kamil91 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Jesli wyczuwasz prog to i tak bedziesz musial zrobic szlif... Z zewnatrz jak jest zardzewialy to wyczysc go szczotka druciana, jesli to nie pomoze to wypiaskuj go (tylko zabezpiecz gladz cylindra zeby nie dostaly sie tam drobiny piasku). Do malowania na czarno polecam farby zaroodporne Motipa, ew. mozesz oddac go do czernienia. No to na 2,5 miesiaca mam robote... ;) Dobrze ze przypomniales mi o Komarku! ;) Zmykam do garazu szalec ze szpachla. :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 fakt, MOTIP is da best. w Bielsku najlepiej kupowac to w firmie Chemia, pod mostem kolo centrum sarni stok Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Cały silniczek już mam u siebie w warsztacie,to jutro porobię fotki i będzie wiadome co i jak;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 (edytowane) Gratuluję nabytku !!! :) Wiesława Fajny Motór to bardzo wdzięczna maszyna do renowacji. Jestem w nich zakochany. Sam mam dwie jedną z 57 i drugą z 59. Pamiętaj o kilku drobiazgach. Nie daj sie skusic na chińskie felgi. Tez juz robią. Są do dupy. Na dzieńdobry chrom do roboty o i centryczność ma wiele do życzenia. Sam się na to zrobiłem.Przed rozkręcaniem nypli koło porządnie namocz naftą. Pierwsze kilka nypli podgrzej (nie za mocno) i puszczą,reszta ruszy wówczas bez większych problemów. Staraj sie odzyskać szprychy i nyple. Te z epoki są bez porównania do obecnych podróbek. W WFM roczników 55-59 obręcze były cynkowane lub chromowane.Szprychy także ocynk.Nyple chrom lub surowy mosiądz. Jeśli Twoje obręcze będą miały lekkie wrzery to spokojnie zrób na nich cynk. Nie proponuję ich lakierować wyglądają nijak. Łożyska na wał obowiązkowo z luzem C3 i nie oszczędzaj na marce. Tak samo łożysko zabieraka.Musi być dobrej marki. CX lub inne z ekologicznej chińskiej stali wychlasta się momentalnie. Staraj się szukać części na Alledrogo lub giełdach. Skuter Dębica jest OK,ale mają dużo cząstek robionych współcześnie,które niestety są zrobione z gorszych materiałów.Zwłaszcza zębatki.Osobiście dokupuję u nich "armaturę",linki itp duperele. Części ze starej produkcji są bez porównania lepsze. Jeśli będziesz potrzebował jakiś dupereli to daj znać. Jakieś fanty zawsze się znajdą .Co do szparunków to w mojej 57 były malowane ręcznie... widać było delikatną smugę pędzla,ale gość miał wprawę,nie powiem. Osobiście poćwiczyłem trochę i wyszły fajnie. Podstawa szerokość pędzla i niezbyt gęsty lakier. Spróbuj,fajna zabawa. :) Edytowane 14 Marca 2008 przez Jul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Witam :icon_razz: No o tych chińskich felgach to jeszcze nie słyszałem :eek: Normalnie szok dla mnie,że skośnookie ludziki produkują nawet części do polskich motocykli :banghead: Z felg(może odzyskam drugie koło,bo okazało się że jest w wózku kolegi) coś może jeszcze będzie,ale ze szprychami to będzie bieda bo strasznie zardzewiałe są :icon_rolleyes: Co do łożysk i innych części to zaopatruje się w niewielkim sklepiku w Oświęcimiu ,,u Zająca'' i powiem,że z jakością to bywało różnie,ale raczej na plus ;) Za szparunki to raczej wole się nie brać,bo nie mam zdolności plastycznych :cool: Wole żeby to zrobił ktoś kto ma wprawę w takim czymś,a efekt końcowy był jak najlepszy :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 koła masz u mnie jak cos:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 To super,bo nie wiem czy z tych moich coś będzie,ale spróbować je przywrócić do życia zawsze można :wink: Mam dwa gaźniki,o ile dobrze je zidentyfikowałem to jeden jest G20 a drugi G16,ale jest duża możliwość,że się pomyliłem :icon_mrgreen: To jest wg mnie G20 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed96ee15995d83c5.html a to G16,ale sam nie jestem pewny :icon_mrgreen: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b1ea5515b8203b3.html Tu jest silniczek w całej okazałości http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20c134583ca93b6d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/057c567f6030bf52.html A tu doskonale widać wnętrze pordzewiałego cylindra http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7266d27dea2f47c.