Skocz do zawartości

Prawie jak xenon, co o tym myślicie?


Rekomendowane odpowiedzi

niby tak, tylko już mam philips premium i świeci jak chiński skuter (wszystko czyste, taka głupia konstrukcja lampy - MZ przy tym to latarnia), a do reklam w stylu +90% światła to ciężko mi uwierzyć. Przecież wtedy taka żarówka byłaby znów nielegalna, bo byłaby źródłem o "dużej jasności" a takiego babola czołowi producenci by chyba sobie nie strzelili... Szkoda że zestawy ksenonowe są jeszcze takie drogie, szkoda zmarnować 200 czy 300 zł na jednorazowy eksperyment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xenon niszczy odbłyśnik lampy za jakiś czas będziesz miał nie lustro tylko kawałek matowego p[lastiku i nigdy już nie wrócisz do starej żarówki a pozatym jak nie masz soczewki będziesz oślepiał innych kierowców co pewnie nie tobie będzie przeszkadzać ale panowie policjanci chyba nie będą zadowoleni kolega miał taki przypadek i stracił dowód a potem na przegląd i co - nową lampe kupił bo odbłyśnik starej się do niczego nie nadawał

 

Mógłbys to rozwinąć? Żarnik xenonowy ma wyzszą temperature od zwykłej zarówki? Przeciez moc xenonu jest mniejsza 35W a żarówki 55/60W ? Mniejsza moc = mniejsza temperatura.

Pytam , bo mam wstawiony bixenon zamiast H4 w swoim moto i narazie wszystko jest ok. jak będzie dalej to sie okaże .

Koszt zakupu bixenonu wyniósł 160pln za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że niszczenie luster przez żarówkę ksenonową to jest jedna z tych "urban legends", pojawia się tu i ówdzie na forach a nikt nie przedstawił powodów dla których miałoby się to dziać... Ciepła mniej, ksenon jak każde źródło światła dopuszczone do sprzedaży musi mieć filtr uv więc co niby ma reflektor niszczyć?

 

btw, Breżniew, jak się jeździ z biksenonem w porównaniu? Migają oślepiani kierowcy? Ktoś się przyczepił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ostatnio dużo rozmyślałem nad poprawianiem efektywności oświetlenia w mojej NSR 125. Pomyślałem ze zakupie coś konkretnego – żarówki Philips Blue Vision ale żeby wstawić H4 trzeba modyfikować mocowanie a nie chce żadnych patentów... no wiec poszukałem na allegro i znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/item324176468_zarow..._35w_od_ss.html i co o tym myślicie? Spotkaliście się kiedyś z czymś takim? Jak mówicie stanowczo nie to proszę o jakieś pomysły :icon_twisted: (budżet na to max 100zł)

 

pozdrawiam

 

Jak widzę niebieskie światło z daleka to stawiam na to, że jedzie calibra na skierniewickich numerach...

Bez urazy koledzy ze Skierniewic :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbys to rozwinąć? Żarnik xenonowy ma wyzszą temperature od zwykłej zarówki? Przeciez moc xenonu jest mniejsza 35W a żarówki 55/60W ? Mniejsza moc = mniejsza temperatura.

Pytam , bo mam wstawiony bixenon zamiast H4 w swoim moto i narazie wszystko jest ok. jak będzie dalej to sie okaże .

Koszt zakupu bixenonu wyniósł 160pln za komplet.

 

 

za tydzien zamawiam xenony za 170pln, Ty masz bixenon za 160? Gdzie mozna dostac tak tanio?

 

PS co do legalności wiem ale mam już koncepcje i idealny pomysł :biggrin: - mianowicie moja NSR ma dwie lampy i z jednej będzie sączyć się xenon a kiedy przyjdzie mi ochota to małym przełączniczkiem sprawie iż xenon zgaśnie, a zapali się druga lampa (normalna legalna) :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbys to rozwinąć? Żarnik xenonowy ma wyzszą temperature od zwykłej zarówki?

A tam jest w ogóle jakiś żarnik??? :crossy: Przecież to lampa wyładowcza.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób wiochy i nie zakładaj tego ZENONA !!.

 

Będziesz oślepiał innych a prawie Zenon to nie XENON !

Jak cię nie stać to nie nadrabiaj tańszymi zamiennikami tylko zostań przy zwykłej żarówce.

 

Hołk !

Edytowane przez Honda Wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam jest w ogóle jakiś żarnik??? :smile: Przecież to lampa wyładowcza.

 

pozdr

 

Masz rację , jest to lampa wyładowcza ale w slangu wszyscy nazywają to żarnikiem :icon_biggrin: więc i ja uzyłem tego okreslenia by było wiadomo o co chodzi .

