Zyjo Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Czy do silnika dniepra MT-9 z prądnicą i instalacja 6V, będzie pasował alternator od nowszych modeli?Silnik niby identyczny ale prądnica mocowana jest opaskami i blaszka dopychająca z tyłu, od spodu łoże pod prądnice ale one wyglądają tak jak by były zamocowane śrubami.Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 (edytowane) Czy do silnika dniepra MT-9 z prądnicą i instalacja 6V, będzie pasował alternator od nowszych modeli?Nie bedzie pasował!!! A dlaczego - to juz poszukaj w starszych tematach (z resztą przeciez na oko widac dlaczego nie pasuje)...Ps;Silnik wcale nie jest identyczny!! Edytowane 9 Lutego 2008 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Czy do silnika dniepra MT-9 z prądnicą i instalacja 6V, będzie pasował alternator od nowszych modeli?Silnik niby identyczny ale prądnica mocowana jest opaskami i blaszka dopychająca z tyłu, od spodu łoże pod prądnice ale one wyglądają tak jak by były zamocowane śrubami.Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Poszukaj w archiwum, to nie boli. Temat wielokrotnie walkowany. Po krotce to aby zalozyc altek zamiast pradnicy musisz bezpowrotnie zniszczyc blok silnika po przez brutalne odciecie loza pod pradnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Co Ci prądnica przeszkadza? Moje Rusy lataja na prądnicach i z prądem jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzykrzy Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 (edytowane) http://moto.by/oppozit/meh-gen.html Edytowane 9 Lutego 2008 przez Grzykrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 To wypowiedz " co ci prądnica przeszkadza" to chyba próba bardzo ważnej wypowiedzi :crossy: .Jedna bardzo ważna rzecz ja osobiście ma Kaśke, kolega z którym grzebiemy w garażu kupił nie dawno MT-9, rozpatrujemy czy zmiana na 12V(alternator) wymaga wielkich ingerencji w blok silnika.Nie mam nowszego dniepra do porównania silników i stąd te pytania, wszyscy znajomi mają dolniaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 To wypowiedz " co ci prądnica przeszkadza" to chyba próba bardzo ważnej wypowiedzi :eek: .Jedna bardzo ważna rzecz ja osobiście ma Kaśke, kolega z którym grzebiemy w garażu kupił nie dawno MT-9, rozpatrujemy czy zmiana na 12V(alternator) wymaga wielkich ingerencji w blok silnika.Nie mam nowszego dniepra do porównania silników i stąd te pytania, wszyscy znajomi mają dolniaki.Wszystko można. Post Zyja uzasadniam tym że pierwsze czego chcą się ludzie pozbyć to właśnie instalacja 6 . Nie ma tragedii da się żyć ale nadwyżki prądu nie będzie . A jak ci się chce i nie boisz się że cię zjedzą bo kroisz zabytkowe aluminium to da sie . Np tak http://img443.imageshack.us/img443/613/obraz009cg3.jpg (chociaz tak między nami ^^ nie opyla się ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Te pytanie o alternator było właśnie dlatego żebym wiedział( no i kumpel)czy będą jakieś koszty(finansowe i roboto godziny) przy zmianie na alternator.Ja w kaśce ma już instalacje na 12V(prądnica malucha) i się trochę narobiłem i jeśli w gre nie wchodzi tylko wymiana prądnicy na alternator to kumplowi odradzałem, za dużo przeróbek, a że się nie znam na dnieprach to zapytałem tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 To wypowiedz " co ci prądnica przeszkadza" to chyba próba bardzo ważnej wypowiedzi :) .Jedna bardzo ważna rzecz ja osobiście ma Kaśke, kolega z którym grzebiemy w garażu kupił nie dawno MT-9, rozpatrujemy czy zmiana na 12V(alternator) wymaga wielkich ingerencji w blok silnika.Nie mam nowszego dniepra do porównania silników i stąd te pytania, wszyscy znajomi mają dolniaki.Skoro masz takie dylematy czy wymaga wielkich ingerencji to zostań przy prądnicy. Wystarczy porządny regler i zadbaj o nią jak się należy i będzie wszystko ok.Ale wiem... bo alternator... to brzmi dumnie :bigrazz: i nie jest to próba ważnej wypowiedzi. Te motory były konstruowane z myślą o takim zasilaniu. I po kiego poprawiac fabrykę? Że co, bo ruki motor? Przy poprawnym montażu i dbaniu o stan techniczny będzie działać. A Berlin na Emkach to zdobyli z przerabiamymi katerami i alternatorami?Acha i to