Skocz do zawartości

yamaha bt bulldog akrapovic


ceramic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja ze swojej strony mogę napisać że różnica jest potężna. same tłumniki znacznie poprawiaja dzwięk wydechu, poprawiaja również przebieg momentu i minimalnie podnoszą moc.

 

http://www.akrapovic.com/product-catalog/m...haust/?puid=122

 

w zestawie z dynojetami i odpowiednio dostrojonym wlotem powietrza ten motocykl zaczyna dobrze gadać i co ważniejsze bardzo dobrze jeżdzic. u mnie ciągnie równo do 180-ograniczeniem jest krótkie przełożenie. spalanie przy jeżdzie bliskiej max 160-180 to 7-8l/100km. przy stałej około 160 nie przekroczy 7. przy jeżdzie do 140 spalanie do 6/100km. nigdy nie sprawdzałem ile spali przy 120, 90 czy przy spokojnej jeżdzie po trasie. a jeżeli któś chce oszczędnie jeżdzić to niech gaz sobie założy....hehe.to jest oczywiście żart. wszystko zależy od tego kto czego oczekuje po swoim motocyklu.

co do niewielkiego zysku mocy z dynojet moge się zgodzić- ale jest to zysk kilku dobrze wypasionych koników... ja polecam założenie ale jednocześnie polecam oddać motocykl tam gdzie wszystko dobrze zgrają i będą mieć o tym pojęcie. napewno będzie wiązało się to z kosztami, tegoo nie da się ukryć. ale sporo większe koszty mogą być przy robieniu czegoś bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi.

co do strzałów z tłumników to u mnie nie ma tego problemu- jedyną rzecza która przytrafiła mi się po bardzo ostrej jeżdzie na trasia to to że jak zwalniałem do 70-80 to na 10sekund zapalały mi się spaliny na wyjściu z tłumników( efekt piorunujący zaraz po zmroku a odgłos podobny do odpalonego palnika w balonie-za pierwszym razem myślałem że mam jakiś wyciek paliwa na tłumniki albo coś takiego-aż bałem się zatrzymać).

Edytowane przez tosiek175
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciutko:

-jeśli wydechy są dedykowane do moto to nie musisz nic robić. Takie wydechy mają podobną do oryginałów długość układu co daje podobne efekty zjawisk falowych w układzie i nie wymaga ingerencji w fazy rozrządu. Zresztą długość dobiera się do zakresu użytkowej prędkości obrotowej silnika a tego raczej nie zmienisz. Pojemność układu może wpłynąć na przebieg krzywej momentu ale to także nie wymaga ingerencji w regulacje.

Tak czy inaczej nie zawracaj sobie zbytnio głowy. Chyba, że jesteś maniakiem osiągów a wtedy:

- hamownia jako podstawa do pracy (pomiary przed, w trakcie i po zmianach dla porównania efektów),

- ingerencja w układ korbowo-tłokowy - np. kute korbowody i tłoki,

- ingerencja w głowicę - podniesienie stopnia sprężania,

- ingerencja w rozrząd - wałki "strome", zmiana kątów pokrycia ssania i wydechu,

- filtr powietrza,

- gażniki - dysze (bo inne podciśnienie po wymianie filtra na np. K&N),

- mapa zapłonów ...............itd, itd.

Aha, zapomniałem o pieniądzach. A więc dużo pieniędzy, bardzo dużo. I czasu.

Ale Bulldog to nie ta bajka. Fajny jest taki jaki jest. Ładny dżwięk mu się przyda a wyciśnięcie siódmych potów z silnika nie wniesie wiele do jazdy bo podwozie nie nadąży.

