Skocz do zawartości

Zielona WFM M06 1955


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! składam WFM i mam problem, poszukuję tulejki do kratki baku, bo mam mocowaną śrubą centralną, i znalazłem tylko w archiwum allegro coś takiego:

http://archiwumallegro.pl/wfm_pierwsze_modele_tuleje_dystansowe_kratki_baku-616445932.html

I mam pytanie czy ma ktoś do sprzedania takie tulejki, znajomego? szukałem na allegro od ponad pół roku i nikt nie wystawia, i szukam stacyjki do wczesnych WFM przy okazji;),

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

Widzę, że sporo tu znawców WFMki więc i ja będę prosił co jakiś czas o porady:-)

Kupiłem właśnie WFM M06 z silnikiem S01 z 1960r. od pierwszego właściciela.

W gratisie dostałem oryginalne beżowe obicie na siedzenie produkcji '76.

Muszę zerknąć jak to jest obite oryginalnie i zrobić podobnie.

Motor wygląda tak:

http://www.youtube.com/watch?v=r4S32gaaB4s&feature=g-upl

A chodzi(bez tłumika, bo go odnawiam) tak:

http://www.youtube.com/watch?v=JRhAthIVXvo&feature=g-upl

Była wyrejestrowana, ale mają w WK bałagan w papierach i znaleźli tylko info o rejestracji, więc zero problemów z ponowną rejestracją na blachy czasowe.

Teraz czeka mnie przegląd, by móc wyrobić białe blachy.

I tu pytania:

1) czy na podstawie drugiego filmiku można wywnioskować, że dobrze sinik pracuje? czy jednak coś jest do regulacji?

2) muszę wymienić stacyjkę na nową, bo ta świruje, lecą iskry i problem z odpalaniem. czy możecie łopatologicznie napisać mi/podpowiedzieć jak podpiąć to pod nową stacyjkę(kupiłem nową tu:http://allegro.pl/st...2483468369.html). są w niej tylko jakieś oznaczenia cyfrowe typu "55".

3) czy powinienem ją piaskować, czy wystarczy, że wyczyszczę i lekko zeszlifuję całość blach, a tam gdzie rdza to lekko szczotką drucianą? nie ma tragedii ze rdzą, bo takie lekkie naloty są.

4) mam zbitą szybkę licznika. czytałem, że ten pierścień jest nieściągalny, ale można pokombinować delikatnie podważając od spodu(jak kapsel od piwa). znacie jakiś dobry sposób by to ruszyć? no i czy możecie podpowiedzieć jakich wymiarów ma być to szkiełko, bo chcę wstawić w jego miejsce szybkę z plexi.

5) przepust kablowy kabla WN - był bakielitowy(połamany), więc na razie kupiłem czarny gumowy od WSKi. Są jakieś zamienniki? no i kupiłem na złomie grubszy kabel WN ze stacyjki auta, by go wsadzić w miejsce obecnego, bo jest chudy i popękany. ten nowy jest grubszy pod względem ilości żył miedzianych, a średnica jest taka, ze do fajki wejdzie.

6) są gdzieś na śląsku organizowane targi staroci, gdzie znajdę części do WFMki?

7) mam 5cm głębokie otarcie na pierścieniu lampy przedniej. co z tym zrobić? szlifować/klepać/szpachlować? szukałem na allegro i tablicy w dobrym stanie, ale większość jest w tragicznym lub gorszym od mojego(oprócz otarcia wygląda jak nowy).

8) jak najlepiej pozbyć się tego wgniota na baku po prawej stronie(widoczny na 1 filmiku)? myślałem o śrubie naklejonej na poxipolu w środek wgniota a później nawiercony płaskownik na 2 klocach i nakrętką kręcić(jak ściągacz do łożysk).

 

Z góry dzięki za pomoc/opinie/podpowiedzi:-)

 

Pozdro,

Kuba

Edytowane przez kuba_kato
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja tam bym wypiaskował zabieg ten kosztje ok 200zł .jak chcesz to ja mam jakąś szybkę tylko musiał bym ją znależć.można ją normalnie od dołu podjiąć i zejdzie. co do baku jest takie coś jak wyciąganie blachy czy jakoś tak. mam schematy tylko muszę je zeskanować i zapodam ci.Co do części to jest taka stroma jak http://skuterdebica.hg.pl/index.php?p=wfm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kto wie czy na WFM'kach malowano na tylnym błotniku znak M06 czy jest to tylko czyjś wymysł??

