Skocz do zawartości

Ubiór na pierwszy motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem posiadaczem yamahy yzf r125 i dopiero zaczynam swoją przygodę. Przestudiowałem fora w poszukiwaniu najbardziej odpowiedniego ubioru.

Rękawice Tschula, Shima wypadają najlepiej z tego co zauważyłem, ale problem jest taki, ze zamieszkuje w Angli i dość ciężko jest dostać, szczególnie tschula, w zamian tego szukam również dobrych zamienników. Czy ktoś używa i może się wypowiedzieć na temat tych rękawic?

https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/210667

 

Oraz kurtki, co najważniejsze to posiada certyfikowane ochraniacze na kolana, łokcie, barki, duży plus, ze jest wiatro/wodo szczelna z odpinką, No ale wykonana z 600 denier polyester, do skórki ma daleko. Co myślicie o tym na początek przygody?

https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/256012

 

Na stronie do kupna online opinie wypadają bardzo dobrze, ale Jak Wiadomo, nie warto się zawsze kierować tymi opiniami ze stronki online, gdzie można zakupić produkt

 

 

Dzięki!

Pozdrawiam

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Kolegów,

w związku z tym, że zaczynam swoją przygodę z motocyklami potrzebowałbym porady odnoście ubioru jaki wypadałoby kupić :-)

chciałbym tylko na start poinformować że na pierwszy motor mam 7000 zł więc raczej ciuchów za kolejne 7k to narazie nie kupie (może z czasem). Motor jakiego szukam to coś w stylu BMW F 650 GS, nadaje się na start? Stwierdziłem, że w pierwszej kolejności kupię kask i rękawice, a jako kolejne buty i kurtkę. Więc zaczynając znalazłem kilka kasków, które mi się podobają a co do reszty co jestem całkiem zielony i proszę o poradę :-)

 

Kask na naukę jazdy kupiłem MT REVENGE LIMITED EVO,

teraz znalazłem takie 3 (wymienione w kolejności jak mi się podobają bo tylko na temat wyglądu mogę się wypowiedzieć):

CABERG TOURMAX Sonic

CABERG DROID

CABERG DUKE II

 

Jeśli chodzi o rękawice to patrzyłem coś koło 200-250 zł, co do marki to nie mam zielonego pojęcia.

 

Natomiast z resztą to już w ogóle nie mam pojęcia co i w jakich cenach szukać.

 

Jeśli ma ktoś trochę czasu to prosiłbym o poradę :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka :)

 

Na kaski to nie patrz czy ładne, tylko czy ci łeb ochronią :D

Tutaj popatrz

https://sharp.dft.gov.uk/

 

Fajne zestawienie i się okazuje że nie zawsze najdroższe jest najlepsze.

Co do ciuchów to przede wszystkim musisz zdecydować czy skóra czy tekstylia. A na pierwszą sztukę polecam używki - skoro budżet ograniczony. Poszukaj na olx, allegro, niektóre sklepy moto mają komisy.

 

Co do marek, to na takim etapie, jeżeli jesteś ograniczony budżetem, to póki co nie ma zo rozkminiać. Znajdź coś co ma ochraniacze, lub kieszenie na ochraniacze, i pojeździj :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kask co mam to pokazuje 5/5 natomiast żadnego z tych Caberg'ów nie ma na tej stronie.

 

A powiedz mi rękawice Shima dadza rade?

 

Na buty i kurtkę będę miał około 1000 zł.

Edytowane przez Teal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pojęcia nie mam :) pierwszy raz nazwę słyszę. Weź do ręki, zobacz jak wykonane. I tak wszystko (z małymi wyjątkami wśród topowych marek) jest szyte w Chinach, Indiach i Pakistanie. Weź do ręki, popatrz na szwy....

 

A co do ciuchów, to naprawdę, teraz masz taki wybór że ho-ho. jak chcesz coś w miarę niedrogiego a w miarę wykonanego, to popatrz na tanie marki Louisa. Oni to szyją na niemiecki rynek, więc żeby zeszło to nie mogą totalnego kitu wstawić. Cuda to może nie będą, ale też nie będzie to totalne badziewie. Są sklepy w Polsce co Ci wszystko z Louisa (czy Polo w takim układzie) sprowadzą.

https://www.louis.de/produkte/motorrad-textiljacken/870

Kurtka Probiker za 140 euro...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caberg Duke , słaba wentylacja i wyciszenie .Testy z tego co pamiętam wszystkie przechodziły dość dobrze .Ja użyłem na kilka wyjazdów i zmieniłem na Shoei właśnie ze względu na słabą wentylacje .Ciuchy patrz na alle Adrenaline czy Tschul . Kazdy element ubioru jest ważny , ale moim zdaniem w kask i buty warto zainwestować .

