Skocz do zawartości

Counter steering czyli przeciwskręt w najnowszym Świecie Mot


Rocco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie czytał na forum co Janusz pisał' date=' i teraz napisał o tym cwaniaczek, hehehe [/quote']

No albo ja :notworthy: Po tym jak padlo kiedys forum zaprzestalem pisac,ale moge zaczac.

 

Jesli to ponizej to ty napisales, cytuje:

 

Vvv3 :

 

Zaglądam na wasze forum dość żadko ale post Janusza mnie wielce zaintrygował.

 

Co do wypowiedzi Janusza

Ad.1. Co do COUNTERSTEERING to nie na każdym motocyklu jest to bezpieczne rozwiązanie ,spróbuj to zrobić na T'Li albo R1 bez amortyzatora skrętu przy 120 km/h w zakręcie -zobaczysz efekt -shimmi jak nic. Wtedy używa się bodysteringu - popularne przesadne wystawianie kolana.

 

To musisz zrozumiec ze to kompletna bzdura.

Mam nadzieje ze sie nie obrazisz :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz zrozumiec ze to kompletna bzdura.

 

Moze i tak,ale to juz nie :

Kolejnym punktem naszej nauki pokonywanie zakretow powinien byc slalom(tzw grzanie opon) ,ale nie taki jak na egzaminie na prawko. Rozpedzamy maszyne do okolo 50 km/h na pustej prostej lesnej drodze o dobrej nawierzchni. .Staramy sie robic slalom od lewej do prawej krawedzi - poczatkowo bardzo szeroki,a z czasem bedziemy zaciesniac zakrety a pózniej próbowac zwiekszac predkosc. Kazdy wtedy poczuje co to jest Countersterring i bodysterring. i nie potrzebne bedzie zadne tlumaczenie - kazdy musi to sam poczuc.

 

O ile dobrze pamietam to zniknoles i nie wdales sie ze mna w dyskusje. Chodzilo przeciez o to zeby kazdy poczatkujacy zrozumial o co chodzi

Nie obrazilem sie :-)

P.S. Milo ze jestes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo mi ze masz takie podejscie vvv2. Oczywiscie ze jedynym sensownym celem tego forum jest wzajemna pomoc i nauka. Chetnie z toba podyskutuje to i ja cos skorzystam.

 

Jesli chodzi o slalom ("grzanie opon" jak to nazywasz to jest to przeciez podstawowa umiejetnosc na kazdym kursie na prawo jazdy. Przynajmniej na Zachodzie. My to nazywamy "swerving".

 

Jest to bardzo potrzebne przy omijaniu naglej przeszkody lub dziury w jezdni. Stosujesz oczywiscie countersteering krotkimi uderzeniami : lewa, prawa, lewa prawa itd.

Bodysteering nie jest uzywane przy slalomie.

 

Wogole "bodysteering" to tak naprawde nie istnieje oczywiscie poniewaz samym cialem nie jest mozliwe efektywnie sterowac. Istnieje "bodyweighting" ale to do sterowania ma bardzo malo wplywu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o slalom ("grzanie opon" jak to nazywasz to jest to przeciez podstawowa umiejetnosc na kazdym kursie na prawo jazdy. Przynajmniej na Zachodzie. My to nazywamy "swerving".

No wlasnie u nas z kursami na prawo jazdy jest bardzo roznie. Nie mowie ze we wszystkich przypadkach,ale w wiekszosci kurs ogranicza sie do 8ki i ruszania pod gorke. Na miasto adepci sztuki pierwszy raz wyjezdzaja dopiero na egzaminie.

Na kursie ucza sie na jakiejsc zdezelowanej MZtce,albo innym wynalazku,natomiast egzamin zdaja na jakiejs rozlatujacej sie SRce albo GNnie. No i jak tu sie nie dziwic ze mlody chlopak kupuje motocykl i wylatuje z zakretu,nie mial mozliwosci sie tego wczesniej nauczyc... do tego dochodzi stan poskich drog i mentalnosc kierowcow. Taka nasza smutna rzeczywistosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o slalom ("grzanie opon" jak to nazywasz to jest to przeciez podstawowa umiejetnosc na kazdym kursie na prawo jazdy. Przynajmniej na Zachodzie. My to nazywamy "swerving".

 

Jest to bardzo potrzebne przy omijaniu naglej przeszkody lub dziury w jezdni. Stosujesz oczywiscie countersteering krotkimi uderzeniami : lewa' date=' prawa, lewa prawa itd.

Bodysteering nie jest uzywane przy slalomie.

[/quote']

 

Jakiś czas temu odkryłem jedną fajną rzecz. Przy jeździe po słabych drogach, dziury dużo lepiej omija się jadąc cały czas niby slalomem. Nie potrzeba wtedy dużej siły by wytrącić motocykl z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry sposob treningu; trzeba miec pomocnika/instruktora:

 

Znajdujesz puste miejsce i rysujesz dluga linie na ziemi/asfalcie lub wystarczy w wyobrazni.

Na srodku stoi pomocnik w bezpiecznej odleglosci pomiedzy dwoma pylonami/markerami reprezentujacymi przeszkode/dziure w jezdni. Uczen jedzie po linii prosto na jeden z markerow obserwujac pomocnika - w ostatniej chwili przed przeszkoda pomocnik wystawia reke prawa lub lewa sygnalizujac uczniowi w ktora strone ominac przeszkode. Uczen omija uzywajac oczywiscie countersteering bo to jest jedyny sposob aby gwaltownie ominac przeszkode w ostatniej chwili.

Uczen kotynuuje bez zawracania poza drugi marker z drugiej strony pomocnika, wtedy zawraca i powtarzaja cwiczenie w druga strone.

 

W ten sposob mozna wykonac wiele razy to pozyteczne cwiczenie nie tracac czasu. Jeden pomocnik/instruktor moze "obsluzyc" kilku, nawet szesciu uczniow za jednym zamachem. Mozna latwo zmieniac role i wykorzystac pozytecznie czas uczac sie jak istotny jest countersteering.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Janusz wyjaśnisz czy przy wchodzeniu w zakręty,jakie w większości są na Polskich drogach warto przy dużych szybkościach wykonać balans ciałem z pzresunięciem pośladków w lewo lub w prawo z wystawieniem kolana.Czy uwazasz to za szpanerstwo i zbytnie ryzykanctwo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie do Janusza.

Z tego co przeglądałem Twoje wypowiedzi na temat countersteeringu, to cały czas się powtarza słowa nagle (omijanie przeszkody gwałtownie w ostatniej chwili itd...).

Więc czy i jak countersteering przydaje się w ciasnych , ale długich łukach?Bo to że jak skręcę gwałtownie kierownice w lewo to się cały przechylę w prawo i zacznę skręcać w prawo.Ale gdy przecież cały czas będę miał skręconą kierownicę w lewo to w końcu nie ma bata ale pojadę chyba w lewo.Czyli w długim zakręcie mam 'pogłębiac' countersteering co jakis czas?Czy w ogóle się mylę i nie mam racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...