carroll Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 (edytowane) Witam! Mam pewien problem z przednim zawieszeniem mojego GSa... a mianowicie od jakiegos czasu dziwnie stuka cos prawdopodobnie w obu goleniach... w sumie obie chodza tak jak powinny (no mogły by byc troszke miekciejsze) ale to dziwne stukanie chociażby przy mocniejszym popchnieciu kierownicy... luzy na główce ramy to nie sa bo było sprawdzane... i tu kieruje zapytanie do Was czy wiecie albo podejrzewacie co to moze byc i co z tym zrobic? pozdrawiam! Edytowane 12 Marca 2008 przez carroll Cytuj motocykle to nie wszystko liczy się pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Kiedy ostatnio olej byl tam zmieniany ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carroll Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Kiedy ostatnio olej byl tam zmieniany ? Adam M. prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz? Cytuj motocykle to nie wszystko liczy się pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nie ma sensu kupywac uzywanych. Olej +uszczelniacze to max 100zł, ściagnij serwisowke i tam jest opisane po kolei jak sie za to zabrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_XJ Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... Wymiana uszczelniaczy i oleju to normalna czynność serwisowa. Skąd pewność ze w uzywkach będzie wszystko O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz?jak uszczelniacze ci dobrez trzymają to wymień sam olej, będzie dużo prościej, będziesz mógł zrobić to samodzielnie w godzinkę, a może mniej. Musisz kupić tylko nowy olej (nie do silnika, a specjalny do zawieszenia!) myślę że 15W będzie najlepszy. Później spuszczasz stary olej(w dollnej części lag powinny być śruby spustowe. W następnej kolejności płuczesz lagi i zalewasz świeżym olejem, w ilości podanej w serwisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart322 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz? Nie no, bez jaj. Jak olej w silniku bedziesz mial do wymiany, to kupisz uzywany silnik?Olej zmienia sie co jakis czas, uszczelniacze rowniez.Jak poszukasz, to uszczelniacze znajdziesz w cenie ~20 zeta, olej ~35 zeta. Wymiana powinna kosztowac 130-150 zl. Przynajmniej takie ceny sa w Krk. P.S.Jak juz ktos wczesniej napisal - skoro uszczelniacze masz dobre, to wymien sam olej. To powinno kosztowac grosze, chyba, ze poradzisz sobie z tym sam. I wlej taki olej, jak masz w serwisowce, chyba, ze masz za miekko/twardo, to dopiero wtedy kombinuj ze zmiana lepkosci(gestosci?) oleju. Edytowane 13 Marca 2008 przez bart322 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carroll Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nie no, bez jaj. Jak olej w silniku bedziesz mial do wymiany, to kupisz uzywany silnik? nie mam zamiaru zmieniac wymieniac goleni bo olej jest do wymiany czy cos... poprostu byłem u mechanika i powiedziałze koszt zrobienia tego to 200zł+robocizna i zastanawiałem sie czy za tyle nie kupie jakichs "sprawnych " urzywanych goleni... Cytuj motocykle to nie wszystko liczy się pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart322 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 nie mam zamiaru zmieniac wymieniac goleni bo olej jest do wymiany czy cos... poprostu byłem u mechanika i powiedziałze koszt zrobienia tego to 200zł+robocizna i zastanawiałem sie czy za tyle nie kupie jakichs "sprawnych " urzywanych goleni... Ok, ale te nie wiadomo, czy sa popsute. 200 zl krzykneli ci za wymiane oleju i uszczelniaczy.Jak kupisz uzywane, to i tak bedziesz musial wymienic przynajmniej olej, bo nie wiadomo, kiedy byl wymieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nic na razie nie kupuj tylko wymien olej, 15W moze byc najbardziej uniwersalny. Jezeli dalej bedzie pukac to zainteresuj sie luzami tarczy hamulcowej na piascie kola. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) Ku..a co za myslenie :crossy: wymienic golenie :icon_mrgreen: Pewnie w zawieszeniu jest czarna breja zamiast oleju.Jeśli masz choć odrobinę wiedzy warsztatowej to poradzisz sobie z wymianą oleju.Wylej tą breję przez górne korki. Nawet jeśli są spusty na dole goleni to lepiej wylać olej przez górne korki bo wtedy cały syf spłynie i łatwiej jest przepłukać zawieszenie.Jeśli na nowym oleju będzie dalej stukało to mogą być wyrobione tuleje ślizgowe. Na gęstrzym oleju będzie je bardziej słychać.Sprawdź raz jeszcze łożysko główki ramy. Czasami lekkie dociągnięcie pomaga na stuki. U mnie też pukało lekko po zmianie sprężyn , oleju i..łożyska główki. Okazało sie,że nowe łożysko musiałem leciutko docisnąć. Wczesniej myślałem,że źle coś poskładałem w zawieszeniu . Edytowane 13 Marca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwolansk Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 15W moze byc najbardziej uniwersalny. serwisowka mowi, ze do lag leje sie 10W40. bylo juz o tym pare watkow, jesli nie jestes ciezszy niz te 80kg to raczej nie ma sensu lac gestszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.