Skocz do zawartości

Stoppie


jawic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A nad czym tu się rozpisywać. Trzeba wsiąść na moto i próbować. Masz dwie możliwości, albo uda się podnieść tył albo przód złapie uślizg. Domyślam się że masz oryginalne sprężyny w swoim moto, które i tak nadają się do wymiany, więc nawet jak skręcisz maksymalnie zawieszenie to nie poczujesz dużej różnicy. Podstawa to dobra opona, najlepiej potorówka typu supercorsa, która się szybko rozgrzeje i będzie się dobrze kleiła.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj podkrecilem sprezyny i jest dobrze Limo,napewno nie sa do wymiany,jeszcze nie jezdze na przednim ale bieznik juz potrafie pokazac bałachom w autach za mna.

 

dosiadacie do baku robiac stoppie,ja na siedzaco nie moge wiec przesowam sie do baku i lekko unosze dupe.prawidlowo?wychodzic wychodzi ale moze ktos ma lepsza technike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale bieznik juz potrafie pokazac bałachom w autach za mna.

Ty może jedź na jakiś plac poćwiczyć, a nie tak między furami.

W razie czego nie będziesz musiał z bliska oglądać bieżnika bałachom w autach PRZED Tobą.

I obciach jakby mniejszy :bigrazz:

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywer trenuje na placu wojskowym w parku maszyn nie robie tego w miescie czy na publicznych drogach,moj blad,chodzilo mi o to ze juz uniose tylna gume na tyle wysoko zeby mogli podziwiac gdyby to bylo na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego,wydaje mi się że stoppie można robić na każdym zawieszeniu. Jest to tylko kwestia znajomości maszyny,niemniej na sztywnym zawieszeniu moto jest łatwiej opanować przy wysokim uniesieniu.

Wszystko zależy od Twojej pozycji i hamulca. Na ścigu powinieneś maksymalnie przesunąć się na bak albo stając na podnóżkach wychylić się do przodu a następnie mocno ale tak by nie.zablokować koła nacisnąć klamkę. W trakcie unoszenia zwalniasz nacisk bo inaczej zostawisz zęby wbite w asfalt. Im większa szybkość i mocniejszy nacisk na hamulec tym moto szybciej staje na kole,a im wolniej zwalniasz hamulec tym wyżej się unosi tył.

Acha,pozycja stojąca jest może łatwiejsza ale za to bardziej emocjonująca bo stwarza wrażenie u jedźca że zaraz dotknie kaskiem drogi ale tyłowi daleko jeszcze to pionu więc trudniej przeholować.

Stoppie wykonuj jadąc na wprost i mocno trzymaj kierownicę żeby maszyna sunąc na kole nie ,,przełamała się w bok. Gdy opanujesz jazdę na wprost możesz poćwiczyć skręcanie odpowiednio przesówając swój ciężar na bok maszyny , na stronę w którą chcesz skręcić. Tylko wybierz do tego celu odpowiednio szeroki płac.

Powodzenia :buttrock:

Edytowane przez marian65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby odpowiedzieli to bym spytał :icon_question:

 

Na stuntpoland zapytaj :icon_question:

 

Jak by byl laska to by mu odpowiedzieli, tylko cycki musialby tam wstawic - bez tego ni rusz :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo twardo zestrojone zawieszenia i jak tylko mam trochę wolnego pola przed światłami i dobry asfalt hebluję na maksa, a mimo to tylko dwa razy udało mi się zrobić stoppie. Gadałam o tym z kumplem, który jeździ zawodniczo i powiedział, że temperatura opon ma tu również sporo "do powiedzenia". Na nie dogrzanych gumach dużo trudniej to zrobić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza kwestią oczywiście szeroko pojętej geometrii motocykla to tez kwestia pozycji na motocyklu.

Jak chcę to jednym palcem na klamce hamulca postawie stopala, ale muszę chcieć. Przy prawidłowej pozycji przy hamowaniu prędzej zerwę przyczepność niż oderwę jakoś spektakularnie tylne koło od asfaltu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjeżdżałem TLRem do depo na radomskim torze i celowo trochę mocniej wcisnąłem klamkę przy zatrzymaniu. Podniosło tył. Nie robiłem żadnych cyrków z przesuwaniem się do zbiornika. Fakt, że na D211 GP, więc nagrzane - trzymają srogo. Poza tym oploty, 6-tłoczkowe zaciski oraz odpowiednie klocki robią swoje, ale jest to bądź co bądź - krowa. Żepezetem podniosłem tył ze 3 razy, ale tam to dopiero cyrk był, żeby to zrobić :)

Edytowane przez krzywer

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pasażerem można spokojnie zrobić więc bez przesady z wpływem pozycji. Najpierw lekko nacisnąć hamulec a potem ostro, ułatwi to oponie utrzymać przyczepność. Najłatwiej jest lekko stanąć na podnóżkach i przenieść ciężar ciała do przodu. Jak koło będzie już wysoko to odchylić się do tyłu. I patrzeć przed siebie a nie pod koło.

 

A i jak ktoś robi metodą natychmiastowego zatrzymania to już gdzieś przy 40km/ przelatuje się przez kierowicę.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...