Skocz do zawartości

Zestwy Ksenon - czy ktoś ma?


Chmiell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem ekspert, ale masz 2 wyjścia:

1. wartość w zakresie "prezentu" - jest taka wartość, chyba 400$, czy coś, trzeba sprawdzić.

2. poproś żeby przepakowali w gazetę i inne pudełko i napisaju" używany" i wtedy już chyba tez jest spox.

 

Ale wartość jest minimalna, więc nie widzę problemu.

 

P.S. ja szybciej zainwestuję w stalowy oplot. Bardziej się przełoży na bezpieczeństwo.... :banghead:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspert, ale masz 2 wyjścia:

1. wartość w zakresie "prezentu" - jest taka wartość, chyba 400$, czy coś, trzeba sprawdzić.

2. poproś żeby przepakowali w gazetę i inne pudełko i napisaju" używany" i wtedy już chyba tez jest spox.

 

Ale wartość jest minimalna, więc nie widzę problemu.

 

P.S. ja szybciej zainwestuję w stalowy oplot. Bardziej się przełoży na bezpieczeństwo.... :icon_razz:

 

qrde nad stalowym oplotem myślałem już intensywnie ale mając ABS wychodzą jakieś "kilometry"kabli i koszt robi się kosmiczny :clap:

 

A co do tych ksenonów to na razie poczekam, polatam, zobaczę jak będę stał z gotówką i może zanabedę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy niedzieli zamontowałem sobie ksenony w bandziorku i po wstępnym sprawdzeniu świecą zaj...ście. Na razie na mijania ale jeszcze się zastanawiam czy nie założyć drugiego kpl. na drogowe.

Montaż banalny a na alledrogo jest tego do wyboru do koloru. Pod każde mocowanie żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tymi drogowymi? Np jak mamy w lampie żarówkę dwuwłóknową h4 i wkładamy zamiast niej palnik ksenonowy to kastrujemy nasz motocykl z długich ? W takim przypadku trzeba założyć bixenon - dobrze rozumuję ?

 

Dobrze rozumujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam

Odświeżam temat. Mam dwie lampy, lewa jest od świateł mijania, prawa od drogowych. Najbardziej zależy mi na tym by przerobić tak lampę, by świeciły obydwie, aby w obydwu były światła mijania i drogowe. Czy ktoś przerabiał już w ten sposób lampę u siebie?

Druga sprawa to taka, że mam żarówki H7. Więc jeśli chciałbym założyć xenona, to mógłbym to zrobić wkładając do każdej lampy xenona h7, wtedy nic bym nie musiał przerabiać. Miałbym jednak wtedy tylko światła mijania, a bez drogowych raczej nie można jeździć..... :rolleyes: :rolleyes:

Najlepiej byłoby założyć bixenona do każdej lampy, ale wtedy musiałbym przerobić jakoś lampę by wsadzić tam świetlówki h4.....

Czy ktoś może rozwiązał w swoim moto podobny problem???

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżam temat. Mam dwie lampy, lewa jest od świateł mijania, prawa od drogowych. Najbardziej zależy mi na tym by przerobić tak lampę, by świeciły obydwie, aby w obydwu były światła mijania i drogowe. Czy ktoś przerabiał już w ten sposób lampę u siebie?

Przerabiałem temat w Hondzie CBF600S

==>> TU <<== jest opis jak to zrobiłem :bigrazz:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomaszB dzięki serdeczne, to bardzo pomocne, myślę że sobie poradzę z tym. Powiedz mi tylko proszę jeszcze ilu amperowy wyłącznik dodatkowych świateł założyłeś i gdzie mógłbym kupić ten 'dodatkowy przekaźnik'?

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam i polecam. Mam tylko żarówkę o zbyt wysokiej liczbie K i mi świeci na niebiesko. Wpadnie troche kasy to kupie taką która świeci na biało i będzie w ogóle superos. Jedyny minus to że w dzień nie jest taka skuteczna jak H, ale... od czego są drogowe ;)

 

