Arv Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 (edytowane) Witam,mam problem. Problem składa się z dwóch podproblemów. Pierwszy podproblem: KLX na zimno straaaasznie ciężko pali. Mam go od 2 miesięcy i jeździłem dopiero 4 czy 5 razy i może nie umiem odpalać. Ustawiam kickstarter w najwyższej pozycji, zdaje się tym samym także i tłok w najwyższej pozycji i kopię. Najpierw z włączonym ssaniem, kopię tak do 5 razy i daję sobie spokój na jedną minutkę. Powtarzam. Powiedzmy 10-20 kopnięć i moto odpala, nagrzewa się powoli, w międzyczasie wyłączam ssanie i jest OK. Inną sprawą jest że motocykl kicha (czy strzela) z tłumika, podobno problem w zbyt małej dyszy... Drugi podproblem: w ostatnią sobotę po mękach odpaliłem, nagrzałem, pośmigałem chwilę, odstawiłem z przekręconym na "ON" kranikiem benzyny i po 3h znowu chciałem odpalić. Kopałem powiedzmy 50 razy, ale uruchomiłem i przejechałem 4km. Moto strasznie strzelało/kichało i w ogóle działało z pupy. Odstawiłem na noc.Niedziela rano, wspaniała pogoda. Standardowo: ssanie, kopię 5 razy, nic. Kolejne 5 razy, zaskakuje i gaśnie po kilku sekundach. I tutaj zyczynam majstrować, wyłączam ssanie to znów włączam i kopię, kopię, kopię. Cały czas zwracam uwagę na prawidłowe ustawienie kickstartera tak aby przy kopnięciu maksymalnie zakręcić tłokiem. I tak przez 3 godziny. W międzyczasie 6 razy sprawdzałem świecę i kilkakrotnie była zalana, czyściłem, wymieniałem na drugą identyczną, także nową, tyle że czystą. Nie mogę stwierdzić jednoznacznie, lecz raczej iskry to świeca nie daje. (Gaźnik czysty - sprawdziłem profilaktycznie). Dopiero w weekend znowu będę mógł pogrzebać przy moto. Pseudo-mechanik złożył do kupy gaźnik etc. i ponoć moto odpala na chwilę na czystej świecy po czym gaśnie a po wykręceniu świecy okazuje się że jest pokryta sadzą (?). Będę bardzo wdzięczny za dyskuję na ten temat. Co zrobić aby moto odpalało w ogóle a później bez problemu? Pozdrawiam serdecznie. P.S.: może tylko dodam, jeżeli to istotne, w KLX _R_ właściwie nie ma instalacji elektrycznej. W sensie, brak akumulatora czy stacyjki. Prąd elektryczny jest generowany przez elektromagnes? Czy jakoś tak. Sory, jestem laikiem. Edytowane 30 Stycznia 2008 przez Arv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Masz serwisowke ???Jak nie to proponuje sciagnac albo kupic.Na forum sa tematy o serwisowkach - zajrzyj tam.Masz za bogato ustawiony gaznik, albo za "zimna" swiece w warunkach zimowych. Jak wyglada twoj filtr powietrza, czy nie jest czasem brudny ?Sprawdzales dzialanie ssania ze zdjetym bakiem ?Czy linka otwiera je do konca ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shogun1968 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 witam kolego :P jeżdżę zupełnie innym motocyklem ale proponowałbym sprawdzić paliwo,może jest brudne albo stare.najlepiej podlącz z innego żródła i zobacz czy będą jakieś zmiany.pozdrawiam :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orioli Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Jeśli chodzi o otwarty kranik, to miałem taką samą przygodę. Zobacz jaki masz stan oleju i czy nie jest zmieszany z paliwem. U mnie po ok. dwóch godzinach na otwartym kraniku zatankowałem silnik po sam korek. Kłopoty z odpaleniem, strzelanie i prychanie w tłumiki, mokra świeca, nierównomierna praca. Pomagało zdjęcie odmy od airboxu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 sprawdz luz zaworowy , kawy lubia go zeciesniac i poptem wlasnie ciezko pala Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 popieram nitomena zacznij od luzow zaworowych bo to najczestrza przyczyna niedomagan z odpalaniem w kawie, pozniej wyczysc i ustaw gaznik, wymien swiece oraz wymyj filtr powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Polecam dogłebne czyszczenie i ustawienie gaźnika :icon_mrgreen: Miałem tak samo. