Greedo Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Witam. Mam mały problem z ustawieniem zapłonu. Mam taką małą lampkę stroboskopową, 3 przewody (masa, plus, sygnałowy). Podłączam ją do akumulatora (dziś motocykla, wcześniej z kabli od samochodu), kabel sygnałowy zaplątuję na kabel wysokiego napięcia od fajki i świecę tą lampką w miejsce znaków. Problem polega na tym, że owszem znaki widać tylko są tak rozmazane że nie jestem w stanie prawie nic zobaczyć. W zasadzie to niezależne od obrotów, sprawdzałem na wolnych i ledwo widać ten znak, szybko "pulsuje". Przerywacze ustawione na odpowiednią wartość (0,4 mm). Proszę o pomoc Edytowane 12 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Nie mialem takiego doswiadczenia z lampa, te ktorych uzywalem daja konkretny blysk nawet podczas kopania moto za pomoca rozrusznika noznego.Kiedy silnik chodzi swiatlo jest mocne i nie ma watpliwosci jak znaki sa ustawione. Oczywiscie sprawdzasz znaki na cylindrze do ktorego przewodu WN podlaczona jest lampa.To wszystko prowadzi do wniosku ze winna jest sama lampa, kup nie tylko nowa ale lepsza.Czy na obu cylindrach masz ten sam problem, czy probowales z innym pojazdem ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Próbowałem tylko z moim, na obu jest tak samo. Starałem się przewód sygnałowy odsunąć jak najdalej od drugiego przewodu WN drugiego cylindra, ale niewiele to dało. Też pomyślałem o lampie, ale może przewód sygnałowy łapie jakieś impulsy skądś indziej? Aha, kolega ustawiał tą właśnie lampą w swoim Fordzie Sierrze zapłon i mówił że mu się udało, tylko też miał problem z zakłóceniami z pozostałych kabli WN (jakoś je oddzielił). Może po prostu odłączę zapłon z drugiego cylindra i ustawie to na rozruszniku? A potem tylko sprawdzę podczas pracy silnika? Znalazłem też na dysku Twój opis ustawiania tego zapłonu, tylko chciałem bardzo precyzyjnie go sobie ustawić, pisałeś tam o kawałku papieru wsuniętym między platynki i na tej podstawie sprawdzaniu kiedy przerywacz zaczyna się otwierać PS u mnie światło też jest bardzo mocne, tylko że jakby za szybko błyska i znaki są rozmazane. Ale świeci mocno nawet przy zakręceniu wałem za pomocą klucza Edytowane 12 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Greedo, czy to jest strobo na ledach? Bo jak tak, to je wyrzuć, one są do niczego bo bezwładność diody jest za duża. Popytaj po znajomych warsztatach i sprawdź inny model. Wg. mnie to konstrukcja lampy. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Próbowałem tylko z moim, na obu jest tak samo. Starałem się przewód sygnałowy odsunąć jak najdalej od drugiego przewodu WN drugiego cylindra, ale niewiele to dało. Też pomyślałem o lampie, ale może przewód sygnałowy łapie jakieś impulsy skądś indziej? Aha, kolega ustawiał tą właśnie lampą w swoim Fordzie Sierrze zapłon i mówił że mu się udało, tylko też miał problem z zakłóceniami z pozostałych kabli WN (jakoś je oddzielił). Może po prostu odłączę zapłon z drugiego cylindra i ustawie to na rozruszniku? A potem tylko sprawdzę podczas pracy silnika? Znalazłem też na dysku Twój opis ustawiania tego zapłonu, tylko chciałem bardzo precyzyjnie go sobie ustawić, pisałeś tam o kawałku papieru wsuniętym między platynki i na tej podstawie sprawdzaniu kiedy przerywacz zaczyna się otwierać PS u mnie światło też jest bardzo mocne, tylko że jakby za szybko błyska i znaki są rozmazane. Ale świeci mocno nawet przy zakręceniu wałem za pomocą klucza Na pewno używasz takiego badziewa z Allegro, w którym zamiast palnika zastosowano diody LED. Radzę ci poszukać porządnego stroboskopu u znajomych najlepiej u właścicieli Polonezów lub PF126P lub pojechać na jakąś stację samochodową. Ja używam klasycznej lampy w której nie ma żadnego kabelka, który oplątuje się wokół przewodu wysokiego napięcia. U mnie jest konkretny klips solidnie trzymający się przewodu. Światło jest mocne a dodatkowo można zawęzić je za pomoca nakładek. Sprzęt kupiłem w sklepie z akcesoriami samochodowymi za 130 zł ale jest warty tych pieniędzy. Jeśli natomiast przy użyciu porządnego stroboskopu masz dalej skaczący obraz znaków to trzeba przeanalizować czy nie są zużyte części współpracujące z czujnikiem zapłonu. Jeśli czujnik osadzony jest na wałku rozrządu (chyba większośc rozwiązań tak ma) i ten jest napędzany łańcuszkiem to pulsacja znaków świadczy o zużyciu napinacza i wyciągnięciu łańcuszka rozrzadu. jesli przeniesienie napędu na rozrząd jest wykonane za pomoca kół zębatych to luz międzyzębny może być już znaczny, ale wówczas praca rozrządu jest głośna. Generalnie regulacja zapłonu musi też być połączona ze sprawdzeniem gaźników, bo nierównomierna praca układu zasilania może rzutować na zapłon i odwrotnie. Widoczne jest to szczególnie w bokserach i silnikach 1-2 cylindrowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Racja, badziewie z