Vatzeque Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam.Zgłaszam się do Was z pewnym problemem, jaki mam z oponami Continental, co może się odbić na bezpieczeństwie i komforcie jazdy motocyklem.Mam opony Contiroadattack w rozmiarach:110/70-17 54W150/70-17 69VProblem jest taki, że bieżnik opony tylnej jest ustawiony w przeciwną stronę niż ten na oponie przedniej.Chodzi o to, że gdyby założyć opony zgodnie ze wskazaniami strzałek, to bieżnik przedniej będzie "pod włos".Logika podpowiada, że oznakowanie kierunku toczenia opony tylnej jest prawidłowy, a przedniej nie takie jak trzeba. Podaje linki do stron ze zdjęciami obrazującymi problem:http://vatzeque.neostrada.pl/conti2.jpghttp://vatzeque.neostrada.pl/conti3.jpghttp://vatzeque.neostrada.pl/conti4.jpg Pilnie proszę Was o odpowiedź na mój problem, czy oznakowanie opony przedniej jest błędne?Jak macie założone opony na Waszych maszynach?P.S. Przednia to produkcja koreańska 1707, tylna niemiecka 4907P.S. 2 Wysłałem maila do Conti-bike.pl i wyślę też za granicę. Zobaczymy co odpowiedzą. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Nie wydaje mi sie zeby Continental popelnil az taki bald. Jednak przygladajac sie zdjeciom wydaje sie, ze przednia jest zle oznaczona. Chyba musisz poczekac na odpowiedz firmy, wtedy bedziesz mial pewnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Zauważ że tylna opona inaczej przenosi obciązenia niż przednia. Przód, hamowanie, tyl napędzanie ... wektory sił działają na bieżnik w odwrotnych kierunkach. Oczywiście nie do końca bo jeszcze jest tył hamowanie ...Tak "trochę" mętnie ale lepiej nie potrafię ... dlatego więc strzałki jednak dobrze pokazują ( chyba ). Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Zbycho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 w którymś MOTOCYKLU było o tym wspomniane - i faktycznie jest to zrobione celowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Niestety producent dał plamę : niektóre fronty są źle oznaczone. Strzałka umieszczona na boku opony pokazuje inny kierunek niż strzałka umieszczona w obszarze bieżnika. IMO załóż je tak żeby strzałka w bieżniku pokazywała właściwy kierunek toczenia. :) P.S. To te Conti z Mynetmoto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 piotrusgsx, to są opony z mynetmoto. Co najlepsze na przedniej oponie na bieżniku nie ma takich sprytnych strzałek jakie są na tylnej. (jest tylko strzałka na boku opony).http://www.motormaniacs.nl/bandentest/band...w-r1200r-2.htmlW linku przód jest założony tak samo jak tył, czyli inaczej niż moje strzałki wskazują.Na stronie continentala są filmiki znów, gdzie przód jest założony tak jak sugerują u mnie strzałki na boku opony. Dostałem przed chwilą odpowiedź z conti-bike.pl:Opony powinny być zamontowane zgodnie z oznaczeniem na boku opony wpostaci strzałki określającej jej kierunek obrotu na motocyklu. Jest onaumieszczona z reguły pod napisem z podanym rozmiarem opony. Większośćliczących się firm oponiarskich na świecie stosuje tzw. asymetrię wrzeźbach bieżników, co jest skutkiem badań mających na celu poprawękomfortu jazdy i bezpieczeństwa. Szczególnie ma to znaczenie wmotocyklu, ponieważ inną rolę ma opona przednia /przede wszystkimodpowiada za kierowalność i hamowanie/ , a opona tylna ma przenieśćgłównie ciężar motoru wraz z pasażerem, oraz zapewnić dobrą przyczepnośćna zakrętach oraz oczywiście posiadać odpowiednie parametry podczashamowania. Jeżeli więc opona jest zamontowana zgodnie z oznaczeniami, tomożemy jeździć absolutnie bezpiecznie.W razie dalszych pytań jestem do dyspozycji, temat jest bardzo rozległy,ale wydaje mi się, że przedstawiłem sedno sprawy.PozdrawiamEugeniusz Majewski Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Technologia produkcji opony jest taka, że nie można zamienić "wzoru" na bieżniku i z boku opony. Opona jest wulkanizowano w formie która składa sie z dwóch części, na każdej jest bok i połowa bierznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Technologia produkcji opony jest taka, że nie można zamienić "wzoru" na bieżniku i z boku opony. Opona jest wulkanizowano w formie która składa sie z dwóch części, na każdej jest bok i połowa bierznika. co nie zmienia faktu, że forma była źle zrobiona i