Skocz do zawartości

motorschaden r1 rn12


Bass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrzad wymienia sie kiedy luz lancucha pomiedzy zebami przekroczy 1/4 szerokosci zeba czyli okolo milion km. :bigrazz: Czasy kiedy rozrzad trzeba bylo wymianiac co 30000km w takich wynalazkach jak pf 125p dawno sie skonczyly.

 

Z tego co wiem to sredni żywot łańcuszkaw japończyku to około 50kkm. Zalezy od stylu jazdy - niekótrzy osiągają 40kkm a inni 70kkm. Ja zakładam 50kkm :)

 

Czyżby w R1 2004 coś się zmieniło :bigrazz: Może chodziło Ci, że najnowsze cuda techniki pozwalają na 100kkm - czyli pomyliłes się o jedno zero :D

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje zdanie jest takie ze skoro kupil R1 z zatartym silnikiem to liczyl sie z jego zakupem (tzn dobrego silnika) Wiec ten niech rozbierze s sprobuje . JAk sie uda to zyska jak nie to kupi drugi jak zalozyl a ten na czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sredni żywot łańcuszkaw japończyku to około 50kkm. Zalezy od stylu jazdy - niekótrzy osiągają 40kkm a inni 70kkm. Ja zakładam 50kkm ;)

 

Czyżby w R1 2004 coś się zmieniło :) Może chodziło Ci, że najnowsze cuda techniki pozwalają na 100kkm - czyli pomyliłes się o jedno zero ;)

 

Slabe wyczucie ironii w narodzie,,,,,,natomiast tradycja i nawyki trzymaja sie dlugo.W czasach komuny kiedy zebatki i lancuch w pf 125p byly wykonane ze "stali" odzyskanej za skupu puszek po mielonce trzeba bylo to wymieniac co 30000 tys km i tak juz zostalo do dzisiaj i przenioslo sie na motocykle.Na amerykanskich forum motocyklowych temat wymiany lancucha rozrzadu w ogole nie istnieje.Ale tez oni nigdy nie mieli pf 125p.

Isnieje sporo samochodow z lancuchem rozrzadu poniewaz jest to rozwiazanie trwalsze i pewniejsze niz pasek,Saab,BMW,itd,nikt w tych autach nie panikuje i wymienia ich przy 50000 tys,raczej kiedy maja ponad 200 000.

Moja cbr1100xx ma przejechane 119 000 mil na orginalnycm lancuchu a drugiej polowy yzf1000 69000tys.

 

Z drugiej strony to tutejsza ludnosc w latach 50-tych zostala przyzwyczajona do wymiany oleju co 3 miesiace lub 3 tys mil w samochodach.I tak tez zostalo do dzisiaj,mino ze dzisiejsze oleje i silniki nie wymagaja tak czastych zmian.Punkty wymiany oleju oczywiscie bardzo chetnie podtrzymuja ta tradycje.

 

Co kraj to obyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje zdanie jest takie ze skoro kupil R1 z zatartym silnikiem to liczyl sie z jego zakupem (tzn dobrego silnika) Wiec ten niech rozbierze s sprobuje . JAk sie uda to zyska jak nie to kupi drugi jak zalozyl a ten na czesci

 

Dokładnie taki jest plan, nie mam zamiaru bawic sie w rozbieranie calego silnika, zdejme pokrywe zaworów i sprawdze czy rozrzad jest na znakach , jesli nie to juz wiadomo co sie stalo jesli tak to pojde dalej i wywale walki. Zakladam ze w tym momencie bede wiedzial co sie stalo i albo zwale glowice a jak bedzie wiekszy bigos to wtedy bede szukal drugiego silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Isnieje sporo samochodow z lancuchem rozrzadu poniewaz jest to rozwiazanie trwalsze i pewniejsze niz pasek,Saab,BMW,itd,nikt w tych autach nie panikuje i wymienia ich przy 50000 tys,raczej kiedy maja ponad 200 000.

Moja cbr1100xx ma przejechane 119 000 mil na orginalnycm lancuchu a drugiej polowy yzf1000 69000tys.

wszystko o czym piszesz się zgadza, ale łańcuch w samochodzie a łańcuch w motocyklu to dwie różne rzeczy... I tutaj chyba nie ma co patrzeć na to czy ktoś miał fiata czy nie... Serwisówka mówi o tym przy jakim wyciągnięciu łańcuszek trzeba wymienić i tyle w temacie.

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto widzal lancuszek rozzradu w samochodzie ten wie dlaczego one pracuja 200.000 km i dluzej - wygladaja prawie jak lancuch napedowy

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad wymienia sie kiedy luz lancucha pomiedzy zebami przekroczy 1/4 szerokosci zeba czyli okolo milion km. ;) Czasy kiedy rozrzad trzeba bylo wymianiac co 30000km w takich wynalazkach jak pf 125p dawno sie skonczyly.