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym się dołączyć uprzejmie do wątku.

 

Krótko - decyzja podjęta, kurs na A w trakcie. Na wiosnę śmigam.

 

Jeżeli chodzi o maszynę, to będzie to najprawdopodobniej Honda Shadow VT600 i raczej spokojne wożenie się po mieście, ewentualnie wypady po 100-200 km przy dobrej pogodzie. Na dalsze trasy póki co się nie piszę z uwagi na brak doświadczenia.

 

Trochę zdążyłem się przekopać po ofercie i mniej więcej mam jakąś tam koncepcję - ale rzecz jasna chciałbym się zorientować, czy nie błądzę.

 

Kask - póki co skłaniam się ku Shoei J-Cruise - i tu mam pytanie - czy brak ochrony części szczękowej znacznie pogorszy bezpieczeństwo mając na uwadze tryb jazdy?

Kurtka - skórzana, podobają mi się 4SR albo Halvarssons - stosunek jakości do ceny wydaje się optymalny, a i wizualnie pasują. Natomiast jestem raczej wysokim człowiekiem - 194 cm i nie wiem jak to wygląda z rozmiarówką - te wszystkie kurtki wyglądają na krótkie i nie wiem, czy tak po prostu ma być, czy np muszę się rozglądać za markami, które mają w ofercie modele dla wyższych motocyklistów

Spodnie - dżinsowe z umocnieniami - obie wspomniane marki mają je w ofercie - czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę

Buty - tutaj bym prosił o jakieś sugestie - wiem, że mają istotne znaczenie jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Tutaj chciałbym podejść zdecydowanie bezkompromisowo do tematu

Rękawice - kierować się tylko wyglądem/wygodą, czy też zwrócić uwagę na inne cechy?

 

Bielizna termiczna, polary, itd - to wszystko mam z innych dyscyplin.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jeżeli chodzi o budżet, to generalnie tyle ile trzeba, ale z utrzymaniem dobrej relacji jakości do ceny.

 

pozdrawiam

 

kal800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kasku to tryb jazdy nie ma znaczenia, ważny jest "tryb gleby" a tutaj statystyka mówi, że szczęka jest najbardziej narażona na uszkodzenia. Spodnie np. jeans ale materiał gruby. Grubość jeans-u podaje się w uncjach na m2. Poczytaj pewnie znajdziesz to i owo w necie na ten temat. Podszyte kevlarem i to najlepiej na całej długości a nie tylko na tyłku. Ja mam mottowear i sobie chwalę chociaż kevlar mają tylko na d..e :). Warto aby spodnie można było spiąć z kurtką. Zapobiega to podciąganiu kurtki i daje ochronę od wiatru a i podczas gleby może pomóc. Buty z ochroną kostki i palców. Rękawice też służą do ochrony i wygląd ważny ale drugorzędny. Zwróć uwagę na "poduszki" od strony wewnętrznej.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kasku to tryb jazdy nie ma znaczenia, ważny jest "tryb gleby" a tutaj statystyka mówi, że szczęka jest najbardziej narażona na uszkodzenia. Spodnie np. jeans ale materiał gruby. Grubość jeans-u podaje się w uncjach na m2. Poczytaj pewnie znajdziesz to i owo w necie na ten temat. Podszyte kevlarem i to najlepiej na całej długości a nie tylko na tyłku. Ja mam mottowear i sobie chwalę chociaż kevlar mają tylko na d..e :). Warto aby spodnie można było spiąć z kurtką. Zapobiega to podciąganiu kurtki i daje ochronę od wiatru a i podczas gleby może pomóc. Buty z ochroną kostki i palców. Rękawice też służą do ochrony i wygląd ważny ale drugorzędny. Zwróć uwagę na "poduszki" od strony wewnętrznej.

 

 

Dzięki za sugestie - chyba wejdę w ten mottowear - widzę, że specjalizują się w temacie, a to zawsze dobrze rokuje.

