więc może dla tego się giba. jak masz prawą nogę na przednim podnóżku, a lewą na tylnim to łatwiej ogarnąć balans, masz lepszą kontrolę. próbuj wolną gume jeździć i nauczyć się ogarniać uciekanie na boki przy wolnej gumie, wtedy to jest mniej niebezpieczne

 

a co do jazdy f4i na gumie z gazu, to lepiej się nauczyć walić z sprzęgła, to jest bardziej uniwersalne i łatwiej później przejśc poziom wyżej i uczyć się jakichś lepszych trików

Edytowane przez bartMFK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4 idzie z gazu na jedynce, ale bez szarpania za kiere lub stania na tylnych podnóżkach nie pociągnisz jej do pełnego pionu bo podnosi się dość łagodnie. Podejdzie do ok 45 st. ... zależy jak się uda ... i opuści koło. Ze sprzegła jeszcze nie próbowałem. Nie zauważyłem u siebie wężykowania, ale jak dałem się przejechać kumplowi i postawił moją do dość konkretnego pionu to pod koniec jedynki widać już było że pod nim tańczyła, ale ja latam na standardowym ciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko, co do F4 to idze na jedynce z gazu i to spokojnie tylko ze na jedynce szybko Ci sie obroty skoncza i nie pociagniesz pieknej i szybkiej gumy, chyba ze umiesz zmieniac biegi, a jak nie to tak jak kolega napisał z 2 strzał ze sprzegła i lecisz ogólnie moje zdanie jest takie że ze sprzegła jest łatwiej motor na wyzszych biegach jest mniej nerwowy i łatwiej go utrzymac w pionie.

 

 

a co do wezykowania to mi tez to sie pojawia ale to jak gumuje z predkosciami powyzej 100km/h, lub wolniej ale w pionie na 12h wtedy wezykuje. i z wasnego doswiadczenia to jak chcecie gumowac przy wiekszych predkosciach to bardzo przydatny jest amor skretu zeby nie było niespodzianek typu shimma :) bo potem moze byc nieciekawie i z wami i z moto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, to wezykowanie pojawia sie zawsze przy duzych predkosciach (gdy zblizam sie do odcinki na 2 biegu) czyli pewnie kolo 140-150 km/h.

To nie ma jakiegos sposobu by pozbyc sie tego zjawiska?

Hmmm bede musial w takim razie jezdzic tak jak radzil bartMFK. Sprobuje prawa noge dac na przedni podnozek, postawic wiekszy pion i balansowac na motocyklu.

A jeszcze powiedzcie czy mozliwa jest wolna guma (predk ok 40-50 km/h) na seryjnej zebatce? Czy tez do wolnej gumy konieczna jest pizza i dluzszy lancuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest konieczna do wolnej gumy zmiana zębatek. pizza poprostu pomaga szybciej wstać i kontrolować

 

ja się ucze wolnej gumy na cb500 na seryjnej zębatce i jakoś powoli powoli zaczyna coś wychodzić. stawiam od razu prawie z miejsca do pionu i próbuje ogarnąć sprzęta hamulcem, hehehe. bo wolna guma bez ciśnięcia hamulca jest nie możliwa

 

nawet u nas w PL np Pasio na cb500 na seryjnych zębtakach kręcił cyrkle i wyprawiał różne cyrki

Edytowane przez bartMFK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, to wezykowanie pojawia sie zawsze przy duzych predkosciach (gdy zblizam sie do odcinki na 2 biegu) czyli pewnie kolo 140-150 km/h.

To nie ma jakiegos sposobu by pozbyc sie tego zjawiska?

Hmmm bede musial w takim razie jezdzic tak jak radzil bartMFK. Sprobuje prawa noge dac na przedni podnozek, postawic wiekszy pion i balansowac na motocyklu.

A jeszcze powiedzcie czy mozliwa jest wolna guma (predk ok 40-50 km/h) na seryjnej zebatce? Czy tez do wolnej gumy konieczna jest pizza i dluzszy lancuch?

 

 

40-50 to wolna guma??:notworthy:

 

Wolna guma to cos ok 10km/h. wtedy strasznie rzuca na boki, a przy dobrym pochyleniu sie do tyłu i przy dobrze ustawionych obrotach jak załapiesz punkt równowagi to mozesz sie tak toczyć spory kawałek drogi.bez uzywania gazu i hamulca , wkoncu jednak bedziesz musial pomóc mu gazem a co za tym idzie hamulcem,

MOJA GUMA moze nie najwolniejsza ale nie powyzej 20km/h , na pierwszym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sidi pokazał wolna gume, ale to tez nie to co w stuncie, a po drugie to nie ma co porównywac stawiania na gume jakiegos enduro do jakiego kolwiek plastika, sam jedziłem na crossie i wiem ze jest duzo łatwiej to samo dotyczy supermoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...