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 (edytowane) Cześć! Masz serwisowke ???Jak nie to proponuje sciagnac albo kupic. Serwisówki nie mam, szukałem na forum, u ludzi na stonach, na allegro, na ebay. Nie udało mi się znaleźć manuala (service manuala i owner manuala) do KLX300R. Jeżeli ktoś by miał to proszę o PM. Masz za bogato ustawiony gaznik, albo za "zimna" swiece w warunkach zimowych. Jak wyglada twoj filtr powietrza, czy nie jest czasem brudny ? Sprawdzales dzialanie ssania ze zdjetym bakiem ? Czy linka otwiera je do konca ? Nie wiem co znaczy "za zimna" świeca, używam takiej jak napisano w specyfikacji motocykla 300R '97, czyli NGK CR8E.Filtr powietrza najczystszy nie jest, ale nie powiedziałbym, że jest także bardzo brudny, ale wypiorę albo w ogóle spróbuję odpalić bez filtra.Jak jeszcze objawia się za bogato ustawiony gaźnik? Wcześniej, gdy udawało mi się uruchomić moto, po pełnym, porządnych rozgrzaniu, raczej wszystko było OK. Choć także nie mogę na 100% potwierdzić bo motocyklem jeździłem dopiero 3-4 razy.Co do ssania - sprawdzę jak to wygląda. (...) proponowałbym sprawdzić paliwo, może jest brudne albo stare Raaaaczej wykluczam tą możliwość. Po zakupie motocykla wylałem stare paliwo i wlałem pełny bak świerzutkiej benzynki. Od tego czasu minęły 2 miesiące... nie udało mi się nawet jednego baku wyjeździć, eh... mało czasu na radochę :\ Jeśli chodzi o otwarty kranik, to miałem taką samą przygodę. Zobacz jaki masz stan oleju i czy nie jest zmieszany z paliwem. U mnie po ok. dwóch godzinach na otwartym kraniku zatankowałem silnik po sam korek. Kłopoty z odpaleniem, strzelanie i prychanie w tłumiki, mokra świeca, nierównomierna praca. Pomagało zdjęcie odmy od airboxu. Nie do końca rozumiem. Jak sprawdzić "stan oleju; czy nie jest zmieszany z paliwem"? W zasadzie po zakupie moto (gdudzień) oleju jeszcze nie wymieniłem - wiem, powinienem - mam nawet zakupiony, tylko jeszcze filtr muszę kupić i zrobię to. E, ;) mam spróbować zdjąć odmę od airboxu? Co to jest "odma". Wybaczcie za lamerstwo; jeżeli możecie to w kilku słowach wyjaśnijcie :) sprawdz luz zaworowy , kawy lubia go zeciesniac i poptem wlasnie ciezko pala luz zaworowy... dobrze, znaczy do serwisu muszę. Zdaje się zawory moto miało regulowane jakoś w czerwcu poprzedniego roku a od tamtego czasu ponoć nie było zbyt dużo jeżdżone, tak przynajmniej poprzedni właściciel mówił. Podsumowując: wybiorę się do serwisu a tam mają sprawdzić luzy zaworowe, wyczyścić gaźnik, ustawić gaźnik, nowa świeca (mimo że świecę zupełnie nową włożyłem?), wymyć filtr powietrza. Ok, jutro weekend, może w sobotę w serwisie się wyrobią i w niedzielę będę mógł polatać. Poprzedni właściciel także coś wspominał, że należałoby wymienić dyszę w gaźniku na większą na warunki zimowe. Co o tym sądzicie? Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie. Edytowane 31 Stycznia 2008 przez Arv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Czasami, jak chcesz bardzo pojezdzic, a moto nie chce odpalic i zalewa swiece to pomaga taki partyzancki sposob: biezesz opalarke, grzejesz swiece dosc mocno (tak ze trzeba trzymac przez szmate), po czym wkrecasz taka goraca swiece w glowice i .... zdarza sie ze zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 1 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Czasami, jak chcesz bardzo pojezdzic, a moto nie chce odpalic i zalewa swiece to pomaga taki partyzancki sposob: biezesz opalarke, grzejesz swiece dosc mocno (tak ze trzeba trzymac przez szmate), po czym wkrecasz taka goraca swiece w glowice i .... zdarza sie ze zapala. to ja od razu pójdę o krok dalej i od razu podgrzeję więcej: silnik, olej w silniku i świecę. :biggrin: A tak na serio to całkiem ciekawe :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Witam,w weekend udało mi się pośmigać! Problem na pewno nie dotyczył brudnego filtra, bo po wyjęciu filtra dalej nie mogłem uruchomić silnika. 2-3 razy podgrzewałem świecę, to bezpośrednio też nie pomogło, ale może jakoś częściowo bo w końcu silnik dał głos.Obecnie świeca jest nowa, (cieplejsza?) NGK CR9E, filtr czyściutki, gaźnik także. Nie zostały sprawdzone luzy zaworowe oraz ustawienia gaźnika, może w następną sobotę. Wydaje mi się że problem ostatecznie jest w tym, że to ja nie umiem uruchamiać moto. Być może na zimno powinienem jakoś na ssaniu napompować benzyny a później ustawić tłok w najwyższym położeniu i kopnąć 3 razy, czekać i powtórzyć? W niedzielę podgrzewałem świecę 3 razy i kopałem godzinę, starając się za każdym razem uzyskać najdłuższy skok kickstartera. Dziękuję za podpowiedzi,wybiorę się jeszcze do serwisu z tymi zaworami i ustawianiem gaźnika,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orioli Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Sprawdzić stan oleju tzn. poziom olejuczy nie jest zmieszany z paliwem? tzn. będzie bardzo rzadki i "pachniał" paliwem (porównaj z nowym)odma tzn. odpowietrzenie bloku silnika (najczęściej gumowy wąż łączący blok silnika z puszką filtra powietrza) Pzdr. :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Świecę wstawiłeś jeszcze zimniejsza. Im większa cyfra w oznaczeniu tym swieca zimniejsza. Powinieneś wstawić do jazdy teraz 7 a latem 8.Po wykręceniu swieca oryginalana jaki ma kolor elektrod? powinny byc taki jak kawa z mlekiem czyli jasno brązowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Witam ponownie, niestety mój problem nie jest rozwiązany. Obecnie motocykl jest w serwisie, skąd niestety także nie mam dobrych wieści.Jeszcze raz: gaźnik sprawdzony - czysty; luzy zaworowe - wporzo; świeca - sprawdzane na CR8E i CR9E - sądzę że CR8E powinno być ok i tak motocykl jest uruchamiany w garażu a nie na dworze (wykluczam zbyt zimną temperaturę); iskra na świecy jest OK; sprawdzony rozrząd (?) - też jest OK; filtr - wcześniej wspominałem - czyściutki. Sprawdzić stan oleju tzn. poziom oleju czy nie jest zmieszany z paliwem? tzn. będzie bardzo rzadki i "pachniał" paliwem (porównaj z nowym) odma tzn. odpowietrzenie bloku silnika (najczęściej gumowy wąż łączący blok silnika z puszką filtra powietrza) Olej nie został sprawdzony, poproszę o zmianę na nowy, lecz jakoś nie wydaje mi się aby to miało jakikolwiek wpływ na ciężki rozruch silnika. Odpowietrzenie silnika? O tym też wspomnę... Po wykręceniu swieca oryginalana jaki ma kolor elektrod? powinny byc taki jak kawa z mlekiem czyli jasno brązowy. Kolor elektrod, nie dam sobie głowy uciąć, jest jasno brązowy. I teraz sprawa komplikuje się - mechanik coś wspominał, że to być może moduł zapłonowy. Co Wy na to? I co z tym zrobić? Naprawialne to? Jak sprawdzić czy to na pewno moduł? Z góry dziękuję za następne podpowiedzi,pozdrawiam! ...a weekend się zbliża :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Naprawdę spróbuj na świecy CR7E.Ja też mam wg serwisówki NGK DPR9EA-9, a teraz pali tylko na NGK DPR8EA-9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.