strzałka pokazuje zły kierunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Przysiągł bym że było na Forum , ale próba wyszukania się nie powiodła . Onegdaj również na bieżniku miała być strzałka , oprócz tej bocznej . Teraz jak widzę na bieżniku przedniej opony jej nie ma (to ona wprowadzała ludzi w błąd ) . Obecnie jest wszystko w porządku , zakładamy tak jak pokazuje oznaczenie na boku opony . Przednia ma być jak napisałeś - pod prąd . Zobacz dla porównania ME M-1 , Dunlop 208 czy Pilot Sport . Na zdjęciach jeśli są dwie opony (front & rear) to obie pokazane są jakby toczyły się w kierunku patrzącego . A tak właściwie do Bandita nie muszą być opony "ZR" ? Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Dariusz L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) Tutaj już z oficjalnej strony:The orientation of the ContiRoad Attack front has recently been revised. Conti Germany responded to feed-back from the UK and other markets about maximising the already incredible durability of the original front tread pattern. After the launch of the ContiSport Attack test riders commented on the fact that the reversed tread direction gave much more uniform wear across the tyres section and so the ContiRoad Attack front pattern was switched in late October 2006 to take advantage of this better wear characteristic. Some confusion exists because some European plants outside of Germany have a tread mould with small arrows at the edge of the tread near the sidewall, these arrows should be ignored. These moulds are being replaced. ContiRoad attack customers may be offered the same tyre with apparently two different directions of rotation. The tread pattern on both tyres is fine. Riders should be aware that all relevant and legally required information regarding speed rating and direction of rotation is moulded into the side-wall of the tyre, not the tread, so be sure your tyre is fitted in accordance with the directional arrow on the sidewall regardless of which way the pattern runs.Źródło: http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/tyres/road-attack.phpCzyli Dariusz L ma rację, te malutkie strzałki na bieżniku ignorujemy :icon_biggrin:Sytuacja rozwiązana :icon_mrgreen: Dariusz L do Bandita 00< mają być opony ZR, do starszych roczników ani Z, ani R :flesje: aczkolwiek roadattacki to są opony radialne (ZR). P.S. Ważna sprawa: http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/downloads/eva2.jpg Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Tutaj już z oficjalnej strony: [ciach] Właśnie sprawdziłem jeszcze na SportAttacka'ch i wcześniej wprowadziłem Cię w błąd, powinno być tak jak napisał DariuszL oraz Conti ;) Napisz później jak się jeździ na radialnych gumach - w moim sprzęcie oryginalnie również były diagonalne opony ale zastanawiam się np nad radialną Diablostradą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 To nie pierwszy taki przypadek - Dunlop D 208 , D208RR i D209 ma tak samo. Zakladaj tak jak kaza strzalki rotacji !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 W którymś numerze motocykla jest nawet test jakiegos BMW i on ma założone Continetale i wlasnie przód jest tak "pod włos" więc tak ma byc. Potwierdzam, że to samo jest w Dunlopach D208 - (mikitl kupilem ją u Ciebie nawet :icon_question: ). Popełnienie takiego błędu jak umieszczenie strzałki w odwrotną strone jest chyba nie możliwe - przed wdrożeniem do produkcji forma przechodzi przez kilka lub nawet kilkanaście stanowisk kontroli jakości, nie sądze ze grupa ludzi szukająca "dziury w całym" przeoczy odwrotnie ulożoną strzałkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 bandita wszyscy już o tym wiemy :flesje: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Należy zakładać zgodnie z kierunkiem strzałki. :icon_arrow: U mnie było tak samo : stara Bridgestone miała bieżnik tak jak logika podpowiada ,a nowa Metzeler ma bieżnik 'pod prąd'.Widocznie tak musi być i już :icon_arrow: :icon_arrow: :icon_arrow: Zobacz zdjęcia w linku poniżej ,jedne fronty mają bieżnik 'w dół' a drugie 'w górę' http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ Życzę przyczepności na nowych gumach :crossy: :crossy: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.