wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Witam!Chciałem dzisiaj odkręcić kruciec łączący gaźnik z cylindrem w celu zmiany otwarcia membrany, ale napotkałem problem. Mianowicie, spotkałem śruby, których nigdy wcześniej nie widziałem. Daje zdjęcia, bo nie wiem jak wytłumaczyć co to.http://www.bikepics.com/pictures/1162343/http://www.bikepics.com/pictures/1162344/ Poradźcie jak to odkręcić, bo ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 O ile dobrze widze na tym 2 zdjęciu jest to imbus. Taki sześciokąt. Nie wiem czy coś jeszcze zostało z gwintu bo chyba widze że sa zaokrąglone. Ale to bys musiał dac lepszą jakośc zdjęcia. Odkręca się je kluczami imbusowymi. Pamiętaj aby do końca włożyć klucz gdyż wyrobisz gwint! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To są torxy , do kupienia w kazym sklepie(obi,tesco itp) http://www.mytoolstore.com/sk/84213.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) Ani imbusy, ani torxy, kurcze, nie mam tam za bardzo dostępu z telefonem. To ma tylko ta takie zaczepy, jest podzielone na pół. Coś takiego jak logo http://czad.blox.pl/resource/logo-recykling.gif tylko okrągłe i tylko 2 "strzałki"Już sam nie wiem jak to tłumaczyć :/ Edytowane 27 Stycznia 2008 przez wicek15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 sam jesteś torx, to są śruby jednorazowe, tylko do przykręcania .trzeba je odkręcić ruskim kluczem (młotek+przecinak) i zastąpić nowymi z łbem na klucz ampulowy (imbus) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Cholera, ale ktoś był pomysłowy! Oby takich jak najmniej :/Może jest na to jakiś inny sposób niż przecinaj, tam zabardzo nie ma dojścia :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Jeśli to jest torx to w porządku, ale jeśli nie, albo śruba jest już okrągła i nie daje się odkręcić kluczem, nawierć jej brzeg małym wiertełkiem (albo spiłuj pilnikiem, im głębszy rowek zrobisz tym lepiej) i za pomocą brzegu śrubokręta albo dłuta pukając młotkiem popychaj śrubę po obwodzie w stronę odkręcania.Powinna ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Audioterrirysta, to napewno nie torx, torxy mam, mam też inbusy i wiem jak wyglądają. Co do drugiego sposobu, to niby jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 1. robisz rowek na obwodzie śruby, jesli niema dostepu dla pilnika robisz otworek na głębokosc 1-2mm wiertarką małum wiertłem ok 1,5-2mm 2. w ten otworek/szczeline wkłądasz koniec śrubokręta/dłuta, ale nie pionowo do śruby bo niechodzi o to, żeby ją wbić w cylinder, tylko pod kątem ok 45*, tak żeby uderzając młotkiem, odkręcać śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Dzięki, pobawię się. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie... coś dobrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Kolega wyzej napisał bardzo dobrze, przynajmniej mi tak każda niepokorna śróbka uległa. Warto przed akcją puknąć ją tak jak się gwóżć wbija (oczywiście nie za mocno). Po akcji zastąp ją śróbką na klucz ampulowy bo taka tam powinna być. Co do dostepu poluzuj silnik, albo go wyciagnij całkiem to tylko 3 śróby i jedną ("od ramy") poluzować :icon_rolleyes: Jak to się mówi powodzenia w akcji :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Masz pecha...Miałem takie same śruby (na szczeście tylko dwie, na dole) w NSR50 i NSR125. Z jednej strony to dobrze, bo wiem że sam wszystko rozkręcałem, jako pierwszy.Ale odkręcić ją to niezły sajgon. Po pierwsze raczej nie napiłujesz sobie otworu pod śrubokręt, bo śruba jest hartowana.Mi pomógł tata, zajeło to pare godzin, po prostu dłutem i młotkiem jak ktoś wyzej napisał, pukał non stop w stronę odkręcania i sie udało.Tylko uważaj, bo ona jest wkręcona w aluminiowy korpus silnika, żebyś za mocno tego nie robił bo gwint możesz uszkodzić (na szczęście o tym teraz wiedzieliśmy, po przygodzie z nsr50 parę lat temu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 http://img180.imageshack.us/my.php?image=sdsdtp2.png Tak to sobie ci narysowałem pokrótce ogólnie chodzi o to żeby udarzać przeciankiem w obrzeże śróby, nawet jak nie uda ci się zrobić głębokego rowka to przecinak pod wpływem siły i tak sobie go zrobi, napewno ci się uda to bardzo łatwe :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Ok, dzięki bardzo, teraz zajażyłem co i jak :icon_rolleyes:Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To taka jakby fabryczna Plomba.na 90% bedziesz mial przygiete blachy dystansowe do listkow membran.czyli poprostu silnik jest tam zdlawiony.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.