Skocz do zawartości

Palenie gumy


Neos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O w pyte... dwa dni mnie nie było... ile zaległości

 

jeśli silnik jest chłodzony powietrzem nie na wymuszony obieg' date=' to 'palenie gumy' jest złe, bo może sie silniczek przegrzać...

[/quote']

W rzeczy samej! ale to dotyczy długotrwałej pracy. Kilka minutek nie zrobi różnicy.

Zalezy czy masz biegi czy nie. Jesli masz biegi to wiadomo ' date='że silnik ma wysokie obroty i wtedy może sie cośik zrabać. A jesli sie ma automata to bez roznicy ponieważ tam jest tylko jeden bieg wiec obroty mu nie zaszkodza.[/quote']

Zauważ, że automatyczna jest przekładnia, a nie silnik. :lol: :lol: A wysokie obroty wpływają tak samo na silnik z przekładnią auto jak i na silnik z manualną :!: :lol:

Jesli zapierasz sie o sciane i na maxa dodajesz gazu aby tylko sie troszke kolo zakreciło napewno. Ale jesli samo sie bez zadnych problemow zakreci nie wplywa to negatywnie na silnik

A jaką Twoim zdaniem silnik widzi różnicę między ścianą a hamulcem :?: Dla silnika to jest wszystko jedno :!:

Tylko' date=' że motorowerem zawsze trzeba sie zapierać[/quote']

Nie zawsze.

Z tymi biegami to żes przygrzał. Przeciez w skuterze obroty nie rosna do najwyzszych bo by sie silnik zje*ał.

Greedo i Piotrek > Przestańcie już pierniczyć o tych obrotach! W tym temacie nie ma to znaczenia bo każdym typem przekładni można palić przy takich obrotach przy jakich się chce' date=' począwszy od najniższych przy których uzyskujemy wystarczający moment, skończywszy na maksymalnych rowijanych przez dany silnik.

 

Jak chcecie to możemy sobie porozmawiać o różnych przekładniach, ale to już będzie nie na temat.

 

I dlatego skuterem "spalić gumę" jest bardzo ciężko...

Wręcz przeciwnie. Z punktu widzenia "palacza" skuterem jest to zrobić o wiele łatwiej :!:

 

Palacz na manualnej musi wiedzieć jakie obroty są wymagane do zerwania przyczepności w jego motorze, a palacz na automacie zwiększa stopniowo obroty silnika porzez dodanie gazu i czeka, aż wariator automatycznie dobierze najlepsze przełożenie dla danego oporu stawianego przez oponę/podłoże. Silnik pracuje na optymalnych obrotach.

 

A jesli rabniesz 1 to bardzo go meczysz a to niszczy silnik wiec jaki problem
A jesli rabniesz 1 to bardzo go meczysz a to niszczy silnik wiec jaki problem

Mało który motorower (a może żaden?) da radę spalić gumę na wyższym biegu aniżeli 1. Czyli nie pozostaje wam nic jak tylko "rąbanie 1".

 

Przy paleniu gumy silnik pracuje lecz bardzo sie nagrzewa. Nagrzewanie spowodowane jest meczenie moto na obrotach i tarciem (obciazeniem) jakie jest wywołane przez niewłasciwe smarowanie i kolo ktore stawia silnikowi po przez kontakt z podłozem. Obciazenie to znowu wplywa na to iz smarowanie jest nie takie jak nalezy ' date='ponieważ smarowanie jest dostosowane do normalnych warunkow eksploatacji moto a nie do duzych obciazen (co moze spowodować zniszczeniem pierscieni). I jak przy kazdym nie własciwym smarowaniu jest także tarcie ktore nagrzewa silnik a poniewaz stoimy w miejscu powietrze nie chłodzi moto tak jak nalezy. [/quote']

Stary' date=' weź se to przeczytaj i powiedz czy cokolwiek zrozumiałeś... :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Z tego co ja zrozumiałem to piszesz, że silnik w czasie palenia ma obroty większe od użytkowych ( czyli tych w czasie jazdy) i przez to nie ma wystrczającego smarowania.

Faktycznie smarowanie przy zbyt wysokich obrotach byłoby złe, lecz owych zbyt wysokich obrotów silnik nie uzyska.

To znaczy: smarowanie w czasie jazdy = smarowanie w czasie palenia :!:

 

chciałem zauwazyc ze on tu ma tarczówke i skrecona kierownice

Tarczówka nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia' date=' bo zwykły simsonowski bęben jest wystarczająco skuteczny (o ile jest sprawny, co się zdarza rzadko).

 

a moze i to prawda niewiem jak sobie przypomnialem to na tych filmikach bylo widac jak kolesie mocno zapierali sie nogami i przyciskali przud na hama nieraz nawet drugi koles trzymal od przodu skutera debile

Dlaczego uwrzasz, rze to som debile :?: Jak im brakuje mocy, to pomagajom sobie jak mogom. Zapieranie nogami, trzymanie od pszodu moim zdaniem jest normalne. A jeśli hodzi o dociskanie porzduw to musisz wiedzieć, że jest to czensto praktykowane przez motocyklistuw na durzych i mocnych sprzentah :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba' date=' ale chyba zgodzisz sie ze jazda caly czas na wysokich obrotach w simsonie czy innej jawie nie jest zdrowa? tak samo przy paleniu gumy[/quote']

 

w zadnym moto nie jest zdrowa ...

Niby tak, ale czy ktoś z was wyobraża sobie jazdę motorowerem nie na pełnym gazie :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypominam sobie abym komukolwiek udostępniał do lizania swoją odbytnicę.

Buehehehehehehehe :lol: A tak na poważnie, to motorowerem trzeba jeździć na full gazie bo niestety mocarny to on niejest. Ale zresztą to w niczym nieprzeszkadza, bo moto i tak niedużo pali. Uwielbiam dźwięk w mojej jawce na pełnym gazie. Wtedy stożek daje strasznie basowy dźwięk, że aż czasem w kasku zatyka uszy ! Ale żadko się to dzieje, ale zawsze jest ten dźwięk. Odgłos pracy silnika wacha się pomiędzy WSK 175, a MZ 250 ! Gdy jade przez wieś, buraki się oglądają i patrzą co to nadjeżdrza (prędkość przelotowa 55km/h). I tu zdumienie u nich że to jawka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...