Skocz do zawartości

Stare, turystyczne enduro, ktore najlepsze?? mały ranking :D


Rekomendowane odpowiedzi

Siema!!

 

chce kupic turystyczne enduro

wytycznymi musi byc prostota obsługi, niska awaryjnosc, niskie spalanie, wygoda dla pasazera

Zastanawiam sie nad modelami DR BIG, Super tenere, Transalp,ew AfricaTwin prosiłbym o wypowiedzi uzytkowników jak sie spisuja, jakie maja wymogi serwisowe

ogolnie podszukuje turystyka w miare taniego, dobrego niedrogiego w utrzymaniu

czekam na opinie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnej wiedzy jaką posiadam bo teraz znajomy tak samo szuka podobnego moto, to wg. mnie Transalp bądz Tenerka.

Nie wiem, może właściciele będą innego zdania ale Africa wydała mi sie ociężała, w przeciwieństwie do Tenery, ty widze chcesz super tenere, ale możesz dodać także normalną wersje tenery, 600/660, lekka zwinna i powabna, noi silnik od XT, wytrzymały jak na konkurencje w swojej klasie. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej grupie motocykli BIG ma najnizsze spalanie(5l w trasie), najwiekszą kanape (przestrzeń) dla pasazera na wygode tez nigdy mi nie marudził pasazer. Obsługa bardzo prosta tania i szybka bo to singiel, serwis co 6 tyś (pilnować poziomu oleju), spora ładowność, zadbany egzemplaż jest bezawaryjny, teranowo bardzo dzielny (na kostkach typu TKC, E-09), zwrotny. Nie jest za szybki, optymalnie to 110 km/h do 130, Tańszy przy kupnie. Ci co mają lub mieli nie załują a czesto mieli kilka egremplaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Africa. Znajomy taka ma i zadziwia nas tempem jazdy ktore narzuca :icon_mrgreen: 160-180 utrzymuje bez problemu! Do tego po przebiegu prawie 100 tys km lata jak nowa! W Bigu po takim przebiegu to ze dwa razu by juz remont silnika byl robiony :wink: Motocykl super na nasze drogi, w lekkim terenie tez podobno pojedzie-ja bym sie nie zastanawial :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bigu po takim przebiegu to ze dwa razu by juz remont silnika byl robiony :P

Wiesz to z własnego doświadczenia? Bo ja z własnego wiem że to nie prawda. Wiec wypowiadaj sie na temat motocykli o których cos wiesz z doswiadczenia a nie ze słyszenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to z własnego doświadczenia? Bo ja z własnego wiem że to nie prawda. Wiec wypowiadaj sie na temat motocykli o których cos wiesz z doswiadczenia a nie ze słyszenia.

Nie slyszalem o singlu, ktory zrobilby 100 kkm bez remontu gory silnika-widocznie masz jakis cudowny motór :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej grupie motocykli BIG ma najnizsze spalanie(5l w trasie), najwiekszą kanape (przestrzeń) dla pasazera na wygode tez nigdy mi nie marudził pasazer. Obsługa bardzo prosta tania i szybka bo to singiel, serwis co 6 tyś (pilnować poziomu oleju), spora ładowność, zadbany egzemplaż jest bezawaryjny, teranowo bardzo dzielny (na kostkach typu TKC, E-09), zwrotny. Nie jest za szybki, optymalnie to 110 km/h do 130, Tańszy przy kupnie. Ci co mają lub mieli nie załują a czesto mieli kilka egremplaży.