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 cylinder zdecydowanie do szlifu, co do pierwszego gaznika, to masz racje, jest to g20 Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Mam dwa gaźniki,o ile dobrze je zidentyfikowałem to jeden jest G20 a drugi G16,ale jest duża możliwość,że się pomyliłem :icon_question: To jest wg mnie G20 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed96ee15995d83c5.html a to G16,ale sam nie jestem pewny :icon_question: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b1ea5515b8203b3.html Identyfikacja gaźników prawidłowa. W twojej Fumce powinien być zastosowany G16, chociaż na większym będzie lepiej chodziła. Cylinder do szlifu, ale zanieś go najpierw do zakładu wykonującego tę usługę, to określą, na który szlif potrzebujesz szukać tłoka. Z powodu rdzy, może okazać się, że np. nominalny cylinder nie wyda na 1 szlif, bo pozostaną na gładzi wżery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) Ma ktoś może na pozbyciu taką sprężynkę,która powinna tu być? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11bc2162a6d78b03.html A jak nie,to mniej więcej jaką bym mógł ją zastąpić? Czy ten mechanizm ma jeszcze jakąś osłone od strony łańcucha? Dzisiaj jak czyściłem głowicę to zauważyłem ciekawą rzecz,a mianowicie głowica starego typu (ze skośnym gwintem) ma otwór na jakąś większa świece,normalna tam nie pasuje:/ Edytowane 16 Marca 2008 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 No to ma zwalony gwint i zrobiony na syrene:-)trzeba tulejowac:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 No to ma zwalony gwint i zrobiony na syrene:-)trzeba tulejowac:-) No właśnie to wszystko wygląda tak,jakby nikt przy tym nie grzebał,tylko to było fabryczne :bigrazz: Wydaję mi się,że to oryginalnie było robione pod takie świece http://allegro.pl/item329891607_swieca_isk...l_cws_shl_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 No właśnie to wszystko wygląda tak,jakby nikt przy tym nie grzebał,tylko to było fabryczne :banghead: Wydaję mi się,że to oryginalnie było robione pod takie świece http://allegro.pl/item329891607_swieca_isk...l_cws_shl_.htmlNa pewno nie jest to rozwiązanie fabryczne, bo tam stosowano wyłącznie gwint M14x 1,25. Ale w czasie eksploatacji komuś zniszczył się gwint, więc kolega ślusarz rozwiercił otwór i przegwintował na M18x 1,5. Ja osobiście wrócił bym do standartu poprzez dorobienie redukcji albo poszukał na Moto Bazarze w Łodzi lub innym mieście (Warszawa, Wrocław, Poznań) drugiej sztuki bo to nie jest taki unikatowy detal. I rada, jesli zostaniesz przy większej świecy nie daj się podpuścić takim czubkom jak ten z allegro. Takich świec na Moto bazarze to na pęczki można kupić zagrosze. A osobiście polecam NGK do Harleya po ok. 15 zł/ szt. Te Polskie to nadają się tylko na półkę do kolekcji a nie do jazdy. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Na pewno nie jest to rozwiązanie fabryczne, bo tam stosowano wyłącznie gwint M14x 1,25. Ale w czasie eksploatacji komuś zniszczył się gwint, więc kolega ślusarz rozwiercił otwór i przegwintował na M18x 1,5. Ja osobiście wrócił bym do standartu poprzez dorobienie redukcji albo poszukał na Moto Bazarze w Łodzi lub innym mieście (Warszawa, Wrocław, Poznań) drugiej sztuki bo to nie jest taki unikatowy detal. I rada, jesli zostaniesz przy większej świecy nie daj się podpuścić takim czubkom jak ten z allegro. Takich świec na Moto bazarze to na pęczki można kupić zagrosze. A osobiście polecam NGK do Harleya po ok. 15 zł/ szt. Te Polskie to nadają się tylko na półkę do kolekcji a nie do jazdy. :) No rzeczywiście,przyglądnąłem się dokładniej i widać,że ktoś coś przy tym majsterkował http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df321765bf5ae563.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500dd546992775a7.html Ten link do allegro to tak tylko podałem jako przykład,oczywiście że nie miałem zamiaru kupować takiej zgraciałej świecy za 80zł :) Chyba jednak się porozglądam za nową głowicą z normalnym gwintem :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 jak juz robisz, to rob tak jak ma byc, kup lepiej inna glowice. i zapamietaj sobie jedno przy remoncie nie przypalaj sie, kazdy chce zrobic pojazd jak najszybciej, ale nie o to w tym chodzi, jak sie spieszysz to idziesz na ustemstwa, w stylu, sam sobie pomaluje jakas mala czesc, bo szkoda mi czasu, itd. Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.