Co do kasku - rozumiem, że w szczękowym kasku, jak Shoei Neotec, można podnieść ochronę do góry i normalnie jeździć bez jak się chce?

 

Możesz polecić jakąś markę dobrą jeżeli chodzi o buty?

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić buty, które mam czyli Daytona. Oczywiście nie traktuj tego jako jedynie słusznej marki są też inne warte rozpatrzenia. Szczękowca nigdy nie miałem więc nie będę się wypowiadał ... ale Ty myślisz o jeździe z podniesioną szczęką ? To chyba nie przejdzie. Przy małych prędkościach np. manewrowych to Ok ale na pełnym gwizdku nie wyobrażam sobie.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie - chyba wejdę w ten mottowear - widzę, że specjalizują się w temacie, a to zawsze dobrze rokuje.

Co do kasku - rozumiem, że w szczękowym kasku, jak Shoei Neotec, można podnieść ochronę do góry i normalnie jeździć bez jak się chce?

 

Możesz polecić jakąś markę dobrą jeżeli chodzi o buty?

 

Kal

Polecam, przejść się po kilku sklepach i pooglądac, poprzymierzać. Doświadczenie pokazuje że na ogół to co się kupi na początku niekoniecznie się później sprawdzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak wygląda kwestia wyboru materiału kurtki, bo mam pewne wątpliwości?

 

Otóż, kierując się względami czysto estetycznymi, to zdecydowanie skóra, zresztą do cruisera, którym będę jeździł jest to raczej idealne dopasowanie. Natomiast zdaję sobie sprawę, że pod względem praktycznym tekstylia przewyższają skórę. Aspekt większego zabezpieczenia na ten moment raczej mogę pominąc - nie spodziewam się szybkich ślizgów, bo szybko jeździć nie zamierzam. Z tego co wyczytałem, to główne mankamenty skóry wychodzą w deszczu (skóra nasiąka wodą i staje się ciężka, a potem trudno wysuszyć), co też nie stanowi problemu, ponieważ daleko nie będę jeździł póki co i zdecydowanie przy dobrej pogodzie; a także jak jest bardzo ciepło i tu pojawia się wątpliwość. Jeżeli przy każdej albo prawie każdej przejażdżce mam się gotować i męczyć, to może warto przymknąć oko na wygląd i pomyśleć bardziej praktycznie przy tej okazji? Czy perforacje na powierzchni skóry cokolwiek pomagają w tym przypadku, a może są kurtki z lżejszej skóry, które są znośniejsze w gorące dni?

 

Jak już trochę pojeżdżę i nabędę doświadczenia, to pewnie się zdecyduje na dalsze wypady, wtedy sobie dokupię tekstylny zestaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia wyboru materiału kurtki, bo mam pewne wątpliwości?

Otóż, kierując się względami czysto estetycznymi, to zdecydowanie skóra, zresztą do cruisera, którym będę jeździł jest to raczej idealne dopasowanie. Natomiast zdaję sobie sprawę, że pod względem praktycznym tekstylia przewyższają skórę. Aspekt większego zabezpieczenia na ten moment raczej mogę pominąc - nie spodziewam się szybkich ślizgów, bo szybko jeździć nie zamierzam. Z tego co wyczytałem, to główne mankamenty skóry wychodzą w deszczu (skóra nasiąka wodą i staje się ciężka, a potem trudno wysuszyć), co też nie stanowi problemu, ponieważ daleko nie będę jeździł póki co i zdecydowanie przy dobrej pogodzie; a także jak jest bardzo ciepło i tu pojawia się wątpliwość. Jeżeli przy każdej albo prawie każdej przejażdżce mam się gotować i męczyć, to może warto przymknąć oko na wygląd i pomyśleć bardziej praktycznie przy tej okazji? Czy perforacje na powierzchni skóry cokolwiek pomagają w tym przypadku, a może są kurtki z lżejszej skóry, które są znośniejsze w gorące dni?

Jak już trochę pojeżdżę i nabędę doświadczenia, to pewnie się zdecyduje na dalsze wypady, wtedy sobie dokupię tekstylny zestaw...

Perforacje oczywiście pomagają. Co do deszczu to trzeba mieć przeciwdeszczówkę i po problemie. To rozwiązuje też kwestię powrotów w zimne wieczory. Ja upały lepiej znoszę w skórze niż w ceracie ale to jest pewnie indywidualna sprawa :). Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...