thefex Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ja zalewam amor zwyklym olejem do amortyzatorow przednich i dziala doskonale. Napompowalem powietrzem i rowniez mi go nie rozerwalo. Na zdrowy rozsadek, zanim by go rozerwalo wywalilo by przez uszczelniacz . No ale moj amor jest bardzo prymitywny techniczne , chociaz ma regulacje dobicia i odbicia, na emule sciaglem kiedys manuala do zawieszen WP w katach, tam faktycznie rozebrac taki amor to jzu wyzsza szkola jazdy. to jak se kupisz se koze (lc4 620) to łapy precz od tylnego łajt pałera :]KTM to nie kawa, gdzie sie mlotkiem i przecinakiem amory robi :D Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 no tak fakt :) ale bez majzla i mlota ..uj nie robota :crossy: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Olej jest oddzielony membraną/ czasem tłoczkiem, ale jak nie spuścisz cisnienia gazu przed demontażem to cokolwiek wypniesz z amora, to wystrzeli z siłą pocisku wystrzelone przez ciśnienie gazu. no niestety nie wszystkie amory maja zawor i nie ma jak spuscic gazu. sa to wg mnie wyroby jednorazowego uzytku, bez mozliwosci wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Amory akcesoryjne sa zwykle rozbieralne, ale ich cena jest dosc ciezka do przelkniecia - cos kolo $ 1000.Oczywiscie mowie tu o amorach przeznaczonych do sportu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Amory akcesoryjne sa zwykle rozbieralne, ale ich cena jest dosc ciezka do przelkniecia - cos kolo $ 1000.Oczywiscie mowie tu o amorach przeznaczonych do sportu. Adam M.Odkopuje.Mam tylny amor WP od KTM 03r i ciekła góraa dokładniej śrubka przy regulacji(amor chodził dobrze).Odkręciłem ta cała śrubke wywaliło olej ale żadnego spreżonego powietrza nie zauwazyłem żeby sie wydostawało.Teraz pytanie czy wystarczy zmienić oring który był zły zalac olej i latac??Z tego co czytałem to niby ma to byc trudne do naprawy ale to jest poprostu banalne odkrecasz srubke olej wylatuje wlewasz nowego i latasz....a może cos źle zrobiłem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Sprężony azot jest w zbiorniku, a nie tam gdzie olej. Więc olej wylecia a gaz się rozpręży. Z racji rozprężenia gazu nie ma możliwości nalania własciwej ilości oleju i odpowietrzenia amortyzatora. Przed demontażem należy spuścić cisnienie gazu w zbiorniczku kompensacyjnym, naprawić amortyzator, zalać olejem, odpowietrzyć i zbiornik kompensacyjny nabić właściwym ciśnieniem. Najlepiej azotem technicznym. Sam gaz znajduje sie albo w specjalnej "skarpecie" albo w zbiorniku oddzielony separatorem od oleju. Tak więc wylewając olej nie widać gazu wydostającego się, a jedynie olej siknie pod ciśnieniem. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Sprężony azot jest w zbiorniku, a nie tam gdzie olej. Więc olej wylecia a gaz się rozpręży. Z racji rozprężenia gazu nie ma możliwości nalania własciwej ilości oleju i odpowietrzenia amortyzatora. Przed demontażem należy spuścić cisnienie gazu w zbiorniczku kompensacyjnym, naprawić amortyzator, zalać olejem, odpowietrzyć i zbiornik kompensacyjny nabić właściwym ciśnieniem. Najlepiej azotem technicznym. Sam gaz znajduje sie albo w specjalnej "skarpecie" albo w zbiorniku oddzielony separatorem od oleju. Tak więc wylewając olej nie widać gazu wydostającego się, a jedynie olej siknie pod ciśnieniem.Ok dzieki czyli u mnie musialo nie byc juz gazu,bo olej wyleciał dopiero jak przez przypadek spuściłem go z podnosnika.Jak nabije powietrzem to będzie czuc róznice w końcu 78% to azot,niektórzy własnie twierdzą że nawet nie poczuje róznicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Możesz oczywiscie nabić powietrzem. Azot ma te przewagę że ze względu na swoje własności wystepują znacząco mniejsze ubytki gazu jak, oraz jak wiadomo mniejszą rozszeżalność temp.Ale oczywiście nabicie zbiornika powietrzem nie wiąże sie z jakimiś spektakularnymi problemami jak ktos wyżej straszył wybuchem amora. ;) Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Po nabiciu powietrzem nic się nie stanie jak już theodor napisał. Podjedź do jakiegoś zakładu robiącego klimy, na bank mają w butli sprężony azot. Poszukaj info co do ciśnienia gazu w swoim moto (w YZ nabijałem 10atm). Musisz dorobić taki zaworek który będzie miał po nabiciu możliwość zamknięcia, ponieważ w tej krótkiej chwili kiedy ściągasz końcówkę z zaworka amora, słychać takie cyk, i ulatuje 2-3 atm. Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Czy może ktoś polecić zakład który uzupełni olej i gaz w tylnym amorze Showa? Musiałem go rozebrać do malowania amora i sprężyny.Teraz wygląda cudnie! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahayz250 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 a ile konkretnie wchodzi oleju do tylnego amora jest jakaś reguła wie ktoś mowa o yz 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.