mareczek804 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Witam! składam WFM i mam problem, poszukuję tulejki do kratki baku, bo mam mocowaną śrubą centralną, i znalazłem tylko w archiwum allegro coś takiego:http://archiwumallegro.pl/wfm_pierwsze_modele_tuleje_dystansowe_kratki_baku-616445932.htmlI mam pytanie czy ma ktoś do sprzedania takie tulejki, znajomego? szukałem na allegro od ponad pół roku i nikt nie wystawia, i szukam stacyjki do wczesnych WFM przy okazji;), Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 http://moto.allegro.pl/wsk-wfm-srubki-kratki-baku-z-nierdzewki-i2393079949.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 http://moto.allegro....2393079949.html To co pokazałeś, jest do kratki mocowanej po narożnikach, a ja mam, jak pisałem centralną śrubą na środku, i są gumowe tulejki? od spodu kratki, ale dorobiłem sobie. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_kato Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 (edytowane) Witam,Widzę, że sporo tu znawców WFMki więc i ja będę prosił co jakiś czas o porady:-)Kupiłem właśnie WFM M06 z silnikiem S01 z 1960r. od pierwszego właściciela.W gratisie dostałem oryginalne beżowe obicie na siedzenie produkcji '76.Muszę zerknąć jak to jest obite oryginalnie i zrobić podobnie.Motor wygląda tak:http://www.youtube.com/watch?v=r4S32gaaB4s&feature=g-uplA chodzi(bez tłumika, bo go odnawiam) tak:http://www.youtube.com/watch?v=JRhAthIVXvo&feature=g-uplByła wyrejestrowana, ale mają w WK bałagan w papierach i znaleźli tylko info o rejestracji, więc zero problemów z ponowną rejestracją na blachy czasowe.Teraz czeka mnie przegląd, by móc wyrobić białe blachy.I tu pytania:1) czy na podstawie drugiego filmiku można wywnioskować, że dobrze sinik pracuje? czy jednak coś jest do regulacji?2) muszę wymienić stacyjkę na nową, bo ta świruje, lecą iskry i problem z odpalaniem. czy możecie łopatologicznie napisać mi/podpowiedzieć jak podpiąć to pod nową stacyjkę(kupiłem nową tu:http://allegro.pl/st...2483468369.html). są w niej tylko jakieś oznaczenia cyfrowe typu "55".3) czy powinienem ją piaskować, czy wystarczy, że wyczyszczę i lekko zeszlifuję całość blach, a tam gdzie rdza to lekko szczotką drucianą? nie ma tragedii ze rdzą, bo takie lekkie naloty są.4) mam zbitą szybkę licznika. czytałem, że ten pierścień jest nieściągalny, ale można pokombinować delikatnie podważając od spodu(jak kapsel od piwa). znacie jakiś dobry sposób by to ruszyć? no i czy możecie podpowiedzieć jakich wymiarów ma być to szkiełko, bo chcę wstawić w jego miejsce szybkę z plexi.5) przepust kablowy kabla WN - był bakielitowy(połamany), więc na razie kupiłem czarny gumowy od WSKi. Są jakieś zamienniki? no i kupiłem na złomie grubszy kabel WN ze stacyjki auta, by go wsadzić w miejsce obecnego, bo jest chudy i popękany. ten nowy jest grubszy pod względem ilości żył miedzianych, a średnica jest taka, ze do fajki wejdzie.6) są gdzieś na śląsku organizowane targi staroci, gdzie znajdę części do WFMki?7) mam 5cm głębokie otarcie na pierścieniu lampy przedniej. co z tym zrobić? szlifować/klepać/szpachlować? szukałem na allegro i tablicy w dobrym stanie, ale większość jest w tragicznym lub gorszym od mojego(oprócz otarcia wygląda jak nowy).8) jak najlepiej pozbyć się tego wgniota na baku po prawej stronie(widoczny na 1 filmiku)? myślałem o śrubie naklejonej na poxipolu w środek wgniota a później nawiercony płaskownik na 2 klocach i nakrętką kręcić(jak ściągacz do łożysk). Z góry dzięki za pomoc/opinie/podpowiedzi:-) Pozdro,Kuba Edytowane 18 Lipca 2012 przez kuba_kato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szef100 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Ja tam bym wypiaskował zabieg ten kosztje ok 200zł .jak chcesz to ja mam jakąś szybkę tylko musiał bym ją znależć.można ją normalnie od dołu podjiąć i zejdzie. co do baku jest takie coś jak wyciąganie blachy czy jakoś tak. mam schematy tylko muszę je zeskanować i zapodam ci.Co do części to jest taka stroma jak http://skuterdebica.hg.pl/index.php?p=wfm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaks Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Kto wie czy na WFM'kach malowano na tylnym błotniku znak M06 czy jest to tylko czyjś wymysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Kto wie czy na WFM'kach malowano na tylnym błotniku znak M06 czy jest to tylko czyjś wymysł??Wiem to np. ja, a i każdy może się o tym przekonać, kto tylko sam obejży dowolny model WFM z oryginalnym lakierem. Każda ma na tylnym błotniku napis M06, podobnie jak piersze wersje WSK (do 1957 roku), które to były robione zgodnie z dokumentacją z WFM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Cos mi się zdaje że ta Fumka to jakis składak, wszystkie kolory tęczy, czy ma numery tabliczki zgodne z rama? I co tam robia pod siedzeniem boczki z WSK?Poza tym tylny błotnik jest chyba w innym kolorze, rama i przednia