Pozdrawiam

PZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i serdeczne dzięki za odzew ;)

Jak wcześniej pisałem głownym celem jaki zamierzam osiągnąć poprzez wymianę tłumików w moim bulldogu to poprawienie brzmienia, a słyszałem, ża na akrapach brzmi podobno nie ziemsko i to sobie stawiam za głowny cel ich wymiany. Radzicie abym narazie nic nie kupował i trak chyba zrobię bo napewno ze standardowych 65 kucy nie będę chciał robić 90 czy 100 bo to nie ta liga i chyba nie ten typ moto. ja zamierzam nim jeździć raczej spokojnie i nawet te 65 mi wystarczy jeśli zmiana wydechu na dedykowane przez akrapovica doda mu momentu obrotowego którego już w standarcie nie brakuje to ekstra, jeśli i kilka kucy to wspaniale, ale najważniejsze aby ładnie basowo brzmiał i aby to wszystko nie było ze szkodą dla silnika, zaworów... Zmieniając standardowy wydech na akcesoryjny stawiałem sobie taki cel. Czytam w waszych radan różne porady i podpowiedzi i to jest ekstra bo wiem w jakim kierunku mogę pójść dalej lub pozostać na tym poziomie. chciałbym aby po tej wymianie własnie nie było czegoś takiego jak buchające płomienie bo to podobno i tutaj cytuję wypowiedź z jednego z wcześniejszych postów( może się mylę), że to może wpływać na wypalanie się zaworów, a tego chciałbym uniknąć.Jeśli natomiast chodzi o zużycie paliwa to prawda jest taka, że wsumie każde z tych naszych sprzętów wypije tyle ile im się wleje, no i oczywiście wszystko zależy od sposobu obchodzenia sie z manetką i nie ważne w tym wypadku jest ile to ma mocy tylko jak się jeździ( ale to jest moja opinia- może mam rację, a może nie). jeszcze raz serdeczne dzięki i prosze dzielcie się opiniami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj co ja Tobie powiem.. Sam będąc szczęśliwym posiadaczem Hondy Transalp zapragnąłem żeby motorek nabrał wyrazu i zaczął gadać motocyklowym głosem...i zapodałem mu przelotowy wydech...efekt dźwiękowy był przecudowny... silnik V2 ryczał aż miło, przy schodzeniu z wysokich obrotów zionął ogniem i strzelał.. poezja... Ale teraz druga strona medalu... odnotowałem pogorszenie dynamiki w dolnym zakresie obrotów i od czasu do czasu przydławienie przy szybszym odkręceniu manetki.. oczywiście zajrzałem do świeczek.. na pierwszym garze świeczka biała, na drugim szaro popielata... bierze się to stąd, że gaźnik zasilający drugi cylinder jest wyposażony w większą dysze główną, gdyż gar ten pracuje w cięższych warunkach termicznych niż gar pierwszy... no to pomyślałem, że wstawię w wydech buffler (czyli właśnie taką zwężkę która ma na celu dostosowanie przelotowego wydechu do warunków użytkowania na drodze, czyli ograniczyć emisję hałasu) i w sumie nic się nie zmieniło...w charakterystyce silnika..owszem pracował ciszej, ale nadal gorzej reagował w dole obrotów, czasem czknął i świeca a pierwszym garze była biała.. Zajrzałem do serwisówki i okazuje się , że modele z pierwszych lat produkcji miały dużo większe dysze główne... z biegiem lat montowano coraz mniejsze i mniejsze... powodem były zaostrzające się normy spalin...a wiadomo , że czym mieszanka uboższa, tym toksyczność spalin mniejsza... zatem