Skocz do zawartości

Dozownik RG


pazdzian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

najprościej to mieszać własnoręcznie.......

 

odłaczyć dozownik od gaźnika zatkać wlot w gaźniku i odłaczyć napęd dozownika....... wadą że będziesz musiał zawsze mieszać ręczne ale zaleta ?? zawsze masz pewność że oleju jest tyle co trzeba :P

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy tak narzkacie na te dozowniki? U mnie mam ustawiony prawie na minimum, moto ma przejechane 43k km, ja z tego przejechałem 500 km i wszystko pięknie chodzi.

Co do tematu. Kopcenie to może wcale nie być oznaka źle wyregulowanego dozownika, tylko nieodpowiedniego oleju. Najlepszym rozwiązaniem to Castrol R2, lub tańszy Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dostaje za dużo oleju to musisz linkę poluzować a nie naciągnąć. Zobacz którędy idzie wężyk od pojemnika z olejem. Na jego drugim końcu pewnie znajduje się dozownik. Odkręcasz plastik ktory go zasłania i wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak ja w suzi Gt 80 z 83 roku mam oznaczniki na pompce i dwigience pompki to ty też musisz mnieć w swoim rg

 

ustawiasz według nich jak już znajdziesz na pełnym lub zamkniętym gazie w zależności od konstrukcji, np. w suzi moim jest na zamkniętym gazie a w hondzie już na otwartym na fula. Mają się pokrywać i po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość oleju podawanego przez dozownik jest zależna od dwóch czynników, co w sumie powinno dać stały stosunek paliwa do oleju 1:50.

1. Prędkośc obrotowa silnika, napędza pompkę (większe obroty silnika > większe obroty pompki).

2. Pociągnięcie linki gazu (otwarcie manetki) powoduje większy skok tłoczka dozownika. Tak w przypadku większa pojemność skokowa daje większą moc, tak tutaj przepływ oleju. Ten paramatr regulujemy linką.

 

Dozownik w RG80 jest pod zębatką zdawczą. Trzeba zdjąć dekiel magneta, łańcuch z przedniej zębatki, przednią zębatkę i tam jest taka klapka na 2 śrubki. Odkręcamy te 2 śrubki i mamy dozownik. Można go wyjąć wyczyścić, sprawdzić jego stan i trzeba włożyć spowrotem. Inaczej przez otwór do którego jest przymocowany, będzie sie lał olej ze skrzyni biegów. Nie można nie nalać oleju do baku dozownika, bo pompka jednocześnie się smaruje tym olejem który pompuje. Poprostu się zatrze. Zreszta jesli zatrze sie sam dozownik to nigdy nie wiadomo co stanie się z mechanizmem napedu wbudowanym kartery. Plastikowe zębatki mogą się połamać przez zablokowanie ośki.

 

Dozownik to dobra sprawa, ale jesli naprawde nie chcemy go używać, musimy ustawić minimalną dawkę oleju (poprzez np odłączenie od niego linki) i lać olej 1:50 do zbiornika oraz do zbiornika dozonika. Z tego drugiego powinien brać naprawde minimalnie.

 

Kwestia cylindra sportowego. Nie wnikam juz czy powinien wynosić 1:30 czy 50 (bo to bedzie w instrukcji), ale na sportowym (wiekszym zapewnie) cylindrze wzrośnie spalanie (załóżmy) z 4L na 6L/100km. Żeby utrzymać stounek mieszanki 1:50 trzeba dodać oleju o połowę!

 

Przed regulacją trzeba poluzować linkę przepustnicy (przy manetce) żeby miała lekki luz (0,5cm wystarczy). Linka gazu z manetki rozdwaja się pod bakiem i jedna idzie do gaźnika, druga do dozownika. Jego regulacja jest nakrętka na tej lince nad zębatką zdawczą. Wykręcając nakrętkę mamy więcej oleju (linka bardziej naciągnieta) wkręcając mamy mniej oleju (linka luźnejsza).

 

Ilości oleju nie można ustawiać "tak sobie", bo z tego właśnie się biorą zatarcia spowodowane "dozownikiem". Wyjmujemy bak, zamiast zbiornika paliwa zakładamy strzykawke 100ml "do lewatywy", zamiast zbiornika oleju wystarczy strzykawke 5ml.

 

Nalewamy olej i wachę zabezpieczamy przed wylaniem (np zaklejamy wlot taśmą i koniecznie robimy dziurkę żebo powietrze mogło wlatywać) zapisujemy poziomy i idzemy jeździć kilkanaście km. Następnie sprawdzamy ile ubyło płynów. Powinno być zużyte 50 razy więcej benzyny niż oleju. korygujemy ustawienia dozownika i dopełniamy płynów, jeździmy, mierzymy i tak do skutku.

 

Przed regulacją suzuki mi sie meczyło w trasie (vmax spadał z 100 na 90...95). Stosunek wyszedł 1:80, po regulacji (która zajęła mi cały dzien) stosunek jest 1:45 i mogę jechać praktycznie cały czas z otwartą manetka na opór bez spadku mocy.

 

Jesli nadal nie romiesz to poczytaj, Marcpol pisał o dozowniku i na tej podstawie wyregulowałem go u siebie. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70442&hl=

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=73457&hl=.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...