Skocz do zawartości

problem z przednim zawieszeniem GSa


carroll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pewien problem z przednim zawieszeniem mojego GSa... a mianowicie od jakiegos czasu dziwnie stuka cos prawdopodobnie w obu goleniach... w sumie obie chodza tak jak powinny (no mogły by byc troszke miekciejsze) ale to dziwne stukanie chociażby przy mocniejszym popchnieciu kierownicy... luzy na główce ramy to nie sa bo było sprawdzane...

i tu kieruje zapytanie do Was czy wiecie albo podejrzewacie co to moze byc i co z tym zrobic?

 

pozdrawiam!

Edytowane przez carroll

motocykle to nie wszystko liczy się pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio olej byl tam zmieniany ?

 

Adam M.

 

prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz?

motocykle to nie wszystko liczy się pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie...

 

Wymiana uszczelniaczy i oleju to normalna czynność serwisowa. Skąd pewność ze w uzywkach będzie wszystko O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz?

jak uszczelniacze ci dobrez trzymają to wymień sam olej, będzie dużo prościej, będziesz mógł zrobić to samodzielnie w godzinkę, a może mniej. Musisz kupić tylko nowy olej (nie do silnika, a specjalny do zawieszenia!) myślę że 15W będzie najlepszy. Później spuszczasz stary olej(w dollnej części lag powinny być śruby spustowe. W następnej kolejności płuczesz lagi i zalewasz świeżym olejem, w ilości podanej w serwisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawde mówiac to nie wiem bo od kiedy go mam to ja nie zmieniałem... a za wymiane oleju z uszczelniaczmi chca 200zł+robicizna... i nie wiem czy nie lepiej kupic jakies uzywane golenie... a jesli chciałbym wymienic olej w nich sam to jaki polecasz?

 

 

Nie no, bez jaj. Jak olej w silniku bedziesz mial do wymiany, to kupisz uzywany silnik?

Olej zmienia sie co jakis czas, uszczelniacze rowniez.

Jak poszukasz, to uszczelniacze znajdziesz w cenie ~20 zeta, olej ~35 zeta. Wymiana powinna kosztowac 130-150 zl. Przynajmniej takie ceny sa w Krk.

 

 

P.S.Jak juz ktos wczesniej napisal - skoro uszczelniacze masz dobre, to wymien sam olej. To powinno kosztowac grosze, chyba, ze poradzisz sobie z tym sam. I wlej taki olej, jak masz w serwisowce, chyba, ze masz za miekko/twardo, to dopiero wtedy kombinuj ze zmiana lepkosci(gestosci?) oleju.

Edytowane przez bart322
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, bez jaj. Jak olej w silniku bedziesz mial do wymiany, to kupisz uzywany silnik?

 

nie mam zamiaru zmieniac wymieniac goleni bo olej jest do wymiany czy cos... poprostu byłem u mechanika i powiedziałze koszt zrobienia tego to 200zł+robocizna i zastanawiałem sie czy za tyle nie kupie jakichs "sprawnych " urzywanych goleni...

motocykle to nie wszystko liczy się pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zamiaru zmieniac wymieniac goleni bo olej jest do wymiany czy cos... poprostu byłem u mechanika i powiedziałze koszt zrobienia tego to 200zł+robocizna i zastanawiałem sie czy za tyle nie kupie jakichs "sprawnych " urzywanych goleni...

 

 

Ok, ale te nie wiadomo, czy sa popsute. 200 zl krzykneli ci za wymiane oleju i uszczelniaczy.

Jak kupisz uzywane, to i tak bedziesz musial wymienic przynajmniej olej, bo nie wiadomo, kiedy byl wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku..a co za myslenie :crossy: wymienic golenie :icon_mrgreen:

Pewnie w zawieszeniu jest czarna breja zamiast oleju.

Jeśli masz choć odrobinę wiedzy warsztatowej to poradzisz sobie z wymianą oleju.

Wylej tą breję przez górne korki. Nawet jeśli są spusty na dole goleni to lepiej wylać olej przez górne korki bo wtedy cały syf spłynie i łatwiej jest przepłukać zawieszenie.

Jeśli na nowym oleju będzie dalej stukało to mogą być wyrobione tuleje ślizgowe. Na gęstrzym oleju będzie je bardziej słychać.

Sprawdź raz jeszcze łożysko główki ramy. Czasami lekkie dociągnięcie pomaga na stuki. U mnie też pukało lekko po zmianie sprężyn , oleju i..łożyska główki. Okazało sie,że nowe łożysko musiałem leciutko docisnąć. Wczesniej myślałem,że źle coś poskładałem w zawieszeniu .

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...