silniki w motocyklach stosunkowo nowych już fabrycznie są ustawiane ubogo... w momencie kiedy zapodajesz przelotowy wydech, jeszcze bardziej zubażasz mieszankę... Ale zrób jak koledzy radzili... załóż wydechy... pośmigaj sobie i oceń... jeśli pogorszyły się osiągi, jeśli świczki po wykręceniu białe... to warto przeregulować gaźniki... Zanim to zrobisz , dobrze zajrzeć do serwisówki.. być może w Buldogu iglica ma możliwość regulacji (to ułatwi sprawę) wtedy warto podnieść iglice o jeden ząbek... gdyż za skład mieszanki w średnim zakresie obrotów odpowiada położenie iglicy... dysza gówna reguluje skład mieszanki w wysokim zakresie obrotów, a pilot jet w zakresie obr biegu jałowego i niskich... Jeśli iglica nie ma rowków i zawleczki pozwalających na regulację wtedy podkłada się małe podkładki pod iglicę w miejscu gdzie jest przymocowana do "holdera" tak aby ją unieść chociaż o 0,5 mm .... Sprawdź w serwisówce jakie masz oryginalne dysze główne i na ich miejsce zamów powiedzmy o 2 oczka większe... czyli jesli np. masz 120 to zamów 130 albo 140 ... ale zanim też zaczniesz babrać się w gaźnikach... to też warto zrobić pomiar na hamowni, tam sprawdzą na analizatorze spalin współczynnik AFR ... a już bardzo dobrze jeśli zrobi sie tez pomiar na oryginalnych wydechach... wtedy będziesz widział czarno na białym... w jakim zakresie obrotów, skład mieszanki uległ zmianie po zmianie wydechów... i wtedy wiadomo od czego zaczynać przy regulacji gaźników. Ale jak już wcześniej mówiłem na forum... obawy o wypalanie zaworów i gniazd są chyba trochę na wyrost... materiały zastosowane w produkcji dzisiejszych silników są bardziej zaawansowane technologicznie niż to było kiedyś co za tym idzie i odporniejsze na przeciążenia termiczne i mechaniczne.. zatem... jeśli nie ma objawów o krórych pisałem wyżej to możesz sobie śmigać bez obawy o stan i żywotność swojego silnika. Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa o tym też słyszałem i nawet przeglądałem wykres krzywych momentu obrotowego i mocy odnoszący sie do mojego oryginalnego wydechu i akrapovica i tam widac ałaśnie to o czm piszesz, że w zakresie obrotów bodajrze do 3tys moc i moment sa na akrapovicach mniejsze dopiero powyżej wyraźnie wzrastają i ma to pewnie związek z tym o czym pisałem. Odnośnie miszenki to też sie zgadzam ekologia robi swoje i dlatego ustawiają tak ubogo, ja osobiście zrobię chyba tak, że najpierw zamontuję wydechy, a potem podjadę do serwisu aby zobaczyli jak to wszystko wygląda i czy ewentualnie da sie to podregulować tak jak pisałeś. Jeśli tak to ok jeśli nie to trzeba będzie kombinować dalej. Natomiast jeśli chodzi o wytrzymałośc i nowoczesność mojego silnika to ta konstrukcja pochodzi jeśli się nie myle chyba z lat 80 tych jeśli jest inaczej to poprawcie bo z tego co wiem silniki 1100 były juz ładnych pare lat wcześniej montowane w innych modelach motocykli. Następna sprawa nie mam serwisówki więc tak szybko nie mogę powiedzieć jakie rozmiary dzysz mam zamontowane jeśli ktoś ma takie dane to poproszę, a już było by ekstra jak by ktoś zmieniał i zjakich na jakie. Dzięki i pozdrawiam :icon_biggrin:

