zoltecek Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Siema!! chce kupic turystyczne endurowytycznymi musi byc prostota obsługi, niska awaryjnosc, niskie spalanie, wygoda dla pasazera Zastanawiam sie nad modelami DR BIG, Super tenere, Transalp,ew AfricaTwin prosiłbym o wypowiedzi uzytkowników jak sie spisuja, jakie maja wymogi serwisowe ogolnie podszukuje turystyka w miare taniego, dobrego niedrogiego w utrzymaniuczekam na opinie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Ja polecam afrykę - nie do zdarcia, w terenie sobie radzi i na asfalcie też nieźle wymiata. Do tego duża , oszczędna i wygodna. Można też dodać, że w pewnych kręgach kultowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Z własnej wiedzy jaką posiadam bo teraz znajomy tak samo szuka podobnego moto, to wg. mnie Transalp bądz Tenerka. Nie wiem, może właściciele będą innego zdania ale Africa wydała mi sie ociężała, w przeciwieństwie do Tenery, ty widze chcesz super tenere, ale możesz dodać także normalną wersje tenery, 600/660, lekka zwinna i powabna, noi silnik od XT, wytrzymały jak na konkurencje w swojej klasie. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 w tej grupie motocykli BIG ma najnizsze spalanie(5l w trasie), najwiekszą kanape (przestrzeń) dla pasazera na wygode tez nigdy mi nie marudził pasazer. Obsługa bardzo prosta tania i szybka bo to singiel, serwis co 6 tyś (pilnować poziomu oleju), spora ładowność, zadbany egzemplaż jest bezawaryjny, teranowo bardzo dzielny (na kostkach typu TKC, E-09), zwrotny. Nie jest za szybki, optymalnie to 110 km/h do 130, Tańszy przy kupnie. Ci co mają lub mieli nie załują a czesto mieli kilka egremplaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Tylko Africa. Znajomy taka ma i zadziwia nas tempem jazdy ktore narzuca :icon_mrgreen: 160-180 utrzymuje bez problemu! Do tego po przebiegu prawie 100 tys km lata jak nowa! W Bigu po takim przebiegu to ze dwa razu by juz remont silnika byl robiony :wink: Motocykl super na nasze drogi, w lekkim terenie tez podobno pojedzie-ja bym sie nie zastanawial :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Pojedzie, oj pojedzie... Poza tym, kurde balans, było już kilka takich tematów. Sam się udzielałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Coś dla Ciebie do poczytania: http://motocykle.domeczek.pl/prezentacje_m...xt600/xt600.htm - XT600 /tenere/ http://motocykle.domeczek.pl/prezentacje_m...dr800/dr800.htm - 800BIG http://motocykle.domeczek.pl/prezentacje_m...rika/africa.htm - Africa http://motocykle.domeczek.pl/prezentacje_m...lp/transalp.htm - transalpik Miłej lekturki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 W Bigu po takim przebiegu to ze dwa razu by juz remont silnika byl robiony :P Wiesz to z własnego doświadczenia? Bo ja z własnego wiem że to nie prawda. Wiec wypowiadaj sie na temat motocykli o których cos wiesz z doswiadczenia a nie ze słyszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Wiesz to z własnego doświadczenia? Bo ja z własnego wiem że to nie prawda. Wiec wypowiadaj sie na temat motocykli o których cos wiesz z doswiadczenia a nie ze słyszenia.Nie slyszalem o singlu, ktory zrobilby 100 kkm bez remontu gory silnika-widocznie masz jakis cudowny motór :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin SF Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 w tej grupie motocykli BIG ma najnizsze spalanie(5l w trasie), najwiekszą kanape (przestrzeń) dla pasazera na wygode tez nigdy mi nie marudził pasazer. Obsługa bardzo prosta tania i szybka bo to singiel, serwis co 6 tyś (pilnować poziomu oleju), spora ładowność, zadbany egzemplaż jest bezawaryjny, teranowo bardzo dzielny (na kostkach typu TKC, E-09), zwrotny. Nie jest za szybki, optymalnie to 110 km/h do 130, Tańszy przy kupnie. Ci co mają lub mieli nie