 

Kolor swiecenia jest praktycznie biały - 6000K i niema niebieskiej poswiaty . Róznica w kolorze między żarówka a xenonem jest jednak od razu widoczna . Jak na razie nikt mi nie mrugał ale w sumie niewiele jeszcze z nim jeździłem bo niestety zima w pełni .

Światła skorygowałem zmieniajac ustawienie reflektora , bo w porównaniu do H4 swieciło troche za wysoko. Droge i pobocze oświetla bardzo dobrze . :wink: Zmiana świateł drogowe/mijania wykonywana jest po przez przesuwanie samej lampy wyładowczej wewnatrz reflektora i zmiane ogniskowej podobnie jak przełączanie zarników w zwykłej zarówce.

Zestaw został zakupiony na Ebay'u i pochodzi z Hongkongu . Cena jest jeszcze niższa ale niestety wysyłka do Polski kosztuje 42 $AUS.

Instalacja polega na wyjeciu oryginalnej zarowki i zastąpieniem jej palnikiem xenonowym , podłaczeniem modułu sterujacego do oryginalnej wtyczki w lampie , podłaczeniem palnika to balastu (przetwornicy) i modułu oraz podłączeniem zasilania modułu do akumulatora. Instalacja lampy HID nie wymaga zadnych przeróbek w instalacji motocykla . W przypadku problemów z policja mozna w krotkim czasie odłaczyc wtyczkę , wyjac palnik i wstawić z powrotem zarowke , co zajmie mniej niz 5 minut.

W GS-ie musiałem przedłuzyc przewody w module lampy xenonowej bo były za krotkie i widac by było te elementy z pod baku. W przypadku owiewek , zestaw pasuje bezproblemowo. Wiecej na ten temat jest na naszym forum GS-a .Z tego co wiem to jeżdzą już co najmniej 3 Gs-y z bixenonami w Polsce. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że niszczenie luster przez żarówkę ksenonową to jest jedna z tych "urban legends", pojawia się tu i ówdzie na forach a nikt nie przedstawił powodów dla których miałoby się to dziać... Ciepła mniej, ksenon jak każde źródło światła dopuszczone do sprzedaży musi mieć filtr uv więc co niby ma reflektor niszczyć?

 

btw, Breżniew, jak się jeździ z biksenonem w porównaniu? Migają oślepiani kierowcy? Ktoś się przyczepił?

 

no to ja przedstawie powody jak i wielu innych a nawet na tym forum były przedstawiane otóż faktycznie xenon pobiera miniejsza moc ale powtarzam pobiera a nie oddaje dla porównania zwykła żarówka pobiera 55w xenon 35 wat ale światło jakie daje ksenon jest około 4 razy jaśniejsze czyli gdzieś jakieś 4000 lumenów gdy zwykła żarówka daje około 1000 lumenów max i pomimo mniejszej mocy prądu pobieranego xenon daje więcej światła i ciepła co powoduje uszkodzenie odbłyśnika lampy i dodatkowo poprzez brak soczewki, która skupia światło xenonowe rozprasza je powodując znaczne oślepianie innych kierowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, krawcu2, cytuje: "pomimo mniejszej mocy prądu pobieranego xenon daje więcej światła i ciepła". To skąd przepraszam się bierze więcej ciepła? Ilość watów wprowadzonych do żarówki = ilość światła+ciepła wypromieniowanych, ani mniej ani więcej. I skoro ksenon ma 35W to w najgorszym razie wydzielałby tylko 35W ciepła... A oddaje mniej bo jakiś % prądu idzie na świecenie, i to większy % niż w halogenie! Pamiętajmy że H4 ma 60/55W!!! Więcej światła w porządku, tylko chyba światło (fotony i promieniowane EM) nie powoduje zniszczenia plastiku tylko temperatura!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia tego czy odbłyśnik wytrzyma to jedno, a sprawa bezpieczeństwa uwzględniającego obie strony pojazdu to drugie. wczoraj wieczorem miałem do czynienia z takim debilem, który postanowił włożyć palniki w zwykłe reflektory (akurat był to focus): oślepiał wszystkich na obwodnicy (budowa autostrady, po 2 pasy w obie stony) na dystansie ładnych kilkuset metrów :P

co z tego, że przed tobą będzie jasno, jeśli z naprzeciwka facetowi wypalisz oczy i wjedzie w ciebie, albo kogoś jadącego za tobą? albo po prostu wpadnie w rów... nie po to producenci oświetlenia samochodowego wydają ciężkie pieniądze na badania, regulowanie plamy światła padającej z lampy, itp, żeby później zlać całą tą ich robotę i zrobić sobie wiejski tjuning montując co popadnie :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...