Skocz do zawartości

cz cross a np ktm sx 250 cr250 yz 125 róznice w technice jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Sam mialem cz cross 516 125. Powiem tak. Kupilem ja , zaraz po przejechaniu sie 100 metrow poszla mi skrzynia biegow, no coz. Wyjmuje silnik z ramy, patrze, tu pospawane, tu poklejone. Otwieram kapy, masakra, w zyciu nie widzialem takiego partactwa :notworthy: No dobra, zakladam nowe tryby do skrzyni biegow , znowu zonk, otwieram kapy, mysle wymienie zabezpieczenia trybow, wymienilem lata ok, chwile polatalem potem znowu skrzynia mi padla, okazalo sie ze walek sie jeden przesunal z lozyskiem bo gniazdo lozyska sie wyrobilo. Na chwile zapomnialem o cz cross. Pewnego czasy natknelem na okazje kupna nowego fabrycznie dolu od silnika 511. Dol po prostu byl nowy fabrycznie !! skrzynia , kartery, sprzeglo, wal. Wszysto stan nowy, fabryczny. Zlozylem silnik , wzielem gar i tlok i wal od starego silnika 516. Odpalilem , przejchalem sie , wszystko ok, zaczelem zapie*dalac po lasach, zalewalem koze pod korek, wracalem na oparach, robilem sporo km, duzo czasu spedzilem w terenie, wylatalem okolo 20 bakow i obylo sie bez jakiej kolwiek awarii. Nic , po prostu zero awarii, jedynie ze starosci poszla linka od sprzegla. Mowice ze charatkerystyka silnika nie pasuje do jazdy w lesie?? Wg mnie gowno prawda. Dla mnie to nie robilo problemu, zawsze jezdzilem z otwarta manetka, jest winkiel?? Dwa razy w dol i jazda, nie oszczedzalem silnika, nigdy nie jezdzilem na wolnych obrotach, podczas takiej szybkiej jazdy silnik sie nie grzal nie sprawial problemow. Co do jazdy na tor, nie bylem na cz na torze, ale wiem ze to jest sprzet do tego stworzony. solidna rama, w miare moc, twarde zawieszenie ktore uczy nas jak jezdzic, na co uwazac. Po prostu trzeba mocno trzymac kierownice i idzie, a to ze bedziemy wybredzac ze zawias nie ma xxx ustawien to glupie gadanie. Cz cross uczy nas ostrej surowej jazdy, przez co jak przesiadziemy na japonie to opanujemy ja bardzo szybko. Duzo gadalem z lucasem i jak ktos wyzej potwierdzil , Lucas objezdzal koza japonie, umie jezdzic technicznie. Moja cz cross sprzedawalem z lzami w oczach. szkoda mi bylo tego sprzetu. Bardzo dobrze mi chodzila krotko przed sprzedaza. Gdyby nie ta policja u mnie w okolicy nigdy bym jej nie sprzedal. Z odpalalem nie mialem problemu, rano zawsze palila mi z pierwszego strzala, trzymala obroty, ladnie sie wkrecala, po prostu robilem silnik od postaw, razem z katalogiem czesci i serwisowka, skladalem bardzo starannie. Po prostu to byl bardzo dobry sprzet, stara szkola jazdy. Silnik byl bardzo twardy. Jak ktos wyzej pisze ze seta jest slabsza od MZ to sie myli i to grubo. Seta idzie nawet lepiej niz jawa 350 ts . Po prostu ten motor jest stworzony do szybkiej i ostrej jazdy. Silnik MZ nie wytrzyma tyle co cz cross podczas jazdy na torze, no chyba ze ktos robi wiejskiego krosa do pyrkania w polu. Naprawde, cz cross dobrze lata, pod warunkiem ze jest zrobiona od podstaw, i jest w bd stanie. Aktualnie na allegro jest moja setka na sprzedanie :wink: Sprzedaje nowy wlasciciel, ktory mowil ze nie mial z nia jakich kolwiek problemow, i zawsze palila z 1 strzala. Nad regulacja silnika siedzialem godzinami, widocznie sie oplacalo. Polecam jak najbardziej cz cross, dla poczatkujacych jak i dla zaawansowanych, ktorzy nie maja pieniadze na oplastikowana japonie. Na cz cross mozza sie nauczyc latac, i sprawia duzo frajdy. Ten motocykl ma w sobie ducha, trzeba do niego podejsc z glowa, wiedziec co trzeba robic. Koza bedzie latac. Partaczon ktorym z braku kasy montuja tlok od mz 150 serdecznie odradzam. O te maszyne trzeba dbac, jezeli to zrobisz, to ona zadba o Ciebie i nie zawiedzie Ciebie w trasie. Mnie to spotkalo :D Jeszcze chcialem dodac, ze na samym poczatku kiedy mi sie koza sypala nauczylem sie sporo podstaw mechaniki. Silnik naprawde jest prosty, kazdy sobie z nim poradzi. Czesci dostepne i tanie, tylko trzeba wiedziec gdzie dzwonic, nie tylko allegro i impol. Zamieszczam fotki mojej cz cross, oraz filmik ktory nakrecilem dzien przed sprzedaza. Wtedy miala mocno wylatany tlok i potrafilem reka odpalic koze :P Aha, filmik nakrecony do dupy, sa dlugie przerwy, robilem sobie czasowke :P :banghead:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=lsnVj7t5ilA

http://www.bikepics.com/members/rzemyk90/90125cross/

http://allegro.pl/item321982100_cz_125/516_cross.html

 

