GhostRider84 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 wczoraj odpalilem moją fzr-ke i po kilku rundkach kiedy silnik był juz dobrze rozgrzany postanowilem troche"odkręcić"manetke silniczek wkrecil sie bardzo fajnie ale po chwili zaczely dobiegac z niego dziwne stuki dosyc mocne wiec od razu go zgasilem nie wiedzac co sie stalo prosze pomozcie podpowiedziec co sie moglo stac.Jestem mechanikiem samochodowym i z silnikami wysokoobrotowymi nie mialem stycznosci ale wedlug mnie "cos" sie moglo poluzowac lub odkrecic i raczej to silnik a nie skrzynia biegow bo dzieje sie to na kadym biegu za pomoc bede wdzięczny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 jeżeli stało się to nagle to ja bym stawiał na panewki lub rozrząd (przy walniętym napinaczu istnieje mała szansa przestawienia się o ząb) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil79 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Tak jak napisał przedmówca myślę że to panewki .Czy dźwięk jest miarowy i wzrasta razem z obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 (edytowane) wczoraj odpalilem moją fzr-ke i po kilku rundkach kiedy silnik był juz dobrze rozgrzany postanowilem troche"odkręcić"manetke silniczek wkrecil sie bardzo fajnie ale po chwili zaczely dobiegac z niego dziwne stuki dosyc mocne wiec od razu go zgasilem nie wiedzac co sie stalo prosze pomozcie podpowiedziec co sie moglo stac.Jestem mechanikiem samochodowym i z silnikami wysokoobrotowymi nie mialem stycznosci ale wedlug mnie "cos" sie moglo poluzowac lub odkrecic i raczej to silnik a nie skrzynia biegow bo dzieje sie to na kadym biegu za pomoc bede wdzięczny pozdrawiamprzedstawiasz się jako mechanik, a piszesz (bez urazy) jak człowiek nie mający o tym pojęcia. Przecież wiesz, że nikt na podstawie tak lakonicznego opisu, nie będzie w stanie napisać ci co się stało. Mogą to być panewki, może to być walnięty rozrząd, może to być po prostu zablokowany napinacz łańcucha rozrządu, jak również może to być 10 innych niemożliwych do przewidzenia rzeczy. Jako mechanik powinieneś chyba być w stanie przyąć sobe najbardziej prawdopodobną hipoteze i ją sprawdzić... Zatarta panweka czy to w silniku samochodowym, czy motocyklowym daje takie same efekty.pozdroo Edytowane 11 Marca 2008 przez bartek gawlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 No dobra, ale mozna zadać pytanie ludziom z "branży" i dowiedzieć się, ze to jakaś typowa usterka, która zdarza się w co drugiej FZR. No ruszta trochę głowami Panowie... Poza tym mechanika motocyklowa a mechanika samochodowa to są dwa trochę różniące się światy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil79 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 No jeśli ktoś jest mechanikiem to nieważne czy od samochodu, samolotu, motoru, skutera to stukającą panewkę powinien rozpoznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 (edytowane) - Puk, puk...- kto tam?- panewka- co za panewka?- stukająca panewka :) sorki, poniosło mnie :) Edytowane 11 Marca 2008 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostRider84 Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 no dobra panowie zgadzam sie ze mechanik samochodowy powinien wiedziec jaki dzwiek wydaje stukajaca panewka ALE charakterystyka silnika wysokoobrotowego jest zupełnie inna niz normalnego wiec moje p[odejzenia sie potwierdzaja pierwsze moje wrazenie to odkrecony korbowod ale nie jestem w stanie okreslic tego w 100% dlatego pytam na forum moze ktos mial juz taki przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 No jeśli ktoś jest mechanikiem to nieważne czy od samochodu, samolotu, motoru, skutera to stukającą panewkę powinien rozpoznać. Nie masz racji ale poczekamy jak Tobie padnie panewka ciekawe czy rozpoznasz ten miły dźwięk właścicieli FZRów Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camaross Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Nie masz racji ale poczekamy jak Tobie padnie panewka ciekawe czy rozpoznasz ten miły dźwięk właścicieli FZRów zgadzam się motocykle a samochody to dwa inne światy nie porównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 wczoraj odpalilem moją fzr-ke i po kilku rundkach kiedy silnik był juz dobrze rozgrzany postanowilem troche"odkręcić"manetke silniczek wkrecil sie bardzo fajnie ale po chwili zaczely dobiegac z niego dziwne stuki dosyc mocne wiec od razu go zgasilem nie wiedzac co sie stalo prosze pomozcie podpowiedziec co sie moglo stac.Jestem mechanikiem samochodowym i z silnikami wysokoobrotowymi nie mialem stycznosci ale wedlug mnie "cos" sie moglo poluzowac lub odkrecic i raczej to silnik a nie skrzynia biegow bo dzieje sie to na kadym biegu za pomoc bede wdzięczny pozdrawiam Sprawdz napinacz rozrządu najpierw...moim zdaniem mógł się przyblokować albo jest zużyty... przedstawiasz się jako mechanik, a piszesz (bez urazy) jak człowiek nie mający o tym pojęcia. Przecież wiesz, że nikt na podstawie tak lakonicznego opisu, nie będzie w stanie napisać ci co się stało. Mogą to być panewki, może to być walnięty rozrząd, może to być po prostu zablokowany napinacz łańcucha rozrządu, jak również może to być 10 innych niemożliwych do przewidzenia rzeczy. Jako mechanik powinieneś chyba być w stanie przyąć sobe najbardziej prawdopodobną hipoteze i ją sprawdzić... Zatarta panweka czy to w silniku samochodowym, czy motocyklowym daje takie same efekty.pozdroo Chyba nie jesteś mechanikiem samochodowym skoro uważasz, że dzwięk usterki w samochodzi i motorze będzie taki sam...To tak jak byś porównywał łańcuch od roweru z łańcuchem od motoru :-). Teoretycznie powinno być to samo :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Powtarzam pytanie Kamila79, czy dzwiek jest miarowy i wzrasta z obrotami ?Czy ginie przy jakichkolwiek obrotach ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 hmm z opisu to wynika że coś stuka i tyle.Jak mowi Dudek to trza poczekac moze zacznie stukać jeszcze co innego Chłopie dokładnie odpowiedz czy to miarowo stuka czy tez po przekroczeniu czegoś tam przestaje.Bo jak na każdym biegu to raczej nie skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil79 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Powtarzam pytanie Kamila79, czy dzwiek jest miarowy i wzrasta z obrotami ?Czy ginie przy jakichkolwiek obrotach ? Adam M. I czy pojawia się rzęzenie w pewnym zakresie obrotów przy minimalnym modulowaniu gazem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 zgadzam się motocykle a samochody to dwa inne światy nie porównywalne.Eeee aż tak to nie przesadzajcie. W obu przypadkach mamy silniki spalinowe działające wg tej samej zasady. Różnica jest w rozwiązaniach konstrukcyjnych ale zjawiska występują te same, może tylko w róznym stopniu.Dobry, doświadczony mechanik samochodowy poradzi sobie w wielu przypadkach z problemami przy silnikach motocyklowych. Nie mówię, że zawsze i ze wszystkim bo nikt nie jest alfą i omegą.Tak samo i odwrotnie, mechanik motocyklowy puche też może naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.