FighteR-600 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witam fachowców z branży 2oo...... chce wymienić olej i uszczelniacze w lagach w mojej Suzi 1991r.mam ściągniętą serwisówkę do tego modelu, ale proszę o jakiś info od kogoś kto już to robił i może mi w kilkunastu punktach opisać co i jak to zrobić?????? Będę wdzięczny za jakiś info (+ewentualne fotki) i jakieś rady, aby nic nie spier.....(popsuć :) ) Z góry wielkie dzięki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ja też mam ten sam problem i oddaje do serwisu, uszczelniacze kosztują około 30 zł + olej, nie duże koszta- a pewne, że bedzie dobrze zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://motobracia.nazwa.pl/technika/wymian...zenia/index.htm Może to nie gs ale bardzo podobnie. Według tego wymieniałem w swoim bandicie.I dwie zasady 1. pomyśl dwa razy zanim zaczniesz coś szarpac 2. Srubokręta używaj tylko do zdjęcia przeciwkurzówki, a nie do wydłubywania uszczelniacza;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://gs500e.free.fr/forum/viewtopic.php?t=2248 Korki w lagach zluzuj jeszcze gdy lagi są zaciśnięte w pólkach bo potem będzie problem. Użyj do tego klucza nasadowego 19 z 6 katem a nie jak na zdjeciu - oczkowgo z 12 katem bo korki sa z aluminium i łatwo mona kluczem objechac. Wraz z wymiana oleju wymień też simmeringi. Koszt ok 15-20 pln a jest okazja zrobic to za jednym zamachem. Jak chcesz miec bardziej komfortowe zawieszenie to wlej olej 10W .Jak potrzebujesz twardzszego to 15W .Ważny jest poziom oleju . Musi byc wlane dokładnie tyle co pisze w serwisowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FighteR-600 Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ok wielkie dzięki za wszystkie informacje..... jeszcze jeśli mogę to napiszcie mi na co najbardziej zwrócić uwagę......tzn. czego, jak i gdzie nie używać co i jak i gdzie używać..... jakieś takie niuanse (może coś lepiej zrobić inaczej niż serwisówka mówi...) Takie może jakieś ciekawostki...................... WIELKIE DZIĘKI :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://gs500e.free.fr/forum/viewtopic.php?t=2248 Korki w lagach zluzuj jeszcze gdy lagi są zaciśnięte w pólkach bo potem będzie problem. Użyj do tego klucza nasadowego 19 z 6 katem a nie jak na zdjeciu - oczkowgo z 12 katem bo korki sa z aluminium i łatwo mona kluczem objechac. Wraz z wymiana oleju wymień też simmeringi. Koszt ok 15-20 pln a jest okazja zrobic to za jednym zamachem. Jak chcesz miec bardziej komfortowe zawieszenie to wlej olej 10W .Jak potrzebujesz twardzszego to 15W .Ważny jest poziom oleju . Musi byc wlane dokładnie tyle co pisze w serwisowce. To ja zalałem 10w i jest taka twarda zwiecha że łapy mi odpadają po jeździe. Swoją drogą pytanko. Czy w gs-ie występuje w lagach ta śruba wkręcana od spodu szklanki(punkt 6 z linku który podałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwolansk Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 ok wielkie dzięki za wszystkie informacje..... jeszcze jeśli mogę to napiszcie mi na co najbardziej zwrócić uwagę......tzn. czego, jak i gdzie nie używać co i jak i gdzie używać..... jakieś takie niuanse (może coś lepiej zrobić inaczej niż serwisówka mówi...) Takie może jakieś ciekawostki...................... WIELKIE DZIĘKI :icon_mrgreen: u mnie zapiekly sie sruby mocujace blotnik. (imbusy) takze warto miec przy sobie komplet torxow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 To to chyba standard...Po zjechaniu 3 śrubki odpuściłem i zdemontowałem błotnik dopiero po wykręceniu lag. Swoją drogą...gdzie mozna takie śrubki dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 witam fachowców z branży 2oo...... chce wymienić olej i uszczelniacze w lagach w mojej Suzi 1991r.mam ściągniętą serwisówkę do tego modelu, ale proszę o jakiś info od kogoś kto już to robił i może mi w kilkunastu punktach opisać co i jak to zrobić?????? Będę wdzięczny za jakiś info (+ewentualne fotki) i jakieś rady, aby nic nie spier.....(popsuć :P ) Z góry wielkie dzięki :P Może lepiej oddać do serwisu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FighteR-600 Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 witam.... jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie informacje... Pozostaje tylko jeszcze pytanko jaki wlać olej czy 10W czy 15W...Wszyscy doradzają mi 15W (bardziej twardszy, przy hamowaniu motor jest bardziej stabilny-nie pływa) natomiast na forum mówicie aby brać 10W(na nasze polskie drogi ok-ale czy przy hamowaniu nie będę wbijał się w lagi...???) Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)?????????????????? Doradźcie jeszcze w tej jednej sprawie.... :banghead: :buttrock:DZIĘKI :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)?????????????????? O Panie, lepiej oddaj do mechanika i jak Ci pozwoli to popatrz jak to sie robi, albo popros kolege obeznanego o pomoc, bo widze że nie masz bladego pojecia o dzialaniu hamulców i innych podzespołów motocykla. Do wymiany klocków nie trzeba nic robić z płynem. Chyba ze plyn chcesz wymienić ale to zupełnie inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) witam.... jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie informacje... Pozostaje tylko jeszcze pytanko jaki wlać olej czy 10W czy 15W...Wszyscy doradzają mi 15W (bardziej twardszy, przy hamowaniu motor jest bardziej stabilny-nie pływa) natomiast na forum mówicie aby brać 10W(na nasze polskie drogi ok-ale czy przy hamowaniu nie będę wbijał się w lagi...???) Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)?????????????????? Doradźcie jeszcze w tej jednej sprawie.... :) :buttrock: DZIĘKI :biggrin: Sam osobiście zalałem 10W i po 300 kilometrach jak narazie nie czuje ażeby lagi były miękkie, wręcz przeciwnie.A co do klocków...tu masz wymiane w gsie Edytowane 18 Marca 2008 przez mati_mot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FighteR-600 Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Mati_mot wielkie dzięki za informacje, które mi udzielałeś...wisze piwko Dzwonie do kumpla i trzeba coś porobic... Do zoba na 2oo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Sam osobiście zalałem 10W i po 300 kilometrach jak narazie nie czuje ażeby lagi były miękkie, wręcz przeciwnie. Bo pewnie zalałes za duzo oleju. Poziom sie mierzy po maksymalnym scisnięciu amora. Na dole goleni jest sruba mocujaca tłoczysko, a na gorze w korku regulacja napiecia wstępnego spręzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Zawieche rozmontowałem na części pierwsze, wymyłem ekstraktem i wysuszyłem. Złożyłem, po czym strzykawką 250 ml odmierzyłem równo 495 ml jak w serwisówce i zalałem. Może po prostu ten typ tak ma. Przy kupnie moto już lagi ciekły więc były z początku za miękkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.