Fiedi Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Witam Pytanie raczej skierowane do mechaników oraz osób obeznanych w temacie.Ze wzgledu na to że nigdzie nie moge dostać śruby o odpowiedniej długości i średnicy postanowiłem taką śrube wykonać sam.Dodam że interesuje mnie śruba o drobnym gwincie co stanowi główny problem (nigdzie nie moge takiej dostać). No i teraz zasadnicze pytanie, czy dostane gwintowniki na drobny gwint? Jeśli tak to gdzie mogę takowe dostać oraz jakie posiadają oznaczenia. Wspomnę ze interesuje mnie śruba o długości 12 cm o średnicy 10mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Problem bylby w momencie gdybys chcial dostac gwintownik na gwint drobny M11 czy M9. o, wtedy rozumiem. Gwint drobny(no, chyba ze potrzebujesz jeszcze jakies inne cuda) dla M10 to raczej niewielki problem. jesli nie znajdziesz to osobiscie udalbym sie do dobrego tokarza, ktory bedzie mial odpowiedni sprzet. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Jak chodzi o zrobienie śróby to nie gwintownik tylko narzynka:P To tak nikt ci nie doradzi dopóki nie napiszesz czegoś takiego jak skok gwintu czyli odległość jednego zwoju od drugiego, bo wiesz drobny to określenie BARDZO wzgledne w tym temacie. Napewno będziesz musiał szukać narzynki M10, mylśe ze produkuje się narzynki tworzące gwint o różnych skokach (powinno mieć to jakieś oznaczenie), ale w tym to pomoże Ci już ktoś inny Pzdro :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Nie no jasne, coś kiedyś czytałem na temat rodzajów gwintu.Tylko że przy takim gęstym uzwojeniu nie jestem w stanie stwierdzić jaki jest jego skok.Dodam ze potrzebuję śrube mocującą rame z silnikiem.A jej długość wynika z chęci zamocowania crash padów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Sklep "tytan' na ul 1000-lecia po przeciwnej stronie elektryka tam powinni mieć.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Gwint M10 jak kazdy zresztą podlega PN.M10 ma skok 1,5 i to jest gwint zwykły.Gwinty drobnozwojne M10 mają następujące skoki:1,25- 1- 0,75- 0,5Do kazdego gwintu musi być narzynka i gwintownik.Tzn są dostępne w sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Wielkie dzięki za informacje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Fajnie, że masz ochote zabrać sie za to ale na 12 cm to na pewno Ci ucieknie to narzynanie przy Twoim doświadczeniu albo pęknie narzynka w twardym materiale ( zakładam, że z gówna tego nie chcesz robić). Idź do tokarza, powiedz o co chodzi i poproś, żeby znalazł kawałek lepszego materiału jeżeli to ma trzymać silnik i dodatkowo crashpady. Tokarz natnie gwint maszynowo, równo, będziesz zadowolony a koszt niewielki. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Moim zdanie to nie problem większy narżnąć taki gwint, tylko trzeba powoli z olejem, i co chwile cofać, mój dziadzio przynajmniej tak robi, ale kwesti materiału rzeczywiście jest ważna bo jak to ma mieć spore obciążenia to żelazny drut raczej nie bedzie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Najlepszym i najszybszym rozwiązaniem w Twoim przypadku będzie chyba tokarz. Wydaje mi się że tokarz zrobi Ci to w cenie narzynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 7 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Fajnie, że masz ochote zabrać sie za to ale na 12 cm to na pewno Ci ucieknie to narzynanie przy Twoim doświadczeniu albo pęknie narzynka w twardym materiale ( zakładam, że z gówna tego nie chcesz robić). Idź do tokarza, powiedz o co chodzi i poproś, żeby znalazł kawałek lepszego materiału jeżeli to ma trzymać silnik i dodatkowo crashpady. Tokarz natnie gwint maszynowo, równo, będziesz zadowolony a koszt niewielki. Jeśli chodzi na nacinanie to robiłem to pare razy i wyszło całkiem niezle - nie był to jakiś wyjątkowo twardy materiał tylko zwykła stalowa śruba. Mimo wszystko skorzystam z podpowiedz i udam sie do tokarza bo podejrzewam że koszt dobrej narzynki znacznie przekroczy usługę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 a jakiej dlugosci potrzebna ci ta sruba i jaka srednica. Bo skok to pewnie 1,25 bedzie bo dopiero kupowalem dla siebie takie sruby tez do crash padow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 a jakiej dlugosci potrzebna ci ta sruba i jaka srednica. Bo skok to pewnie 1,25 bedzie bo dopiero kupowalem dla siebie takie sruby tez do crash padow Czytaj temat, potrzebna mu jest 12cm, srednica 10mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Nie no jasne, coś kiedyś czytałem na temat rodzajów gwintu.Tylko że przy takim gęstym uzwojeniu nie jestem w stanie stwierdzić jaki jest jego skok.Dodam ze potrzebuję śrube mocującą rame z silnikiem.A jej długość wynika z chęci zamocowania crash padów. Do określenia gwintu (skoku) służą międzyinnymi wzorce zarysu gwintu tzw. grzebyki, przykładasz je do gwintu i sprawdzasz który z wzorców pasuje do Twojego zarysu gwintu, nie wiem tylko czy będziesz wstanie wsunąć wzornik do otworu, ale jeśli masz śrubę to nie będzie problemu, może uda Ci się pożyczyć takowy wzornik,wtedy będziesz wiedział o jakim skoku potrzebujesz gwint, pozdrawiam na allegro znalazłem taki wzornik http://www.allegro.pl/item309584728_wzorze...fvat_od_ss.html Edytowane 7 Lutego 2008 przez st@f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Czytaj temat, potrzebna mu jest 12cm, srednica 10mm oj faktycznie jakos mi umknelo bo szybko przeczytalem i myslalem ze nie wie czy 10 czy 12. W takim razie nie powinno byc az takiego wielkiego problemuz dostaniem jej tylko nie wiesz gdzie szukac. Idz do sklepu ze srubami nawet tylko ze zwyklymi i zapytaj gdzie w okolicy mozna taka dostac. Powinni pomoc. Przynajmniej ja tak robilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.