tez jest dolniak,jakbyś zapomniał :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Skoro masz takie dylematy czy wymaga wielkich ingerencji to zostań przy prądnicy. Wystarczy porządny regler i zadbaj o nią jak się należy i będzie wszystko ok.Ale wiem... bo alternator... to brzmi dumnie :bigrazz: i nie jest to próba ważnej wypowiedzi. Te motory były konstruowane z myślą o takim zasilaniu. I po kiego poprawiac fabrykę? Że co, bo ruki motor? Przy poprawnym montażu i dbaniu o stan techniczny będzie działać. A Berlin na Emkach to zdobyli z przerabiamymi katerami i alternatorami?Acha i to tez jest dolniak,jakbyś zapomniał :icon_mrgreen:Nie zdobywali z koniecznością jeżdżenia na światłach 24 h na dobę. Właściwe raczej światła przy tym były raczej odradzane :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Kurczę... prince.Nie wpadajmy w paranoję. Jakoś ganiam swoją emką na światłach jak Pan Bóg przykazał,Kaśka też robi prąd jak trzeba i pare innych "motórów" też. Jak chcesz zamontować halogeny to pewnie,że padnie. W oryginale szperacz był zasilany z oddzielnego aku. Taka kombinacja z "lampkami" to już zakrawa na tunig. Tylko czy o to chodzi w zabytkach? Nie zdobywali z koniecznością jeżdżenia na światłach 24 h na dobę. Właściwe raczej światła przy tym były raczej odradzane :bigrazz:Używali notek lub przesłon.Popatrz na fotki z epoki :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Kurczę... prince.Nie wpadajmy w paranoję. Jakoś ganiam swoją emką na światłach jak Pan Bóg przykazał,Kaśka też robi prąd jak trzeba i pare innych "motórów" też. Jak chcesz zamontować halogeny to pewnie,że padnie. W oryginale szperacz był zasilany z oddzielnego aku. Taka kombinacja z "lampkami" to już zakrawa na tunig. Tylko czy o to chodzi w zabytkach?Ej -ciiii :bigrazz: Wszelkie dyskusje co jest dopuszczalne w oryginale w tym dziale grożą śmiercią luba kalectwem jednego lub więcej userów xD Nie zaczynajmy znowu w temacie z alternatoremUżywali notek lub przesłon.Popatrz na fotki z epoki :icon_mrgreen:Jeśli ruscy ( bo o nich mowa) to jak ich znam z przesłon zaraz po zrobieniu zdjęć propagandowych, zrobili sobie buty , torby na fanty z drogi albo zupę xD. Jak wcześniej napisałem da się z tym żyć to umówmy się że prądu za dużo nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Ej -ciiii :cool: Wszelkie dyskusje co jest dopuszczalne w oryginale w tym dziale grożą śmiercią luba kalectwem jednego lub więcej userów xD Nie zaczynajmy znowu w temacie z alternatorem Jeśli ruscy ( bo o nich mowa) to jak ich znam z przesłon zaraz po zrobieniu zdjęć propagandowych, zrobili sobie buty , torby na fanty z drogi albo zupę xD. Jak wcześniej napisałem da się z tym żyć to umówmy się że prądu za dużo nie ma .Dooooooooobra sie milkne,nie? Ale i tak przy swoim będę trwał.Jak nie robisz bezsensownej choinki z "motóra" i dbasz o niego to prądnica jest jak najbardziej ok. Zreszta... co ja tu będę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Słuchajcie człowieka który przerabiał blok silnika MT-9 z prądnicy na alternatror... Głupi i młody byłem, przeróbka dobrze wyszła ale z alternatora nici bo ładuje poprawnie tylko na wysokich obrotach, i sprawdza sie tylko w trasie, a w mieście czesto mam nie doładowany akumulator. Przeróbka bloku była taka... 1 Wspawać zaślepke w miejsce tam gdzie idzie prądnica2 Usuniecie łoża od prądnicy3 Wyciecie na maszynie nowych otowrów na alternator i szpilki, oczuwiscie pomijam fakt ze godziny siedziałem z suwmiarka, karktą paieru i było wylicznie optymalnego miejsca na otwór do alternatora.4 Kapitalne przerobienie ( dopasowanie ) instalacji elektrycznej, lampa MT-9 jest inna niz lampa "nowych dnieprów" stacyjka też inna. Rezultat, skórka nie warta wyprawki, pluje sobie teraz w brode że tak skrzywdziłem moją MT-9 Odradzam przeróbki, no chyba że ma ona na celu znaczne poprawienie sprawności motocykla bez ingerencji w jego orginalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jul Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Nauka bolesną bywa... Nie kombinujmy na siłę. Golas i tak zaraz uświadomiony zostaniesz,że coś spier.... :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.