Wiem to np. ja, a i każdy może się o tym przekonać, kto tylko sam obejży dowolny model WFM z oryginalnym lakierem. Każda ma na tylnym błotniku napis M06, podobnie jak piersze wersje WSK (do 1957 roku), które to były robione zgodnie z dokumentacją z WFM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się zdaje że ta Fumka to jakis składak, wszystkie kolory tęczy, czy ma numery tabliczki zgodne z rama? I co tam robia pod siedzeniem boczki z WSK?Poza tym tylny błotnik jest chyba w innym kolorze, rama i przednia zawiecha tez.Wgniotke likwiduje sie spawając nakretke i antymłotkiem wyciaga się na wierzch, jesli to składak piaskowanie i malowanie, tu trzy szkoły1)ortodox-power-malujemy podkład z minii(w tym celu przeszukujemy wszystkie opuszczone piwnice w starych budynkach bo nigdzie juz tego nie ma) lub czerwony tlenkowy(który jest g...warty ale po zdarciu udaje minię) i na to lakier zblizony składem chemicznym do orginału a z silnika nie usuwamy brudu bo to zabytkowy 2)New-age podkład epoksydowy 2k i baza złóta lub swiecaca i kilka warstw lakieru żeby sie błyszczało jak psu jaja, silnik polerowac do połysku do tego mase chromu i wiszące rzemyki na kierownicy bo to przyciąga laski, 3) zdroworozsadkowa, dobry podkład i akryl w kolorze fabrycznym, felgi malowac jak z fabryki, chrom tylko tam gdzie był, w silnik nowe uszczelniacze itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem to np. ja, a i każdy może się o tym przekonać, kto tylko sam obejży dowolny model WFM z oryginalnym lakierem. Każda ma na tylnym błotniku napis M06, podobnie jak piersze wersje WSK (do 1957 roku), które to były robione zgodnie z dokumentacją z WFM.

 

Zatem będę wdzięczny jeśli ktoś podeśle zdjęcie tylnego błotnika w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam tak sobie poczytałem cały temat,sporo ciekawych żeczy tu napisaliście

mam pytanie odnośnie kół czy aby napewno były malowane

wydawało mi się że były ocynkowane

a odnośnie cylindra to niema się czego dowiadywać poprostu to nie jest oryginalny cylinder

oryginalny w tym roczniku był taki jak w shl 4 z gażnikiem g16 zresztą o ile pamiętam na gażnikach terz był wybijany rok produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób robiłeś szparunki i jak dobierałeś kolor? Bo ja właśnie czekam aż mi lakiernik do końca omaluje wszystkie graty i też mnie czeka zabawa ze szparunkami;)

 

No i więcej fotek wrzuć;)

Edytowane przez qlimaxDJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrywczy nie będę ale co mi tam

kupujesz taśmę maskującą w sklepie z artykułami lakierniczymi,ja kupiłem z bola 3 mm szeroka i rolkę 5 mm,starczy na kilka maszyn,w rolce jest 50 metrów

papier ścierny,ja użyłem 600-tki,coś do odtłuszczenia,ja miałem zmywacz do sylikonu ale może być nitro lub benzyna ekstrakcyjna

taśmę maskującą papierową

i lakier to już według uznania,ja kupiłem złoty lakier w spraju do felg,czy słusznie czas pokarze /lenistwo, nie chciało mi się paprać pistoletu :icon_mrgreen: /ale teraz od błotników daleko z nitro bo zmywa ten lakier bez problemu,jednak jak bym zakupił lakier dwu składnikowy to były by trwalsze

szerszą taśmą okleiłem brzeg błotnika

0a877e3367c03883gen.jpg

 

do brzegu tej taśmy dokleiłem następny pasek tej 3 mm

e5b4642e31923623gen.jpg

 

i to samo szerszą

cac46ee55a14dbf0gen.jpg

 

teraz odkleiłem środkowy pasek :wink:

c196acf0c347c283gen.jpg

e048649ca7e7fda8gen.jpg

 

trzeba dokładnie docisnąć wewnętrzne brzegi żeby nie podmyła farba

teraz okleiłem resztę taśmą papierową

6fc131991f1d4a34gen.jpg

 

zmatowałem miejsce szparunku /uważaj żebyś nie uszkodził taśmy papierem ściernym/

f264b6b55054b9abgen.jpg

 

odtłuściłem

f57c51b0d5c059ecgen.jpg

 

spraj w dłoń i ognia :)

9cffc2881cf99314gen.jpg

 

ja odklejałem na świeżo bo bałem się żeby nie naderwało farby przy odklejaniu na sucho

ale to chyba przesadzam zwłaszcza że zanim odkleiłem wszystko to lakier był już suchy

bardzo szybko schną

af701f850ed44c71gen.jpg

 

nie bój się naklejania taśmy,można ją kilka razy odrywać i ponownie przyklejać do uzyskania zadowalającego efektu

taśma jest elastyczna i dobrze się ją profiluje na łukach,każdy pasek na błotniku to jeden kawałek/po prostu naciągasz ją i przyklejasz po łuku/

jak lakier dobrze wyschnie,najlepiej po kilku dniach pasowało by to przepolerować delikatnie,ja tego jeszcze nie zrobiłem ale na pewno to zrobię

 

i tu przyznam się że zawaliłem :banghead: najpierw zrobiłem szparunki używając tylko taśmy 5mm i te szparunki nie podobały mi się takie jakieś za grube były

tu minys lakieru okazał się plusem,zmyłem je nitrem,wypolerowałem zmatowienia/najpierw papier 2500,potem polerka g3/ i wszystko od nowa jak w opisie

sam zresztą tego nie wymyśliłem kiedyś czytałem podobną instrukcję w internecie,mi pomogła to i może ktoś inny też skorzysta

 

powodzenia

Edytowane przez olo667
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...