 

O kurcze to teraz zabiłes mi klina :eek:

U mnie napinacz łańcuszka ma 10 ząbków czyli według twoich wypowiedzi każdy zabek przyapda na 100kkm :)

 

U mnie napinacz jest juz na 9-tym(przedostatnim) ząbku więc kurcze chyba mam już 900kkm przebiegu :)

 

Ale jest w tym też dobra wiadomość bo myslałem, ze uda mi sie przejechać na tym łańcuszku chociaż jeden sezon a tu sie okazuje, ze jeszcze mogę na nim smigać dobre 100kkm :clap:

 

A ze większośc tutaj zgromadzonych ludzisków wymieniało już w swoich maszynach łańcuszki... więc panowie gartulacje milionowego przebiegu :P

Japonia to jednak jest jaopnia, takie wysilone silniki i potarfią nakręcić milion kilometrów :)

 

A tak poważanie to chyba za dużo się nasłuchałeś o BMW i ich niezniczalnych łańcuchach które praktycznie wytrzymują żywot silnika...

Tylko tak jak Ci koledzy podpowiadają tam łancuch wyglądem przypomina łańcuch napędwoy w motocyklu(a nie jak silnikach motocyklowych jest grubości łancuszka który nosi sie na szyi).

Druga sprawa to oboty - w BMW masz max 5-6 tyś obr/min gdzie na codzien jeździsz w zakresie 2-2.5. Nie zapomniaj , ze w motocyklu wiecej obrotów masz na ssaniu :P A 13-14 tyś obr/min naprawdę powoduje ogromne siły odsrodkowe i dobijanie łancuszka w przebiegach o jakich pisałem wcześniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze to teraz zabiłes mi klina :eek:

U mnie napinacz łańcuszka ma 10 ząbków czyli według twoich wypowiedzi każdy zabek przyapda na 100kkm ;)

 

U mnie napinacz jest juz na 9-tym(przedostatnim) ząbku więc kurcze chyba mam już 900kkm przebiegu ;)

 

Ale jest w tym też dobra wiadomość bo myslałem, ze uda mi sie przejechać na tym łańcuszku chociaż jeden sezon a tu sie okazuje, ze jeszcze mogę na nim smigać dobre 100kkm ;)

 

A ze większośc tutaj zgromadzonych ludzisków wymieniało już w swoich maszynach łańcuszki... więc panowie gartulacje milionowego przebiegu ;)

Japonia to jednak jest jaopnia, takie wysilone silniki i potarfią nakręcić milion kilometrów :)

 

A tak poważanie to chyba za dużo się nasłuchałeś o BMW i ich niezniczalnych łańcuchach które praktycznie wytrzymują żywot silnika...

Tylko tak jak Ci koledzy podpowiadają tam łancuch wyglądem przypomina łańcuch napędwoy w motocyklu(a nie jak silnikach motocyklowych jest grubości łancuszka który nosi sie na szyi).

Druga sprawa to oboty - w BMW masz max 5-6 tyś obr/min gdzie na codzien jeździsz w zakresie 2-2.5. Nie zapomniaj , ze w motocyklu wiecej obrotów masz na ssaniu ;) A 13-14 tyś obr/min naprawdę powoduje ogromne siły odsrodkowe i dobijanie łancuszka w przebiegach o jakich pisałem wcześniej....

 

No coz kolego,masz Suzuki,to duzo tlumaczy :biggrin: .

 

Obroty maja znaczenie w relacji do wielkosci czesci,sila odsrodkowa zalezy tez od srednicy kol zebatych.W samochodach sa on duzo wieksze,duzo wieksze sa tez sily wystepujace w ukladzie rozrzadu,porownaj sobie walek rozrzadu od samochodu i od motocykla.Duza roznica,prawda,to samo dotyczy sprezyn zaworowych czy tez zaworow.Porownywanie obrotow bez wziecia tego pod uwage jest bez sensu.Silnik 600 R4 ma skok tloka 42 mm,duzy silnik od samochodu 80-100mm,jezeli porownasz predkosc tloka w tych pojazdach to zobaczysz ze 6000 obr w samochodzie rowna sie mniej wiecej 14000-15000 w przypadku r6 itd.

 

Tak jak napisalem ,US to kraj o,przynajmniej w przypadku motocyklistow , bez porownania duzo wiekszej kulturze technicznej,nikt nie wymienia lancuchow rozrzadu po przebiegu 40000 km.

 

P.S.,w dalszym ciagu nie zlapales mojej ironi o przebiegu million km,oporny jestes. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...