Skocz do zawartości

Wymiana oleju w lagach SUZUKI GS 500


Rekomendowane odpowiedzi

witam fachowców z branży 2oo......

 

chce wymienić olej i uszczelniacze w lagach w mojej Suzi 1991r.

mam ściągniętą serwisówkę do tego modelu, ale proszę o jakiś info od kogoś kto już to robił i może mi w kilkunastu punktach opisać co i jak to zrobić??????

 

Będę wdzięczny za jakiś info (+ewentualne fotki) i jakieś rady, aby nic nie spier.....(popsuć :) )

 

Z góry wielkie dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://motobracia.nazwa.pl/technika/wymian...zenia/index.htm

 

Może to nie gs ale bardzo podobnie. Według tego wymieniałem w swoim bandicie.

I dwie zasady 1. pomyśl dwa razy zanim zaczniesz coś szarpac 2. Srubokręta używaj tylko do zdjęcia przeciwkurzówki, a nie do wydłubywania uszczelniacza;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://gs500e.free.fr/forum/viewtopic.php?t=2248

 

Korki w lagach zluzuj jeszcze gdy lagi są zaciśnięte w pólkach bo potem będzie problem. Użyj do tego klucza nasadowego 19 z 6 katem a nie jak na zdjeciu - oczkowgo z 12 katem bo korki sa z aluminium i łatwo mona kluczem objechac. Wraz z wymiana oleju wymień też simmeringi. Koszt ok 15-20 pln a jest okazja zrobic to za jednym zamachem.

 

Jak chcesz miec bardziej komfortowe zawieszenie to wlej olej 10W .Jak potrzebujesz twardzszego to 15W .

Ważny jest poziom oleju . Musi byc wlane dokładnie tyle co pisze w serwisowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wielkie dzięki za wszystkie informacje.....

 

jeszcze jeśli mogę to napiszcie mi na co najbardziej zwrócić uwagę......

tzn. czego, jak i gdzie nie używać

co i jak i gdzie używać..... jakieś takie niuanse (może coś lepiej zrobić inaczej niż serwisówka mówi...)

 

Takie może jakieś ciekawostki......................

 

WIELKIE DZIĘKI :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://gs500e.free.fr/forum/viewtopic.php?t=2248

 

Korki w lagach zluzuj jeszcze gdy lagi są zaciśnięte w pólkach bo potem będzie problem. Użyj do tego klucza nasadowego 19 z 6 katem a nie jak na zdjeciu - oczkowgo z 12 katem bo korki sa z aluminium i łatwo mona kluczem objechac. Wraz z wymiana oleju wymień też simmeringi. Koszt ok 15-20 pln a jest okazja zrobic to za jednym zamachem.

 

Jak chcesz miec bardziej komfortowe zawieszenie to wlej olej 10W .Jak potrzebujesz twardzszego to 15W .

Ważny jest poziom oleju . Musi byc wlane dokładnie tyle co pisze w serwisowce.

 

To ja zalałem 10w i jest taka twarda zwiecha że łapy mi odpadają po jeździe. Swoją drogą pytanko.

Czy w gs-ie występuje w lagach ta śruba wkręcana od spodu szklanki(punkt 6 z linku który podałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wielkie dzięki za wszystkie informacje.....

 

jeszcze jeśli mogę to napiszcie mi na co najbardziej zwrócić uwagę......

tzn. czego, jak i gdzie nie używać

co i jak i gdzie używać..... jakieś takie niuanse (może coś lepiej zrobić inaczej niż serwisówka mówi...)

 

Takie może jakieś ciekawostki......................

 

WIELKIE DZIĘKI :icon_mrgreen:

 

u mnie zapiekly sie sruby mocujace blotnik. (imbusy) takze warto miec przy sobie komplet torxow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam fachowców z branży 2oo......

 

chce wymienić olej i uszczelniacze w lagach w mojej Suzi 1991r.

mam ściągniętą serwisówkę do tego modelu, ale proszę o jakiś info od kogoś kto już to robił i może mi w kilkunastu punktach opisać co i jak to zrobić??????

 

Będę wdzięczny za jakiś info (+ewentualne fotki) i jakieś rady, aby nic nie spier.....(popsuć :P )

 

Z góry wielkie dzięki :P

 

Może lepiej oddać do serwisu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam....

 

jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie informacje...

 

Pozostaje tylko jeszcze pytanko jaki wlać olej czy 10W czy 15W...

Wszyscy doradzają mi 15W (bardziej twardszy, przy hamowaniu motor jest bardziej stabilny-nie pływa) natomiast na forum mówicie aby brać 10W(na nasze polskie drogi ok-ale czy przy hamowaniu nie będę wbijał się w lagi...???)

 

Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)??????????????????

 

Doradźcie jeszcze w tej jednej sprawie.... :banghead: :buttrock:

DZIĘKI :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)??????????????????

 

 

 

O Panie, lepiej oddaj do mechanika i jak Ci pozwoli to popatrz jak to sie robi, albo popros kolege obeznanego o pomoc, bo widze że nie masz bladego pojecia o dzialaniu hamulców i innych podzespołów motocykla. Do wymiany klocków nie trzeba nic robić z płynem. Chyba ze plyn chcesz wymienić ale to zupełnie inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam....

 

jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie informacje...

 

Pozostaje tylko jeszcze pytanko jaki wlać olej czy 10W czy 15W...

Wszyscy doradzają mi 15W (bardziej twardszy, przy hamowaniu motor jest bardziej stabilny-nie pływa) natomiast na forum mówicie aby brać 10W(na nasze polskie drogi ok-ale czy przy hamowaniu nie będę wbijał się w lagi...???)

 

Tak se myślę, że jak będę zmieniał olej w lagach zmienię obrazu klocki z przodu (pytanko) - czy muszę jakoś zakręcać dopływ płyny hamulcowego i czy musze hamulce potem odpowietrzać (jeśli tak to jak)??????????????????

 

Doradźcie jeszcze w tej jednej sprawie.... :) :buttrock:

DZIĘKI :biggrin:

 

Sam osobiście zalałem 10W i po 300 kilometrach jak narazie nie czuje ażeby lagi były miękkie, wręcz przeciwnie.

A co do klocków...tu masz wymiane w gsie

Edytowane przez mati_mot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sam osobiście zalałem 10W i po 300 kilometrach jak narazie nie czuje ażeby lagi były miękkie, wręcz przeciwnie.

 

Bo pewnie zalałes za duzo oleju. Poziom sie mierzy po maksymalnym scisnięciu amora.

 

Na dole goleni jest sruba mocujaca tłoczysko, a na gorze w korku regulacja napiecia wstępnego spręzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieche rozmontowałem na części pierwsze, wymyłem ekstraktem i wysuszyłem. Złożyłem, po czym strzykawką 250 ml odmierzyłem równo 495 ml jak w serwisówce i zalałem. Może po prostu ten typ tak ma. Przy kupnie moto już lagi ciekły więc były z początku za miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...