Skocz do zawartości

Zielona WFM M06 1955


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś ten rocznik mi się nie podoba, WFM były robione do 1965 roku oficjalnie a po tym jeszcze przez chwilę składano WFM-ki z ochłapów pozostałych z produkcji. :biggrin:

 

A tu masz kilka fotek z mojej kolekcji. :biggrin:

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/WFM125#

 

A tu trochę info o tych motÓrach:

http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ten rocznik mi się nie podoba, WFM były robione do 1965 roku oficjalnie a po tym jeszcze przez chwilę składano WFM-ki z ochłapów pozostałych z produkcji. :biggrin:

 

A tu masz kilka fotek z mojej kolekcji. :biggrin:

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/WFM125#

 

A tu trochę info o tych motÓrach:

http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm

 

 

Mi też się ten rocznik nie podoba.

Narazie stoi w pudłach u wujka, postaram sie ją szybko pzrywieźć do domu i porobic foty.

Co do płytki znamionowej to może to być i rocznik 63 :bigrazz:

Wyczyścimy zobaczymy :)

 

 

Toś mi teraz namieszał, rama niby identyczna ale coś tylnie zawiasy mi nie pasują i siedzenie :evil:

Były jakieś inne polskie motocykle skladane na podobnej lub takiej samej ramie ??

Np shl ??

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no były. Prawie wszystkie mają taką samą ramę. :biggrin: WSK, WFM, SHL M11, SHL M06U/T. Różnią się dość mocno ale na pierwszy rzut oka są takie same. WFM ma belki ramy w postaci ceowników tłoczonych z blachy które są otwarte od spodu , tak też mają wczesne WSK M06, a SHL ma ramę z zamkniętych profili prostokątnych. Wygląd ten sam, geometria ramy raczej też, uchwyty i bajery też. Motorki różnią się zawieszeniami i drobiazgami typu mocowania podnóżków, wydechu itp.

Nie sugeruj się napisami na bocznych pokrywach silnika, SHL miały napis WFM i WFM miała napis WFM. :biggrin:

 

Jak siedzonko jest inne, wyższe i większe to może to być WSK lub SHL M06U. Chyba że przednie zawieszenie jest na wahaczu pchanym z amorkami to jest to wtedy SHL M11 lub M06T. Tylny wahacz też był inny w WSK niż WFM. Możliwości może być wiele, dowiesz się co to jest dopiero jak spojrzysz na tabliczkę znamionową.

Lub pokażesz na fotki. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie mają taką samą ramę. :biggrin: WSK, WFM, SHL M11, SHL M06U/T. Różnią się dość mocno ale na pierwszy rzut oka są takie same. WFM ma belki ramy w postaci ceowników tłoczonych z blachy które są otwarte od spodu , tak też mają wczesne WSK M06, a SHL ma ramę z zamkniętych profili prostokątnych.......

No to ja już nie czaje, to mają taką samą rame czy nie?? Najpierw piszesz że maja taka są a później że różną się dość mocno.

Piszesz że WFMke produkowano do 1965r, ciekawe :wink: ?? Tak sie słada że mam jedną sztuke z 1966r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że na pierwszy rzut oka są takie same a różnią się detalami ale dla świeżaka wszystkie są takie same bo to przecież ta sama konstrukcja ramy, wymiary, geometria i wiele podzespołów mają wspólnych te motocykle. :banghead:

 

No i pisałem też że 1965 był ostatnim rokiem WFM ale....później jeszcze montowano motocykle z tego co zostało po produkcji, stąd masz pewnie jeden z ostatnich motocykli WFM zmontowany gdy fabryka była już pod władaniem PZO. :banghead:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pisałem też że 1965 był ostatnim rokiem WFM ale....później jeszcze montowano motocykle z tego co zostało po produkcji, stąd masz pewnie jeden z ostatnich motocykli WFM zmontowany gdy fabryka była już pod władaniem PZO. :banghead:

Z tego co czytałem to -W-F-M-ki produkowano oficjalnie jeszcze 3 miesiace (styczeń-marzec) 1966 roku. No jak to bywa na koniec produkcji składana to co było, ale nie znaczy to że motor ten ma elementny od starszych modeli. To co nie wykorzystano w produkcji poszło na sklepowe półki jako części zamienne.

PS. Dla świeżaka M-72 i K 750 to takie same motory.

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o to co i jak było montowane. Sugeruję się info ze stronki Svasti-coś-tam bo nie mam innego źródła w tej chwili, książka "100 lat polskiej motoryzacji" pojechała już do Polski.

 

Cyt.

 

"Historia WFM kończy się dość niespodziewanie w 1965 roku. Gdzieś za ministerialnym, czy komitetowym biurkiem zadecydowano o zupełnej zmianie produkcji w Warszawskiej Wytwórni. Budynki, park maszynowy i częściowo pracowników przejęły Zakłady Optyczne. Cały dorobek techniczny WFM została zaprzepaszczony. Prototypy motocykli i skuterów oraz opracowania dla sportu przekazano klubom motorowym, skąd rozpłynęły się bez śladu. PZO jeszcze przez jakiś czas montowała WFM-ki, wykorzystując podwozia, znajdujące się w magazynach i silniki produkowane w Nowej Dębie. Od owego wyroku na WFM-kę i Osę polski przemysł motocyklowy zaczyna upadać. Jeszcze w tym samym roku „skazano” Junaka, a produkcję silników pozostałych jednośladów skomasowano w Nowej Dębie. W 1970 roku z taśmy montażowej zjeżdża ostatnia SHL-ka, a piętnaście lat później ostatnia WSK-a, kończąc 56-letnią historię polskiego motocykla. Czy jeszcze się odrodzi ? Miejmy nadzieję.

 

Piotr "Besa" Czech - "Świat Motocykli" 11/95"

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po świetach uda mi się może zrobic fotki i zwieźć maszyne już do swego garazu :)

 

A tak poza tematem to jak czytam czasami historie Polskiej motoryzacji to mnie ch*j strzela :evil:

Przez ta komune szlak trafila dzieśaitki dobrych prototypów dzięki którym mogliśmy być wiodpcym producentem motocykli i samochodów w europie.

Mam tu na myśli chociaż by WARSa, BESKIDa itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, takie czasy były. Tyle ciekawych sprzętów poszło się je**ć. Syrena Sport, sportowy Fiat 125p, prototypy motocykli.... :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nasza kochana ojczyzna została wyznaczona przez "Wielkiego Brata" do produkcji uzbrojenia i zaopatrzenia "Wielkiego Brata" w produkty niezbędne (mięso,cukier,mąka,węgiel itd.) To co pojawiło się u nas,coś nowego,nowoczesnego i w większości lepszego było od razu skazane na NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. nie chcialem zakladac nowego tematu wiec podepne sie tu:P

poszukuje szprych do wski m06 na polbebnach. czy ma ktos sprawdzonego sprzedawce ich? chodzi mi o kogos kto ma je naprawde dobrze wykonane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dobrych szprych nie kupisz. Masz do wyboru albo reanimować stare szprychy albo kupić nowe z chińskiej, organicznej stali. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...