Skocz do zawartości

Pracujący wentylator przy zimnym silniku


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odpalam silnik i po krotkim czasie (okolo minuty) wlacza sie wentylator mimo ze silnik jest nierozgrzany. Po chwili wentylator sie wylacza. Mialem tak w jednym z poprzednich motorow, spotkalem sie z tym u znajomego. Pytanie tylko po co wentylator wlacza sie na zimnym silniku.

Edytowane przez loczek218
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręcasz czujnik podłasz do niego jakiś brzęczyk (czujnik ciągłości obwodu)

i wkładasz do garnka z podgrzewaną wodą i obserwujesz zachowanie zwykle powinien zaskoczyć przy ok 100 stopniach (termometr w wodzie)

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm na moje to jest jakis test czy wentylator jes sprawny nie ma to ruznicy jak sie wlonczy i termostat jest zamkniety

yamahy litrowe tak mają, ma to niby zpobiegać przegrzaniu silnika na postoju, jak wrzucisz jedynke to zaraz się wyłacza?

je sli tak to wszystko o.k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręcasz czujnik podłasz do niego jakiś brzęczyk (czujnik ciągłości obwodu)

i wkładasz do garnka z podgrzewaną wodą i obserwujesz zachowanie zwykle powinien zaskoczyć przy ok 100 stopniach (termometr w wodzie)

 

 

 

Przy ok 100 stopniach to sie kolego wrzątek robi. Powinno zadziałać już około przy 90. W samochodach bardzo często granica włączenia wiatraka to 87-88 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko po co wentylator wlacza sie na zimnym silniku.

O to by trzeba zapytac inzynierow Yamahy :)

U mnie w Fazerze wlacza sie dokladnie tak samo-wylaczenie ssania powoduje wylaczenie rowniez wentylatora, podobnie dzieje sie po wrzuceniu biegu. We wszystkich duzych Fazerach jest tak samo, wiec pewnie R1 tez tak ma :flesje:

 

Przy ok 100 stopniach to sie kolego wrzątek robi. Powinno zadziałać już około przy 90. W samochodach bardzo często granica włączenia wiatraka to 87-88 stopni.

Wrzatek robi sie przy cisnieniu atmosferycznym, przypominam ze uklad chlodzenia jest ukladem pracujacym pod duzym cisnieniem :flesje: Wiec temperatura wrzenia jest odpowiednio wyzsza. Do tego dochodza wlasciwosci plynu chlodniczego, ktorego temperatura wrzenia nawet w cisnieniu atmosferycznym jest wyzsza od 100 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ktorego roku masz ta R1?? Jesli jest tak jak pisza koledzy to ok ale jesli wlacza ci sie wentylator pochodzi chwile i sie wylacza i po jakims czasie powtorka to to moze to byc wina zegarow!! Tylko sie nie smiejcie zaraz co maja zegary do wentylatora.

Ale u kumpla w R1 01 Tez sie wlaczal. Przekladane bylo wszystko. Czojniki przekazniki modol nawet cala instalacja poza zegarami bo nie moglismy ich dostac do sprawdzenia. Ciagle to samo. Wic kupil zegary i po problemie. Wentylator sie nie wlacza dopuki nie rozgrzeje sie prawie do 100 stopni. Jak sie wlaczy zbija temp i sie wylacza czyli tak jak ma byc.

Wiec jesli to cos podobnego to porzycz zegary i sprawdz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R1 jest z 2001 ale zegary w moim przypadku bym wykluczyl. Wymienialem je z innego powodu, wentylator natomiast wlaczal sie przed wymiana zegarow i teraz tez. Przekonuja mnie wypowiedzi o testowaniu wentylatora.

Pozdro

Edytowane przez loczek218
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...