loczek218 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 (edytowane) Odpalam silnik i po krotkim czasie (okolo minuty) wlacza sie wentylator mimo ze silnik jest nierozgrzany. Po chwili wentylator sie wylacza. Mialem tak w jednym z poprzednich motorow, spotkalem sie z tym u znajomego. Pytanie tylko po co wentylator wlacza sie na zimnym silniku. Edytowane 15 Marca 2008 przez loczek218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Moim skromnym zdaniem czujnik jest walnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 (edytowane) wykręcasz czujnik podłasz do niego jakiś brzęczyk (czujnik ciągłości obwodu)i wkładasz do garnka z podgrzewaną wodą i obserwujesz zachowanie zwykle powinien zaskoczyć przy ok 100 stopniach (termometr w wodzie) Edytowane 15 Marca 2008 przez teslasim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 hmm na moje to jest jakis test czy wentylator jes sprawny nie ma to ruznicy jak sie wlonczy i termostat jest zamkniety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAYKI Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 hmm na moje to jest jakis test czy wentylator jes sprawny nie ma to ruznicy jak sie wlonczy i termostat jest zamknietyyamahy litrowe tak mają, ma to niby zpobiegać przegrzaniu silnika na postoju, jak wrzucisz jedynke to zaraz się wyłacza?je sli tak to wszystko o.k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 wykręcasz czujnik podłasz do niego jakiś brzęczyk (czujnik ciągłości obwodu)i wkładasz do garnka z podgrzewaną wodą i obserwujesz zachowanie zwykle powinien zaskoczyć przy ok 100 stopniach (termometr w wodzie) Przy ok 100 stopniach to sie kolego wrzątek robi. Powinno zadziałać już około przy 90. W samochodach bardzo często granica włączenia wiatraka to 87-88 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Pytanie tylko po co wentylator wlacza sie na zimnym silniku.O to by trzeba zapytac inzynierow Yamahy :)U mnie w Fazerze wlacza sie dokladnie tak samo-wylaczenie ssania powoduje wylaczenie rowniez wentylatora, podobnie dzieje sie po wrzuceniu biegu. We wszystkich duzych Fazerach jest tak samo, wiec pewnie R1 tez tak ma :flesje: Przy ok 100 stopniach to sie kolego wrzątek robi. Powinno zadziałać już około przy 90. W samochodach bardzo często granica włączenia wiatraka to 87-88 stopni.Wrzatek robi sie przy cisnieniu atmosferycznym, przypominam ze uklad chlodzenia jest ukladem pracujacym pod duzym cisnieniem :flesje: Wiec temperatura wrzenia jest odpowiednio wyzsza. Do tego dochodza wlasciwosci plynu chlodniczego, ktorego temperatura wrzenia nawet w cisnieniu atmosferycznym jest wyzsza od 100 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 A z ktorego roku masz ta R1?? Jesli jest tak jak pisza koledzy to ok ale jesli wlacza ci sie wentylator pochodzi chwile i sie wylacza i po jakims czasie powtorka to to moze to byc wina zegarow!! Tylko sie nie smiejcie zaraz co maja zegary do wentylatora.Ale u kumpla w R1 01 Tez sie wlaczal. Przekladane bylo wszystko. Czojniki przekazniki modol nawet cala instalacja poza zegarami bo nie moglismy ich dostac do sprawdzenia. Ciagle to samo. Wic kupil zegary i po problemie. Wentylator sie nie wlacza dopuki nie rozgrzeje sie prawie do 100 stopni. Jak sie wlaczy zbija temp i sie wylacza czyli tak jak ma byc. Wiec jesli to cos podobnego to porzycz zegary i sprawdz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loczek218 Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) R1 jest z 2001 ale zegary w moim przypadku bym wykluczyl. Wymienialem je z innego powodu, wentylator natomiast wlaczal sie przed wymiana zegarow i teraz tez. Przekonuja mnie wypowiedzi o testowaniu wentylatora.Pozdro Edytowane 16 Marca 2008 przez loczek218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.