załują a czesto mieli kilka egremplaży. moja afryczka narazie ssie 5,5 w mieście więc w trasie myślę, że by przebiła BIG-a a lekkiej rączki nie mam. Wczoraj poginałem 190 km/h więc jest też szybka jak trzeba :P awaryjność lub właściwie jej brak jest legendarna, szczególnie egzemplarze rd03 i rd04. rd07 ma kilka drobiazgów które mogą się zdażyć, ale to naprawdę drobiazgi Nie slyszalem o singlu, ktory zrobilby 100 kkm bez remontu gory silnika-widocznie masz jakis cudowny motór :crossy: albo kolega nie zrobił 100 tysięcy :flesje: ja osobiście akurat nie znam nikogo kto na bigu zrobił 100kk więc się nie wypowiadam, natomiast znam ludzi na afri którzy przejechali 200kk bez remontu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) Witam.Opiszę krótko na podstawie własnych doświadczeń swoje wrażenia z użytkowania BIG-a i STenerkiSTenere 750:- (negatyw) z wymienionych tutaj motocykli STenere ma zdecydowanie największe spalanie (7-8 l/100 km), co dyskwalifikuje ją jako tanią w utrzymaniu- (pozytyw) silnik szybko uzyskuje temperaturę pracy po rozruchu na zimno- (pozytyw) bardzo trwały silnik. Myślę, że wiele nie ustępuje Afryce- (pozytyw) stabilny poziom zużycia oleju (b. mały, rzędu 0,1 l/1000 km)- (negatyw) nie ma co ukrywać, jest ciężka- (negatyw) słabe hamulce nawet jeśli są przewody w oplocie stalowym. Ja miałem Goodridge'y i dalej było słabo- (negatyw) jest szeroka, niezbyt zwrotna- (pozytyw) osiągi (przyspieszenie, prędkość przelotowa/maksymalna)- (pozytyw) ładowność- (negatyw) mało stabilna w zakrętach (asfalt)- (pozytyw) bardzo stabilna w jeździe na wprost niezależnie od podłożaBIG:- (pozytyw) zużycie paliwa rzędu 5l/100 km- (negatyw) niestabilne, choć niewielkie zużycie oleju (100-150 ml/1000 km). Niekiedy potrafi zużyć dużo a czasem nic. Trzeba bardzo często kontrolować- (pozytyw) dość lekki jak na swoje możliwości i gabaryty- (pozytyw) zwrotny, łatwo się nim manewruje- (pozytyw) dobre hamulce- (negatyw - dla mnie) singiel; silnik ma po prostu zbyt dużą pojemność jak na jednocylindrowca więc generuje spore wibracje- (negatyw!!!) zakres obrotów użytecznych jest zdecydowanie najmniejszy ze wszystkich wymienionych tutaj modeli. 4 oraz 5 bieg w ogóle nie działa poniżej 3500-4000 rpm.- (negatyw) kanapa; Szymonowi pasuje ale dla mnie ta oryginalna jest nie do przyjęcia; pasażer ma zdecydowanie lepiej niż kierowca. To skandal! ;)- (pozytyw) trwałość silnika; Szymon dobrze pisze. Jeśli dba się o olej to można spokojnie śmigać do znudzenia- (negatyw) spróbuj szybko wymienić żarówkę w reflektorze. Jeśli padnie w nocy to już w ogóle masakra ;)To tyle na szybko.Pozdrawiam.hikor Edytowane 10 Marca 2008 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 A Tenere/STenere/ma 6 biegowe skrzynie ? Bo XT ma 5 i strasznie brakuje 6 biegu w trasie(wiadomo motocykl do czegos innego stworzony), jak jest w tamtych motocyklach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 W Stenere i BIG-u skrzynie biegów mają 5 przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 moja super tenerka pali w trasie ok. 5,5 po mieście poniżej 6,5Na sucho waży 30 kilo mniej niż rd04.Czasem brakuje 6tego biegu, ale każdy z w/w modeli ma 5 biegów.Heble faktycznie nie są mocną stroną tego moto, ale moja ze stalowymi przewodami, dobrymi klockami i większą pompą radzi sobie całkiem całkiem.Ma swoje wady, ale też sporo zalet - generalnie da się lubić :D pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 (edytowane) dzieki za odzew przede wszystkim żaden z tych motocykli nie jest terenowy, one znosza tylko polne dukty i to tez srednio.Jakimi predkosciami mozna srednio jechac DR BIG 110-130 to troche mało a jak inne?jak z ta tenerka? ile wreszcie pali? bo rozbierzne info mam :D Edytowane 10 Marca 2008 przez zoltecek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.