 

Jeśli ktoś z czytelników tych postów chciałby zobaczyc wybrany przezemnie wydech i pomogło by to w wyrażeniu swojej opini to tutaj w tych linkach sa te wydechy http://www.akrapovic.com/product-catalog/m...haust/?puid=122 następny http://www.tlumiki.pl/manufacturer.php?id=15

 

Jeśli ktoś z czytelników tych postów chciałby zobaczyc wybrany przezemnie wydech i pomogło by to w wyrażeniu swojej opini to tutaj w tych linkach sa te wydechy http://www.akrapovic.com/product-catalog/m...haust/?puid=122 następny http://www.tlumiki.pl/manufacturer.php?id=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze jedno dodać może to nie na temat, ale jeśli chodzi o regulacje gaźników to pewnie tak może ktoś wie gdzie można kupić książkę serwisową z budowa i regulacjami do yamahy bulldoga z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos regulacji gaźników to dodam, że jak hornet miał zbyt bogatą mieszankę przy carbonowym wydechu mig /takim z białą nitką carbonie/ to ten biały kolor lubiał przyżółknąć w końcowej części tłumika.

Regulacja to podstawa moim zdaniem. Dorzuciłbym jednak wpierw dysze dynojet i K&N :)

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych wszystkich opiniach wyrobiłem sobie wstępny plan działania po wymianie i myślę, że chyba najpierw zobaczę jak to będzie chodziło, a potem i tak jadę do serwisu na przegląd więc jak coś będzie nie tak to myślę, że na początek przeregulujemy układ zasilania( fabryczny) jeśli to nie da efektów będę musiał kupić nowe dysze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Już je mam tzn. tłumiki i przy okazji nowy filtr KMC, i co?? brzmienie świetne basowy dźwięk może trochę przygłośny, ale to kwestia odczuć w porównaniu do orygiału jest ogromna różnica. Jeśli chodzi o moc to wydaje mi sie, że napewno nie jest mniejsza i to od niskich obrotów minusem jak narazie jest to, że czasami lubi sobie strzelic w tłumiki no i jeszcze nie zaglądałem do świczek, ale na dnaiach jade do serwisu więc cos tam pokąbinujemy i myslę, że pewne regulacje pozwolą dopieścić silniczek. Narazie jestem baaardzo zadowolony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę off-topic, ale czy przypadkiem zjawiska falowe nie mają znaczenia tylko w 2T? Co się ma skład mieszanki do wydechu? Przecież jak się zmieni wydech to iglica i ustawienia zostają takie same, więc chyba skład mieszanki jest ten sam. Może wydech ma znaczenie w ostatniej fazie czyli w fazie wydechu gdzie otwierają się zawory wydechowe, ale wtedy już przecież mieszanka jest dawno spalona. Nie rozumiem tego, może ktoś po krótce wytłumaczy? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając przelotowy wydech spaliny uciekają szybiej, przez co część mieszanki jest wywiewana z komory spalania (chyba cos takiego) w każdym bądz razie chodzi o to ze to szybsza ucieszka spalin powoduje zubożenie mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem własnie po przegladzie serwisowym mojego moto tzn. regulacje zaworów, synchro gaźników i płynów oraz rozmowie z mechanikiem na temat ewentualnych poprawek w gaźniku ( dysze) i co: no właśnie stwierdził aby dać sobie spokój z większymi dyszami ponieważ świece mają ładny kolor, a ewentualna wymiana wpłynie napewno na podwyższenie spalania jednocześnie w przypadku mojego moto nie dając raczej nic biorąc pod uwagę, że nie zależy mi na podwyższeniu mocy tylko na poprawnym funkcjonowaniu silnika doradził mi jednocześnie abym jeśli chcę pozbył się użądzenia które odpowiada za dostarczenie dodatkowej ilości powietrza za zawory wydechowe podobno miało ono za zadanie dostarczenie tlenu w celu rozproszenia i ewentualnego dopalenia spalin. Ale w moim wypadku po wymianie wydechów jest raczej zbędne należało by to wyżucić i w miejsce pozostałych otworów wstawić jakieś broczki no i odpięcie przewodów o d gaźnika i puszki filtra powietrza to na tyle. Jesli ktoś ma jakieś opinie na ten temat to proszę...:icon_mrgreen:

 

 

Jeszcze jedno małe sprostowanie ten filtr powietrza to nie KMC tylko BMC sorki za pomyłkę>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja w swoim bt posiadam cały układ od podawania powietrza za zawory i myślę że raczej powinno się go nie ruszać. montaż wydechów, dysz i regulacje miałem robione w niemczech i jak oni tego nie wyrzucili to ja też bym nic nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...