 

moja afryczka narazie ssie 5,5 w mieście więc w trasie myślę, że by przebiła BIG-a a lekkiej rączki nie mam. Wczoraj poginałem 190 km/h więc jest też szybka jak trzeba :P awaryjność lub właściwie jej brak jest legendarna, szczególnie egzemplarze rd03 i rd04. rd07 ma kilka drobiazgów które mogą się zdażyć, ale to naprawdę drobiazgi

 

Nie slyszalem o singlu, ktory zrobilby 100 kkm bez remontu gory silnika-widocznie masz jakis cudowny motór :crossy:

 

albo kolega nie zrobił 100 tysięcy :flesje: ja osobiście akurat nie znam nikogo kto na bigu zrobił 100kk więc się nie wypowiadam, natomiast znam ludzi na afri którzy przejechali 200kk bez remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Opiszę krótko na podstawie własnych doświadczeń swoje wrażenia z użytkowania BIG-a i STenerki

STenere 750:

- (negatyw) z wymienionych tutaj motocykli STenere ma zdecydowanie największe spalanie (7-8 l/100 km), co dyskwalifikuje ją jako tanią w utrzymaniu

- (pozytyw) silnik szybko uzyskuje temperaturę pracy po rozruchu na zimno

- (pozytyw) bardzo trwały silnik. Myślę, że wiele nie ustępuje Afryce

- (pozytyw) stabilny poziom zużycia oleju (b. mały, rzędu 0,1 l/1000 km)

- (negatyw) nie ma co ukrywać, jest ciężka

- (negatyw) słabe hamulce nawet jeśli są przewody w oplocie stalowym. Ja miałem Goodridge'y i dalej było słabo

- (negatyw) jest szeroka, niezbyt zwrotna

- (pozytyw) osiągi (przyspieszenie, prędkość przelotowa/maksymalna)

- (pozytyw) ładowność

- (negatyw) mało stabilna w zakrętach (asfalt)

- (pozytyw) bardzo stabilna w jeździe na wprost niezależnie od podłoża

BIG:

- (pozytyw) zużycie paliwa rzędu 5l/100 km

- (negatyw) niestabilne, choć niewielkie zużycie oleju (100-150 ml/1000 km). Niekiedy potrafi zużyć dużo a czasem nic. Trzeba bardzo często kontrolować

- (pozytyw) dość lekki jak na swoje możliwości i gabaryty

- (pozytyw) zwrotny, łatwo się nim manewruje

- (pozytyw) dobre hamulce

- (negatyw - dla mnie) singiel; silnik ma po prostu zbyt dużą pojemność jak na jednocylindrowca więc generuje spore wibracje

- (negatyw!!!) zakres obrotów użytecznych jest zdecydowanie najmniejszy ze wszystkich wymienionych tutaj modeli. 4 oraz 5 bieg w ogóle nie działa poniżej 3500-4000 rpm.

- (negatyw) kanapa; Szymonowi pasuje ale dla mnie ta oryginalna jest nie do przyjęcia; pasażer ma zdecydowanie lepiej niż kierowca. To skandal! ;)

- (pozytyw) trwałość silnika; Szymon dobrze pisze. Jeśli dba się o olej to można spokojnie śmigać do znudzenia

- (negatyw) spróbuj szybko wymienić żarówkę w reflektorze. Jeśli padnie w nocy to już w ogóle masakra ;)

To tyle na szybko.

Pozdrawiam.

hikor

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja super tenerka pali w trasie ok. 5,5 po mieście poniżej 6,5

Na sucho waży 30 kilo mniej niż rd04.

Czasem brakuje 6tego biegu, ale każdy z w/w modeli ma 5 biegów.

Heble faktycznie nie są mocną stroną tego moto, ale moja ze stalowymi przewodami, dobrymi klockami i większą pompą radzi sobie całkiem całkiem.

Ma swoje wady, ale też sporo zalet - generalnie da się lubić :D

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odzew

przede wszystkim żaden z tych motocykli nie jest terenowy, one znosza tylko polne dukty i to tez srednio.

Jakimi predkosciami mozna srednio jechac DR BIG 110-130 to troche mało a jak inne?

jak z ta tenerka? ile wreszcie pali? bo rozbierzne info mam :D

Edytowane przez zoltecek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...