P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam, mam problem z moją Hondą CB250, otóż w niedługim czasie po wymianie oleju silnik zaczął sie strasznie pocić pod głowicą i pod lewym cylindrem. Olej który był w tej Hondzie był niewiadomoego rodzaju (teraz się domyślam ze była to zwykła mineralka :/ ), z racji na nieduży przebieg (35tys. km) zalałem motorek full syntetykiem Orlen Platinum Moto 4T (czy jakoś tak) 0W/40, i tak jak pisałem w niedługim czasie po tej wymianie silnik zaczął pzreciekać. Co teraz zrobić? zalać go z powrotem mineralnym olejem dobrej jakości? nie wiem co robić a muszę coś zrobić z tym cieknącym problemem bo odnawiam motorek i nie chcę żeby ogólny widok psuł zażygany olejem silnik :icon_evil: Pozdrawiam i proszę o pomoc. PS. próbowałem dokręcić głowicę i trochę pomogło ale i tak cieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam, mam problem z moją Hondą CB250, otóż w niedługim czasie po wymianie oleju silnik zaczął sie strasznie pocić pod głowicą i pod lewym cylindrem. Olej który był w tej Hondzie był niewiadomoego rodzaju (teraz się domyślam ze była to zwykła mineralka :/ ), z racji na nieduży przebieg (35tys. km) zalałem motorek full syntetykiem Orlen Platinum Moto 4T (czy jakoś tak) 0W/40, i tak jak pisałem w niedługim czasie po tej wymianie silnik zaczął pzreciekać. Co teraz zrobić? zalać go z powrotem mineralnym olejem dobrej jakości? nie wiem co robić a muszę coś zrobić z tym cieknącym problemem bo odnawiam motorek i nie chcę żeby ogólny widok psuł zażygany olejem silnik :icon_evil: Pozdrawiam i proszę o pomoc. PS. próbowałem dokręcić głowicę i trochę pomogło ale i tak cieknieskoro odnawiasz moto, to proponuję ci po prostu rozebrać silnik i złożyć na nowych uszczelkach. Przy okazji będziesz mógł zweryfikować jego stan. Przy okazji sprawdź jaki olej zaleca producent, i zalej go takim. Osobiście nie zalałbym silnika orlenowskim olejem, ale to wynika tylk oz moich subiektywnych uprezdzeń. pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja na twoim miejscu wymieniłbym zużyte uszczelki i pozostał przy dobrym syntetyku lub semistntetyku.To nie wina oleju - to zużyte uszczelki dały ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Moim skromnym zdaniem nie ma innego wyjścia jak wymiana uszczelek.Syntetyczny olej ma bardzo dobre własności myjące i wypłukał ci nagary i osady, a tym samym ułatwił rozszczelnienie. Ponowna wymiana na mineral nic nie da, bo sam olej niczego nie uszczelni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Wybrałeś najlepszy polski olej 0W40 czyli zero smarowania a 40% wycieków :icon_evil: Moim zdaniem to bardzo dobry olej do dobrych polskich motocykli. Przez próbę zaoszczędzenia kilku złotych będziesz musiał wydać kilkaset na uszczelki i robociznę nie zapominając o manualu w którym przeczytasz jaki olej jest zalecany do tego silnika.Jest jeszcze kilka dni do sezonu i zdążysz naprawić swój błąd. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Faktycznie te Orlenowskie oliwy to taki bubel?Co z nimi jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Po prostu nie trzymają parametrów, to tak jak z benzyną porównaj tankowaną u niemca 91 oktan i orlenowską 98 oktan - niby takie same a oznaczenie trochę inne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) Ciekawe jak załatwiają certyfikaty jakości i zgodność z obowiązującymi normami/wymogami stawianymi olejom. :bigrazz: Edytowane 21 Lutego 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) no z tego co wiem to jakieś uszczelki w tym silniku były wymieniane, tylko nie pamiętam czy komplet (głowica + cylindry) ale coś wymieniane było, z tym ze wieki temu (ok 10 lat, a wiem z tąd że mój ojciec robił w tym silniku kapitalkę). No ale trudno jak coś robić to raz i porządnie, trzeba będzie zapolować na te uszczelki, i z tego co widzę to majątku nie kosztują, zobaczcie samihttp://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=7412 Edytowane 21 Lutego 2008 przez P107R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 no z tego co wiem to jakieś uszczelki w tym silniku były wymieniane, tylko nie pamiętam czy komplet (głowica + cylindry) ale coś wymieniane było, z tym ze wieki temu (ok 10 lat, a wiem z tąd że mój ojciec robił w tym silniku kapitalkę). No ale trudno jak coś robić to raz i porządnie, trzeba będzie zapolować na te uszczelkitakie podejście mi sie podoba. A co do samych uszczelek to powinno bez polowania się obejść :bigrazz: myślę że bez problemu je dostaniesz w jakimś larssonie czy innycm sklepie.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Mała dygresja : nie szukaj najtańszych tylko dobrych uszczelek.Nie mam zaufania dla firmy która wkleja bele jakie zdjęcie bez adnotacji że to dotyczy innego modelu ( np. zdjęcie przykładowe ).Powinien wystarczyć w Twoim przypadku tzw. TopEnd czyli uszczelki góry silnika.Sprawa druga to po zdjęciu cylindra w żadnym przypadku nie dotykaj i nie obracaj żadnego pierścienia tylko składaj zaraz po założeniu nowej uszczelki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P107R Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 nie no nie szukałem najtańszych tylko to pierwsza strona która mi wyskoczyła, jak będe maił chwilę to poszukam takiego "TopEndu" bo w sumie jakbym komplet kupił to bym kasę w błoto wywalił tylko, chociarz w sumie to pzrydała by mi się jeszcze uszczelka pod prawy dekiel od strony sprzęgła, ale to swoją drogą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Pojedyńcze możesz zamówić w Larssonie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczyrk Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 nie zgadzam się z przedmówcami że oleje Orlenowskie nadaja sie do poskich motocykli.System kontroli jest tam na wysokim poziomie a niektóre z ich produktów bija na głowę konkurencję z zachodu.Przykład: spytajcie Czachora i Dąbrowskiego na jakim oleju jeżdzili w Dakarze.Przyczyna jest prosta-wlałeś syntetyk i masz wszystko wypłukane.Tak naprawde to po pierwsze: sprawdż poziom oleju-może go wlałes za dużo?Po drugie: wymień go szybko na jakiegoś mineralnego-Orlenowski tez może być.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 A dużo Ci kolego zapłacili abyś tak pisał?Do swojego HD też lejesz olej tej rafinerii ?To że na Dakarze jechali za pieniądze orlenu wcale nie znaczy że lali ten olej bo producent ich silników na pewno ma swoje wymagania i nie pozwoli aby silniki służyły na imprezie rangi światowej jako króliki doświadczalne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.