qurim Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 (edytowane) Coś ten rocznik mi się nie podoba, WFM były robione do 1965 roku oficjalnie a po tym jeszcze przez chwilę składano WFM-ki z ochłapów pozostałych z produkcji. :biggrin: A tu masz kilka fotek z mojej kolekcji. :biggrin: http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/WFM125# A tu trochę info o tych motÓrach: http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm Edytowane 22 Grudnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 (edytowane) Coś ten rocznik mi się nie podoba, WFM były robione do 1965 roku oficjalnie a po tym jeszcze przez chwilę składano WFM-ki z ochłapów pozostałych z produkcji. :biggrin: A tu masz kilka fotek z mojej kolekcji. :biggrin: http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/WFM125# A tu trochę info o tych motÓrach: http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm Mi też się ten rocznik nie podoba. Narazie stoi w pudłach u wujka, postaram sie ją szybko pzrywieźć do domu i porobic foty. Co do płytki znamionowej to może to być i rocznik 63 :bigrazz: Wyczyścimy zobaczymy :) Toś mi teraz namieszał, rama niby identyczna ale coś tylnie zawiasy mi nie pasują i siedzenie :evil: Były jakieś inne polskie motocykle skladane na podobnej lub takiej samej ramie ?? Np shl ?? Edytowane 22 Grudnia 2008 przez aftys6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 A no były. Prawie wszystkie mają taką samą ramę. :biggrin: WSK, WFM, SHL M11, SHL M06U/T. Różnią się dość mocno ale na pierwszy rzut oka są takie same. WFM ma belki ramy w postaci ceowników tłoczonych z blachy które są otwarte od spodu , tak też mają wczesne WSK M06, a SHL ma ramę z zamkniętych profili prostokątnych. Wygląd ten sam, geometria ramy raczej też, uchwyty i bajery też. Motorki różnią się zawieszeniami i drobiazgami typu mocowania podnóżków, wydechu itp. Nie sugeruj się napisami na bocznych pokrywach silnika, SHL miały napis WFM i WFM miała napis WFM. :biggrin: Jak siedzonko jest inne, wyższe i większe to może to być WSK lub SHL M06U. Chyba że przednie zawieszenie jest na wahaczu pchanym z amorkami to jest to wtedy SHL M11 lub M06T. Tylny wahacz też był inny w WSK niż WFM. Możliwości może być wiele, dowiesz się co to jest dopiero jak spojrzysz na tabliczkę znamionową. Lub pokażesz na fotki. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Prawie wszystkie mają taką samą ramę. :biggrin: WSK, WFM, SHL M11, SHL M06U/T. Różnią się dość mocno ale na pierwszy rzut oka są takie same. WFM ma belki ramy w postaci ceowników tłoczonych z blachy które są otwarte od spodu , tak też mają wczesne WSK M06, a SHL ma ramę z zamkniętych profili prostokątnych....... No to ja już nie czaje, to mają taką samą rame czy nie?? Najpierw piszesz że maja taka są a później że różną się dość mocno. Piszesz że WFMke produkowano do 1965r, ciekawe :wink: ?? Tak sie słada że mam jedną sztuke z 1966r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Pisałem że na pierwszy rzut oka są takie same a różnią się detalami ale dla świeżaka wszystkie są takie same bo to przecież ta sama konstrukcja ramy, wymiary, geometria i wiele podzespołów mają wspólnych te motocykle. :banghead: No i pisałem też że 1965 był ostatnim rokiem WFM ale....później jeszcze montowano motocykle z tego co zostało po produkcji, stąd masz pewnie jeden z ostatnich motocykli WFM zmontowany gdy fabryka była już pod władaniem PZO. