Skocz do zawartości

Dniepr MT-9 Prądnica na Alternator


Zyjo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie taka mała dygresja : po co na 12V??

Ja miałem 6V i mechaniczny regler, motor był w zaprzęgu nigdy nie było problemów, choć mechaniczny dość mało odporny był, musiałem regulować przerwy, nie raz zaśniedziały styki itp.

Teraz kończe generalke, zostałem przy prądnicy 6V , wirnik został przewinięty, nowe łożysko, nowe szczotki, obudowa poszła w ocynk z żółtą pasywacją, regulator bezpośrednio do prądnicy wykonany przez firme cyklo z wa-wy.

Więc przejście z 6V na 12V i mówienie że instalacja 6V nie wyrabia jest troszke rozbieżne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta żółta pasywacja na pewno najwięcej pomoże ^^

Kurna - czytać !!!

Gdzie dostaniesz żarówki jak ci się spierniczą ma zadupiu jakimś ?

I mądrzyć się jak się zrobi jakieś przeloty . A tak to założyć kącik teoretyka i tam pisać wierszyki na swoją cześć pt "jak zrobiłem dobrze swojemu motorkowi ".

Wojt@s -sorki że padło akurat na ciebie :(

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:smile: złośnik przywykłem:) co do teori to się nie zgodze, bo zestaw regulatora z cyklo i pożonnej regenercji prądnicy przerbił mój znajomy, nawinął z tego co ostatnio widziałem ok. 5 tys km i nic, zero problemów. Co do żarówek to warto wozić ze sobą, nie popadajmy w paranoje:) Każdy robi jak uważa za słuszne, chociaż ogólnie ruskie nie mieli jakiś super problemów z prądami, jest tylko jedno ale, że w PL zmienily sie przepisy i trza smigac na swiatlach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta żółta pasywacja na pewno najwięcej pomoże ^^

Kurna - czytać !!!

Gdzie dostaniesz żarówki jak ci się spierniczą ma zadupiu jakimś ?

I mądrzyć się jak się zrobi jakieś przeloty . A tak to założyć kącik teoretyka i tam pisać wierszyki na swoją cześć pt "jak zrobiłem dobrze swojemu motorkowi ".

Wojt@s -sorki że padło akurat na ciebie :P

prince... pójdziesz do piekła za te docinki... :crossy: .Ale jest wesoło przynajmniej,nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sezonie robi sie troche kilometrów,nie powiem.Wycieczek nocnych bez potrzeby nie urzadzam. Zreszta i tak mam pomontowane w swoich "chrąchlach" notki,zatem lampa na wiele się nie zda. Co do bilansu mocy,ok zgadza się praktycznie wychodzi na zero.Ale wystarczy zastosować prosty zabieg wstawiając w miejsce żarówek pozycyjnych i stopu,żarówki diodowe. Zyskujesz w ten sposób ok 10 W mocy na stałe i ok 20 W przy hamowaniu. I juz masz bilans na plus. A te 10 W to jest dokładnie to co jest potrzebne do podładowywania aku. Proste? I działa. Tylko nie mów mi,że to profanacja itp. Nie przesadzajmy,że ktoś zagląda w klosze lamp. Na tej zasadzie to i łożyska na wale trzeba by wywalić... Dobrze wykonana żarówka diodowa (robie je sam) pasuje idealnie w lampę,jest jaśniejsza do standartowej 5W i cenowo wychodzą grosze. Żywotność bez porównania.

Te kilometry robisz krazac po miescie czy jezdzisz gdzies dalej? Do tego pije. Sprobuj gdzies w niemczech, czechach czy slowacji kupic od reki zarowke na 6V. Wierz mi w tych krajach za nie manie swiatel buli sie spore mandaty (czescy i slowaccy policjanci sa bardzo zle nastawieni na polakow). U nas misiaka jeszcze przekonasz i dogadasz sie. Diody tez lubia czasami pasc, patent z diodami swiecacymi testowalem jak jeszcze nie bylo w handlu dostepnych z oryginalnymi cokolami pod zarowki. 10W rezerwy to nie rezerwa, i do tego jest to liczone przy maksymalnych obrotach. Ile jezdzisz na wysokich obrotach? Wierz mi (albo i nie) ze 60W pradnica podczas normalnej jazdy osiaga sporadycznie. Twoje zaoszczedzone 10W to jest 1,6A czyli aby naladowac aku o pojemnosci 6 Ah potrzebujesz 3 godz i 45 min jazdy na pelnych obrotach... Tyle elektrotechnika. Cos nie cos czaje z elektryki, w koncu konczylo sie kiedys technikum elektryczne i pracuje sie 10 lat w zawodzie...

Tez caly czas jezdze z zalozonym notkiem i czesto w nocy, jakos nie nazekam. Calkiem dobrze oswietla droge przy zalaczonych dlugich swiatlach (a nie razi jadacych z naprzeciwka) Na krotkich to fakt ze qpa.

Bede sie upieral ze 12 V jest lepsze od 6V do uzytku codziennego weterana, co innego jesli ma byc oryginal. Na oryginala skladam sobie emke i ona bedzie na 6V ale dalekich tras nie bedzie ogladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...