zawiecha tez.Wgniotke likwiduje sie spawając nakretke i antymłotkiem wyciaga się na wierzch, jesli to składak piaskowanie i malowanie, tu trzy szkoły1)ortodox-power-malujemy podkład z minii(w tym celu przeszukujemy wszystkie opuszczone piwnice w starych budynkach bo nigdzie juz tego nie ma) lub czerwony tlenkowy(który jest g...warty ale po zdarciu udaje minię) i na to lakier zblizony składem chemicznym do orginału a z silnika nie usuwamy brudu bo to zabytkowy 2)New-age podkład epoksydowy 2k i baza złóta lub swiecaca i kilka warstw lakieru żeby sie błyszczało jak psu jaja, silnik polerowac do połysku do tego mase chromu i wiszące rzemyki na kierownicy bo to przyciąga laski, 3) zdroworozsadkowa, dobry podkład i akryl w kolorze fabrycznym, felgi malowac jak z fabryki, chrom tylko tam gdzie był, w silnik nowe uszczelniacze itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaks Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Wiem to np. ja, a i każdy może się o tym przekonać, kto tylko sam obejży dowolny model WFM z oryginalnym lakierem. Każda ma na tylnym błotniku napis M06, podobnie jak piersze wersje WSK (do 1957 roku), które to były robione zgodnie z dokumentacją z WFM. Zatem będę wdzięczny jeśli ktoś podeśle zdjęcie tylnego błotnika w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) 3 palce nad lampa masz napis z pedzla M06 i koniec co tu robic foto? Jak sie bedziesz upierał to poszukam u siebie i wstawie Edytowane 30 Października 2012 przez granat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo667 Opublikowano 3 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 witam tak sobie poczytałem cały temat,sporo ciekawych żeczy tu napisaliściemam pytanie odnośnie kół czy aby napewno były malowanewydawało mi się że były ocynkowanea odnośnie cylindra to niema się czego dowiadywać poprostu to nie jest oryginalny cylinderoryginalny w tym roczniku był taki jak w shl 4 z gażnikiem g16 zresztą o ile pamiętam na gażnikach terz był wybijany rok produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heros Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Zapraszam do powitalni taki tu u nas zawyczaj i kultura tego wymaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo667 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 temat o zielonej wfm-ce z 55r to ja się pochwale pierwszym w życiu zrobionym szparunkiem sory za nie najlepsze zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) W jaki sposób robiłeś szparunki i jak dobierałeś kolor? Bo ja właśnie czekam aż mi lakiernik do końca omaluje wszystkie graty i też mnie czeka zabawa ze szparunkami;) No i więcej fotek wrzuć;) Edytowane 7 Listopada 2012 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo667 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) odkrywczy nie będę ale co mi tamkupujesz taśmę maskującą w sklepie z artykułami lakierniczymi,ja kupiłem z bola 3 mm szeroka i rolkę 5 mm,starczy na kilka maszyn,w rolce jest 50 metrówpapier ścierny,ja użyłem 600-tki,coś do odtłuszczenia,ja miałem zmywacz do sylikonu ale może być nitro lub benzyna ekstrakcyjnataśmę maskującą papierowąi lakier to już według uznania,ja kupiłem złoty lakier w spraju do felg,czy słusznie czas pokarze /lenistwo, nie chciało mi się paprać pistoletu :icon_mrgreen: /ale teraz od błotników daleko z nitro bo zmywa ten lakier bez problemu,jednak jak bym zakupił lakier dwu składnikowy to były by trwalszeszerszą taśmą okleiłem brzeg błotnika do brzegu tej taśmy dokleiłem następny pasek tej 3 mm i to samo szerszą teraz odkleiłem środkowy pasek :wink: trzeba dokładnie docisnąć wewnętrzne brzegi żeby nie podmyła farbateraz okleiłem resztę taśmą papierową zmatowałem miejsce szparunku /uważaj żebyś nie uszkodził taśmy papierem ściernym/ odtłuściłem spraj w dłoń i ognia :) ja odklejałem na świeżo bo bałem się żeby nie naderwało farby przy odklejaniu na suchoale to chyba przesadzam zwłaszcza że zanim odkleiłem wszystko to lakier był już suchybardzo szybko schną nie bój się naklejania taśmy,można ją kilka razy odrywać i ponownie przyklejać do uzyskania zadowalającego efektutaśma jest elastyczna i dobrze się ją profiluje na łukach,każdy pasek na błotniku to jeden kawałek/po prostu naciągasz ją i przyklejasz po łuku/jak lakier dobrze wyschnie,najlepiej po kilku dniach pasowało by to przepolerować delikatnie,ja tego jeszcze nie zrobiłem ale na pewno to zrobię i tu przyznam się że zawaliłem :banghead: najpierw zrobiłem szparunki używając tylko taśmy 5mm i te szparunki nie podobały mi się takie jakieś za grube byłytu minys lakieru okazał się plusem,zmyłem je nitrem,wypolerowałem zmatowienia/najpierw papier 2500,potem polerka g3/ i wszystko od nowa jak w opisiesam zresztą tego nie wymyśliłem kiedyś czytałem podobną instrukcję w internecie,mi pomogła to i może ktoś inny też skorzysta powodzenia Edytowane 7 Listopada 2012 przez olo667 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.