Na moim bikepisc jest jeszcze jeden rarytas cz cross 513 250 ;) 15 lat stala w garazu nie uzywana, wszystko stan bd dobry, ale wlasciciel nie chce jej sprzedac ;)

 

Pozdrawiam Goraco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik MZ jest dla mnie mocniejszą jednostką i bardziej przypominającą nowe silniki crossówe
...zapłon nie siada tak jak w CZ(motoplat)

 

Sory, ale dla mnie to śmiech na sali ...

Stary rozumiem gdybyś pisał to w stylu "znajomy znajomego mojego znajomego miał CZ CROSS i .... ", ale ty piszesz, że sam miałeś ćwiare to jak możesz wygadywać takie głupoty... Wynika z tego, że chyba twój generalny jej remont się nie powiódł lub niezauważyłeś, że remontowałeś silnik od komarka. Swojego czasu za wszelką cenę starałem sie zmienić stereotyp na temat CZ CROSS, który zapoczątkowały osoby które tylko słyszały bądź posiadały cześke w opłakanym stanie, nie dbały o nią, lały mixol i myślały, że jakimś patentem rozwiąże się problem. Wiadomo, że CZ nie ma co porównywać do współczesnej japonii, ale CZ CROSS była i będzie full crossem, co prawda o dużo prostszej konstrukcji, innym komforcie jazdy i charakterystyce oddawania mocy (dane techniczne mówią same za siebie), ale zarazem tańsza w zakupie i utrzymaniu. Jakiego full crossa można kupić za 1000-2000zł, w którego nie wpakuje się 3 razy tyle, albo i więcej co da tyle radochy i adrenaliny z jazdy?? Jak ktoś ma zamiar sobie lajtowo pojeździć w terenie i popyrkać po łąkach to niech sie bawi MZ-ką.

Co do awaryjności to "jak dbasz tak masz", jeżeli przyłożysz się do prawidłowego i dokładengo złożenia silnika i zadbasz o niego to cię nie zawiedzie, oczywiście wiadomo wszystko ma prawo się popsuć i nic nie jest wieczne w końcy 13tyś. obrotów i kilka centymetrów skoku tłoka w 125 robi swoje, dlatego trzeba zadbać o dobry olej. Koszty utrzymania również dadzą trochę więcej po kieszeni w porównaniu do WSK-i czy MZ-ki, ale co tu porównywać, im jest dalej do Cześki niż Cześce do japonii. ... Chciałem chyba coś jeszcze napisać...wyleciało mi z głowy. Nie jestem pewien czy napisałem to tak jak chciałem, ale już nie myślę o tej porze.

 

Kilka linków:

http://www.cz-motocross.wz.cz/index1.php?id=home

http://www.allbikes.wz.cz/

http://www.cz-motocross.wz.cz/action/action.php?id=1 (tak sobie radziły starsze modele CZ CROSS)

 

Warto także przeszukać http://www.czcross.for.pl/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wiadomo, że CZ nie ma co porównywać do współczesnej japonii, ale CZ CROSS była i będzie full crossem, co prawda o dużo prostszej konstrukcji, innym komforcie jazdy i charakterystyce oddawania mocy (dane techniczne mówią same za siebie), ale zarazem tańsza w zakupie i utrzymaniu. Jakiego full crossa można kupić za 1000-2000zł, w którego nie wpakuje się 3 razy tyle, albo i więcej co da tyle radochy i adrenaliny z jazdy??

...

Pozdrawiam

A co powiecie o porównaniu(jak już porównujemy) np. Yamahy DT 125 z mocą 28km i takiej CZ 125 cross z mocą 27km??? Ja miałem propozycje kupić za 2tyś zł bez papierów(Niemieckie tylko).Ktoś wspomniał o kupnie ramy DT w wrzuceniu w nią silnika CZ'y ale po co skoro "dane mówią za siebie". :buttrock:

A z tym motoplatem to niech wam będzie że to cudo techniki i nigdy się nie zepsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem jakbym miał okazje taką DT kupic za 2000 i byłaby w dobrym stanie to wziąłbym od kopa. Kwestia jest taka ze DT to nie full cross, ale w tym momencie gdybym mial wybór między CZ 125 powiedzmy tam za 1600 zł i w dobrym stanie, i między taką DT 125 powiedzmy nienajstarszy rocznik za 2000zł to jednak wybrałbym DT. Nie dlatego że jest lepsza, ale dlatego że mniej będzie mnie jej utrzymanie kosztowac, a radocha z jazdy po lesie bedzie przednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie spokojnie :biggrin:

 

nie porównujmy cz cross do mzetki wski czy jawy 350......jawa 350 czy mz to są zupełnie inne silniki jawa ma silnik 2 cylindrowy i jak na 2 suwa o tej pojemności raczej wolnoobrotowy (zielone pole na obrotomierzy 3-4tys maks moment obrotowy też pewnie nisko) i to nie jest silnik którym wpadamy w błoto redukcja 2 biegi niżej i opór........tak eksploatowany szybciej sie skończy niż ten w cz........