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 (edytowane) No i pisałem też że 1965 był ostatnim rokiem WFM ale....później jeszcze montowano motocykle z tego co zostało po produkcji, stąd masz pewnie jeden z ostatnich motocykli WFM zmontowany gdy fabryka była już pod władaniem PZO. :banghead: Z tego co czytałem to -W-F-M-ki produkowano oficjalnie jeszcze 3 miesiace (styczeń-marzec) 1966 roku. No jak to bywa na koniec produkcji składana to co było, ale nie znaczy to że motor ten ma elementny od starszych modeli. To co nie wykorzystano w produkcji poszło na sklepowe półki jako części zamienne. PS. Dla świeżaka M-72 i K 750 to takie same motory. Edytowane 25 Grudnia 2008 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Mniejsza o to co i jak było montowane. Sugeruję się info ze stronki Svasti-coś-tam bo nie mam innego źródła w tej chwili, książka "100 lat polskiej motoryzacji" pojechała już do Polski. Cyt. "Historia WFM kończy się dość niespodziewanie w 1965 roku. Gdzieś za ministerialnym, czy komitetowym biurkiem zadecydowano o zupełnej zmianie produkcji w Warszawskiej Wytwórni. Budynki, park maszynowy i częściowo pracowników przejęły Zakłady Optyczne. Cały dorobek techniczny WFM została zaprzepaszczony. Prototypy motocykli i skuterów oraz opracowania dla sportu przekazano klubom motorowym, skąd rozpłynęły się bez śladu. PZO jeszcze przez jakiś czas montowała WFM-ki, wykorzystując podwozia, znajdujące się w magazynach i silniki produkowane w Nowej Dębie. Od owego wyroku na WFM-kę i Osę polski przemysł motocyklowy zaczyna upadać. Jeszcze w tym samym roku „skazano” Junaka, a produkcję silników pozostałych jednośladów skomasowano w Nowej Dębie. W 1970 roku z taśmy montażowej zjeżdża ostatnia SHL-ka, a piętnaście lat później ostatnia WSK-a, kończąc 56-letnią historię polskiego motocykla. Czy jeszcze się odrodzi ? Miejmy nadzieję. Piotr "Besa" Czech - "Świat Motocykli" 11/95" Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Po świetach uda mi się może zrobic fotki i zwieźć maszyne już do swego garazu :) A tak poza tematem to jak czytam czasami historie Polskiej motoryzacji to mnie ch*j strzela :evil: Przez ta komune szlak trafila dzieśaitki dobrych prototypów dzięki którym mogliśmy być wiodpcym producentem motocykli i samochodów w europie. Mam tu na myśli chociaż by WARSa, BESKIDa itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 No niestety, takie czasy były. Tyle ciekawych sprzętów poszło się je**ć. Syrena Sport, sportowy Fiat 125p, prototypy motocykli.... :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Bo nasza kochana ojczyzna została wyznaczona przez "Wielkiego Brata" do produkcji uzbrojenia i zaopatrzenia "Wielkiego Brata" w produkty niezbędne (mięso,cukier,mąka,węgiel itd.) To co pojawiło się u nas,coś nowego,nowoczesnego i w większości lepszego było od razu skazane na NIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Mam tu na myśli chociaż by WARSa, BESKIDa itd... Wars przeciez jezdzi:) tylko nazywa sie renault twingo:)wiecie ze weszły do produkcji chyba dzien po tym jak wygasła polska licencja??:)rózni sie tyłem i to wszystko :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 A teraz kolejne k*rwy chcą nas wepchnąć pod władze kolejnego Wielkiegeo Brata, mam tu na myśli USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 witam wszystkich. nie chcialem zakladac nowego tematu wiec podepne sie tu:P poszukuje szprych do wski m06 na polbebnach. czy ma ktos sprawdzonego sprzedawce ich? chodzi mi o kogos kto ma je naprawde dobrze wykonane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Super dobrych szprych nie kupisz. Masz do wyboru albo reanimować stare szprychy albo kupić nowe z chińskiej, organicznej stali. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Ja jakieś tam kupiłem na allegro,wiem że nie będą rewelacyjnie wykonane,ale tak na próbę je wziąłem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.