Skocz do zawartości

Lampa stroboskopowa, ustawianie zapłonu


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem z ustawieniem zapłonu. Mam taką małą lampkę stroboskopową, 3 przewody (masa, plus, sygnałowy). Podłączam ją do akumulatora (dziś motocykla, wcześniej z kabli od samochodu), kabel sygnałowy zaplątuję na kabel wysokiego napięcia od fajki i świecę tą lampką w miejsce znaków. Problem polega na tym, że owszem znaki widać tylko są tak rozmazane że nie jestem w stanie prawie nic zobaczyć. W zasadzie to niezależne od obrotów, sprawdzałem na wolnych i ledwo widać ten znak, szybko "pulsuje". Przerywacze ustawione na odpowiednią wartość (0,4 mm). Proszę o pomoc

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem takiego doswiadczenia z lampa, te ktorych uzywalem daja konkretny blysk nawet podczas kopania moto za pomoca rozrusznika noznego.

Kiedy silnik chodzi swiatlo jest mocne i nie ma watpliwosci jak znaki sa ustawione. Oczywiscie sprawdzasz znaki na cylindrze do ktorego przewodu WN podlaczona jest lampa.

To wszystko prowadzi do wniosku ze winna jest sama lampa, kup nie tylko nowa ale lepsza.

Czy na obu cylindrach masz ten sam problem, czy probowales z innym pojazdem ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem tylko z moim, na obu jest tak samo. Starałem się przewód sygnałowy odsunąć jak najdalej od drugiego przewodu WN drugiego cylindra, ale niewiele to dało. Też pomyślałem o lampie, ale może przewód sygnałowy łapie jakieś impulsy skądś indziej? Aha, kolega ustawiał tą właśnie lampą w swoim Fordzie Sierrze zapłon i mówił że mu się udało, tylko też miał problem z zakłóceniami z pozostałych kabli WN (jakoś je oddzielił). Może po prostu odłączę zapłon z drugiego cylindra i ustawie to na rozruszniku? A potem tylko sprawdzę podczas pracy silnika? Znalazłem też na dysku Twój opis ustawiania tego zapłonu, tylko chciałem bardzo precyzyjnie go sobie ustawić, pisałeś tam o kawałku papieru wsuniętym między platynki i na tej podstawie sprawdzaniu kiedy przerywacz zaczyna się otwierać

 

PS u mnie światło też jest bardzo mocne, tylko że jakby za szybko błyska i znaki są rozmazane. Ale świeci mocno nawet przy zakręceniu wałem za pomocą klucza

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo, czy to jest strobo na ledach? Bo jak tak, to je wyrzuć, one są do niczego bo bezwładność diody jest za duża.

 

Popytaj po znajomych warsztatach i sprawdź inny model. Wg. mnie to konstrukcja lampy.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem tylko z moim, na obu jest tak samo. Starałem się przewód sygnałowy odsunąć jak najdalej od drugiego przewodu WN drugiego cylindra, ale niewiele to dało. Też pomyślałem o lampie, ale może przewód sygnałowy łapie jakieś impulsy skądś indziej? Aha, kolega ustawiał tą właśnie lampą w swoim Fordzie Sierrze zapłon i mówił że mu się udało, tylko też miał problem z zakłóceniami z pozostałych kabli WN (jakoś je oddzielił). Może po prostu odłączę zapłon z drugiego cylindra i ustawie to na rozruszniku? A potem tylko sprawdzę podczas pracy silnika? Znalazłem też na dysku Twój opis ustawiania tego zapłonu, tylko chciałem bardzo precyzyjnie go sobie ustawić, pisałeś tam o kawałku papieru wsuniętym między platynki i na tej podstawie sprawdzaniu kiedy przerywacz zaczyna się otwierać

 

PS u mnie światło też jest bardzo mocne, tylko że jakby za szybko błyska i znaki są rozmazane. Ale świeci mocno nawet przy zakręceniu wałem za pomocą klucza

 

Na pewno używasz takiego badziewa z Allegro, w którym zamiast palnika zastosowano diody LED. Radzę ci poszukać porządnego stroboskopu u znajomych najlepiej u właścicieli Polonezów lub PF126P lub pojechać na jakąś stację samochodową. Ja używam klasycznej lampy w której nie ma żadnego kabelka, który oplątuje się wokół przewodu wysokiego napięcia. U mnie jest konkretny klips solidnie trzymający się przewodu. Światło jest mocne a dodatkowo można zawęzić je za pomoca nakładek. Sprzęt kupiłem w sklepie z akcesoriami samochodowymi za 130 zł ale jest warty tych pieniędzy.

Jeśli natomiast przy użyciu porządnego stroboskopu masz dalej skaczący obraz znaków to trzeba przeanalizować czy nie są zużyte części współpracujące z czujnikiem zapłonu. Jeśli czujnik osadzony jest na wałku rozrządu (chyba większośc rozwiązań tak ma) i ten jest napędzany łańcuszkiem to pulsacja znaków świadczy o zużyciu napinacza i wyciągnięciu łańcuszka rozrzadu. jesli przeniesienie napędu na rozrząd jest wykonane za pomoca kół zębatych to luz międzyzębny może być już znaczny, ale wówczas praca rozrządu jest głośna.

