pazdzian Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam Wszystkich. Mam wielki problem z dozownikiem w RG 80...Strasznie kopci i już nie wyrabiam na olej. Co zrobić...?Pomóżcie!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 najprościej to mieszać własnoręcznie....... odłaczyć dozownik od gaźnika zatkać wlot w gaźniku i odłaczyć napęd dozownika....... wadą że będziesz musiał zawsze mieszać ręczne ale zaleta ?? zawsze masz pewność że oleju jest tyle co trzeba :P Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ale przecież dozownik ma regulacje. Zacznij od tego jak jest ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ale przecież dozownik ma regulacje. Zacznij od tego jak jest ustawiony.A nie lepiej od razu wywalić?? Musisz wybrać. Wygoda albo pewność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Co wy tak narzkacie na te dozowniki? U mnie mam ustawiony prawie na minimum, moto ma przejechane 43k km, ja z tego przejechałem 500 km i wszystko pięknie chodzi.Co do tematu. Kopcenie to może wcale nie być oznaka źle wyregulowanego dozownika, tylko nieodpowiedniego oleju. Najlepszym rozwiązaniem to Castrol R2, lub tańszy Motul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Odsyłam do wyszukiwarki - już o tym pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ja nie wiem czy tylko Hondy tak mają ze im dozowniki (pompki) nie padają, wszyscy się chyba zmówili :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 nie padaja tylko ludzie pewnie nie dbaja o poziom oleju i linki i jak cos strzeli to na dozownik zwalaja :banghead: ja zrobilem w 1 moto 10 tys na dozowniku, w 2 strzelila linka, zablokowalem na stale i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazdzian Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ale przecież dozownik ma regulacje. Zacznij od tego jak jest ustawiony.Tylko gdzie jest ta REGULACJA????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 dozowik reguluje sie poprzez odpowiednie napiecie linki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazdzian Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 A w który miejscu ja naciągać???? :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Jak dostaje za dużo oleju to musisz linkę poluzować a nie naciągnąć. Zobacz którędy idzie wężyk od pojemnika z olejem. Na jego drugim końcu pewnie znajduje się dozownik. Odkręcasz plastik ktory go zasłania i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Kurde jak ja w suzi Gt 80 z 83 roku mam oznaczniki na pompce i dwigience pompki to ty też musisz mnieć w swoim rg ustawiasz według nich jak już znajdziesz na pełnym lub zamkniętym gazie w zależności od konstrukcji, np. w suzi moim jest na zamkniętym gazie a w hondzie już na otwartym na fula. Mają się pokrywać i po regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 (edytowane) Ilość oleju podawanego przez dozownik jest zależna od dwóch czynników, co w sumie powinno dać stały stosunek paliwa do oleju 1:50.1. Prędkośc obrotowa silnika, napędza pompkę (większe obroty silnika > większe obroty pompki). 2. Pociągnięcie linki gazu (otwarcie manetki) powoduje większy skok tłoczka dozownika. Tak w przypadku większa pojemność skokowa daje większą moc, tak tutaj przepływ oleju. Ten paramatr regulujemy linką. Dozownik w RG80 jest pod zębatką zdawczą. Trzeba zdjąć dekiel magneta, łańcuch z przedniej zębatki, przednią zębatkę i tam jest taka klapka na 2 śrubki. Odkręcamy te 2 śrubki i mamy dozownik. Można go wyjąć wyczyścić, sprawdzić jego stan i trzeba włożyć spowrotem. Inaczej przez otwór do którego jest przymocowany, będzie sie lał olej ze skrzyni biegów. Nie można nie nalać oleju do baku dozownika, bo pompka jednocześnie się smaruje tym olejem który pompuje. Poprostu się zatrze. Zreszta jesli zatrze sie sam dozownik to nigdy nie wiadomo co stanie się z mechanizmem napedu wbudowanym kartery. Plastikowe zębatki mogą się połamać przez zablokowanie ośki. Dozownik to dobra sprawa, ale jesli naprawde nie chcemy go używać, musimy ustawić minimalną dawkę oleju (poprzez np odłączenie od niego linki) i lać olej 1:50 do zbiornika oraz do zbiornika dozonika. Z tego drugiego powinien brać naprawde minimalnie. Kwestia cylindra sportowego. Nie wnikam juz czy powinien wynosić 1:30 czy 50 (bo to bedzie w instrukcji), ale na sportowym (wiekszym zapewnie) cylindrze wzrośnie spalanie (załóżmy) z 4L na 6L/100km. Żeby utrzymać stounek mieszanki 1:50 trzeba dodać oleju o połowę! Przed regulacją trzeba poluzować linkę przepustnicy (przy manetce) żeby miała lekki luz (0,5cm wystarczy). Linka gazu z manetki rozdwaja się pod bakiem i jedna idzie do gaźnika, druga do dozownika. Jego regulacja jest nakrętka na tej lince nad zębatką zdawczą. Wykręcając nakrętkę mamy więcej oleju (linka bardziej naciągnieta) wkręcając mamy mniej oleju (linka luźnejsza). Ilości oleju nie można ustawiać "tak sobie", bo z tego właśnie się biorą zatarcia spowodowane "dozownikiem". Wyjmujemy bak, zamiast zbiornika paliwa zakładamy strzykawke 100ml "do lewatywy", zamiast zbiornika oleju wystarczy strzykawke 5ml. Nalewamy olej i wachę zabezpieczamy przed wylaniem (np zaklejamy wlot taśmą i koniecznie robimy dziurkę żebo powietrze mogło wlatywać) zapisujemy poziomy i idzemy jeździć kilkanaście km. Następnie sprawdzamy ile ubyło płynów. Powinno być zużyte 50 razy więcej benzyny niż oleju. korygujemy ustawienia dozownika i dopełniamy płynów, jeździmy, mierzymy i tak do skutku. Przed regulacją suzuki mi sie meczyło w trasie (vmax spadał z 100 na 90...95). Stosunek wyszedł 1:80, po regulacji (która zajęła mi cały dzien) stosunek jest 1:45 i mogę jechać praktycznie cały czas z otwartą manetka na opór bez spadku mocy. Jesli nadal nie romiesz to poczytaj, Marcpol pisał o dozowniku i na tej podstawie wyregulowałem go u siebie. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70442&hl=http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=73457&hl=. Edytowane 15 Marca 2008 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.