Dokładnie tak jak kolega cytowany pisze, kumpel w intruderze ma ksenon 8000K i ma bardziej niebieskie światła, efekt może i ładny ale niestety skuteczność oświetlania drogi marna. Ponoć 6000K to już jest max do lampy ze standardowym leflektorem. Ktoś mi mówił że na soczewkowe lampy można stosować 8000 K bo soczewka zmienia barwę i nie są aż tak niebieskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na www.xenonowe.pl. Mają dobre zestawy specjalnie do motocykli. Ponoć nic nie trzeba przerabiać bo sa gotowe do podłączenia w oryginalną instalację. Sam przymierzam się do zakupu i montażu, ale ja mam lepiej bo mam H4 i chcę bixenona(tego ze zmienną przesłoną na światła mijania/drogowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam mam jeszcze jeden problem, otóż moto przywiozłem ze Szkocji, gdzie jak wiadomo jeździ się lewą stroną, więc i światła świecą inaczej. Jeżeli założę xenon to będę oślepiał jadących z naprzeciwka, nawet na światłach mijania. Tak się zastanawiam jaka jest różnice w kloszach miedzy lampą przystosowaną na lewostronny ruch a prawostronny. Wydaje mi się, że wewnętrzne klosze są identyczne, a odpowiedzialne za odpowiednią wiązkę światła rzucającą światło na drogę jest nie klosz a ta przesłonka, która przykrywa żarówkę w świetle mijania. Przesłonka ta jest odpowiednio wycięta. Tak teraz sobie myślę, czy wkładając do lamp bixenon, który ma swoje przesłonki na krótkie światła, to czy będą one rzucać światło na drogę w odpowiedni sposób...??? :roll: :roll: :roll: Czy jednak mój klosz jest tak skonstruowany, że nadaję się tylko na drogę o ruchu lewostronnym...?

Ważne jest to dla mnie, bo xenon to mocna wiązka światła. Założyć to do lampy nie jest żadnym problemem, tylko czy to będzie jakoś normalnie oświetlać mi drogę...?? Każdy klosz ma dwie śrubki regulacyjne, więc myślę, że tu też można dużo zdziałać :->

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że ani regulacja,ani zmiana żarówek na palniki nic Ci nie pomoże.Będzie oślepiać i tyle.Pozostaje tylko wymiana lamp na europejskie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam powyższe wypowiedzi i ręce mi opadły i się za mną ciągną.

 

Po pierwsze - YUBY napisał "Przetwornice umieszczamy przeważnie tam gdzie jest na to miejsce.Czyli z tyłu np: zadupek, bagażnik , tylna owiewka." - otóż jest to totalne nieporozumienie - zestawy xenonowe mają krótkie kable, których długość jest specjalnie wyliczona - max sięgną pod bak nigdy w życiu do zadupka. Najczęstszym miejscem jej montażu jest czasza z przodu.

 

Po drugie - nie warto przepłacać za mniejsze przetwornice - jeżeli motocykl jest oplasticzony lub ma z przodu półowiewkę to przetwornica napewno się zmieści - trzeba tylko trochę pokombinować. W gorszej sytuacji są właściciele golasów.

 

Po trzecie - nie opłaca się kupować zestawów określanych na ALLEGRO jako "typowo motocyklowe" gdyż jest to po prostu rozkompletowany zestaw samochodowy zapakowany w inne pudełko - już lepiej złożyć się ze znajomym kupić zestaw samochodowy i będzie na dwa motocykle.

 

Po czwarte - zestawy xenonowe są dla różnych typów lamp - H1,H4,H7H9,H10,H11,H13,HB1,HB3,HB4,H4-2,Hb5-2 itd.... - trzeba kupić tylko odpowiedni typ

 

Po piąte - w przypadku gdy są oddzielne dwie lampy nie zaleca się zakładania xenonów na światła długie gdyż są one z reguły włączane na krótko i dość często co bardzo niekorzystnie wpływa na trwałość xenonów - xenony po włączeniu do osiągnięcia 100% wartości świecenia potrzebują chwili czasu.

 

Po szóste - najlepszą znaczy się najbliższą światłu dziennemu barwę xenona ma 4300K i 6000K. Powyżej tych wartości barwa staje się bardziej fioletowa i traci na jasności a zyskuje na tuningowości oświetlenia (patrz np. żarówki z AUCHANTA za 16,99 pln w promocji - podobny efekt).

 

Po siódme - sam w sobie montaż zestawu jest prosty jak konstrukcja cepa - największy problem stanowi znalezienie odpowiedniego miejsca dla przetwornicy.

 

I to chyba tyle.

 

Efekt po zamontowaniu przechodzi wszelkie pojęcie - w porównaniu do najlepszych firmowych żarówek (ja miałem wcześniej OSRAM NIGHT BRAKER) - jasność nastała.

 

Prywatnie polecam montaż xenona.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...