Alledrogo, myślałem że na parę razy starczy, a nie chciałem do jednego motocykla kupować nic droższego... Ok, czyli to na pewno nic innego? kiepska lampka? PS. HD1940, ale ja tam nie mam żadnego czujnika? W zasadzie to zapłon można by (teoretycznie) ustawić bez rozrządu. Edytowane 12 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Racja, badziewie z Alledrogo, Jeżeli kupisz dobrą lampę i myslisz o wizycie w Karkonoszach, to weź ją ze sobą. Pyfko będzie czekać... :eek: Regulacja zajmie tyle co je będziesz spijał... :icon_eek: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Racja, badziewie z Alledrogo, myślałem że na parę razy starczy, a nie chciałem do jednego motocykla kupować nic droższego... Ok, czyli to na pewno nic innego? kiepska lampka?PS. HD1940, ale ja tam nie mam żadnego czujnika? W zasadzie to zapłon można by (teoretycznie) ustawić bez rozrządu.No nie, jeśli masz zapłon bezstykowy to musi być czujnik zapłonu, który daje impuls w okreslonym punkcie położenia wału korbowego. Zamiast tego, w klasycznych układach, stosuje się przerywacz. Zmieniając położenie czujnika przyspiesza się lub opuźnia zapłon. Inna sprawa czy w twoim sprzecie wogule taki manewr jest możliwy, bo w układach z mapą zapłonu to komputer steruje punktem przeskoku iskry, a czujnik jest nieruchomy. Tam lampa stroboskopowa do niczego nie jest potrzebna, bo regulacje przeprowadza się komputerowo. Ale jak jest w twoim motorku to ty powinieneś wiedzieć lepiej. jesli nie to szukal literatury, bo bez tego to ja osobiście nie zabieram się nawet za wymianę oleju :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Jeżeli to o suzuki greedo chodzi, to przesuwasz całą płytkę na której są zamocowane impulsatory (przerywacze magnetyczne) względem tego magnetycznego cycka na wale - no ale to przecież wiesz.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Ja mam dwa przerywacze stykowe i mechaniczny przyspieszacz zapłonu. Literatura to oczywiście podstawa, znalazłem dokładne opisy, mam serwisówkę, to jednak nie zmienia faktu że znaki się rozmazują. Kolega co w Fordzie regulował nie zanotował takiego efektu. Więc szukam jakiegoś tropu jak usunąć problem rozmazanych znaków. Może oddalić trochę kabel sygnałowy od WN? albo przykleić go taśmą? Lampka powinna jednak być ok Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziqz-tr Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Nie znam się za dobrze ale może problemem jest to, że kabel sygnałowy jest zaplątany na przewodzie WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 może zrobić taki ekran jak ma przewód od anteny telewizyjnej, czyli folią aluminiową? ale to rzeźba w gów.. moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Greedo, nie pitol sie z tym sprzetem tylko kup porzadna lampe, na pewno w przyszlosci nie raz ci sie przyda, nawet przy zaplonie bezstykowym. Nie jest prawda ze wszystkie one sa ustawione idealnie i czasem mozna cos poprawic, a w kazdym razie sprawdzic czy np brak iskry jest sprawa swiecy czy reszty instalacji zaplonowej.Moj sposob ustawiania na papierek dotyczyl ustawiania statycznego, zeby zapalic moto, potem na lampie to doregulowujesz.Ustawianie w 2 BSA zajelo mi pol godziny ze zdejmowaniem i zakladaniem dekli, a takie cos od razu robi z prostej rzeczy problem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 (edytowane) Kolega co w Fordzie regulował nie zanotował takiego efektu. Więc szukam jakiegoś tropu jak usunąć problem rozmazanych znaków. A ja uważam że nic ci z tego nie wyjdzie. ograniczenia konstrukcyjne, czyt, bezwładność diody (albo układu, na pewno nie wiem). W fordzie regulujesz przy jakich obrotach? tak pewnie do 1000, a w moto musisz troszkę wyzej pokręcić i przez to powstaje problem. Wyższa częstotliwość, większa bezwładność = nici z dobrej pracy. Sorki, ale (wg. mnie) to ci się tymi ledami nie uda.... P.S. a swoja droga to myslałem że to suzuki ma nowszy zapłon.... Jak ci sie chce to przerób na CDI. Naprawdę warto. Edytowane 13 Lutego 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 A ja uważam że nic ci z tego nie wyjdzie. ograniczenia konstrukcyjne, czyt, bezwładność diody (albo układu, na pewno nie wiem). W fordzie regulujesz przy jakich obrotach? tak pewnie do 1000, a w moto musisz troszkę wyzej pokręcić i przez to powstaje problem. Wyższa częstotliwość, większa bezwładność = nici z dobrej pracy. Sorki, ale (wg. mnie) to ci się tymi ledami nie uda.... P.S. a swoja droga to myslałem że to suzuki ma nowszy zapłon.... Jak ci sie chce to przerób na CDI. Naprawdę warto. Aaaaaa to jest drogi Buberze świetny pomysł i już o tym myślałem. Tylko ni ch... nie wiem jak to zrobić. Masz może jakiś pomysł? Była wersja 400E ale w życiu nie widziałem od niej zapłonu. Jakbyś pokrótce mógł się rozpisać na ten temat będę wdzięczny. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.