 

wiem po pseudocrossach na wsk że silnik też używany do agresywnej jazdy w terenie szybko ,,umiera'' kończą sie pierścienie potem cylinder tłok........częsci tańsze niż do cz ale też często trzeba robić a wsk ma 8km a cz 28 :D

 

Yamahy DT 125 z mocą 28km

 

yamaha dt to jednak enduro i wydaje mi sie że zawieszenie wytrzyma sporo mniej :D no a silnik ma podobną wytrzymałośc jak w cz ??

 

a jak cenowo cz ?? ile dać żeby nie przepłacić ?? wiadomo że najlepiej 125 ale za te większe

 

na allegro jest kilka po 2 tys nie chce sie kłocić ale chyba dużo ..........

 

PS dzięki za link czcross.for.pl

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z DT 125 bo sam miałem DT 80, ale przelatałem na tłoku 2 sezony i jezdzilem dzień w dzień. Jako ze moto miałem bez papierów to katowałem go tylko w terenie i szczerze mówiąc byłem pozytywnie zadowolony. Zawsze paliła od 1ego kopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tysiaki ? szczerze to dużo. Moja kosztowała 1000 +100 odrazu bo poszedł trybek na skrzyni, czyli w sumie 1100.. puzniej komplet dobrych kostek i było 1500, puzniej poszedl nowy cylinder, zrobiono 1 szlif, nowy tlok, piersciony... i w sumie już było blisko 2klocków, ale przynajmniej wiedziałem czym jeżdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odkopuje temat użyłem szukaj i nie ma na forum

 

jeśli moderator uzna że powinien założyć nowy temat albo niewłaściwy dział niech usunie .....

 

wszystkie 125 miały motoplat czy tylko model 516 ?? rozumiem że motoplat jest pod lewa pokrywą ? mam na oku ale sprzedawca coś kręci .........no i cena podejrzana.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie problem tkwi w tym że osobą sprzedająca jest dziewczyna i ona niebardzo wie co sprzedaje..... albo po prostu wciska czyjeś gó***o :icon_mrgreen: jedyne co od niej wydusiłem to że jest znaczek cz na silniku ma 6 biegów (żadna drogowa cz nie miała 6 biegów więc to może być tylko cz cross )i ma terenowe opony bardzo dużo pali jest strasznie głośny i cięzko nim ruszyć ale jak już ruszy to szybko jedzie :icon_eek: i ma takie jakieś puszki pod siedzeniem z węzykami do amortyzatorów :D a że cena jest atrakcyjna (900 zł )to może bym pojechał to obejrzeć tylko że ja też za bardzo sie nieznam i znowu kupie mine :D

 

reasumując jak sam nie obejrze to sie nie dowiem a w sumie może dobrze że nieświadoma co sprzedaje bo na allegro stoją od 1300 w góre :P

 

czekam jeszcze aż do mnie dojdzie miernik kompresji ........

 

niewiadomo który to rocznik nic tylko że ma 6 biegów jest wysoki głośny i dużo pali :D dlatego pytam na forum na co zwrócić uwage jak będe to oglądał szczególnie sprawa tyczy sie motoplatu bo jest bardzo drogi i dobry

1.no własnie gdzie to jest ?? rozumiem że mam odkręcić lewą pokrywe i zobaczyć co jest pod spodem i będe wiedział czy ma czy nie ?? ta pokrywa odchodzi jak w komarku nie wyleje sie żaden olej nic jak ją odkręce ??

2.jak mam sprawdzić czy to zawieszenie działa tam przy tych puszkach są jakieś wentyle i to mam napompować i powinny amortyzatory pójsć do góry tak ??

3.jak wygląda orginalna grucha w cz (dyfuzor) ?? 2 razy widziałem na allegro z jakimś kolankiem od WSK więc nie wiadomo co tu zobacze :D

4.jaką kompresje powinien mieć ten motorek ?? przy jakiej musze liczyć sie z remontem silnika ?? coś mi sie obiło o uszy że koło 11 barów .......

5.co powinno pisać na orginalnym gaźniku ??

6.na coś jeszcze mam zwrócić uwage ??

 

wiem że niedrogo ale nie chce zacząć przygody z kozą od generalnego remontu kiedy mamy środek lata :D

 

było kiedyś jakieś forum o cz cross teraz chyba jest w przebudowie czy coś bym wypytał.....

 

z góry dzięki za odp

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...