Generalnie regulacja zapłonu musi też być połączona ze sprawdzeniem gaźników, bo nierównomierna praca układu zasilania może rzutować na zapłon i odwrotnie. Widoczne jest to szczególnie w bokserach i silnikach 1-2 cylindrowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, badziewie z Alledrogo, myślałem że na parę razy starczy, a nie chciałem do jednego motocykla kupować nic droższego... Ok, czyli to na pewno nic innego? kiepska lampka?

 

 

PS. HD1940, ale ja tam nie mam żadnego czujnika? W zasadzie to zapłon można by (teoretycznie) ustawić bez rozrządu.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, badziewie z Alledrogo,

Jeżeli kupisz dobrą lampę i myslisz o wizycie w Karkonoszach, to weź ją ze sobą. Pyfko będzie czekać... :eek: Regulacja zajmie tyle co je będziesz spijał... :icon_eek:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, badziewie z Alledrogo, myślałem że na parę razy starczy, a nie chciałem do jednego motocykla kupować nic droższego... Ok, czyli to na pewno nic innego? kiepska lampka?

PS. HD1940, ale ja tam nie mam żadnego czujnika? W zasadzie to zapłon można by (teoretycznie) ustawić bez rozrządu.

No nie, jeśli masz zapłon bezstykowy to musi być czujnik zapłonu, który daje impuls w okreslonym punkcie położenia wału korbowego. Zamiast tego, w klasycznych układach, stosuje się przerywacz. Zmieniając położenie czujnika przyspiesza się lub opuźnia zapłon. Inna sprawa czy w twoim sprzecie wogule taki manewr jest możliwy, bo w układach z mapą zapłonu to komputer steruje punktem przeskoku iskry, a czujnik jest nieruchomy. Tam lampa stroboskopowa do niczego nie jest potrzebna, bo regulacje przeprowadza się komputerowo. Ale jak jest w twoim motorku to ty powinieneś wiedzieć lepiej. jesli nie to szukal literatury, bo bez tego to ja osobiście nie zabieram się nawet za wymianę oleju :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to o suzuki greedo chodzi, to przesuwasz całą płytkę na której są zamocowane impulsatory (przerywacze magnetyczne) względem tego magnetycznego cycka na wale - no ale to przecież wiesz....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa przerywacze stykowe i mechaniczny przyspieszacz zapłonu. Literatura to oczywiście podstawa, znalazłem dokładne opisy, mam serwisówkę, to jednak nie zmienia faktu że znaki się rozmazują. Kolega co w Fordzie regulował nie zanotował takiego efektu. Więc szukam jakiegoś tropu jak usunąć problem rozmazanych znaków. Może oddalić trochę kabel sygnałowy od WN? albo przykleić go taśmą? Lampka powinna jednak być ok

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo, nie pitol sie z tym sprzetem tylko kup porzadna lampe, na pewno w przyszlosci nie raz ci sie przyda, nawet przy zaplonie bezstykowym.

Nie jest prawda ze wszystkie one sa ustawione idealnie i czasem mozna cos poprawic, a w kazdym razie sprawdzic czy np brak iskry jest sprawa swiecy czy reszty instalacji zaplonowej.

Moj sposob ustawiania na papierek dotyczyl ustawiania statycznego, zeby zapalic moto, potem na lampie to doregulowujesz.

Ustawianie w 2 BSA zajelo mi pol godziny ze zdejmowaniem i zakladaniem dekli, a takie cos od razu robi z prostej rzeczy problem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega co w Fordzie regulował nie zanotował takiego efektu. Więc szukam jakiegoś tropu jak usunąć problem rozmazanych znaków.

A ja uważam że nic ci z tego nie wyjdzie. ograniczenia konstrukcyjne, czyt, bezwładność diody (albo układu, na pewno nie wiem). W fordzie regulujesz przy jakich obrotach? tak pewnie do 1000, a w moto musisz troszkę wyzej pokręcić i przez to powstaje problem. Wyższa częstotliwość, większa bezwładność = nici z dobrej pracy.

 

Sorki, ale (wg. mnie) to ci się tymi ledami nie uda....

 

P.S. a swoja droga to myslałem że to suzuki ma nowszy zapłon.... Jak ci sie chce to przerób na CDI. Naprawdę warto.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że nic ci z tego nie wyjdzie. ograniczenia konstrukcyjne, czyt, bezwładność diody (albo układu, na pewno nie wiem). W fordzie regulujesz przy jakich obrotach? tak pewnie do 1000, a w moto musisz troszkę wyzej pokręcić i przez to powstaje problem. Wyższa częstotliwość, większa bezwładność = nici z dobrej pracy.

 

Sorki, ale (wg. mnie) to ci się tymi ledami nie uda....

 

P.S. a swoja droga to myslałem że to suzuki ma nowszy zapłon.... Jak ci sie chce to przerób na CDI. Naprawdę warto.

 

Aaaaaa to jest drogi Buberze świetny pomysł i już o tym myślałem. Tylko ni ch... nie wiem jak to zrobić. Masz może jakiś pomysł? Była wersja 400E ale w życiu nie widziałem od niej zapłonu. Jakbyś pokrótce mógł się rozpisać na ten temat będę wdzięczny.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...