Aprilia RS250 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Witam....Mam Aprilię RS 250 ( silnik Suzuki RGV - 2 cylindry w układzie V 90st. ) Miałem problem z gaźnikami z którym sobie w końcu poradziłem. Motor palił od 1 kopa , chodził bardzo ładnie i chętnie wkręcał się na obroty - wybrałem się więc na próbę drogową. Po przejechaniu około 20 km postanowiłem sprawdzić prędkość maksymalną - przy prędkości 190km/h pomyślałem dość - odpuściłem gaz , a on mi zgasł :smile:Konkretnie kompletnie nie odzywa się jeden cylinder tylko od czasu do czasu strzeli w tłumik albo w gaźnik. Świeca wykręcona z cylindra miała hm... raczej nie miała połowy elektrody bocznej. Co ustaliłem:- motor pali tylko na jeden cylinder i to baaardzo ciężko. Po zapaleniu strzela od czasu drugim tłumikiem. - motor łatwiej zapala gdy zdejmę kopułkę z "nieczynnego" cylindra- paliwo ciągnie z obu gaźników ( zdjąłem airbox i obserwowałem przepustnice - OK- na obu cylindrach jest bardzo dobra iskra , zamiana miejscami świec nic nie zmienia.- zamiana cewek , nic nie zmienia.- koło magnesowe jest na swoim miejscu.- zmieniłem czujniki położenia wału ( mam zapasowe) - bez zmian- usterka pojawiła się nagle , bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak , że coś jest nie tak... Co się mogło stać ?? Co jeszcze i jak można sprawdzić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 jesli upierdzielilo Ci elektrode to radze sciagnac glowice i ogladnac dokladnie cylinder i tlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Co mogło sie stać? Ten kawałek świecy który odpadł uszkodził cylinder. Musisz zdjąć cylinder i zobaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 ustawiles za uboga mieszanke i temp najpierw rozpizdzila swiece a pozniej swieca cyla :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Albo świeca miała złą ciepłote. Mogła też być wadliwa świeca, albo przerwa była 100 razy zmieniana. W swojej jawie mam świece po przebiegu 6000km i przyznam że zrobiły sie strasznie miekkie, przerwe da sie zmienić nie używając żadnych narzędzi! Musze wymienić. Mieszanke ustawia sie w ten sposób aby świeca po przejechaniu np. 20km miała kolor jasnobrązowy lub piaskowy. Za uboga mieszanka powoduje że swieca bedzie miała kolor biały i predzej czy później sie ukruszy. Możesz też sprawdzić czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza wtedy ten sam efekt. Czy silnik prawidłowo schodził z obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aprilia RS250 Opublikowano 8 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 (edytowane) Świece były NGK BR9ECM - takie jak zaleca producent. Zrobione było na nich około 500 kilometrów.Motor chodził idealnie - wkręcał się na obroty i schodził z nich bez problemów. Wydaje mi się , że za mocno chlapał olejem z benzyną z tego tłumika ostatnio. Hm... sprawdzę jeszcze dzisiaj tłumik - czy nie zapchany. Jak OK to odkręcam cylinder. Jeszcze jedna rzecz - przewód wysokiego napięcia od cewki do świecy był uszkodzony ( przetarta prawie cała izolacja). Doraźnie zaizolowałem taśmą izolacyjną , wsadziłem przewód w wężyk gumowy i jeszcze raz taśma izolacyjna. Mogło być w tym miejscu przebicie. Edytowane 8 Lutego 2008 przez Aprilia RS250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 wymien przewod jesli tak zaizolowales to nie powinno byc przebicia ale tez wymien przewo i zagladnij do cylindra w ktorym sie upierdzielila elektroda bo mogla narobic syfu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 sawiam na brak paliwa(gaźnik zabrudziłsie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aprilia RS250 Opublikowano 9 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Zdjąłem cylinder... hm...W tłoku dziura zaczynająca się z boku denka tłoka przechodzi pod pierścieniami na płaszcz i "wchodzi" do środka tłoka. Ogólne zatarcia na powierzchni całego płaszcza tłoka. :) Cylinder na nicasilu zdaje się być nie uszkodzony - jest oblepiony resztkami tłoka które dają się odłupywać.Cylinder dam do honowania celem usunięcia resztek tłoka i wtedy oceni się nikasilową powierzchnię.Przyczyna jak sądzę była w nieprawidłowej ( zbyt ubogiej) mieszance paliwowo- powietrznej ??Silnik chłodzony wodą , smarowanie z dozownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 :/ w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak podsunąć Ci link: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M623431 Albo może gdzieś inndziej taniej znajdziesz :) Szkoda, że taki ładny sprzęt Ci się zatarł, Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Jak juz remontowac to by sie przydalo dwa gary, ale wiadomo koszta to raz a dwa to jezeli drugi nienaruszony gar jest w dobrym stanie to nie ma sensu, ale jest zawsze taka zasada jak jeden gar sie wymienia czy remontuje to drugi tez. Tak samo, na dwoch garach powinny byc te same tloki, zeby ich zuzycie bylo jednakowe. Slyszalem o przypadku, jak koles , w jawie 350 dal nowy jeden tlok, a drugi juz byl troche wylatany, to ta jawa strasznie kulawo chodzila, i drgania miala niesamowite. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Wymiana jednego tłoka to złe wyjście trzeba wszystkie. Po wymiane jednego tłoka bedzie chodził jak ruski traktor i długo nie pojeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Moze bedzie chodzil malowiele, pod warunkiem ze rozszerzalnosc temp dwoch tlokow jest jednakowa, tak samo jak i ich waga. Jeszcze cisnienie na dwoch garach powinno byc jednakowe. Wtedy mozliwe jest ze silniczek bedzie pracowal prawidlowo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aprilia RS250 Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Tak wygląda tłok z wypaloną dziurą ;) : Dziura w tłoku Zastanawiam się nad włożeniem "starego" przytartego tłoka. Mam jednak pewne obawy czy to zda egzamin...Tak to wygląda:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c48cec1228afca.html ma szanse to jeszcze chodzić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 nie ma szans zeby to dobre chodizło. nie ma szans zeby to dobre chodizło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.